Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Fiets jij naar werk?

ik werk in de zorg en werkgever heeft aangekondigd dat personeel ook bij avonden en nachtdiensten moet gaan betalen voor parkeren per 1 feb.  Dat gaat me (afh van het abonnement wat ik neem, enkel nacht of ook overdag) tussen de 12-40 euro kosten per maand.  Ik vind dat heel veel geld dus overweeg te gaan fietsen.   Het is 8 km enkele reis.   Zou gewoon moeten kunnen denk ik..

man vind dat ik om half twaalf niet meer kan fietsen alleen want dat verbied ik mijn dochters ook…tja … vind het voor een vrouw van 40 anders dan een 14 jarige   
.   

Fietsen jullie naar werk en zo ja hoeveel km? En als je onregelmatig werkt, dan ook. Savonds laat?  


Betalen waarvoor?  Ov? Parkeren?
Ja ik fiets maar het is maar 2,5 km, 8 km zou ik voor late avond of nacht te ver vinden. Tenminste op een gewone fiets, met een elektrische fiets is het al minder erg.

absor

absor

26-12-2022 om 09:24 Topicstarter

betalen voor parkeren.  Een elektrische fiets wil ik niet vind ik te duur.  

Ik fiets 1x per week naar mijn werk. Dat is dan op kantoortijden en een afstand van 4km. Elektrische fiets overigens. Ik zweet enorm snel en heb geen douche op het werk. In het verleden heb ik ook niet elektrisch naar het werk gefietst, maar daar werd ik erg ongelukkig van doordat ik de hele dag stonk.

De andere 2 dagen (ik werk er 3) ga ik met de auto, omdat ik eerst de kinderen naar school breng. Daardoor is mijn rit dan geen 4 maar 10km, waarvan het grootste gedeelte met 3 kinderen. 

Nachtdiensten terug naar huis fietsen zou ik niet prettig vinden. Niet perse uit het oogpunt van anderen die je wat kunnen aandoen o.i.d. Maar eigen vermoeidheid in combinatie met donker en eventueel slecht/koud weer (en weinig omstanders) lijkt me gewoon niet prettig.

absor schreef op 26-12-2022 om 09:24:

betalen voor parkeren. Een elektrische fiets wil ik niet vind ik te duur.

Hebben wij al 4 jaar, ook zorg.

Het is tot 20.00.betalen maar dan ben je er al en het lopen is zo ver dat je hem ook niet dichterbij kan zetten

Dus ik ga op de fiets. Ook om 23.00 

6.5 km. Maar het voelt niet gevaarlijk het stuk wat ik moet

Nachten ga ik vrijwillig fietsen anders slaap ik niet. Tenzij het heel.slecht weer is.

absor

absor

26-12-2022 om 09:28 Topicstarter

nachtdiensten naar huis op de fiets iov van auto zou voor de mede weggebruikers wel veiliger zijn moet ik eerlijk zeggen.😅  

absor schreef op 26-12-2022 om 09:28:

nachtdiensten naar huis op de fiets iov van auto zou voor de mede weggebruikers wel veiliger zijn moet ik eerlijk zeggen.😅

🤣

het gratis parkeren is 15 minuten lopen
Ik fiets 20 a 25 minuten

absor schreef op 26-12-2022 om 09:24:

betalen voor parkeren. Een elektrische fiets wil ik niet vind ik te duur.

Misschien moet ie je OP even aanpassen, want het woord parkeren ontbreekt en dat maakt het onduidelijk waar je nou voor moet betalen.

Ik fietste altijd, heb ook in het verleden wel nachtdiensten gedraaid en ging dan om 02.30 nog op de fiets naar huis. Ik kleed me altijd om op het werk en fris me even op. Als k niet fiets ga ik met ov.

Nu zou ik niet meer zo laat naar huis willen fietsen, dus ik snap dat je late diensten liever met de auto gaat. Ik vind eigenlijk dat de werkgever dat wel mogelijk zou moeten maken, voor late diensten, voor de veiligheid van de medewerkers.

Wat vindt de OR er van ?

En je andere collega’s?

absor

absor

26-12-2022 om 09:35 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 26-12-2022 om 09:32:

[..]

Misschien moet ie je OP even aanpassen, want het woord parkeren ontbreekt en dat maakt het onduidelijk waar je nou voor moet betalen.

Ik fietste altijd, heb ook in het verleden wel nachtdiensten gedraaid en ging dan om 02.30 nog op de fiets naar huis. Ik kleed me altijd om op het werk en fris me even op. Als k niet fiets ga ik met ov.

Nu zou ik niet meer zo laat naar huis willen fietsen, dus ik snap dat je late diensten liever met de auto gaat. Ik vind eigenlijk dat de werkgever dat wel mogelijk zou moeten maken, voor late diensten, voor de veiligheid van de medewerkers.

Vind ik ook maar ze zeggen daar is dat speciale abo voor 12 euro per maand voor.   Dan kan je snachts staan

absor

absor

26-12-2022 om 09:36 Topicstarter

Roos55 schreef op 26-12-2022 om 09:34:

En je andere collega’s?

Or is akkoord


Alle collega’s zitten in de hoogste boom uiteraard. Stel je hebt bereikbaarheidadienst en wordt snachts opgeroepen voor een calamiteit (spoed ok ofzo) dan moet je dus nu een abo afsluiten om misschien snachts te gaan parkeren..   

Ik fietste elke dag 8km van en naar werk, soms ook wel meer en op alle tijdstippen van de dag. En nee, geen electrische fiets.
Mijn WG heeft zo'n zelfde regeling en ik vind niet dat ik een gunst verleen door er te werken, ik neem aan dat ze mij willen houden als personeel en ben dus ook op zoek naar ander werk (eerst ff beter worden van LC).

absor

absor

26-12-2022 om 09:39 Topicstarter

stokstaart schreef op 26-12-2022 om 09:37:

Ik fietste elke dag 8km van en naar werk, soms ook wel meer en op alle tijdstippen van de dag. En nee, geen electrische fiets.
Mijn WG heeft zo'n zelfde regeling en ik vind niet dat ik een gunst verleen door er te werken, ik neem aan dat ze mij willen houden als personeel en ben dus ook op zoek naar ander werk (eerst ff beter worden van LC).

Het ziekenhuis hier 20 km verderop die adverteert met specifiek erbij dat je gratis op eigen terrein mag parkeren. Ik vrees ook dat velen daarheen gaan. Of zeker nieuw gediplomeerden 


maar ik vind de afdeling en team waar ik werk zo ontzettend leuk (leukste plek in 20 jaar )dat switchen voor mij persoonlijk geen optie is

Ik herken dat hoor Absor, mijn team is ook super leuk (ziekenhuis OK). Maar de reistijd komt me de neus uit ondertussen en ook het salaris in combinatie met de bereikbaarheidsdienst die meer en meer wordt uitgekleed. Ik denk erover om te gaan detacheren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.