Seksualiteit
Kersje
08-07-2021 om 13:13
Minnaar/Minnares deel 43
Al 42 delen lang schreven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen. De voorgaande 42 delen sterven helaas een vroege dood met het verdwijnen van het Viva forum. Met de komst van Viafora mag een topic als dit natuurlijk niet ontbreken!
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijg(st)er met pantser en harnas? Moeten de mannen/vrouwen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar/minnares hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Of je status nu een open relatie, huwelijk of single bestaan betreft, het hebben van een minnaarrelatie is meestal een lastig onderwerp om te bespreken met je omgeving, terwijl het (vaak) een rollercoaster aan gevoelens en emoties met zich meebrengt. Met dit topic hopen we een ‘veilige’ plek te creëeren voor deze emoties. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic! Dit geldt tevens voor ongevraagde/ongewenste psychologische adviezen.
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
Weesliefff
24-12-2021 om 10:51
@flower89
Voordeel van zijn grove feedback is wel het directe besef dat je de juiste keuze gemaakt hebt.
Kersje
24-12-2021 om 12:28
Flower89 schreef op 24-12-2021 om 10:20:
Echt he kers! Mannen die de inhoud hebben van een pindadop. Zo onaantrekkelijk. *zucht.
Second love vlak na mijn scheiding ook gedaan. Wat een ellende. 100 berichten en de meeste kopiëren en plakken gewoon of nemen niet eens de moeite om meer te typen dan 'n****n'.
Op mijn laatste dag ontmoete ik minnaar daar, die deed ook aan knippen en plakken bekende hij achteraf. Maar bij hem had ik een totaal ander gevoel en dat zat goed, blijkt nog steeds.
Verder vind ik daten echt een ramp
Hahahahahaha heel herkenbaar vwb SL. 80 berichten op een dag soms, ik heb daar wel goed leren shiften iig, heel veel kaf tussen het koren 🤪
Escape
24-12-2021 om 12:33
Empara_Mi schreef op 23-12-2021 om 20:26:
Welkom Escape, dat je hier zo nu en dan kan ventileren. Je schrijft iets over problemen zoeken, hoe dat zo?
Bedankt voor je welkom
Kers ook bedankt
Wat betreft problemen zoeken. Weet het niet precies, gebeurt in al m'n relaties. Ben op een of andere manier altijd op zoek naar de bevestiging dat iemand niet echt voor me gaat. Zelfs als ik de hemel in geprezen word, waardeer ik wel dat iemand de moeite neemt om me een goed gevoel te geven, maar ik geloof het blijkbaar niet echt. Ik lijk erop te wachten dat iemand iets doet of zegt wat ik verkeerd kan uitleggen. Dan geef ik aan dat ik er klaar mee ben en voorlopig geen contact meer wil. Misschien is het mijn manier om tijdelijk afstand te scheppen en mezelf (en de ander?) lucht te geven, omdat ik verder nogal intens ben in relaties. Kan ook zijn dat het een manier is om te testen of iemand me ook nog de moeite waard vindt als ik een nare kant van mezelf laat zien. En misschien is het ook gewoon een meer algemene behoefte aan drama. Ik weet niet precies waarom het is, zie alleen wel steeds hetzelfde patroon opduiken. Deze nieuwe man is zo ontzettend lief en attent en ik ben echt gek op hem... toch heb ik het ook met hem in korte tijd al een paar keer afgekapt omdat ik dacht (of wilde denken) dat ie een spelletje met me speelde.
Escape
24-12-2021 om 12:42
Ondertussen heb ik een groot deel van de pagina's van dit topic wat globaal doorgelezen. Veel verschillende en soms ook juist overeenkomende standpunten en ervaringen. Zie onderling veel begrip, maar ook dat mensen elkaar hier een spiegel voorhouden en kanttekeningen durven te plaatsen bij een verhaal. Mooie en leerzame interactie zo.
Zelf ben ik nooit gericht op zoek naar iemand 'erbij'. Ben toch in bijna al mijn relaties vreemdgegaan. Meestal biecht ik het direct op (en is het einde relatie), soms biecht ik het niet op en heb ik tijdelijk twee relaties naast elkaar lopen. Min of meer. Vind de huidige situatie niet ideaal maar kan voor mezelf verantwoorden waarom ik iets bij deze andere man zoek en ook waarom ik het geheim houd.
