Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Elektrische fiets is de slechtste uitvinding voor onze gezondheid

Om conditie te verbeteren is elektrische fiets volkomen nutteloos, aldus het nieuws van de week. Hoeveel functies haal je weg bij de mens, en wat blijft er dan over? Ben je zelf nog aan het fietsen of verword je tot een soort zelfrijdende Tesla in de buitenlucht? Fietsen met de hoogste ondersteuning lijkt op stilzitten.

We creëren een nieuwe obesitaspandemie.


willem1959 schreef op 02-10-2021 om 12:37:

En vergeet niet het stroomverbruik. Waarom moet jij stroom gebruiken omdat je te beroerd bent een stukje zelf te fietsen?


Schaam je.

Zeg je dit ook tegen gebruikers van de sportschool, al die apparaten, die tig TL-lampen, de sauna en douche. Of tegen mensen die aangewezen zijn op een scootmobiel? En vergeet vooral de tesla niet als je het over groot stroomverbruik hebt.

Fleurtje_5 schreef op 03-10-2021 om 11:08:

[..]


Schaam je.

Zeg je dit ook tegen gebruikers van de sportschool, al die apparaten, die tig TL-lampen, de sauna en douche. Of tegen mensen die aangewezen zijn op een scootmobiel? En vergeet vooral de tesla niet als je het over groot stroomverbruik hebt.

Ja natuurlijk. Voorál sportschoolgebruikers, wellnessgangers en lang douchers. En over een Tesla kun je discussiëren. 

willem1959 schreef op 03-10-2021 om 09:59:

[..]

Oh, als ik iets vind ben ik een zeurpiet, terwijl jij overal tegenaan mag schoppen en je jezelf geen zeurpiet vindt?

Dit topic lijkt wel een bijeenkomst van medisch insufficiente forummers. Knap dat jullie jezelf hier zo hebben weten te verenigen. En dan is Willem de zeurpiet. De omgedraaide wereld zeg.

Nee je bent een zeurpiet omdat je steeds hetzelfde blijft herhalen zonder in te gaan op hele valide argumenten vóór het gebruik van een ebike. Daarom ben je een zeurpiet.

Jij zendt i.p.v. te discussiëren.

willem1959 schreef op 02-10-2021 om 12:43:

[..]

Los van het feit dat ik de meeste van jouw voorbeelden niet geb of doe is het natuurlijk heel erg raar om jouw lichamelijke arbeid sterk te reduceren en elektrisch te gaan fietsen.

Maar ja, ik kan hier praten als Brugman, de meeste die reageren zijn mensen die de overstap naar elektrisch al hebben gemaakt en het voor zichzelf aan het goedpraten zijn met gebruik van ontzettende dooddoeners.

Alsof iedere verandering een verbetering is.


Zeker een verbetering. Beter dat ze op een e.fiets fietsen en daardoor langer fit blijven, en langer genieten van de buitenlucht, dan met de auto naar de fysio-fitinis om tussen vier muren en een plafond met tl-verlichting, op de hometrainer bewegen.

plasterk_doet_een_baudetje.png

Feb.2020: Twitterbericht van R. Plasterk

Fleurtje_5 schreef op 03-10-2021 om 11:20:

plasterk_doet_een_baudetje.png

Feb.2020: Twitterbericht van R. Plasterk

Dat lag allemaal iets genuanceerder geloof ik. Zoals bijna altijd met krantenkoppen.

Schaf die Teslas maar weer af dan! Sowieso gaan groene subsidies alleen naar de rijken, want je moet veel eigen geld kunnen bijleggen. 

Rondstruiner schreef op 03-10-2021 om 11:27:

[..]

Dat lag allemaal iets genuanceerder geloof ik. Zoals bijna altijd met krantenkoppen.


Klopt, Daarom had ik juist dit bericht geplaatst waarin Plasterk begint met de woorden 'als dit bericht klopt'.

willem1959 schreef op 03-10-2021 om 10:04:

[..]

Als jij fietst gebruik je constant een stofzuigermotortje. Je laat die stofzuiger toch ook niet uren achter elkaar draaien? We gingen verdorie van gloeilampen naar zuinige halogeenlampen vanwege het stroomverbruik. En dan gaan mensen ter 'compensatie' op een elektrische fiets zitten.

