Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Minnaar/Minnares deel 43


Mooi gezegd Sailship! Ik kan niets inbrengen in was je schrijft in je laatste alinea.

Kersje

Kersje

11-01-2022 om 14:47 Topicstarter

Boomwortel en Cobra, welkom hier! Nu weinig tijd om inhoudelijk te reageren, komt later …….

@Boomwortel
Eerst was z'n partner akkoord maar nu niet meer? Of begrijp ik het verkeerd?
Vier keer per jaar een ontmoeting. Kan me nauwelijks voorstellen hoe dat vol te houden is.

@Cobra
Niet verliefd, maar wel veel genegenheid. Dat is misschien ook wel zo handig. Dit contact lijkt me voor nu iig een prettige ervaring na 2,5 jaar geminnaar/verslaving waarbij de wederkerigheid miste.

@Sailship
Je hebt ongetwijfeld gelijk wat betreft dat spanningsveld en dat het normaal is. Maar om een of andere reden blijf ik hangen in wat ik mis. Volgens mij doe ik zelfs niks anders dan dat gevoel alleen maar voeden. Neemt niet weg dat jouw opmerking het toch min of meer voor me in perspectief plaatst 

Zowel met m'n losvaste partner als met m'n getrouwde liefde jojoot het nogal. Het ene moment wil ik kappen met alles omdat dit het allemaal niet is en het een hoop onrust met zich meebrengt om beide relaties gescheiden te houden. Het andere moment gebeurt er dan weer iets waar ik toch wel heel erg aan hecht en wat ik niet kwijt wil. 

Hoef me iig naar beiden niet schuldig te voelen dat ik er niet echt voor ga. Doen zij ook niet voor zover ik weet. Met beiden heb ik dagelijks contact en ze gaan op zich lief met me om, maar het doet allemaal wat opportunistisch aan.

Volgens mij heb ik een soort midlife crisis ofzo. Ik heb al een hoop gepuzzel van beide relaties maar daarbuitenom zijn er ook nog steeds andere mannen die me niet koud laten. En ik ben naar niemand eerlijk over m'n contacten. Dat is al m'n hele leven zo, maar de laatste tijd vraag ik me steeds meer af of ik daar niet eens wat mee moet doen.

Hmm... Lijkt of je bij geen enkele man echt gelukkig bent, Escape..
En dat je wel je geluk bij 'een' andere man probeert te zoeken?
Misschien een midlife-crisis, misschien verlang je van een andere man dat hij jouw 'leegte'/'gemis' op kan vullen? 
Misschien zie ik het verkeerd maar ik heb het idee dat zowel jouw partner als jouw minnaar je niet gelukkig maken, maar dat je toch maar blijft hangen bij hen vanuit de gedachte 'beter iets dan niets'? 
Terwijl de enige die jou echt gelukkig kan maken, je natuurlijk zelf bent..

Dit klinkt inderdaad alsof je probeert een gemis in te laten vullen door een of meer mannen, terwijl dat gemis vanuit jezelf komt. Voor mij biedt therapie (bij een hele rits aan psychologen) daar een uitkomst voor. Maar er zijn ook wel zelfhulp mogelijkheden om daar iets mee te doen.

ego-bericht: nu ik vlam en zijn vrouw samen heb gezien, wordt mij ook duidelijker dat er iets is tussen hen wat er tussen hem en mij niet is.
En daarmee duidelijker wat ik wel en niet van hem kan verwachten, en wat ik zou willen uit een relatie - met iemand anders, want hij geeft het mij niet.
De brandende behoefte aan contact is er bij mij nu niet, dus ik neem de tijd om mijn plan te bepalen: laat ik hem nu helemaal los, of wil ik nog een tijdje minnaars blijven. Het doet minder pijn dan ik had verwacht, mij te realiseren dat hij echt niet de hele taart voor mij is - zoals hij mij van het begin af aan ook gezegd heeft.

Kersje

Kersje

14-01-2022 om 18:14 Topicstarter

Cobra schreef op 14-01-2022 om 15:02:


Terwijl de enige die jou echt gelukkig kan maken, je natuurlijk zelf bent..

Hier heb je eigenlijk alles mee gezegd, want zo is het ook!

Kersje

Kersje

14-01-2022 om 18:34 Topicstarter

blauwevrouw schreef op 14-01-2022 om 16:35:


En daarmee duidelijker wat ik wel en niet van hem kan verwachten, en wat ik zou willen uit een relatie - met iemand anders, want hij geeft het mij niet.

Het doet minder pijn dan ik had verwacht, mij te realiseren dat hij echt niet de hele taart voor mij is - zoals hij mij van het begin af aan ook gezegd heeft.

Voor jou ben ik heel blij voor dit inzicht Blauwevrouw! Wat maakte dat je daar in het begin wel aan twijfelde ondanks dat hij je dit al eerder gezegd heeft?

De wens bleef vader van de gedachte, denk ik. En ik stelde mij hun relatie nogal zakelijk voor, een soort broer-en-zus. Dat zag er toch echt anders uit…

Nou, ik heb m’n eerste ‘wat een lul’ ervaring met Tinder. Die heb ik maar weer mooi in de pocket. Serieus, wát een lul.

blauwevrouw schreef op 14-01-2022 om 20:34:

De wens bleef vader van de gedachte, denk ik. En ik stelde mij hun relatie nogal zakelijk voor, een soort broer-en-zus. Dat zag er toch echt anders uit…

Wat kan jij hieruit voor jezelf halen, iets wat goed is te onthouden?

Ik weet niet hoe ik je vraag kan beantwoorden. Hoezo zou ik er iets uit moeten halen om te onthouden?

blauwevrouw schreef op 14-01-2022 om 20:34:

De wens bleef vader van de gedachte, denk ik. En ik stelde mij hun relatie nogal zakelijk voor, een soort broer-en-zus. Dat zag er toch echt anders uit…


Invullen en eigen voorstelling van relatie van je Vlam met zijn vrouw maken?

Zelf voorstelling maken ( invullen, fantasieren) i.p.v. doorvragen?

Wat een idee… doorvragen over hun relatie doe ik niet. Dat brengt mij toch helemaal niets? Als hij het als allemaal mooi voorspiegelt is de vraag wat hij dan met mij moet, als hij erover gaat klagen is dat een forse afknapper.
Het enige waar ik ooit wel op heb doorgevraagd is wat hij uit onze minnaarsrelatie haalt, dat is voor mij veel relevanter.
Noem me raar of hypocriet, ik vind het gewoon ongepast om hem uit te horen over hun relatie. Die is tussen hen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.