Seksualiteit
Kersje
08-07-2021 om 13:13
Minnaar/Minnares deel 43
Al 42 delen lang schreven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen. De voorgaande 42 delen sterven helaas een vroege dood met het verdwijnen van het Viva forum. Met de komst van Viafora mag een topic als dit natuurlijk niet ontbreken!
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijg(st)er met pantser en harnas? Moeten de mannen/vrouwen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar/minnares hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Of je status nu een open relatie, huwelijk of single bestaan betreft, het hebben van een minnaarrelatie is meestal een lastig onderwerp om te bespreken met je omgeving, terwijl het (vaak) een rollercoaster aan gevoelens en emoties met zich meebrengt. Met dit topic hopen we een ‘veilige’ plek te creëeren voor deze emoties. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic! Dit geldt tevens voor ongevraagde/ongewenste psychologische adviezen.
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
Weesliefff
15-11-2021 om 18:38
Poison schreef op 15-11-2021 om 18:32:
o… ik wilde iets delen, maar de laatste posts hier nodigen niet echt uit, zonde.
Ga gerust je gang Poison met je post. Ik vertrek wel even, dan klaart het hier wel op.
Niet mijn ding dit modder gooien.
Weesliefff
15-11-2021 om 18:43
Kersje schreef op 15-11-2021 om 18:37:
[..]
Ik begrijp je terughoudendheid en zie nu ook pas dat Weeslief zijn post heeft aangepast na mijn reactie(s). Post vooral niet als het voor jou niet goed voelt. Misschien dat je het later nog kunt delen?
Was geschreven voordat ik je reacties gezien had. Lang stukje immers. Hoe dan ook, ik verlaat even deze discussie.
Kersje
15-11-2021 om 18:43
Weesliefff schreef op 15-11-2021 om 18:38:
[..]
Ga gerust je gang Poison met je post. Ik vertrek wel even, dan klaart het hier wel op.
Niet mijn ding dit modder gooien.
Of je doet wat met de reacties vwb jouw manier van communiceren ipv het ‘niet mijn ding dit modder gooien’?
blauwevrouw
15-11-2021 om 18:52
@weeslief: Ik zie geen modder, wel iemand die vragen stelt zonder context. Ik ben duidelijk niet de enige die daar een onprettig gevoel van krijgt, ik zou daar iets mee doen of inderdaad wegwezen.
Dat Nederlands niet je moedertaal is vind ik erg moeilijk te geloven met het soort teksten dat je plaatst…
Sailship
15-11-2021 om 19:14
Weesliefff schreef op 15-11-2021 om 18:13:
[..]
Tja, ik heb hier een ietwat slechte start gehad, iets te open en te joviaal. Daardoor is er een soort beeld van mij ontstaan bij een groepje vaste lezers, worden mijn posts nogal argwanend bekeken en duikt iedereen er bovenop. Gevolg is dat ik mij nog voorzichtiger uit wil drukken en het gevolg daarop weer is dat de achterdocht nog groter is. Versterkend effect dus. Ik trek me er niet heel veel van aan, ik bedoel het goed weet ik van mezelf. Op het forum waar ik vandaan kom werd ik niet zo vaak verkeerd begrepen en werden mijn woorden niet op een zilveren schaaltje gewogen. Ook goed mogelijk dat ik mij iets anders formuleer omdat Nederlands niet mijn moederstaal is. Een formulering of taalnuance wordt onbewust dan wel opgepikt door een moedertaalspreker, maar die kan het niet plaatsen. Ik ga er maar vanuit dat het effect vanzelf wegebt als ik wat vaker post.
Nog even een uitleg waarom ik de vraag over de overgang stelde, toen het onderwerp ter sprake kwam. Mijn minnares vertelde me eens dat ze bang was me kwijt te raken. Ze was wat ouder dan nr 1 en vreesde, vanwege haar overgangsklachten, dat ik emotioneel weer naar mijn nr 1 zou trekken. Met een enorme bos aandacht, heerlijke gepassioneerde verstrengelende seks en oprecht gemeende woorden heb ik haar kunnen overtuigen dat haar angst niet nodig was. We hebben het nog 10 jaar uitgehouden. Tot ver na haar overgang.