Ben sowieso niet principieel tegen vreemdgaan. Ook niet als het andersom is. Wat de ander buiten z'n relatie met mij uitspookt, moet ie zelf weten. Persoonlijk geef ik er dan wel de voorkeur aan dat iemand het voor zich houdt als hij mij bedondert. In mijn geval is het echt 'wat niet weet, wat niet deert'.
Ik ga even verder met het lezen van dit topic...
blauwevrouw
24-12-2021 om 18:22
Hi Escape, welkom en schrijf-ze. Altijd leuk, nieuwe verhalen… ik kan al van alles invullen aan de hand van wat je vertelt maar misschien beter dat ik dat niet doe. Alleen een vraag: heb je ooit een relatie gehad waar je echt gelukkig in was?
Ik heb mijn ups en downs weer even gehad. Net een heeeel gezellig bezoekje van vlam achter de rug, voor het eerst bij mij thuis ipv hotel. Eerst nog even wat ‘uitgepraat’ met elkaar, daarna mijn slaapkamer opgezocht. Hij is inmiddels al weer thuis en ik ben nog steeds een beetje buiten adem en licht in mijn hoofd 😂
Verder zit ik nog wel op tinder, tot nu toe weinig geluk mee gehad. Kort na het overlijden van mijn man een paar eenmalige seksdates maar daarvan weet ik nu helemáál zeker dat het niets (meer) voor mij is. Dus ik kijk alleen naar potentieel serieus relatiemateriaal. Wie weet, ik ken ook wel wat succesverhalen.
blauwevrouw
24-12-2021 om 18:36
Flower, wat een dickhead! In het kanaal ermee, die uitdrukking houden we erin.
Lief, dat cadeautje.
Kersje
24-12-2021 om 18:58
Escape, ik lees uit jouw verhaal dat je je relaties of geluk eigen zelf soortemet van saboteert of zit ik er naast? Weleens geprobeerd te achterhalen waar dat vandaan komt?
Kersje
24-12-2021 om 19:05
blauwevrouw schreef op 24-12-2021 om 18:22:
Verder zit ik nog wel op tinder, tot nu toe weinig geluk mee gehad. Kort na het overlijden van mijn man een paar eenmalige seksdates maar daarvan weet ik nu helemáál zeker dat het niets (meer) voor mij is. Dus ik kijk alleen naar potentieel serieus relatiemateriaal. Wie weet, ik ken ook wel wat succesverhalen.
Herkenbaar hoor Blauwevrouw, het échte online daten is ook niets voor mij. Waarschijnlijk ligt dat deels aan het feit dat ik ook nooit serieus op zoek ben geweest, meer voor de vorm, maar ik ben ook meer het type die mensen live tegenkomt. En ik had/heb ook wel een leven waarbij ik heel veel mensen ontmoet, maar daarnaast ook erg kritisch. Heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat ik nooit écht een levenspartner heb willen vinden.
en ja, ook ik ken zeker enkele succesverhalen uit mijn omgeving, dus voor hen die wel graag iemand vinden, geef de moed niet op 😉
blauwevrouw
24-12-2021 om 19:22
Als online daten mij geen partner oplevert, dan in elk geval een heel duidelijk beeld van wat ik zoek in een partner - en vooral wat absoluut niet!
Niemand die het zo bont maakte als de hork van flower… maar wel een heleboel missers.
SenSe
24-12-2021 om 23:10
Welkom Escape!
Hier nog altijd niet veel te melden, beide gewoon te druk om met iets anders bezig te zijn dan onze gebruikelijke berichtjes. Ik merk dat ik het erg fijn vind dat onze vriendschap geen andere twist heeft gekregen nu we weer minnaars zijn. De vriendschap komt duidelijk op de eerste plaats en dat andere is gewoon heel af en toe lekker voor erbij.
Fijne dagen allemaal!
ImpishOyster28
26-12-2021 om 20:17
Hoi Escape, kan ook dingen invullen maar dan lijk ik een huis- tuin- en keuken psycholoog. Je schrijft over -onbewust- iemand uittesten of diegene je de moeite waard vind. Vind jij jezelf de moeite waard? Waarom geloof je het niet als iemand je de hemel in prijst? Wat zou je willen? Of vind je het voor nu gewoon goed?
