Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Het grote 'wij worden en blijven fit' topic

Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.

Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.

Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!

Hoi, ik wil hier ook meeschrijven. Ik ben momenteel aan het proberen om mijn beweging weer regelmatig te krijgen. Merk dat ik wat slordig ben.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

27-07-2021 om 14:15

@zuster Clivia, welkom! Wat vind je het leukst, qua bewegen?

SugaryPanther19

SugaryPanther19

27-07-2021 om 14:18

Ik ga wat vakantie houden, ben er wel aan toe. Nog wel wat werkdingen doen, maar niets dringend. Yoga is er veel bij ingeschoten, zo maar even een sessie doen. Gister mijn gewone rondje gewandeld, ca 1,5 uur. Ging als een trein, heerlijk.
Vanavond kijken of ik nog zin heb in een combi met wat krachttraining. Wil tijdens mijn vakantie veel trainen, zodat ik eindelijk weer terug ben op mijn oude gewicht, dus nog 3 kilo eraf. Pfff, dat gaat dus echt moeilijk als je een dagje ouder bent.

@Duuf, wat is je normale afstand? 
@Clivia, gezellig! Wat doe je aan sport? 
@CharliesA, lekker extra tijd om te trainen! Hoelang ben je vrij?

Ik ben eraf. Gisterochtend 3km hardgelopen met 4 trappen. Daarna zelf uurtje gaan trainen, beetje explosiviteit. Gisteravond kickboksen. 
Vanochtend pt. Met twee jongens van de wedstrijdgroep die me 50 minuten lang hebben afgemat op de pads. En na afloop nog een rondje van 1,5km. M’n hele lijf is zwaar en loom. Lekker! 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

27-07-2021 om 15:34

DanGun schreef op 27-07-2021 om 15:29:

@Duuf, wat is je normale afstand?
@Clivia, gezellig! Wat doe je aan sport?
@CharliesA, lekker extra tijd om te trainen! Hoelang ben je vrij?

Ik ben eraf. Gisterochtend 3km hardgelopen met 4 trappen. Daarna zelf uurtje gaan trainen, beetje explosiviteit. Gisteravond kickboksen.
Vanochtend pt. Met twee jongens van de wedstrijdgroep die me 50 minuten lang hebben afgemat op de pads. En na afloop nog een rondje van 1,5km. M’n hele lijf is zwaar en loom. Lekker!

In ieder geval ruim 2 weken, ik kan dat zelf bepalen - ben nu moe en heb geen zin, maar dat zal snel veranderen. Dus dan zie ik wel weer. 😊

Heerlijk als je stevig getraind hebt, en je lichaam zo zwaar en loom voelt.

Ik ga me zo van die bank aftrekken.....krijg een zere kont ....

Ik zwem, loop hard en fiets. Alles op een normaal niveau hoor, ik ben nergens een topper in, maar ik beweeg wel graag.

Alleen zoals ik schreef, ik merk dat mijn vaste routines een beetje verwaterd zijn. Oa doordat je voor het zwembad moet reserveren, soms minder zin door werkdruk en zo. Dus ik schuif ook heel veel en dat is onrustig. Want als ik bijvoorbeeld vanavond ga zwemmen, is het geen goed idee om morgen te gaan hardlopen, want dan heb ik nog pap in mijn benen. Andersom is namelijk geen probleem.

Ik moet een manier gaan vinden om het te gaan plannen en dan het ook echt te gaan doen. Ik ben niet zo goed in dat laatste...

Vanochtend heerlijk 6,5km gelopen op ons vakantieadres. Zo relax wakker worden. En dus pas na het ontbijt douchen... scheelt weer qua drukte! 

Ik vind dat zo knap, hardlopen zonder te eten. Op alleen een eiwitshake red ik het net, maar helemaal een lege maag is niets voor mij. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

27-07-2021 om 16:22

Zusterclivia schreef op 27-07-2021 om 16:19:

Ik zwem, loop hard en fiets. Alles op een normaal niveau hoor, ik ben nergens een topper in, maar ik beweeg wel graag.

Alleen zoals ik schreef, ik merk dat mijn vaste routines een beetje verwaterd zijn. Oa doordat je voor het zwembad moet reserveren, soms minder zin door werkdruk en zo. Dus ik schuif ook heel veel en dat is onrustig. Want als ik bijvoorbeeld vanavond ga zwemmen, is het geen goed idee om morgen te gaan hardlopen, want dan heb ik nog pap in mijn benen. Andersom is namelijk geen probleem.

Ik moet een manier gaan vinden om het te gaan plannen en dan het ook echt te gaan doen. Ik ben niet zo goed in dat laatste...

Misschien zwemmen naar het weekend verplaatsen? Bv zondagochtend vroeg? Dan kun je dit wel inplannen?

En dan door de week spontaan hardlopen en fietsen, al naar gelang het loopt op het werk of hoe het weer is.

Dan zou ik inderdaad ook zwemmen op zaterdag plannen als dat kan. 

Maar wat je zegt over routines dat herken ik wel. We hebben nu vakantierooster dus minder lessen. Dat vind ik ook lastig. 
Vanochtend voor m’n pt nog even geholpen bij de kleintjes. Zooooo leuk!
Er sport daar n meiske van n jaar of 5. Kwam vorig zo verlegen binnen, ze durfde de zaal niet eens in. En ze is nu al zoveel vrijer, heerlijk om te zien. 

PriceyRook54

PriceyRook54

27-07-2021 om 19:08

Vandaag de he-le dag in de stad rondgelopen met de tieners, zware tassen dragen. Straks gaan we een escape room doen. Ik verwacht minstens 20.000 stappen vanavond. Zit nu al op 14k

Vanochtend een rondje van 10km hardgelopen. Gisteren met mijn pt getraind, leuk om snel vorderingen te zien. 

De dag ervoor met mijn zoon twee uur gesupt. Heerlijk om het water op te kunnen naar rustige en mooie plekken waar je normaal niet makkelijk komt. Morgenochtend vroeg het zwembad gereserveerd, dus ik ben goed bezig. 

Hebben jullie nou ook dat je je 10x fitter, energieker en vrolijker voelt als je zoveel beweegt? 

Vandaag gewandeld 🥵. Het was 32 gr. Vanmiddag in het zwembad geplonsd voor een flinke cardio sessie en vanavond m’n qigong. 

Gister druk geweest met werken en daardoor vrijwel niet bewogen. Dat was al dag drie van weinig beweging. Vandaag weer aan de slag. Getraind met de hardloopgroep in de regen en onweer, maar tevreden dat ik ben gegaan. Groep loopt net wat sneller dan mij, wat hard werken is voor me, maar opzich is dat wel goed. 5.5 km gedaan.
Ik hoop een maatje te vinden binnekort om duurloopjes mee te doen buiten de trainingen om. 
Welkom zusterclivia!
Julali mij doet het bewegen heel goed.

Mick87

Mick87

27-07-2021 om 21:15 Topicstarter

Julali schreef op 27-07-2021 om 20:18:

Vanochtend een rondje van 10km hardgelopen. Gisteren met mijn pt getraind, leuk om snel vorderingen te zien.

Hebben jullie nou ook dat je je 10x fitter, energieker en vrolijker voelt als je zoveel beweegt?

Ik ben ook PT bij mij in de buurt aan het zoeken. Misschien dat ik het ook ga doen.

Ja ik voel me zeker fitter, energieker en vrolijker. Door te bewegen maar ook door gezond te eten en op tijd naar bed te gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.