Sport en bewegen
Mick87
08-07-2021 om 22:44
Het grote 'wij worden en blijven fit' topic
Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.
Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.
Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!
SugaryPanther19
04-08-2021 om 22:00
Rockstar schreef op 04-08-2021 om 21:48:
Oké, ik leerde dat crossbox bestaat voor mensen die dood willen.
we moesten squatten met zo’n stang op ons rug en toen zei de instructeur oké nu met gewichten en toen dacht ik maar die stang was al heel zwaar? 😳 En toen moesten we 20x squatten met die stang voor ons houden en daarna roeien en daarna 20x lunchen met die stang (of hoe hij dat ook noemde, met je been een stap vooruit en dan naar beneden), dan weer roeien en dat een uur lang. Wie verzint die dingen.😫
Er zaten dus helemaal geen boks elementen bij?
Morgen spierpijn voor jou?!
DanGun
04-08-2021 om 22:04
Klinkt als CrossFit. Dan staat ‘box’ niet voor de bokszak maar voor de ruimte waar CrossFit in gegeven wordt. Dat noemen ze een box.
Maar dat CF is echt een beschermde merknaam, dus verzinnen ze dit soort namen.
Rockstar
04-08-2021 om 22:38
Nee het was alleen squatten en roeien.
Ja ik ben er inmiddels achter dat CrossFit beschermd is en dit dus The Crossbox heet om dat te ontlopen. Er is een rechtszaak over de naam geweest maar Crossbox mocht Crossbox blijven.
Ik weet niet of ik dit nog een keer ga doen. Vond het wel veel gebeul en nu zijn mijn armen en benen puree. Irritant want ik had eigenlijk de badkamer en mijn huisdieren nog moeten schoonmaken. En morgen vast spierpijn, dat wordt fijn met aquarobics.😅
Trail
04-08-2021 om 22:42
Heftig Rockstar! Misschien zelfs wat hoog gegrepen.
Bedankt voor jullie meelevende reacties op mijn bericht van gister. Het voelde even heel zwaar en zwart. Vandaag gelukkig een betere dag. Gezeild en er was weinig wind dus ook weinig bewogen, vooral gerelaxed aan boord. Maar de knoop was uit mijn maag en ik kon weer wat eten en soms zelfs oprecht lachen.
Duufje
05-08-2021 om 09:07
Fijn dat het weer wat beter gaat Trail.
Ik heb tot nu toe vooral mijn zitvlees getraind en dat lijkt ook even niet te veranderen. Ik ben nogal druk, werk lange dagen en heb er daarna echt geen puf meer voor. Misschien vanavond nog even een stukje hardlopen.
Ik loop meestal niet zo lekker als ik heel gestresst ben (en dat ben ik nu), maar soms helpt het juist een beetje. We gaan het zien.
Zo jammer altijd, standaard stress voor en na de vakantie. Nou ja, ik kan het gelukkig als het eenmaal zover is heel goed van me af zetten. Nog even doorzetten.
Mick87
05-08-2021 om 12:20
Ik heb helaas voor de 3e keer dit jaar behoorlijk last mijn rug. Dus weer even rust met het sporten. Ik baal er echt van .
SugaryPanther19
05-08-2021 om 12:26
Deze week elke ochtend yoga, behalve gister. En elke dag 1-2 uur wandelen. Gaat goed!
Heb nu vakantie en merk eindelijk dat de rsi uit mijn arm trekt.
Pas als die spanning echt weg is, wil ik weer wat spiertraining doen.
Als het door blijft zeuren, ga ik naar de fysio.
DanGun
05-08-2021 om 12:29
Mick87 schreef op 05-08-2021 om 12:20:
Ik heb helaas voor de 3e keer dit jaar behoorlijk last mijn rug. Dus weer even rust met het sporten. Ik baal er echt van .
Balen!! Beterschap!
Rockstar
05-08-2021 om 13:13
Trail schreef op 04-08-2021 om 22:42:
Heftig Rockstar! Misschien zelfs wat hoog gegrepen.
Bedankt voor jullie meelevende reacties op mijn bericht van gister. Het voelde even heel zwaar en zwart. Vandaag gelukkig een betere dag. Gezeild en er was weinig wind dus ook weinig bewogen, vooral gerelaxed aan boord. Maar de knoop was uit mijn maag en ik kon weer wat eten en soms zelfs oprecht lachen.
Ja weet niet, het is vast gezond maar ik kon niet echt zeggen dat ik het leuk vond. Ik had een stang en daarmee moest ik squatten en lunchen en blijkbaar horen er gewichten aan die stang maar ik vond die stang al heel zwaar en kon dus niet diep squatten want dan kwam ik niet meer omhoog. Het roeien vond ik wel lachen, dat was wel makkelijk.
Ik zou vandaag gaan aquarobiccen maar mijn benen doen zeer en het sportgenootje gaat ook niet, dus dan sla ik wel een dagje over. Misschien alleen lekker boogschieten vandaag als ik tijd heb en anders een dagje niks.
Trail
05-08-2021 om 15:14
5 km hardgelopen. Ik zou met de ochtend groep mee maar kwam te laat. Geen motivatie om in mijn uppie te lopen dus een poging bij de middag groep. Was best warm nog, veel gelopen tussendoor.
Duufje sterkte met de stress.
Mick sterkte met je rug.
CharliesA klinkt heel naar de rsi.
Rockstar een dagje minder kan geen kwaad!
DanGun
05-08-2021 om 21:41
Ja het was vies warm.
Vandaag de hele dag op de gym rond gehangen. Eerst m’n eigen werk, toen geholpen bij n lesje en daarna ff schoongemaakt en gezellig gekletst. Zelf niet getraind.
Zit alweer aan de 64 dagen van 10.000 stappen per dag. Gaat bijna als vanzelf nu. Vooral zo’n lesje is goed voor heeeeel veel stappen. Al moest ik net voor ik in bed ging liggen nog wel even een rondje huis en dakterras want ik zat nog maar aan de 9800 😂
Trail
06-08-2021 om 21:36
Ca 3.5 km met de hond gewandeld tussen de middag. Buienradar zei droog, maar we waren zeiknat. Helaas niet aan verdere beweging toegekomen vandaag, ik voel me een beetje vermoeid. Knap je stappendoel Dangun!!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.