Seksualiteit
Kersje
08-07-2021 om 13:13
Minnaar/Minnares deel 43
Al 42 delen lang schreven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen. De voorgaande 42 delen sterven helaas een vroege dood met het verdwijnen van het Viva forum. Met de komst van Viafora mag een topic als dit natuurlijk niet ontbreken!
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijg(st)er met pantser en harnas? Moeten de mannen/vrouwen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar/minnares hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Of je status nu een open relatie, huwelijk of single bestaan betreft, het hebben van een minnaarrelatie is meestal een lastig onderwerp om te bespreken met je omgeving, terwijl het (vaak) een rollercoaster aan gevoelens en emoties met zich meebrengt. Met dit topic hopen we een ‘veilige’ plek te creëeren voor deze emoties. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic! Dit geldt tevens voor ongevraagde/ongewenste psychologische adviezen.
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
Kersje
26-02-2022 om 17:06
Mischa83 schreef op 25-02-2022 om 17:18:
Wat zien jullie als verschil tussen minnaar en fwb?
Ik denk na over deze vraag en eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik hierop moet antwoorden. Ik denk dat een FwB voor mij iemand zou zijn die ik vaker zie en waarmee ik ook dingen in het openbaar onderneem en daarnaast ook af en toe vrijblijvende seks zou hebben. Gewoon een goeie vriendschap dus die ook zou blijven voortbestaan als de seks zou wegvallen.
Minnaar en ik ondernamen verder niets in het openbare leven, alles gebeurde bij mij thuis. Het begon enkel vanuit lust, maar werd uiteindelijk wel heel erg intiem, meer dan wat wij samen van tevoren hadden verwacht of gewild. Enkel vriendschap is ook onmogelijk gebleken tussen ons, juist door de chemie die wij hebben.
blauwevrouw
26-02-2022 om 17:56
@kersje: van jou uit begrijp ik heel goed wat je zegt. Ik moet ook nog wennen aan mijn status als alleenstaande ouder. Het is een rol waar ik nooit voor heb gekozen maar die ik wel moet vervullen. En ja, de kinderen mogen weten en zien dat ik ook maar een mens ben, en ik kan om hulp vragen. Maar de lat ligt hoog omdat ik zo in elkaar zit en omdat er zo veel van afhangt; als moeder kun je heel veel verkloten aan je kinderen…
HexOpBezemsteel
28-02-2022 om 09:50
@Blauwevrouw: waarom verkloot je iets aan je kinderen als je als moeder laat zien dat je ook je mindere momenten hebt?
Misschien zijn ze nog heel jong, maar ik denk dat kinderen meer zien en meer begrijpen dan je denkt. En de wereld vergaat niet als je een keer een dagje de boel de boel laat omdat je je rot voelt.
blauwevrouw
28-02-2022 om 13:41
Ze zijn niet meer zo heel jong (beginnend pubers).
Het gaat niet om 'een dagje de boel de boel laten' en ook niet om mindere momenten laten zien. Dat kan ik allebei prima. Het gaat om wat zij nu structureel nodig hebben aan begeleiding, en dat het mij structureel net niet lukt om daarin te voorzien - en hoeveel moeite het mij kost om dat niveau van 'net niet' te bereiken.
Verder: ouders verkloten hun kinderen, al groeien de meesten daar prima overheen - en dat doen ouders zelden of nooit expres. Dit is meer cynische ik die (net als mijn siblings) al jaren in therapie is om te leren leven met wat wij hebben meegemaakt en meegekregen.... Maar iedereen heeft zo z'n littekens uit kindertijd, de ene wat dieper dan de andere, en soms alleen merkbaar voor buitenstaanders.
unicorn80
04-03-2022 om 14:07
blauwe vrouw: ik denk te begrijpen wat je bedoelt met je reactie over opvoeden.
Wat bedoel je met ‘net niet’? De rol van vader die je kinderen nu missen en jij probeert te vervullen. Volgens mij zei je dat de hoog ligt?
wanneer zie je vlam weer.
Ik heb een communicatie ding met minnaar. Omdat live afspreken niet kan atm, hadden we een sexting. Achteraf komt het spijtgevoel bij hem boven. Daar heb ik begrip voor. Alleen waarom komt dat na die tijd, dan wil hij stoppen, twijfels. Waar we niet echt uit lijken te komen.
blauwevrouw
04-03-2022 om 18:11
De vader die ze missen, psychische uitdagingen die hij hielp opvangen (bij kinderen en bij mij), de rommeligheid van onderwijs tijdens Corona - het is gewoon te veel voor één ouder. En de jeugdhulpverlening is volkomen overbelast.
En ja, ik leg de lat altijd (te) hoog.
Vlam is vorige week nog op bezoek geweest, was heerlijk.
unicorn: heeft hij dat schuldgevoel ook na dates of nu specifiek na sexting? Misschien komt dat door de setting aan zijn kant (was hij thuis, of op een andere plek die bij zijn vrouw hoort?) waar hij zich dan toch niet prettig bij voelt.
Kersje
04-03-2022 om 18:18
unicorn80 schreef op 04-03-2022 om 14:07:
Ik heb een communicatie ding met minnaar. Omdat live afspreken niet kan atm, hadden we een sexting. Achteraf komt het spijtgevoel bij hem boven. Daar heb ik begrip voor. Alleen waarom komt dat na die tijd, dan wil hij stoppen, twijfels. Waar we niet echt uit lijken te komen.