Nou, schiet mij maar lek.

Nou, ik laat je liever leven, veel te leuke discussies 😉. 

Wat je zegt klopt in feite niet want die stroom is al gegenereerd. En ipv de auto te pakken met benzine-uitstoot gebruik ik een fiets waarvan de stroom met groene stroom is opgewekt. Ook het verbruik van gloeilampen of Halogeen maakt het verschil niet… 

nou Willem heb je al genoeg argumenten gelezen om ook een E-bike aan te schaffen? 

willem1959

willem1959

03-10-2021 om 17:49 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 03-10-2021 om 10:44:

[..]

Het opladen van een elektrische fiets staat qua co2-uitstoot gelijk aan 3% van de uitstoot van een gemiddelde auto.

Al jouw argumenten vind ik uitstekend, maar niet tegen het gebruik van een electrische fiets. De co2-uitstoot, het fijnstof, het rubber van de autobanden wat ingeademd wordt, overgewicht. Niet de electrische fiets is het probleem, maar de auto en de scooter/brommer. Weg ermee .

https://www.milieucentraal.nl/duurzaam-vervoer/elektrische-fiets/

In de link die je bijvoegde kan je weer verder klikken naar 

Is een e-bike slecht voor je conditie? - Fietsersbond

En dan lees je dat je echt aan conditie inboet als je elektrisch gaat fietsen. Al die verhalen van ik ga verder rijden en zo neem ik met een flinke korrel zout.

Het is net als met de roltrap. Waarom zou je je naar boven laten slepen als je ook kunt lopen? Mensen laten iedere basisfunctie overnemen door een hulp. En daar worden we echt niet beter van. Matig intensieve training (een stukje op een gewone fiets dus) is heel goed voor je uithoudingsvermogen.

willem1959

willem1959

03-10-2021 om 17:50 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 03-10-2021 om 11:08:

[..]


Schaam je.

Zeg je dit ook tegen gebruikers van de sportschool, al die apparaten, die tig TL-lampen, de sauna en douche. Of tegen mensen die aangewezen zijn op een scootmobiel? En vergeet vooral de tesla niet als je het over groot stroomverbruik hebt.

Schaam je?

Natuurlijk zeg ik dat ook tegen al die idiote die voor het raam van de sportschool op de hometrainer zitten terwijl ze ook lekker buiten kunnen fietsen.

willem1959 schreef op 03-10-2021 om 17:49:

[..]

In de link die je bijvoegde kan je weer verder klikken naar

Is een e-bike slecht voor je conditie? - Fietsersbond

En dan lees je dat je echt aan conditie inboet als je elektrisch gaat fietsen. Al die verhalen van ik ga verder rijden en zo neem ik met een flinke korrel zout.

Het is net als met de roltrap. Waarom zou je je naar boven laten slepen als je ook kunt lopen? Mensen laten iedere basisfunctie overnemen door een hulp. En daar worden we echt niet beter van. Matig intensieve training (een stukje op een gewone fiets dus) is heel goed voor je uithoudingsvermogen.

De rest van mijn bericht negeer je maar

Op je kont zitten is nog veel slechter voor je conditie. In de auto of op de scooter zitten is niet alleen nog slechter voor je conditie, het is ook slechter voor de gezondheid van andere mensen, én slechter voor het milieu.

Dus je verhaal is gewoon complete bullshit. Maar ik vermoed zomaar dat je zelf wel gewoon met grote regelmaat met je reet in de auto of op een bromfiets zit, dus dat je dat daarom steeds ontwijkt.


willem1959 schreef op 03-10-2021 om 17:50:

[..]

Schaam je?

Natuurlijk zeg ik dat ook tegen al die idiote die voor het raam van de sportschool op de hometrainer zitten terwijl ze ook lekker buiten kunnen fietsen.

Maar binnen in die sportschool ademen ze geen autobanden zooi in. Toch...? Dat doen ze.wel.op.de.eleltrische fiets buiten.?maar in jouw beleving niet op de gewone fiets buiten. Toch? Heel.apart....)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.