Seksualiteit
Kersje
08-07-2021 om 13:13
Minnaar/Minnares deel 43
Al 42 delen lang schreven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen. De voorgaande 42 delen sterven helaas een vroege dood met het verdwijnen van het Viva forum. Met de komst van Viafora mag een topic als dit natuurlijk niet ontbreken!
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijg(st)er met pantser en harnas? Moeten de mannen/vrouwen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar/minnares hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Of je status nu een open relatie, huwelijk of single bestaan betreft, het hebben van een minnaarrelatie is meestal een lastig onderwerp om te bespreken met je omgeving, terwijl het (vaak) een rollercoaster aan gevoelens en emoties met zich meebrengt. Met dit topic hopen we een ‘veilige’ plek te creëeren voor deze emoties. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic! Dit geldt tevens voor ongevraagde/ongewenste psychologische adviezen.
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
TriflingButterfly90
09-11-2021 om 15:22
Sailship schreef op 09-11-2021 om 15:16:
[..]
Is het een mogelijkheid dat dat erin zit in de (verre?) toekomst?
Dat is wel wat we hopen en waar we vanuit gaan. Maar daarvoor moet ik eerst mijn studie klaar hebben, onze kinderen ouder zijn en het verantwoord zijn met mijn man en zijn ziek zijn (situatie is nogal complex)
Sailship
09-11-2021 om 15:27
Ja, ik weet van de situatie met je man, wat je hier hebt geschreven in ieder geval. En bij jouw minnaar? Is hij vrij?
ZowatEndan
09-11-2021 om 16:35
Sailship schreef op 09-11-2021 om 15:07:
[..]
Maar de één zal het romantisch en poëtisch omschrijven zoals Weesliefff en de ander zal het zien als een verslaving aan drama, zoals zowatEndan.
Mooi verwoord Sailship!
Wat ik vooral wilde aanstippen is hoe je een situatie kunt romaniseren en naar je eigen inzicht in kunt vullen, dus zien wat je wil zien.
Is dit liefde als je ziet dat je de persoon van wie je zegt te houden pijn doet? En dan nog jaren lang blind blijft voor de pijn van een ander? En dan heb ik niet over de partner of de minnares, maar over beiden.
Is dit liefde?
TriflingButterfly90
09-11-2021 om 16:38
Sailship schreef op 09-11-2021 om 15:27:
Ja, ik weet van de situatie met je man, wat je hier hebt geschreven in ieder geval. En bij jouw minnaar? Is hij vrij?
Ook hij is nog bij zijn vrouw ivm leeftijd kinderen.
TriflingButterfly90
09-11-2021 om 16:39
ZowatEndan schreef op 09-11-2021 om 16:35:
[..]
Mooi verwoord Sailship!
Wat ik vooral wilde aanstippen is hoe je een situatie kunt romaniseren en naar je eigen inzicht in kunt vullen, dus zien wat je wil zien.
Is dit liefde als je ziet dat je de persoon van wie je zegt te houden pijn doet? En dan nog jaren lang blind blijft voor de pijn van een ander? En dan heb ik niet over de partner of de minnares.
Is dit liefde?
Voor mijzelf kan ik zeggen dat situatie met minnar liefde is. Maar situatie met mijn man was dat ooit ook, en nog steeds maar op een heel andere manier.
Weesliefff
09-11-2021 om 18:05
ZowatEndan schreef op 09-11-2021 om 16:35:
[..]
Is dit liefde als je ziet dat je de persoon van wie je zegt te houden pijn doet? En dan nog jaren lang blind blijft voor de pijn van een ander? En dan heb ik niet over de partner of de minnares, maar over beiden.Is dit liefde?
Degene die je het liefst hebt doe je de meeste pijn. Daar zijn vele onderzoeken naar gedaan en theorieën over geschreven. En een mooi liedje over gemaakt.
"You Always Hurt the One You Love" - The Mills Brothers (1944).
Kersje
09-11-2021 om 18:14
Weesliefff schreef op 09-11-2021 om 18:05:
[..]
Degene die je het liefst hebt doe je de meeste pijn. Daar zijn vele onderzoeken naar gedaan en theorieën over geschreven. En een mooi liedje over gemaakt.
"You Always Hurt the One You Love" - The Mills Brothers (1944).
Mwah, ik vind deze uitspraak absoluut niet op iedere liefde van toepassing, maar net de invulling die je er zelf (en vaak uit eigenbelang) aan geeft.
Kersje
09-11-2021 om 18:16
Poison schreef op 09-11-2021 om 16:39:
[..]
Voor mijzelf kan ik zeggen dat situatie met minnar liefde is. Maar situatie met mijn man was dat ooit ook, en nog steeds maar op een heel andere manier.
