Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Minnaar/Minnares deel 43

Flower 

Ik heb tot nu toe vooral last van 'gesprekken' die ineens stokken, of dat ik mezelf ineens afvraag waarom ik in godsnaam geïnteresseerd was in die man, en waarschijnlijk is dat andersom ook zo. Echt daten komt er gewoon niet van. Nou kun je momenteel ook helemaal niks, behalve wandelen met een koffie to go.

En ik geloof dat ik toch altijd wel net andere maatstaven gehanteerd heb voor een sekspartner dan voor een 'echte' partner. Bij die laatste moet ik het idee hebben dat we elkaar op veel meer vlakken aanvullen, dat we met elkaar over werk kunnen praten, en over alle ontwikkelingen die ons maar bezig houden. Met een sekspartner moet er vooral een klik zijn op lichamelijk vlak en die klik mocht best van korte duur zijn.
Maar misschien moet ik terugkomen op dit selectiebeleid, want mijn laatste ervaringen waren toch dat ik niet echt geniet van seks als er geen sprake is van een echte connectie.
Wat dat betreft ontdek ik toch weer nieuwe kanten aan mezelf, nu met vlam. Dat we zo vrij en onbegrensd kunnen zijn, en echt overal van kunnen genieten met elkaar. Dit gaat samen met elkaar steeds beter echt leren kennen - niet mooier of beter voordoen maar gewoon zoals we zijn. Voor mij maakt dat seks pas echt goed, en dat gun ik mezelf.
Nu nog iemand vinden met wie ik dat allemaal kan hebben, maar dan volledig. Iedere dag de hele taart, in plaats van heel af en toe een stuk.

blauwevrouw schreef op 28-12-2021 om 16:47:

Flower

Ik heb tot nu toe vooral last van 'gesprekken' die ineens stokken, of dat ik mezelf ineens afvraag waarom ik in godsnaam geïnteresseerd was in die man, en waarschijnlijk is dat andersom ook zo. Echt daten komt er gewoon niet van. Nou kun je momenteel ook helemaal niks, behalve wandelen met een koffie to go.

En ik geloof dat ik toch altijd wel net andere maatstaven gehanteerd heb voor een sekspartner dan voor een 'echte' partner. Bij die laatste moet ik het idee hebben dat we elkaar op veel meer vlakken aanvullen, dat we met elkaar over werk kunnen praten, en over alle ontwikkelingen die ons maar bezig houden. Met een sekspartner moet er vooral een klik zijn op lichamelijk vlak en die klik mocht best van korte duur zijn.
Maar misschien moet ik terugkomen op dit selectiebeleid, want mijn laatste ervaringen waren toch dat ik niet echt geniet van seks als er geen sprake is van een echte connectie.
Wat dat betreft ontdek ik toch weer nieuwe kanten aan mezelf, nu met vlam. Dat we zo vrij en onbegrensd kunnen zijn, en echt overal van kunnen genieten met elkaar. Dit gaat samen met elkaar steeds beter echt leren kennen - niet mooier of beter voordoen maar gewoon zoals we zijn. Voor mij maakt dat seks pas echt goed, en dat gun ik mezelf.
Nu nog iemand vinden met wie ik dat allemaal kan hebben, maar dan volledig. Iedere dag de hele taart, in plaats van heel af en toe een stuk.

Dat vrije en onbegrensde gevoel ervaar je vaak het meest als er een mate van onbereikbaarheid is. Dan kan je op alle vlakken geven op basis van valse hoop, verlangens en fantasieën. Op moment dat liefde bereikbaar is dan zal pas de realiteit en angst voor afwijzing/verlies zijn intreden doen wat vaak hand in hand gaat met kritische geluiden, teleurstelling en begrenzing. 

Roodkapje, zoals wel vaker bij je reacties vraag ik me ook nu weer af: waar baseer je dit op? Ik vind het niet logisch, het gaat tegen mijn ervaring in, en ik kan me geen literatuur voorstellen die dit suggereert.
Voor mij hangt ‘mij vrij voelen’ samen met iemand vertrouwen, vooral dat hij mijn grenzen zal respecteren. Niet met wel of niet bang zijn voor verlies, of wel of niet bereikbaar zijn.

Kersje

Kersje

30-12-2021 om 22:10 Topicstarter

blauwevrouw schreef op 30-12-2021 om 21:32:

Roodkapje, zoals wel vaker bij je reacties vraag ik me ook nu weer af: waar baseer je dit op? Ik vind het niet logisch, het gaat tegen mijn ervaring in, en ik kan me geen literatuur voorstellen die dit suggereert.
Voor mij hangt ‘mij vrij voelen’ samen met iemand vertrouwen, vooral dat hij mijn grenzen zal respecteren. Niet met wel of niet bang zijn voor verlies, of wel of niet bereikbaar zijn.

Helemaal met je eens, dat is ook mijn ervaring. En dan nog kun je ‘bang’ zijn iemand te verliezen en staat dat totaal los van wel/niet bereikbaar zijn. Ook bij een gebonden minnaar/minnares spelen kritische geluiden, teleurstellingen en begrenzingen.

