Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Minnaar/Minnares deel 43

Oeh, Kersje, nu ben ik ook benieuwd!! 

Argh, kinders in musea. Is daar geen wet voor? 

Nevermind

Kersje

Kersje

22-10-2021 om 11:31 Topicstarter

Empara_Mi schreef op 21-10-2021 om 19:36:

Zeg Kersje, heb je zin om daar iets over te schrijven, die andere ontwikkelingen? Ben vooral niet nieuwsgierig hoor, ahum.

Niks spannends hoor, althans, voor anderen dan 😂

Ik doelde meer op dingen mbt mijn gezondheid waarvan ik dacht dat het allemaal niet meer mogelijk zou zijn, maar blijkbaar toch wel kunnen door hard te revalideren 😀. Ik merk dat ik gewoon een hele andere mindset heb ontwikkeld met het krijgen van deze diagnose bijna 2 jaar geleden. Toch mooi hoe zoiets werkt 

Lot_ schreef op 21-10-2021 om 20:41:

Nevermind

Hier word ik dan weer nieuwsgierig van, haha.

SportySpice schreef op 22-10-2021 om 15:25:

[..]

Hier word ik dan weer nieuwsgierig van, haha.

Haha was ontzettend offtopic, ik was mezelf opeens aan 't verdedigen omdat ik m'n kinderen regelmatig meeneem naar 't museum 

Kersje

Kersje

22-10-2021 om 15:55 Topicstarter

Lot_ schreef op 22-10-2021 om 15:49:

[..]

Haha was ontzettend offtopic, ik was mezelf opeens aan 't verdedigen omdat ik m'n kinderen regelmatig meeneem naar 't museum

Roos ‘kennende’ bedoelt zij vast kinderen die niet bekwaam zijn in een museum rond te lopen  

[..]

Waha! Ben je gek joh!

Kersje:

ImpishOyster28

ImpishOyster28

22-10-2021 om 19:56

Heerlijk Kersje, dat het revalideren dusdanig goed gaat dat je meer kan dan je van tevoren dacht. Heel fijn om dat te lezen.

[..]

Hartstikke goed! Het lag ook gewoon aan mij - had ik maar niet in de herfstvakantie moeten gaan.

Oef. Even een dingetje hier droppen hoor. 
Is het herkenbaar dat een minnaarrelatie duidelijk maakt welke patronen er in je relatie zijn geslopen? Ik merk nu dat ik knetter onzeker ben. Logisch op zich, want door mijn man voel ik me niet geliefd en word ik vaak afgewezen en op afstand gehouden. Maar hoe keihard dat dan doorwerkt in een nieuwe relatie (wat het eigenlijk natuurlijk gewoon is). Ik vind dat erg confronterend. Hij hoeft maar wat later te reageren dan ik had verwacht, of zich onbedoeld net iets te lomp van me af te draaien, en ik lig me alweer helemaal op te vreten of tranen met tuiten te huilen. Pijnlijk hoor, en ik vind dat gedrag ook helemaal niet aantrekkelijk van mezelf. Je neemt jezelf altijd mee, denk ik dan maar? Herkenbaar? 

herkenbaar. Voor mij lag het heel erg aan de veiligheid en het vertrouwen. De angst ook om de ander te verliezen.
Soms speelt het nog wel eens op en kan dan ook de controle verliezen (huilen etc) wat achteraf vaak niet nodig is omdat er een logische verklaren was voor afwezigheid. Meestal als ik zelf niet goed in mijn vel zit. 
Heb je voor jezelf duidelijk waarom en wanneer je er gevoelig voor bent?
Afleiding zoeken kan ook helpen of gewoon uitspreken naar minnaar wat het met je doet. Is dat een optie?

Oh, zeker hoor. Het wordt mij steeds duidelijker. En we praten er volop over. Dat is dan ook weer ergens pijnlijk, waarom wel met hem en niet met mijn man waar ik al 20 jaar mee ben.. Maar goed. Het is erg leerzaam. 

van elke relatie leer je ook weer andere dingen (bij). Fijn dat het wel bespreekbaar is in elk geval.
Staat je man er niet voor open of ben je zelf niet duidelijk genoeg? (sorry, ken niet je hele verhaal). Als ik terug kijk op mijn huwelijk blijkt dat ik in veel dingen te matig was, dingen ging afzwakken om hem niet te kwetsen. Terwijl, toen ik eenmaal duidelijk maakte dat ik zo niet verder kon pas zijn ogen open gingen. Helaas was mijn ex niet in staat om naar zichzelf te kijken, mijn huwelijk is een scheiding geworden. (Na veel jaren proberen en relatie therapie)

Dat is wel herkenbaar, dat je dingen met je minnaar bespreekt maar niet met partner - maar dan vanaf de andere kant (vlam bespreekt van alles met mij waar hij het met zijn vrouw nooit over heeft, met name Gevoelens en Verlangens).
Je groeit ook naar een bepaald patroon met je partner, en het kan moeilijk of eng zijn om dat te doorbreken. En die gewoontes heb je niet met je minnaar.

ik vind dit een heel boeiend gegeven. Mijn man en ik hebben alle shit die op ons pad kwam uiteindelijk als stel overleefd (tot de dood ons scheidde) omdat we altijd onze eigen patronen ter discussie konden stellen, en indien nodig konden veranderen. soms met heel veel pijn en moeite, moet ik erbij zeggen, maar een van ons had altijd de moed om dat toch te doen.

Nou, het gekke is dat ik nu merk dat ik eigenlijk gewoon wel kan communiceren. Maar waar mijn woorden door mijn man totaal niet worden begrepen, snapt minnaar me wel. Ik zeg of doe niets anders tegen de een of de ander. Zeker de laatste tijd probeer ik echt heel duidelijk te zijn naar mijn man. Maar hij snapt gewoon mijn gevoelens niet, kan er niets mee, blijft vanuit zichzelf denken. Pijnlijk om te merken, want hij doet wel zijn best maar dit is het hoogst haalbare. 
Had ik zonder minnaar allemaal nooit geweten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.