Deze kan ik wel begrijpen en ervaar ik zeker hetzelfde op wellicht een andere manier als in jouw situatie. Meer in het kader van dat je zeker van meerdere personen kunt houden op ieder hun eigen manier.
Kersje
09-11-2021 om 18:18
Sailship schreef op 09-11-2021 om 15:14:
[..]
Wat fijn Empara, ik gun jou zó de vrijheid echt helemaal jezelf te zijn en jezelf te geven en te ontvangen wat er dan is vanuit de ander en dan ook helemaal om jou gaat. Wat een vrijheid! (Kan ik zelf ook zeker wat in leren.) En weten dat als je valt, het niet erg is. Natuurlijk is er verdriet, maar niet die intense afwijzing en ontkenning van jou als persoon. Volgens mij heb je daar ook wel al grote stappen in gemaakt, ik zie jou alleen maar sterker worden in jezelf.
Zie je ex-minnaar nog steeds?
Zo ontzettend mee eens, maar dat zag ik op het andere forum al, maar nog steeds mooi om te lezen!
Kersje
09-11-2021 om 18:23
blauwevrouw schreef op 09-11-2021 om 13:45:
Het feit dat hij al gebonden was maakte hem niet aantrekkelijker voor mij.
Ik snap dat geromantiseer niet zo, vooral als duidelijk is dat mensen eronder lijden.
Voor mij idem, mij maakt wel/niet gebonden zijn ook niet aantrekkelijker. Althans, niet in de zin van lekkerder/mooier/whatever. Denk dat het geromantiseer enkel ook alleen (vaker) van toepassing is als je zelf in een relatie zit, in de zin van vergelijkingsmateriaal en vooral benadrukt wordt wat je van/in je eigen partner mist.
ZowatEndan
09-11-2021 om 18:59
Kersje schreef op 09-11-2021 om 18:14:
[..]
Mwah, ik vind deze uitspraak absoluut niet op iedere liefde van toepassing, maar net de invulling die je er zelf (en vaak uit eigenbelang) aan geeft.
Eens.
Je uitspraak Weeslifff " Degene die je het liefst hebt doe je de meeste pijn. Daar zijn vele onderzoeken naar gedaan en theorieën over geschreven. En een mooi liedje over gemaakt." vind ik erg kort door de bocht.
Kersje
09-11-2021 om 19:04
ZowatEndan schreef op 09-11-2021 om 18:59:
[..]
Eens.
Je uitspraak Weeslifff " Degene die je het liefst hebt doe je de meeste pijn. Daar zijn vele onderzoeken naar gedaan en theorieën over geschreven. En een mooi liedje over gemaakt." vind ik erg kort door de bocht.
Precies! In geval van bijv ziekte en daar je frustraties en pijn op afreageren is heel pijnlijk voor je dierbare omgeving, maar enigszins verklaarbaar. Vreemdgaan, omdat je zoveel van die ander houdt is natuurlijk puur eigenbelang om het voor jezelf goed te praten. Nee, houdt niet in dat er geen liefde is voor die andere partij, maar het gezegde “juist diegene die je het liefst hebt doe je het meeste pijn” gaat in deze absoluut niet op.
Kersje
09-11-2021 om 19:23
In geval van mijn minnaar werden zijn tekortkomingen in zijn huwelijk echter nóg pijnlijker blootgelegd. Daarbij kreeg of had ik echt niet de illusie dat hij meer van mij ging houden dan dat hij van zijn vrouw houdt, want dat hij veel van haar houdt, daar heb ik nooit aan getwijfeld.
Denk dat het zelfs voor hem vele malen ingewikkelder en confronterender was dan voor mij, want hij gaf mij hetgeen wat ik miste in mijn single bestaan, maar het veranderde niets aan zijn situatie. Oké, wel de nodige bevrediging qua seks en intimiteit, maar hoeveel is dat waard als je zo’n enorm geheim met je mee moet dragen, terwijl hij voor mij wel enkel die invulling was zonder geheimen?
SenSe
09-11-2021 om 19:26
Volgens mij is het meer dat je het hardst geraakt kunt worden door hen die je het liefst zijn..
Lijkt het zelfde, maar is compleet andersom..
Hoe meer je iemand in je hart toelaat, des te meer pijn het doet. (En wat “het” dan is.. kun je voor jezelf invullen)
Kersje
09-11-2021 om 19:32
SenSe schreef op 09-11-2021 om 19:26:
Volgens mij is het meer dat je het hardst geraakt kunt worden door hen die je het liefst zijn..
Lijkt het zelfde, maar is compleet andersom..
Juist, is zeker compleet andersom, vandaar dat ik deze uitspraak in de context van Weeslief ook onderuit haal en compleet ongehoord vind. Hij zet het wel heel erg naar eigen hand en inzicht.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.