Kersje

Kersje

30-12-2021 om 22:39 Topicstarter

Empara_Mi schreef op 27-12-2021 om 09:26:

Ja, zo klopt het. Jij was het in een van de vorige delen. Heb je dan ook vrij helder wat je wel en niet in de ander wil in combinatie met het gevoel (intuïtie) erbij of hoe werkt dat? Of eerst die klik hebben en dan past iemand wel of niet het beeld?
een op gespreksniveau toen we eerst uren met elkaar aan het bellen waren.

Ik heb niet zozeer een beeld van hoe iemand eruit moet zien (wel voorkeur hoor 🤪), want chemie is voor mij een combinatie van uiterlijk én innerlijk. Uiteraard speelt uiterlijk wel een rol, maar als ik iemand ‘lekker’ vind en het verder een hork is of oppervlakkige persoonlijkheid, dan valt de buitenkant voor mij ook snel in het niet. Dus zo’n FwB zal eerder een ONS blijven of helemaal niets. Ik zal dus nooit meerdere keren met dezelfde persoon afspreken enkel voor lust, er moet wel iets meer dan enkel dat zijn voor mij.

* sluipt binnen * 

alvast een fijne jaarwisseling allemaal! En op naar een nieuw jaar vol ontdekkingen, spanning en mooie momenten!  Ik wens jullie allemaal veel liefde en geluk toe voor 2022

* sluipt gauw weer weg *

@blauwevrouw
Bedankt voor je welkom 

Of ik ooit echt gelukkig ben geweest in een relatie. Goeie vraag. Ik heb iig nooit een relatie gehad waarbij ik het gevoel had dat alles klopte. Denk dat ik sowieso veel lastig te combineren behoeftes heb. Wil zekerheid en verbondenheid voelen maar ook avontuur en vrijheid. Heb ik met iemand het ene, dan mis ik het andere. Met m'n grootste liefde kon ik wel veel vinkjes zetten. Met hem heb ik volgens mij wel een echt geluksgevoel ervaren. Of het was gewoon een heel heftige verliefdheid. Hou die dingen nooit zo goed uit elkaar.

Ik ben globaal wat door de berichten hier gegaan. Je geschiedenis met vlam gaat nogal ver terug. Jullie hebben blijkbaar een bepaalde chemie. Ik heb begrepen dat hij hoe dan ook zijn vrouw niet voor jou verlaat. Ik heb even niet paraat of je genoemd hebt wat de reden daarvan is.
Het zou mooi zijn als Tinder je wat leuks oplevert. Heb zelf geen enkele ervaring met datingsites, maar ook ik ken de succesverhalen vanuit mijn omgeving. Het kán wel!

@Kersje
Klopt ongetwijfeld, dat ik m'n eigen relaties/geluk saboteer. Het is op zich wel min of meer uitgezocht. Schijnt te passen bij bindings-/verlatingsangst. Het bekende verhaal. Kan er alleen nog niet zo veel mee. Het blijft een heel ding dat ik iemand elk moment kan kwijtraken. Of juist mezelf. M'n grootste angst is niet eens zozeer dat ik de relatie als zodanig kwijtraak maar dat ik iemand helemaal kwijtraak, terwijl dat eigenlijk nooit gebeurt. Ondanks alles wat ik m'n exen heb aangedaan (en zij mij) ben ik met allemaal nog goed bevriend. Scheelt wel, maar dan nog.

Ik las dat jij in bepaalde situaties het contact juist liever helemaal verbreekt. Ergens snap ik het wel, maar ik zou het zelf niet kunnen (of willen?). Kun je er ook mee leven als iemand het contact juist met jou helemaal verbreekt?

@SenSe
Ook bedankt!

Van andere posters moet ik de informatie wat bij elkaar sprokkelen maar van jou kwam ik een mooi voorstelbericht tegen waardoor ik direct een beetje het hele verhaal meekreeg. Handig 
Herkenbaar dat vriendschap zo'n belangrijk onderdeel is van jullie band.

@Empara_Mi
Als kind vond ik mezelf niet de moeite waard. Nu gelukkig wel en daar kan niks aan tippen. Inzien dat een ander dat ook kan vinden, komt nog wel. Waarschijnlijk voelt het voor nu gewoon nog te vertrouwd om een ander niet te geloven. Ergens is het toch een keus, denk ik. Dus ja, misschien vind ik het voor nu idd gewoon goed. Van de andere kant, relaties blijven zo een bron van spanning en dat ben ik toch wel een beetje zat. En ook het idee dat ik anderen waarschijnlijk tekort doe, vind ik steeds minder charmant.

Herkenbaar dat je nooit iemand alleen voor de seks hebt gehad maar dat het altijd meer wordt.
Die behoefte aan tijd voor jezelf komt me ook heel bekend voor.

