Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Olympische Spelen 2026

Wie kijkt er ook? Ik vind het super dat het in Europa is waardoor er geen tijdsverschil is. En na die corona spelen de vorige keer is dit toch wel weer leuk

ik vind zo'n tijdverschil vaak wel handig met werk.
Maar ik neem mijn tablet nu mee op belangrijke momenten en dan kunnen ze het even bekijken allemaal.
Ik werk niet in de zorg, er gaat niemand dood als ik iets een uurtje later doe.

De hele zaterdag zo ingericht dat we om 16:00 uur voor de buis konden zitten. 

Weet niet of ik alles ga zien, want heb ook nog gewoon een sociaal leven en een drukke baan.

Ik kijk alleen naar al het individueel schaatsen (nu dus) en al het kunstrijden ⛸️ (vind ik zó mooi) Shorttrack en ploegenachtervolging snap ik niet dus die kijk ik niet. Voor de rest moet het maar net uitkomen of ik het interessant vind en kan kijken.

Het is wel spannend nu. 

🤞🏼 voor Joy Beune

Joszy

Joszy

07-02-2026 om 17:24 Topicstarter

Jammer voor de Nederlandse vrouwen, maar wel een prachtig verhaal met goud voor Lolobridgida

Ik kijk zoveel mogelijk. Ben dol op de OS. Zowel zomer als wintereditie. 

Ik kijk het liefste zoveel mogelijk  dus als het kan op kantoor gaat het gewoon aan op mijn telefoon. 

Ben benieuwd hoe Stijn van de Bunt het morgen gaat doen.

Het is wel by far de meeste fraaie, langdurige, sfeervolle en boeiende scherminhoud sinds lange tijd. Van mijn sportkennis stel ik me niet veel voor; soms weet ik nieteens wat ze met elkaar aan het beconcurreren zijn. 

Ik ga dadelijk nog eens kijken of er misschien betere beeldkwaliteiten bestaan (en ik toevallig in huis heb). Ik las dat Eurosport 2 op een wat betere kwaliteit uitzendt maar of dit ook op deze tv (6 jr oud) het geval is moet ik dadelijk bekijken. Ze zenden vanavond hockey uit dus ik zal eens kijken of dat verschil maakt. Het valt of staat met mijn tv. Verder HBO Max maar die heb ik niet en die komt er ook niet. 

Kan natuurlijk wel een andere tv kopen maar dan doet de inhoud van mijn harddisk het niet meer. De licentie zit tussen harddisk en de opgenomen inhoud maar kan ik niet afspelen op andere tv's. 

PS: vanmorgen kon Eurosport 2 nog wel gedecodeerd worden maar nu ineens niet meer. Het is Schansspringen, geen Hockey. Zit in mijn pakket, maar wordt toch niet gedecodeerd. 

Joszy

Joszy

07-02-2026 om 18:26 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 07-02-2026 om 17:56:

Ik kijk het liefste zoveel mogelijk dus als het kan op kantoor gaat het gewoon aan op mijn telefoon.

Ben benieuwd hoe Stijn van de Bunt het morgen gaat doen.

Ja dat kan helemaal niks worden, maar hij kan ook geweldig verrassen en iedereen naar huis rijden! Beetje zoals Esmee Visser ooit deed

Van Bosker en Huizinga verwacht ik niet zoveel

Jammer dat Joy Beune geen plak gehaald heeft....
Maar ik ben heel blij net goud voor Franjo von Almen

Jammer dat er geen NL dames op het podium staan bij de 3000 meter, maar Lollobridgida heeft verdiend gewonnen.

En Mariah Carey mag "Volare" nooit meer zingen, zó slecht...
Waarom niet gewoon de Gipsy Kings, daar zit meer leven in.

Ik heb hbo Max en kijk heel veel. Vandaag heeft hij de hele dag aangestaan, voornamelijk op freestyle skiën, alpineskiën, rodelen, langlaufen. Schaatsen vind ik echt geen reet aan 🙈 heb ik afgezet om de training van het rodelen terug te kijken. Zie dat nu de big air bezig is, die ga ik straks even terug kijken want man zit nu wat anders te kijken nog. 

Ik vind het zo schattig al die blije mensen. Maar ja je ziet natuurlijk alleen maar de winnaars en hun familie & vrienden; de verliezers verbijten zich en beleven hun ongelukkigste uren sinds vier jaar.

Joszy

Joszy

07-02-2026 om 21:16 Topicstarter

rionyriony schreef op 07-02-2026 om 20:50:

Ik vind het zo schattig al die blije mensen. Maar ja je ziet natuurlijk alleen maar de winnaars en hun familie & vrienden; de verliezers verbijten zich en beleven hun ongelukkigste uren sinds vier jaar.

Dat is echt onzin. Denk je echt dat die Nederlandse ijsdansers bijvoorbeeld diep ongelukkig zijn als ze niet winnen, maar wel hebben gepresteerd naar hun kunnen? Die weten echt wel dat ze niet meedoen om de gouden medaille

Ik heb vanavond schansspringen met een snowboard gekeken. Wat een kunsten halen die mannen uit op die hoogte.
Geweldig om te zien dus genoten!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.