Sport en bewegen
Mick87
08-07-2021 om 22:44
Het grote 'wij worden en blijven fit' topic
Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.
Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.
Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!
Julali
07-08-2021 om 17:53
Zusterclivia schreef op 07-08-2021 om 17:45:
Snap dat sommige mensen het wel lekker vinden. 🤭
Maar het valt mij vaak op dat er gewoon geen rekening gehouden wordt met beginners. Die moeten/gaan vaak volle bak mee, dat is vragen om blessures. Ik vind veel trainers daar toch wel laks in.
Als je met een groep meegaat, dan is het moeilijk om iedereen op zijn eigen niveau te bedienen. Maar ik vind het wel kwalijk dat ze geen rekening houden met een absolute beginner, want de kans dat je op deze manier een blessure oploopt is best groot.
Daarom vind ik trainen met een personal trainer zo fijn, dan train je op je eigen niveau en verken en verleg je samen je grenzen, maar er is wel iemand die goed oplet dat je de oefeningen goed uitvoert, waardoor de kans dat je je lichaam verkeerd belast veel kleiner is.
Ik ben zuinig op mijn lichaam, dus ik vind het spannend om mijn grenzen te verleggen, maar met mijn pt erbij durf ik het wel.
Glamourlama
07-08-2021 om 17:57
Vandaag weer gezwommen. Na de vorige keer 40 baantjes kreeg ik erge last van mijn armen en schouders dus was iets te hard van stapel gelopen. Daarna even wat langer rust gehouden voor de zekerheid. Vandaag weer 40 baantjes gezwommen maar in een heel rustig tempo. Het voelde wel heel erg fijn na afloop!
Nimlot
07-08-2021 om 19:39
Gisteren had ik totaal geen zin om maar iets te doen. Uiteindelijk ben ik naar het dorp gesjokt en terug.
Vandaag gelukkig weer energie genoeg om te aquajoggen en trampolinespringen. Zo meteen nog even qigongen en dan is het wel welletjes.
Trail
07-08-2021 om 20:45
6 km gewandeld vandaag. Houdt niet over, maar ik zie het als een opwarmertje voor morgen. Dan wil ik een grote afstand gaan afleggen.
DanGun
08-08-2021 om 08:05
Hier is het niet echt weer om te gaan wandelen. Wel jammer want dan mis ik m’n loopje naar de gym.
Runnershigh
08-08-2021 om 11:43
Vanochtend voor het eerst 9km gelopen! Wauw. Ging goed. Was eigenlijk best verbaasd dat het zo goed ging. Best even trots op mezelf.
Red_Velvet
08-08-2021 om 20:58
Morgen begin ik aan m'n werkelijk trainingsprogramma. Ik moest eerst 3-4 uur sporten per week om op te bouwen, maar nu is het volgens m'n arts tijd om 6 uur per week te trainen. Ik zal dus elke avond een uur trainen behalve zaterdag. Wish me luck!
DanGun
08-08-2021 om 21:05
Heb je er ook zin in?
Mag ik vragen waarom je zoveel moet sporten van je arts?
Zusterclivia
08-08-2021 om 21:26
@runnershigh, lekker bezig!
@Dangun, te weinig getraind of gewoon de leeftijd? 😁
DanGun
08-08-2021 om 21:29
Zusterclivia schreef op 08-08-2021 om 21:26:
@runnershigh, lekker bezig!
![]()
@Dangun, te weinig getraind of gewoon de leeftijd? 😁
😂
Anders dan anders getraind. Veel plyometrie en dat is stiekem best killing.
Zusterclivia
08-08-2021 om 21:35
DanGun schreef op 08-08-2021 om 21:29:
[..]
😂
Anders dan anders getraind. Veel plyometrie en dat is stiekem best killing.
Suf hè. Ik heb 3 dagen last gehad van mijn armen door de yoga, terwijl deze door het zwemmen best wat gewend zouden moeten zijn. 😅 Maar idd andere bewegingen en spieren...
Rockstar
08-08-2021 om 23:42
Zusterclivia schreef op 07-08-2021 om 17:45:
Snap dat sommige mensen het wel lekker vinden. 🤭
Maar het valt mij vaak op dat er gewoon geen rekening gehouden wordt met beginners. Die moeten/gaan vaak volle bak mee, dat is vragen om blessures. Ik vind veel trainers daar toch wel laks in.
Ja ik was aan het bidden dat ik mijn schouder niet om zeep hielp. Ben een paar maanden terug van mijn paard gevallen en die schouder voelde ik meteen toen ik met die stang aan de haal ging, terwijl met aquarobics en kickboksen mijn schouder juist beter werd (als in dat hij lekker los was, hij zit nogal eens vast).
Zusterclivia schreef op 07-08-2021 om 15:52:
[..]
Lekker hè? Vanmorgen per ongeluk 2 uur gewandeld. 😅 Het doel was een ommetje van 3-4 km. Maar het was zo lekker en de route die ik liep is voor het grootste gedeelte door het bos en zo. En toen was ik 10 km verder. Zalig rustig. En dus 2 goed bestede uren.
Rockstar, bootcampen, crossfit ed schrikken mij ook af ivm de intensiteit. Ik heb wel eens een workshop bootcamp gedaan en dat was ook gelijk 30 squats en zo. Best zwaar. Ik deed ook echt vaak minder dan de bedoeling was, want ik had geen zin in 4 dagen spierpijn. En dan blijven ze je aanmoedigen. 🙄 Het stomme is dat ik van mensen in de omgeving juist hoor dat ze dit zalig vinden. Helemaal tot het naadje gaan en het de volgende dag nog voelen. 😬
Maar ik vind het fijner om elke dag gewoon iets te kunnen doen en niet de dag erna een vaatdoek zijn. Dus geen bootcamp of crossfit voor mij.
Oh dat dat zijn de leukste rondjes, eventjes een kort stukje willen en dan na eindeloos dwalen ineens 10km verder zijn.
Ja ik dacht dat ik het leuk zou vinden, maar mezelf doelloos afbeulen vind ik toch niet echt leuk. Met kickboksen heb ik ook mijn voet blauw geschopt en met boogschieten mijn arm blauw geschoten, maar dan doe je iets doelmatig in plaats van alleen maar lijden om het lijden ofzo. Het is ook de reden dat ik tot nu toe nooit naar sportscholen geweest ben. Ik wil niet bewegen om het bewegen, ik wil gewoon bezigheidstherapie wat ook gezond is.
Vandaag een 2 uur boog geschoten en 1 uur paardgereden op een lastige madam en een stal gemest, dus ik heb mijn calorietjes wel verbrand.
Rockstar
08-08-2021 om 23:44
Red_Velvet schreef op 08-08-2021 om 20:58:
Morgen begin ik aan m'n werkelijk trainingsprogramma. Ik moest eerst 3-4 uur sporten per week om op te bouwen, maar nu is het volgens m'n arts tijd om 6 uur per week te trainen. Ik zal dus elke avond een uur trainen behalve zaterdag. Wish me luck!
Leuk! Welke sporten ga je doen?
Red_Velvet
09-08-2021 om 00:36
Rockstar schreef op 08-08-2021 om 23:44:
[..]
Leuk! Welke sporten ga je doen?
1. Power pump: spieroefeningen met barbell
2. All round gym: spieroefeningen op snelle muziek met halters, step, weerstandsbanden en een verzwaarde staaf (weet niet hoe dit noemt)
3. Cardio (aerobics)
4. Spieroefeningen met personal trainer
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.