Seksualiteit
Kersje
08-07-2021 om 13:13
Minnaar/Minnares deel 43
Al 42 delen lang schreven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen. De voorgaande 42 delen sterven helaas een vroege dood met het verdwijnen van het Viva forum. Met de komst van Viafora mag een topic als dit natuurlijk niet ontbreken!
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijg(st)er met pantser en harnas? Moeten de mannen/vrouwen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar/minnares hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Of je status nu een open relatie, huwelijk of single bestaan betreft, het hebben van een minnaarrelatie is meestal een lastig onderwerp om te bespreken met je omgeving, terwijl het (vaak) een rollercoaster aan gevoelens en emoties met zich meebrengt. Met dit topic hopen we een ‘veilige’ plek te creëeren voor deze emoties. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic! Dit geldt tevens voor ongevraagde/ongewenste psychologische adviezen.
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
Lot_
06-02-2022 om 14:01
Oeh Bloemke dat klinkt wel heel vermoeiend! Word je echt blij van hem? Is het een toevoeging voor je? Je krijgt buikpijn zeg je als hij zijn nukken heeft... Dat zou voor mij echt een grens zijn om eerlijk te zijn. Voor mij geldt: Het moet een fijne aanvulling op je leven zijn en tuurlijk mag je soms wat worstelen met gevoel enzo (ik baal ook weleens als ik het te stil vind of dat het nog lang duurt voordat er weer een date gaat zijn of of of) maar dat is een moment en dan ga ik weer verder. Het bezorgt me geen dagen buikpijn...
Zorg goed voor jezelf! 
Bloemke
06-02-2022 om 15:30
Ik word vooral blij van hem als we samen zijn prive of als hij berichtjes stuurt net zoals de afgelopen weken toen hij vakantie had en corona. Dan lijkt het of hij echt zich zelf is.
Ik word niet blij als hij zijn nukken heeft en niet te volgen is. En eerlijk gezegd doet het me ook wel pijn als hij zegt dat ik helemaal zijn plaatje ben, maar niet de vrouw die hij zoekt. Het doet pijn als hij niet buiten bed beter wil communiceren, omdat ik niet aan zijn lijstje voldoe.
blauwevrouw
06-02-2022 om 16:28
Ai. Ik denk dat hij met die nukken en als hij niet te volgen is, óók echt zichzelf is. En als hij zegt dat je helemaal in zijn plaatje past maar tóch niet de vrouw is die hij 'zoekt' dan is dat inderdaad verdomde pijnlijk. Ik weet niet of het zinvol is om verder te verkennen wat er is - er is blijkbaar ontzettend fijne seks, maar of er heel veel meer in zit betwijfel ik. Hij lijkt in elk geval niet open te staan voor een bredere verkenning. Misschien is het beter om ervan uit te gaan dat dit alles is wat erin zit met hem, en je dan af te vragen of dat voor jou volstaat. (Dat je zijn handelen pijnlijk vindt zou ik heel serieus nemen, in elk geval...).
blauwevrouw
06-02-2022 om 16:29
(en persoonlijk vind ik het nogal onvolwassen overkomen als iemand 'een lijstje' heeft van waaraan z'n partner zou moeten voldoen, maar dat is de indruk die ik ervan krijg. ik ken de beste man niet...)
Yvaine
06-02-2022 om 16:47
Bloemke schreef op 06-02-2022 om 15:30:
Ik word vooral blij van hem als we samen zijn prive of als hij berichtjes stuurt net zoals de afgelopen weken toen hij vakantie had en corona. Dan lijkt het of hij echt zich zelf is.
Ik word niet blij als hij zijn nukken heeft en niet te volgen is. En eerlijk gezegd doet het me ook wel pijn als hij zegt dat ik helemaal zijn plaatje ben, maar niet de vrouw die hij zoekt. Het doet pijn als hij niet buiten bed beter wil communiceren, omdat ik niet aan zijn lijstje voldoe.