Ik wilde dus gewoon weten of dit vaker speelde.
hmmmmmmm 🤔 dat zou allemaal wel kunnen, toch wat kanttekeningen: iedereen hier is behoorlijk open, dus dat is niet iets onderscheidends aan jouw postings. Voor mij is Nederlands ook niet de moedertaal, daarnaast laat je met je posts zien over een woordenschat en taalvermogen te beschikken die ruim voldoende lijken te zijn om nuances prima uit te drukken. Maar, ik mis nog een optie! Misschien prikken de lezers hier beter door je façade en 'mooie formuleringen' heen en pikken zij iets op wat eerder niet is opgepikt (of niet tegen je gezegd). Tsja....het zou allemaal kunnen hè!? En ook zó veel mogelijkheden wat betreft reageren, je kunt natuurlijk defensief zijn, of je ziet dit als een kans om te reflecteren en overweegt of er mogelijk een kern van waarheid in de reacties zitten gezien er, gek genoeg, een vergelijbkaar gevoel bij meerdere mensen wordt opgeroepen. Keuzes, keuzes...
@Miraval, klinkt lekker, veel plezier alvast!
@blauwevrouw
gewoon....voor dat gemis aan warme armen.
Hier heerlijk weekend met lief2 gehad. Momenteel in vrij rustig vaarwater na wat meer rumoerige weken door allerlei omstandigheden. Ik vind het interessant om te zien hoe je je kunt verliezen in de focus op de relaties, terwijl, wat ik meen te merken bij ons is dat onrust vaak getriggerd wordt door de gewone omstandigheden van het leven, die dan weer effect hebben op een individu (gewoon hoe iemand in zijn/haar vel zit) en dát dan weer tot gerommel in de relatie(s) leidt (en in het geval van 2 relaties, zoals hier, trekt dat ook weer door naar de andere relatie). Het is zo makkelijk om dan op een vermeend 'relatieprobleem' te gaan focussen, terwijl de onrust vaak gewoon komt doordat één van ons zelf tegen iets in ons eigen leven aan loopt en dat gewoon wat aandacht of ruimte nodig heeft. Maar andersom, in positieve zin werkt het ook, zit iedereen weer beter in zijn/haar vel, dan komt er overal meer lucht en ruimte. Maakt iemand een ontwikkeling door, dan werkt dat ook weer positief op de anderen. Nouja....misschien niet zo boeiend voor dit topic, ik vind het een interessante ontdekking en ben benieuwd wat ik hier meer over kan leren de komende maanden.
Flower89
15-11-2021 om 19:38
Herkbaar sail..
Momenteel deels in de ziektewet door combinatie van factoren maar het bracht daarvoor allelei onrust en onzekerheid die ik dan projecteert op mijn minnaar. Er was bij hem en tussen ons niks veranderd maar ik zocht overal wat achter. Het probleem ligt bij mij, bij mijn gevoel. Dat kan ik nu zien nu de beslissing van even afstand van werk en privézaken iets meer rust brengt.
Hij weet er ook van waardoor ik in mijn onrust best even extra bevestiging mag vragen.
Ook de fijne kant, het goed in je vel zitten is herkenbaar. Dan kan je meer aan, wegen bepaalde zaken/woorden niet zo zwaar
Wat fijn dat je een mooi weekend gehad hebt met nummer 2. Brengen jullie dan een geheel weekend samen door?
Miraval
15-11-2021 om 19:58
@sailship klinkt goed zo lekker een heel weekend samen! Heb je dan geen moeite met landen na zo'n weekend? Of voel je je dan anders de eerste paar dagen?
Miraval
15-11-2021 om 20:00
@flower89 vervelend dat je in de ziektewet zit aan de andere kant wel fijn dat je nu even afstand kunt nemen en echt naar jezelf kunt kijken. En dat dat ook bespreekbaar is met nummer 2 is wel heel fijn. Dat zal een boel onrust wegnemen bij je denk ik zo!
En ja ik herken het goede gevoel ook! Alsof je dan de hele wereld aankunt!
Rooss4
15-11-2021 om 20:07
Sailship, voor mij spreek je in raadselen, waarschijnlijk doordat je niet te herkenbaar wil zijn, dus ik heb geen idee waar je op doelt en waar je meer over zou willen leren komende maanden.