Blauwe vrouw, fijn dat je in een prettig vaarwater zit en Sense, bij jou ook. Ik ken je niet van hele oude reeksen maar klinkt wel relaxed zo.
Online daten voor een relatie heb ik nooit gedaan omdat ik er nooit naar op zoek ben geweest. Pas als ik een persoon tegenkom die ik de moeite waard vind, sta ik er wel voor open. Het frappante is dat ik uiteindelijk nog geen enkele keer een scharrel of iemand alleen voor de seks heb gehad. Op een een of andere manier werd steeds meer. Maar, ik geef toe, was ook niet zo heel avontuurlijk.
Volgens mij schreef iemand ooit in deze topic reeks dat een sekspartner in principe ook goed relatie materiaal moet zijn. Niet dat je dan een relatie met degene wil maar dat de persoon dermate aangenaam is dat het goed relatie materiaal is. Iets in die strekking. En ik denk dat het wel een goed streven is, kritisch zijn. Tenminste, maar net waar je behoefte aan hebt. Bij een ONS is dat natuurlijk wat vergezocht.
Kersje
27-12-2021 om 02:05
Empara_Mi schreef op 26-12-2021 om 20:17:
Volgens mij schreef iemand ooit in deze topic reeks dat een sekspartner in principe ook goed relatie materiaal moet zijn. Niet dat je dan een relatie met degene wil maar dat de persoon dermate aangenaam is dat het goed relatie materiaal is. Iets in die strekking. En ik denk dat het wel een goed streven is, kritisch zijn. Tenminste, maar net waar je behoefte aan hebt. Bij een ONS is dat natuurlijk wat vergezocht.
Ik weet niet of je mij met gequote tekst bedoelt, maar ik heb ooit wel geschreven dat ik mijn sekspartner op dezelfde manier selecteer alsof het een “algemene en traditionele” partner zou (moeten kunnen) zijn. Ik maak daar dus geen enkel onderscheid in, mijn eisen en wensen blijven gelijk en doe/deed hierin geen consessies qua ‘selectie’.
Niet bij de voorgaande ONS, maar wel bij de selectie naar een minnaar/FwB voor langere tijd.
ImpishOyster28
27-12-2021 om 09:26
Ja, zo klopt het. Jij was het in een van de vorige delen. Heb je dan ook vrij helder wat je wel en niet in de ander wil in combinatie met het gevoel (intuïtie) erbij of hoe werkt dat? Of eerst die klik hebben en dan past iemand wel of niet het beeld?
Ik had tot dusverre niet echt een beeld waaraan iemand moet voldoen, behalve dat ik bepaald gedrag aantrekkelijk vind en weet wat ik niet wil. Zat me te bedenken dat ik niet snel een klik heb met een man. Bij mijn exen had ik ook niet meteen een klik maar was er ‘iets’, bij ex minnaar wel meteen op gespreksniveau toen we eerst uren met elkaar aan het bellen waren.
Flower89
27-12-2021 om 12:29
Daten. Ja. Na mijn laatste ervaring ben ik er wel weer klaar mee. Kan er hier niks over melden want het is echt direct herkenbaar maar wat een psychopaat was dat zeg!
Wat dat betreft is een gebonden minnaar dan wel weer lekker. 
ImpishOyster28
27-12-2021 om 13:39
Een gebonden minnaar heeft zo z’n voor- en nadelen. Voordeel vond ik een innige band maar geen relatie met verwachtingen. Een ander soort relatie. En die afspraken bubbels hebben iets spannends en dat spannende blijft vrij lang omdat je elkaar niet zo vaak ziet. Beiden heb je een bepaald doel die mss soms alleen op seks is gebaseerd en soms met fijne gevoelens erbij. Verder veel ruimte voor m’n leven. Ik hou bijvoorbeeld erg van alleen tijd dus dat vond ik best handig.
Ik weet niet of ik het weer zou doen maar na een lange relatie vond ik het prima. De valkuilen hebben we het hier vaak over maar ik vond het ook leuk en spannend.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.