Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Fiets jij naar werk?


absor

absor

27-12-2022 om 08:47 Topicstarter

Poezenmeisje schreef op 27-12-2022 om 08:00:

[..]

Dus houden de medewerkers hierdoor met alle liefde het uitbuitsysteem in stand.

Een kennis van me verhuurt zichzelf als particulier verpleegkundige. Daarna is hij zolang hij wil vrij, om zich vervolgens weer aan te bieden. Een constructie waarbij hij en zijn patiënten zich goed voelen.

De minister is er niet blij mee, uitgebuit zul je worden.

Ik zit zelf niet in die sector en weet niet wat de stand van zaken nu is.

https://zorgkrant.nl/management-en-beleid/11123-minister-de-jonge-heeft-ondoordacht-plan-met-zzp-verbod



Nee als iedereen nu als zzper gaat dan is per direct ons hele zorgstelsel ingestort

Ik fietste vroeger naar mijn werk toe, ook bij nachtdiensten (horeca). Ik had een alarmpje (kastje waar je een pinnetje uit moet trekken en dan komt er 130 dB uit) en pepperspray bij me. Dat vond ik als 23-jarige voldoende vertrouwen bieden om alleen naar huis te fietsen.

absor schreef op 27-12-2022 om 08:47:

[..]

Nee als iedereen nu als zzper gaat dan is per direct ons hele zorgstelsel ingestort

Dan moeten ze structureel verbetering aanbrengen in de vorm van waardering. Waaruit dit dan bestaat kan het zorg personeel het beste zelf over mee praten.

 
Vooral niet over zorg personeel praten maar met ze praten, actief betrekken bij het gesprek. De zorg wordt dan duurder, echter commerciële bedrijven rekenen hun waardering voor personeel ook door naar de eindgebruiker semi overheid of consument en dit wordt dan ook vertaald in hogere belastingen en consumentenprijzen dus dat de zorg kosten stijgen door meer beloning vind ik deels een dooddoener omdat dit niet zo goed geldt voor commerciële partijen. 

Deze nemen ook niet de kosten uit de winstmarge dit wordt gewoon doorberekend. Ben zelf niet werkzaam in de zorg.

Het liever zorgende karakter wordt hier in uitgebuit, iemand uit de zorg weet ook dat als je echt meer wil verdienen je de ict/software ontwikkeling in moet gaan. Of andere takken van commerciële branches. 

Meer waardering in geld en in secundaire arbeidsvoorwaarden is wel op zijn plaats. En vooral niet dingen als een eenmalige bonus of geschenkset waar je niet veel mee kan. 

absor schreef op 27-12-2022 om 08:47:

[..]

Nee als iedereen nu als zzper gaat dan is per direct ons hele zorgstelsel ingestort

Wat juist laat zien dat het beloningsstelsel beter en anders moet, maar ook dat we moeilijke afwegingen moeten gaan maken of we nog steeds alles wat mogelijk is aan behandelingen moeten blijven aanbieden en misschien ook sterven als een normale optie gaan zien. Iets dat vreselijk is op individueel niveau maar anders ligt voor de maatschappij.

Ik gooi alvast een knuppel in het hoenderhok: in zorginstellingen (gehandicapten en ouderenzorg) wordt niet meer gereanimeerd. Nu is het nog een vraag bij opname of de cliënt of familie dat wil of niet. Die optie vervalt dan. 

Tweede knuppel: levensverlengende handelingen waarbij de verlenging niet meer dan 1 jaar is ook schrappen.

Als je ZZP'ers inzet, ben je als werkgever meteen van de ellende af dat je iemand twee jaar moet doorbetalen bij ziekte en een oprotpremie transitievergoeding mee moet geven bij ontslag.

Ik fiets al jaren naar mijn werk op iets meer dan 7,5km afstand en draai alle diensten. 
Ik ben niet bang aangelegd maar heb wel mijn locatie gedeeld met mijn man en hij krijgt automatisch een berichtje als ik vertrek. Dan weet hij dat ik met een half uur thuis moet zijn. Ik voel me er goed bij, weiger ook te leven in angst.

absor

absor

29-12-2022 om 14:34 Topicstarter

DeeDee76tk schreef op 29-12-2022 om 12:50:

Ik fiets al jaren naar mijn werk op iets meer dan 7,5km afstand en draai alle diensten.
Ik ben niet bang aangelegd maar heb wel mijn locatie gedeeld met mijn man en hij krijgt automatisch een berichtje als ik vertrek. Dan weet hij dat ik met een half uur thuis moet zijn. Ik voel me er goed bij, weiger ook te leven in angst.

Goed idee. Ik ga dat ook gewoon doen en dan gaan. Fiets conditie zal wel komen denk ik

Poezenmeisje schreef op 27-12-2022 om 12:31:

Als je ZZP'ers inzet, ben je als werkgever meteen van de ellende af dat je iemand twee jaar moet doorbetalen bij ziekte en een oprotpremie transitievergoeding mee moet geven bij ontslag.

Dan ben je gauw schijnzelfstandige en dat mag niet. Terecht ook dat het niet mag. 

PhilDunphy schreef op 26-12-2022 om 09:25:

Ik fiets 1x per week naar mijn werk. Dat is dan op kantoortijden en een afstand van 4km. Elektrische fiets overigens. Ik zweet enorm snel en heb geen douche op het werk. In het verleden heb ik ook niet elektrisch naar het werk gefietst, maar daar werd ik erg ongelukkig van doordat ik de hele dag stonk.

De andere 2 dagen (ik werk er 3) ga ik met de auto, omdat ik eerst de kinderen naar school breng. Daardoor is mijn rit dan geen 4 maar 10km, waarvan het grootste gedeelte met 3 kinderen.

Nachtdiensten terug naar huis fietsen zou ik niet prettig vinden. Niet perse uit het oogpunt van anderen die je wat kunnen aandoen o.i.d. Maar eigen vermoeidheid in combinatie met donker en eventueel slecht/koud weer (en weinig omstanders) lijkt me gewoon niet prettig.

beetje ot: heb onlangs een deo ontdekt waarbij zweet niet/nauwelijks meer te ruiken is. Loveli. 


Ik fiets altijd naar en van mijn werk (6 km). Ik werk alle diensten. Parkeren is bij ons ook erg duur plus dat ik er met de auto vaak langer over doe door de drukte in de stad. 
De enige dienst waarvoor ik de auto pak is als en een hele lange MICU dienst heb. Dan moet ik tot 23 uur werken en die fietsafstand is bijna 17 km enkele reis. 

Ik fiets naar mijn werk, maar dat is dan ook een mini afstand. De angst voor 's avonds en 's nachts fietsen snap ik zelf niet zo goed, maar ik fiets dan ook door een stad heen, met lantaarnpalen. 

Ja ik fiets, want ik werk 1 km van mijn huis. Lopen doe ik ook vaak als het uitkomt. Auto neem ik weleens mee als ik externe afspraak heb. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.