Dit lijkt mij vrij simpel, puur omdat de geilheid weer is gezakt/voldaan en hij dan weer met zijn hoofd denkt ipv met zijn…….je weet wel. 😉
unicorn80
04-03-2022 om 21:16
Kersje schreef op 04-03-2022 om 18:18:
[..]
Dit lijkt mij vrij simpel, puur omdat de geilheid weer is gezakt/voldaan en hij dan weer met zijn hoofd denkt ipv met zijn…….je weet wel. 😉
haha, dat was ook mijn reactie. Dates hebben we niet meer, hebben wel plannen voor een date en dat zorgt dan weer voor stress. Hij is thuis op dat moment. Hun relatie worst serieuzer, dat zorgt voor de twijfel en schuldgevoel bij hem. Andere kant blijft hij initiatief tonen richting mij en zegt dat hij het niet kan laten. Hij is voornamelijk op de lijn als hij ‘jeuk’ heeft.
Dank voor je antwoord Bv. Lastige situatie waarin je je kinderen niet te kort wil doen. Die hoge lat, tja bewustwording is de eerste stap tot verandering.
NuttyWorm54
05-03-2022 om 12:22
Zwaait even naar Kers en de anderen.
Tja, minnares zijn. Heb ik er spijt van? Nee.
Zou ik het weer doen? Ik kan me voorstellen dat je er als single bewust voor kiest, met in je achterhoofd dat het gaat om een seksconnectie, met evt een klik op andere gebieden. Mijn voorwaarde zou voor mezelf zijn, dat ik op dat moment al genoeg voldoening, zelfliefde en verbondenheid uit het leven haal, anders zou het erg kruimelig aanvoelen.
Mischa83
05-03-2022 om 17:42
@unicorn, hoe voelt dat voor jou dan? Dat spijtgevoel van hem achteraf?
@stardustziggy; die voorwaarden snap ik wel, dat je niet een ander nodig hebt als invulling, maar als 'heel' persoon een avontuur met iemand aangaat.
Over avonturen gesproken, vanavond zie ik mijn minnaar weer!! Zo heerlijk 
unicorn80
05-03-2022 om 21:19
@stardust begrijpelijk hoe jij erin staat. Als je alles op orde hebt is het een fijne aanvulling en zul je waarschijnlijk makkelijker je grenzen kunnen bewaken. Al lijkt het me als single makkelijker omdat je niet iemand anders bedriegt binnen een relatie.
mischa: veel plezier. Heb je je date lang niet gezien?
Ik vind die twijfel niet leuk omdat het na die tijd komt. Daarvoor is hij intens en weet goed aan te sturen op waar hij zin in heeft. Hiervoor hebben we gedoe in real life gehad, het lijkt alsof hij (wij) iets goed willen maken.
ZowatEndan
06-03-2022 om 11:32
unicorn80 schreef op 05-03-2022 om 21:19:
Ik vind die twijfel niet leuk omdat het na die tijd komt. Daarvoor is hij intens en weet goed aan te sturen op waar hij zin in heeft. Hiervoor hebben we gedoe in real life gehad, het lijkt alsof hij (wij) iets goed willen maken.
Zijn twijfel is niet leuk. Waarom? Omdat hij gewoon bewust is van dat jij niets toevoegt aan zijn dagelijks geluk. Alleen aan zijn incidentele "jeuk". Hij weet erg goed dat zijn gedrag niet oké is. Zijn intens gedrag om je zo ver te krijgen is gewoon manipulatie om je te gebruiken. Hij weet goed je zwakke plekken te raken.
Wat een onvolwassen gedrag van die man!
Hoe leuk je het voor jezelf uitlegt helaas is de echte reden niet leuk.
Kersje
06-03-2022 om 11:53
ZowatEndan schreef op 06-03-2022 om 11:32:
[..]
Zijn twijfel is niet leuk. Waarom? Omdat hij gewoon bewust is van dat jij niets toevoegt aan zijn dagelijks geluk. Alleen aan zijn incidentele "jeuk". Hij weet erg goed dat zijn gedrag niet oké is. Zijn intens gedrag om je zo ver te krijgen is gewoon manipulatie om je te gebruiken. Hij weet goed je zwakke plekken te raken.
Wat een onvolwassen gedrag van die man!
Hoe leuk je het voor jezelf uitlegt helaas is de echte reden niet leuk.
Eens met jouw post, behalve met vetgedrukte. Ik vind dit niet onder onvolwassen gedrag vallen, maar vaak is dit “gewoon” het gedrag bij het hebben van een seksrelatie. Leuk is het zeker niet, maar hij is wel vrij duidelijk. Hij heeft haar immers geen gouden bergen beloofd of een langdurige relatie samen, toch?
Ik zou hieruit, als vrouw zijnde, mijn conclusies trekken en bedenken of dit is wat ik wil en of het voldoende is om een goeie aanvulling op mijn leven te zijn. Zo niet, dan stoppen en hem zijn gerief vooral elders te laten halen. Mss makkelijker gezegd dan gedaan, maar het zal je vooral ook een hoop rust geven op den duur.
blauwevrouw
07-03-2022 om 11:22
Helemaal eens met kersje in deze. Unicorn, zorg goed voor jezelf. Wees eerlijk naar jezelf of je hier echt zo veel fijns uithaalt dat het het waard is.
Ik vind het trouwens inderdaad makkelijker om een minnaarsrelatie te hebben dan toen ik zelf niet single was. Ik ben er veel rustiger onder dan toen, heb niet steeds de druk van 'een keuze moeten maken' terwijl ik er gewoon niet uitkwam.
mischa, veel plezier gewenst!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.