Dit klinkt niet als iets waar je op lange termijn gelukkig van wordt. Soms kan je dan maar beter zelf snel de pleister eraf trekken, ook al voelt dat als iets dat je eigenlijk niet wil. Hij heeft nu alle touwtjes in handen en houd je aan het lijntje. Voor hem fijn en gemakkelijk maar voor jou een rotsituatie. Als iemand zegt dat je “niet helemaal zijn plaatje bent”, kan je dat maar beter aannemen. En ik zou dit soort dingen niet als kritiek op jezelf zien, vaak betekent het simpelweg dat iemand niet toe is aan een serieuze relatie. Je bent een leukere man waard!
Bloemke
06-02-2022 om 17:07
Dat lijstje komt voort uit de DISC test. Afgelopen week heb ik gezegd dat hij, maar eens die plaat voor zijn hoofd moest weghalen en gewoon eens dingen op de beloop moest laten. Hij gaf me gelijk.
En onvolwassen zit zeker wat in. Toen vrienden van hem gingen settelen ging hij op zoek naar andere vrienden die vrijgezel waren. Hij gaat met grote regelmaat met vrienden stappen of op vakantie. Maar niet als echt volwassen man.
Dan is mijn leven heel burgerlijk met man en kinderen en gesettelde vrienden.
Jullie hebben misschien wel een punt dat ik meer moet inzien dat er niet meer is.
blauwevrouw
06-02-2022 om 17:26
Nou ja, er kan natuurlijk ook een combinatie zijn van gezinsleven en stappen of op vakantie met vrienden. Dat zegt wat mij betreft niet zoveel over volwassenheid.
Maar dat DISC lijstje.... please🤣 Die test is hartstikke leuk maar volstrekt niet wetenschappelijk onderbouwd, en heeft natuurlijk al helemaal niets met je partnerkeuze te maken. Dat idee moet hij maar HEEL gauw loslaten.
blauwevrouw
06-02-2022 om 17:29
Maar belangrijker: jij kunt hem niet veranderen. Dus als je hem niet leuk genoeg vindt, of niet vaak genoeg leuk, dan ís hij ook niet leuk genoeg voor je.
Smaakje
06-02-2022 om 18:12
Bloemke; Omdat je eerder schreef dat jouw relatie niet meer goed is, zou je eigenlijk met je minnaar verder willen en scheiden van jouw man?
Mozillia
06-02-2022 om 18:23
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier. Op het oude Viva forum wel eens meegelezen, maar nooit zelf iets geschreven. Nu zit ik een lastige situatie.. althans een situatie die ik natuurlijk zelf heb gecreëerd. 4 jaar geleden ontmoeten ik iemand op een feestje, het klikte meteen en we hebben daarna contact gehouden.. niet veel hoor 1 x per week. Zeker de eerste 1 tot 1,5 jaar niet veel contact. Maar op een of ander punt ineens heel veel contact. We zagen elkaar meermaals per week, en hoe stom ook ik zag het eerst als een vriendschap (ik heb best veel vrienden namelijk) Hij zag dit niet zo en ik ging daar in mee. Een aantal keer geprobeerd het contact te verbreken, maar telkens lukt dit voor een aantal dagen. Ik zou hem zo graag als vriend willen zien, maar dat gaat niet. Ik denk de hele dag aan hem, ik wil dit gevoel/ gedachten kwijt.. maar echt afscheid nemen ook weer niet. Wat moet ik doen? (Een relatie zit er niet in qua levensfase, beide een partner)
blauwevrouw
06-02-2022 om 18:42
Welkom Mozillia. Wat je móét doen, geen idee. Als je die gedachten aan en gevoelens voor hem echt niet meer wil, is er volgens mij echt maar één ding wat je kúnt doen en dat is hem niet meer zien en geen contact meer hebben. Met iedere andere vorm voed je de verliefdheid.
Wat houdt je tegen om wel afscheid te nemen? Wat hoop je in stand te kunnen houden?
Maar misschien belangrijker: wat je ook zou kunnen doen is je relatie nog eens onder de loep nemen. Wat maakt je daarin gelukkig? En wat kun je doen om die relatie te versterken? Want zo te lezen wil je die relatie ook niet kwijt...
