Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Het grote 'wij worden en blijven fit' topic

Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.

Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.

Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!

SugaryPanther19

SugaryPanther19

31-07-2021 om 08:42

Rockstar schreef op 30-07-2021 om 23:34:

Is PT niet awkward? Ik heb er wel eens naar gekeken maar ik voel me denk ik dan zo aangestaard ofzo. Of misschien heb ik er een verkeerd beeld van.

Ik heb ook een personal trainer een tijd gehad, zo iemand kijkt natuurlijk wel hoe jij de oefeningen uitvoert, om je te kunnen corrigeren. Dat helpt enorm. Ik had daar helemaal geen probleem mee. Leerde er veel van, over bijvoorbeeld een verkeerde houding van mijn rug, en vond het veel veiliger om zo te trainen. Heel steunend juist. Was echt fijn.

Ik pt 2 keer per week. Absoluut prijzig maar elke cent waard. Ik train wel zwaar, niet zozeer qua gewichten maar qua conditie. Veel techniek ook, balans, lenigheid. Allemaal vechtsport gerelateerd. Zo lekker! Volgende week gaat ie op vakantie en de ander sensei is ook nog weg dus dat is afkicken. 

Ik bedoelde idd zwaar qua gewichten. Dat doe ik ook niet. Al zit ik met lunges nu rond de 36kg en ik begon met 6kg. Dus er zit zeker wel vooruitgang in. 

Qua conditie, uithoudingsvermogen en 'power' train ik idd ook zwaar. Of zoals mn PT zegt "ik wil de zweet druppels op de grond zien." Haha, check!

Heerlijk is dat hè? 

Ik train toch wel bij de beste gym ever hoor jongens. Belt de Sensei of ik morgenochtend nog wil trainen want dan gooit ie de sleutel ff in de bus ❤️❤️❤️

Relaxed uurtje buiten gereden met mijn pony.
Wat fijn Dangun!
Gewoon al het idee dat mensen aan je denken

Ja vooral dat laatste. Zo lief.

Oh tof om te horen! Ik vind het ook wel intimiderend lijken haha. Ikzelf ga nu een proefweek doen bij een sportschool. Ik ben nog nooit in een sportschool geweest hiervoor dus ik vind het wel spannend, hoop niet dat ik het enige kneusjes tussen allemaal macho's en fitgirls ben. Ik heb al 2 proeflessen aquarobics gehad en dat ging makkelijk, maar ja daar ligt de gemiddelde leeftijd dan ook wel een poepie hoger, ik was de jongste.🤭

Vandaag ga ik 1-2 uurtjes boogschieten en een uur paardrijden.

Je bent nooit ‘het kneusje’. Je staat er en daar gaat het om. 
En bedenk, de meeste mensen zij zo met zichzelf bezig dat ze amper op jou letten. 
Ik krijg met de gewone bokszak / pads training vaak een of twee nieuwelingen onder m’n hoede. Leer ik ze de basis en ik laat ze lekker zweten. Het lijkt dan alsof ik zelf niks doe, maar reken maar dat t inspannend is. En ik leer zelf weer heel veel doordat ik uitleg en voordoe. Vind het ook echt superleuk om te doen. En dan probeer ik ze ook echt op hun gemak te stellen. Fijn als dat lukt! 

Heerlijk 5k hardgelopen vanochtend en net 2 uur gezwommen. Prima dag weer!

Een kneusje ben je nooit, maar ik herken het gevoel wel. Bedenk ook dat iedereen een keer moet beginnen en dat een ander zich niet met jou bezig houdt. 

Wow, 2 uur!? Dat krijg ik niet voor elkaar, dan ben ik gewoon kapot en onderkoelt. Ik ga max 45 minuten.

twee uur zwemmen?!? Wauw!
Ik heb net nog n klein rondje gelopen. Weektotaal komt uit op iets meer dan 15km. Gewoon elke dag 2, max 3 km, na het trainen. Prima te doen. 

Twee uur gewoon relax hoor. Samen met de kinderen, maar bezig blijf je dan wel! 

Runnershigh schreef op 01-08-2021 om 20:51:

Twee uur gewoon relax hoor. Samen met de kinderen, maar bezig blijf je dan wel!

Oh oké, ik dacht serieus banen zwemmen. En waarom ik dat niet gek vond, is dat ik vroeger altijd ging zwemmen en er was altijd een man die gewoon 180 banen zwom! Dus 4,5 km! Was hij wel bijna 2 uur mee bezig, want hij deed het in schoolslag.

Maar met kinderne ben je wel lekker bezig en blijf je warm.

DanGun schreef op 01-08-2021 om 13:00:

Je bent nooit ‘het kneusje’. Je staat er en daar gaat het om.
En bedenk, de meeste mensen zij zo met zichzelf bezig dat ze amper op jou letten.
Ik krijg met de gewone bokszak / pads training vaak een of twee nieuwelingen onder m’n hoede. Leer ik ze de basis en ik laat ze lekker zweten. Het lijkt dan alsof ik zelf niks doe, maar reken maar dat t inspannend is. En ik leer zelf weer heel veel doordat ik uitleg en voordoe. Vind het ook echt superleuk om te doen. En dan probeer ik ze ook echt op hun gemak te stellen. Fijn als dat lukt!

Oké, mooi. Het is niet dat ik echt een zoutzakje ben (of misschien wel als ik tussen de echte fitgirls kom, voorals nog ben ik geloof ik de fitste van de groep geweest 🤭), alleen ik weet niks van fitness. Ik zie allemaal termen voorbij komen (burn, xcore, powerpump, crossfit, crossbox, bodyshape...) die ik nog nooit gezien heb en als ik dan de beschrijving lees denk ik...Maar wat is dan het verschil, behalve dat het één een buisje met grit gebruikt en het ander een gewichtje.😅 Maar ja ik geef me gewoon overal voor op, vandaag aquarobics en morgen ga ik crossboxen, whatever that may be.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.