Seksualiteit
Julali
07-08-2021 om 19:08
Is vreemdgaan ok?
N. a. v. het minnaressentopic wil ik graag de discussie opengooien. Is het ok om vreemd te gaan (om welke reden dan ook), of niet?
Wie is er verantwoordelijk voor het vreemdgaan, alleen de persoon met een relatie, of ook de ander die het vreemdgaan faciliteert, maar zelf single is?
Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?
Peiling
Is vreemdgaan ok?
blauwevrouw
20-09-2021 om 18:37
Julali schreef op 20-09-2021 om 18:35:
[..]
Jij kent zijn vrouw toch ook? Als het allemaal geen probleem is, dan zou ik het eindelijk eens opengooien naar haar. Dan pas kun je zien of het echt allemaal prima is wat je met haar man uitspookt.
Iemand in onwetendheid houden doe je niet zomaar als je gelooft dat je niks fout doet, dan zouden jullie het vanaf het begin open hebben besproken en was al dat stiekeme gedoe niet nodig geweest.
Ik denk alleen dat jullie dondersgoed weten waarom jullie er zo krampachtig over doen. Dat dient namelijk een duidelijk doel.
Zijn inschatting is dat het voor haar onbespreekbaar is. Daar bemoei ik mij verder niet mee, dat laat ik aan hem.
En ik heb volgens mij nooit gezegd dat we niks fout doen. Wel dat ik het geen enorme fout vind. Maar de meeste mensen (ook hier) denken daar anders over.
Julali
20-09-2021 om 18:48
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 18:37:
[..]
Zijn inschatting is dat het voor haar onbespreekbaar is. Daar bemoei ik mij verder niet mee, dat laat ik aan hem.
En ik heb volgens mij nooit gezegd dat we niks fout doen. Wel dat ik het geen enorme fout vind. Maar de meeste mensen (ook hier) denken daar anders over.
Ik denk dat alleen zijn vrouw kan bepalen hoe groot deze fout is. Dat is niet aan jou om voor haar te bepalen. Waarom denk je het recht te hebben om voor haar te denken?
blauwevrouw
20-09-2021 om 18:50
Julali schreef op 20-09-2021 om 18:48:
[..]
Ik denk dat alleen zijn vrouw kan bepalen hoe groot deze fout is. Dat is niet aan jou om voor haar te bepalen. Waarom denk je het recht te hebben om voor haar te denken?
Dat bepaal ik niet voor haar, dat vind ik voor mijzelf.
Julali
20-09-2021 om 18:54
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 18:50:
[..]
Wat nu als je erachter komt dat jouw man (waar je weduwe van bent) jarenlang vreemd is gegaan met een vriendin van je, zou je dat net zo prima vinden?
CompetentSparrow79
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 18:50:
[..]
En als je in haar schoenen stond? Ik word eerlijk gezegd een beetje misselijk van zoveel egoisme.
blauwevrouw
En je zegt dat ‘we’ het open zouden moeten gooien, dat ben ik echt volstrekt met je oneens. Als iemand dat doet, moet hij dat zijn.
blauwevrouw
20-09-2021 om 18:55
Julali schreef op 20-09-2021 om 18:54:
[..]
Wat nu als je erachter komt dat jouw man (waar je weduwe van bent) jarenlang vreemd is gegaan met een vriendin van je, zou je dat net zo prima vinden?
Ik weet dat hij meerdere keren vreemd is gegaan.
blauwevrouw
20-09-2021 om 18:56
BlueHeart schreef op 20-09-2021 om 18:55:
jij kent haar toch ook?
Ja ik weet wie ze is. Ik heb geen relatie met haar.
CompetentSparrow79
20-09-2021 om 18:56
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 18:55:
[..]
Ik weet dat hij meerdere keren vreemd is gegaan.
En dat vond je geen probleem?
Julali
20-09-2021 om 18:57
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 18:36:
Hij is geen 20 meer hè, op onze leeftijd is dat toch allemaal niet meer op te brengen
Ik vind dit een beetje naïef. Als hij zijn vrouw kan voorliegen, dan kan hij dit ook bij jou. Weet jij veel hoeveel scharreltjes hij heeft opgeduikeld over de jaren. Sommige mannen hebben in elk stadje een ander schatje.
blauwevrouw
20-09-2021 om 18:57
BlueHeart schreef op 20-09-2021 om 18:56:
[..]
En dat vond je geen probleem?
Ja natuurlijk wel. Maar uiteindelijk was het nooit een dealbreaker, en waren we nog steeds samen toen hij ziek werd. Wij bespraken namelijk wél zo’n beetje alles met elkaar.
CompetentSparrow79
20-09-2021 om 18:58
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 18:56:
[..]
Ja ik weet wie ze is. Ik heb geen relatie met haar.
Nee maar wel met haar man dus dan kun jij het net zo goed vertellen toch? Kun je ook meteen zeggen dat haar kerel verliefd op je is en jij denkt dat het beter is als ze gewoon scheiden want het is wel mooi geweest en jij vind dat jij nu eens aan de beurt bent.
CompetentSparrow79
20-09-2021 om 19:01
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 18:57:
[..]
Ja natuurlijk wel. Maar uiteindelijk was het nooit een dealbreaker, en waren we nog steeds samen toen hij ziek werd. Wij bespraken namelijk wél zo’n beetje alles met elkaar.
Dat alles bespreken samen hoef je met deze man in elk geval niet op te rekenen. En dat het voor jou geen dealbreaker was wil niet zeggen dat dat voor haar ook is.
Vavoom
20-09-2021 om 19:04
Dat ze weet wie t is wil niet zeggen dat ze een vriendschap heeft met haar en ze heeft al helemaal geen relatie zoals haar minnaar heef met die vrouw. Het is niet de taak van Blauwe vrouw om trouw te zijn, zij is niet gebonden aan iemand.
Misschien wil ze überhaupt geen relatie meer, niet elk persoon wil dat.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.