(enne.... wekelijks contact, als in elkaar wekelijks zien, vind ik allesbehalve weinig.... maar dat terzijde)
Mozillia
06-02-2022 om 19:09
blauwevrouw schreef op 06-02-2022 om 18:42:
Welkom Mozillia. Wat je móét doen, geen idee. Als je die gedachten aan en gevoelens voor hem echt niet meer wil, is er volgens mij echt maar één ding wat je kúnt doen en dat is hem niet meer zien en geen contact meer hebben. Met iedere andere vorm voed je de verliefdheid.
Wat houdt je tegen om wel afscheid te nemen? Wat hoop je in stand te kunnen houden?Maar misschien belangrijker: wat je ook zou kunnen doen is je relatie nog eens onder de loep nemen. Wat maakt je daarin gelukkig? En wat kun je doen om die relatie te versterken? Want zo te lezen wil je die relatie ook niet kwijt...
(enne.... wekelijks contact, als in elkaar wekelijks zien, vind ik allesbehalve weinig.... maar dat terzijde)
Bedankt voor je reactie! Wat mij tegen aan het houden is, is mijn gevoel voor hem.. de leuke momenten die we hebben. Samen lunchen, wandelen in het bos. En ik denk dat ik gewoon over mijn oren verliefd op hem ben.
Aan mijn huidige relatie mankeert eigenlijk niets..soms de spanning.. maar ik weet dat het bij welke partner je ook bent, dit altijd na een tijd gaat vervelen, dat is het vervelende er aan. Ik snap mezelf gewoon niet.
1 x per week was 1 of 2 berichtjes, hoe gaat het.. verder niets. Tot dat hij mij ineens zoende… toen is het veranderd.
Bloemke
06-02-2022 om 19:19
@blauwevrouw dat kan zeker hoor gezinsleven en stappen of op vakantie met vrienden doe ik ook. Maar dan is mijn versie te burgerlijk.
En die DISC helemaal eens. Heb hem al uitgelegd dat hoe je op werk bent los staat van privé.
En ik kan hem niet veranderen en dat hoeft niet.
@smaakje. Soms ben ik bereid alles op te geven voor hem. Alleen hij is in het verleden duidelijk geweest ik moet eerst maar laten zien dat ik op mezelf kan met de kinderen. En dat is waarheid. Mijn kinderen staan op 1 en naar zijn omgeving verhuizen is niet in belang van de kinderen.
Kersje
10-02-2022 om 17:25
Mozillia schreef op 06-02-2022 om 18:23:
Wat moet ik doen? (Een relatie zit er niet in qua levensfase, beide een partner)
Dan zou ik, maar dat ben ik, tóch alle contact verbreken, hoe moeilijk ook! Ik weet dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan, maar nu voed je een verliefdheid die waarschijnlijk nooit zal uitgroeien tot een relatie én neem je tevens afstand van je huidige partner. Ik zie daar alleen maar verliezers eigenlijk.
Enne……welkom hier Mozillia 😃
Kersje
10-02-2022 om 17:32
Bloemke schreef op 06-02-2022 om 19:19:
En ik kan hem niet veranderen en dat hoeft niet.
@smaakje. Soms ben ik bereid alles op te geven voor hem. Alleen hij is in het verleden duidelijk geweest ik moet eerst maar laten zien dat ik op mezelf kan met de kinderen. En dat is waarheid. Mijn kinderen staan op 1 en naar zijn omgeving verhuizen is niet in belang van de kinderen.
Buiten het feit dat ik het vrijwel eens ben met de reacties van Blauwevrouw, zie ik ook echt een hoop rode vlaggen en alarmbellen.
En vetgedrukte zin; nogal ver doorgedacht voor een man die al meerdere malen duidelijk heeft aangegeven dat jij niet zijn toekomstige partner zult worden.
Tevens vind ik ook dat jij de controle nogal uit handen geeft en daar is hij zich waarschijnlijk ook enorm van bewust. Dit maakt dat hij jou kan behandelen zoals hij doet. Serieus Bloemke, probeer ajb wat meer van jezelf te gaan houden en zelf grenzen te stellen ipv hem de grenzen te laten bepalen. Dat maakt jou namelijk een soort van ‘speelpopje’ en dat zou je nooit moeten willen zijn!
Sterkte!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.