Begin van de week was m'n nieuwe liefde bij me langs geweest. Vanaf dat hij weg was, hing ik weer van onrust aan elkaar. En met dat gevoel ging ik ook naar bed. Het was al na twaalven maar ik was zo wakker als wat. Het was wel duidelijk dat het niks zou worden met slapen. Heb er wat blikken bier bij gepakt en ben gaan schrijven. Aan hem, maar zonder iets te versturen. Onder invloed van alcohol stroom ik altijd over van de inzichten en ben ik zwaar onder de indruk van hoe briljant ik alles weet te verwoorden. Maar als ik het de volgende ochtend teruglees, heb ik iets van o crisis... en ben ik opgelucht dat ik nog wel de tegenwoordigheid van geest had om te kiezen voor 'opslaan als concept' ipv 'verzenden'.

Die onrust als ik moet slapen en hoe ik het aanpak is ondertussen een ritueel van jaren. Van me afschrijven is natuurlijk prima, gebruik van (zo veel) alcohol is minder. Maar los van slaapgebrek en watten in m'n hoofd, gaat het de volgende dag gelukkig meestal wel weer beter. En als ik toch nog/weer onrustig ben, stort ik me op m'n werk, ga sporten enz. Maar 's nachts... wat kun je doen? Lezen of tv kijken neemt de onrust niet weg.

Ik heb het ondertussen wel bij hem aangegeven. We hebben besloten de rest van de week niet meer af te spreken. Sindsdien zit ik weer relaxter in m'n vel en slaap ik weer goed. Maar dan nog.

Dat er iemand anders is, komt m'n eigenlijke 'relatie' alleen maar ten goede apart genoeg. Tussen hem en mij is te veel gebeurd om in een toekomst samen te geloven. Wel als vrienden, maar dat is het dan ook. Het is direct in het begin al best zwaar misgegaan, maar door omstandigheden zijn we aan elkaar blijven hangen. Maar ik ben hem zijn aandeel in alle eerdere ellende wel lang blijven kwalijk nemen. Nu ik een ander heb, doet het er niet meer toe.

Vriendschappelijk gezien hebben we hoe dan ook een sterke klik. We hebben veel gezamenlijke interesses, trekken elk weekend samen op en de dagen dat we elkaar doordeweeks niet zien bellen we iig. Maar onze relatie is verder al een tijd platonisch. Anderen zien ons nog steeds als stel, hoe hij het ziet weet ik niet en hoe ik het zelf zie weet ik eigenlijk ook niet. Klinkt onnozel maar kan er even niks anders van maken.

Kersje

Kersje

31-12-2021 om 15:19 Topicstarter

Escape schreef op 31-12-2021 om 10:12:

@Kersje

Ik las dat jij in bepaalde situaties het contact juist liever helemaal verbreekt. Ergens snap ik het wel, maar ik zou het zelf niet kunnen (of willen?). Kun je er ook mee leven als iemand het contact juist met jou helemaal verbreekt?

Ja hoor, ook dat is weleens gebeurd in het verleden en trouwens ook een keer vanuit minnaar. Op dat moment vond ik dat niet zo leuk, maar ik had wel respect voor zijn keuze. Dat hij een aantal weken later tóch weer contact opnam had ik niet voorzien, maar ik zou nooit zelf weer het 1e contact hebben gelegd.

Het is dan ook echt afhankelijk van een bepaalde situatie, zoals je al schrijft. Mijn laatste ex en ik konden heel moeilijk loskomen van elkaar, onze relatie was dan ook niet verbroken doordat de liefde voor elkaar ‘op’ was, verre van zelfs. Dat maakt het wel een heel stuk lastiger en is een poos helemaal geen contact hebben voor beide partijen wel beter om verder te kunnen gaan en niet te blijven hangen of aanmodderen. De scherpe randjes moeten eraf zijn om eventueel weer als ‘vrienden’ in elkaars leven te blijven.

Met (een) minnaar vind ik het een hele andere situatie en voel en ervaar ik dat ook anders. Ik heb gemerkt dat vrienden blijven voor mij persoonlijk niet veel toegevoegde waarde heeft, want je bent dan nog steeds afhankelijk van zijn agenda en mogelijke contactmomenten en dan sluipt er een bepaalde oppervlakkigheid in en dat trek ik echt heel erg slecht. Daarnaast vind ik het ook zo ontzettend tenietdoen aan de geweldige tijd van voorheen, dan liever die ervaring en momenten koesteren en elkaar verder nooit meer spreken. Ik besef me zeker dat dit niet voor iedereen geldt hoor 😉

Kersje

Kersje

31-12-2021 om 17:27 Topicstarter

@Escape

Ik wil je laatste post niet quoten vanwege privacy, maar ik merk dat het op mij ook een soort van verdrietig overkomt. Puur mijn interpretatie en gevoel natuurlijk, maar doe jij jezelf en (indirect) je partner dan niet onnodig veel tekort?
Nogmaals, helemaal mijn invulling en ligt waarschijnlijk ook aan het feit dat ik leef vanuit “het leven is veel te kort en haal eruit wat eruit te halen valt”. Absoluut geen oordeel dus 😉

Happy new year! 
Ik wens jullie allemaal fijne dates en mooie inzichten toe in 2022😊

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.