Vwb overgang. Als je libido blijft wat het is en je weet zelf die hormonale stormvloed aardig te kanaliseren dan hoeft er volgens mij niet zo heel veel aan de hand te zijn. Wat ik wel heel bijzonder vind is dat jouw minnares, Weesliefff (dit geldt overigens voor jouzelf ook, jij doet ook niet zo lieffff) bang was dat je weer naar je echtgenote zou trekken.
Als ooit minnares kon ik het alleen maar toejuichen als mijn minnaars het goed hadden met hun "1". Dan konden wij gewoon lekker zonder gezeur blijven door tweeën.
Sailship
15-11-2021 om 20:34
Haha, ja Rooss dat dacht ik al
het is wat het is, wil inderdaad niet herkenbaar zijn. Ik bedoel dat het makkelijk is bij onrust de problemen vanuit de relatie(s) te gaan verklaren (en daar dan ook op te focussen), terwijl ik nu merk dat er vaak gewoon iets bij een individu speelt dat een wissel trekt op de relatie(s).
@flower, ik kan me voorstellen dat het zo gaat inderdaad. Dat je dan meer problemen ziet of meer gaat zoeken juist in je minaarrelatie. Of misschien juist meer problemen in je nr1 relatie gaat zien en de minnaar dan meer op een voetstuk wordt geplaatst, kan alle kanten op natuurlijk hoe de onrust zich uit. Goed dat je kan herkennen dat het (minstens voor een deel) bij jou ligt in plaats van te projecteren op je minnaar, dat leidt dan alleen tot onvrede waarschijnlijk en je blijft bij het probleem weg. Hoop wel dat je je beter gaat voelen, in de ziektewet zitten is zeker niet fijn! 
Wij brengen inderdaad het hele weekend samen door, vanaf vrijdag. @Miraval, geen moeite met landen. Het 'landen' is eigenlijk geen ding meer naarmate lief2 steeds meer onderdeel van het gewone leven is geworden. In het begin was dat wel meer, was ik nog aan het zoeken naar hoe veel ruimte, de grenzen. Nu is hij gewoon onderdeel van mijn (ons) leven. Man en ik hebben nog altijd onze zondagavond na zo'n weekend, dus niet gelijk door met andere dingen, daar zorgen we voor. Meestal ben ik tussen onze weekenden door ook een avondje of nachtje bij lief2, dan gaan lief1 en ik daarna wel gewoon door. Maar na zo'n weekend maken we altijd zondagavond tijd voor met z'n tweeën.
Flower89
15-11-2021 om 21:07
Wat klinkt dat mooi sail. Tussendoor ook nog wat vaker bij lief 2.
Heb zelf geen nummer 1, minnaar is dat dus een soort van. Merk dat ik ook steeds meer onderdeel wordt van zijn leven (en dus ook in hun gezin situatie wel eens wordt genoemd). Zijn vrouw meet soms met 2 maten en daarbij komt hij ook voor mij en onze tijd op.
Elkaar vaker zien is wel lastig gezien de afstand en 2 gezinnen die niet altijd even goed matchen qua planning maar we doen ons best.
Snap wel dat die die zondagavond met je man even inzet na een weekend met nummer 2. Doet je man ook zulke dingen? Of heeft hij geen 2de lief?
Rooss4
15-11-2021 om 21:42
Sailship schreef op 15-11-2021 om 20:34:
Haha, ja Rooss dat dacht ik al
het is wat het is, wil inderdaad niet herkenbaar zijn. Ik bedoel dat het makkelijk is bij onrust de problemen vanuit de relatie(s) te gaan verklaren (en daar dan ook op te focussen), terwijl ik nu merk dat er vaak gewoon iets bij een individu speelt dat een wissel trekt op de relatie(s).
Ja, zoiets dacht ik al.
Ik denk dat het best lastig is om bij onrust meteen precies te weten waar de vinger op gelegd moet worden. En dat achteraf het kwartje vaak pas valt als dingen opgelost of uitgesproken zijn. Ik weet dan ook niet of dit echt te leren valt, elke keer is de situatie natuurlijk weer nét even anders.
Ik denk wél dat het een goed idee is om dit gezichtspunt mee te nemen als er weer eens onrustige perioden zijn en te kijken of het met de relatie(s) te maken heeft of met persoonlijke zaken.
TriflingButterfly90
16-11-2021 om 16:44
lieve dames ik heb helaas besloten het forum te verlaten. Bedankt voor jullie vragen, tips en steun de afgelopen maanden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.