Seksualiteit
Julali
07-08-2021 om 19:08
Is vreemdgaan ok?
N. a. v. het minnaressentopic wil ik graag de discussie opengooien. Is het ok om vreemd te gaan (om welke reden dan ook), of niet?
Wie is er verantwoordelijk voor het vreemdgaan, alleen de persoon met een relatie, of ook de ander die het vreemdgaan faciliteert, maar zelf single is?
Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?
Peiling
Is vreemdgaan ok?
Poezie
07-09-2021 om 17:27
Kersje schreef op 07-09-2021 om 17:08:
[..]
Poezie schreef op 07-09-2021 om 14:19:[..]Als ik getrouwd zou zijn en mijn partner die chips heel erg lekker vindt op dieet, dan zou ik het schofterig vinden als iemand anders mijn partner de heel tijd een zak chips onder de neus zou houden en dom van mijn partner om erop in te gaan.
Dus van de minnaar/minnares is het “schofterig” en van de vreemdganger enkel “dom”? Dat is vlgs mij exact wat Lexus en ik anders zien.
Schofterig omdat het voor degene die uitdaagt geen consequenties heeft, en dom van de partner die erop ingaat omdat die daarmee de relatie om zeep helpt.
Roodkapjeendewolf
07-09-2021 om 17:33
Rooss4 schreef op 07-09-2021 om 15:58:
[..]
Nou ja, niks. Ik poep niet in de tuin van de nieuwe overbuurvrouw ofzo hoor, zulk moreel besef heb ik nog wel.
Maar we weten beiden wel dat we ons morele kompas soms een beetje laten afwijken als het in ons belang is.
Natuurlijk maar daarom is het ook een moreel dilemma! Het gaat om wie je bent als mens en wil uitdragen, dit veranderd niet omdat je iemand niet kent naar mijn idee.
Iedereen maakt fouten en leert hiervan. Juist door een moreel kompas kun je op koers blijven.
HexOpBezemsteel
07-09-2021 om 17:34
Kersje schreef op 07-09-2021 om 17:08:
[..]
Dus van de minnaar/minnares is het “schofterig” en van de vreemdganger enkel “dom”? Dat is vlgs mij exact wat Lexus en ik anders zien.
Dat valt mij ook op. Maar eigenlijk zie je heel duidelijk de agressie jegens vrouwen. Als ze vreemdgaan zijn ze een sloerie en hoor je niemand over de man waarmee ze dat doen. Als ze minnares zijn, zijn ze een sloerie, want die arme man toch.
Mijn ex was helemaal geen arme man, hij was een schijnheiligerd, een stiekemerd. Natuurlijk vond ik zijn minnares een k#twijf, maar eigenlijk ook helemaal niet. Zij heeft niet alles aan elkaar gelogen. Zij heeft mij niet in onze vriendenkring zonder aanleiding afgeschilderd als zeer onterecht achterdochtig dus vast onzeker en in de overgang (nadat ik hem gevraagd had of hij echt geen ander had).
Zij heeft het bed met hem gedeeld, maar HIJ was degene die schijt had aan mij, aan ons gezin en aan de afspraken die we hadden. Sterker nog: hij belazerde haar ook nog eens.
Ze was geen onschuldig slachtoffer, maar zij zelf heeft mij niets misdaan. Hij is een volwassen man, of wordt geacht dat te zijn. Geen wilsonbekwame kleuter.
En ja, ik heb haar zeker even duidelijk gemaakt dat ik het wist en zo. Gewoon omdat het kon (ik ben ook geen heilige natuurlijk, en ik was gewoon boos), maar zijn gedrag was niet haar schuld en ze was niet verantwoordelijk voor hem.
Kersje
07-09-2021 om 17:43
Lexus schreef op 07-09-2021 om 13:18:
[..]
Kijk ik zou ook niet met een gebonden persoon gaan, maar dat maakt degenen die single zijn en dat wel doen nog niet verantwoordelijk voor de relatie van de gebonden persoon. Ik vind het niet slim om te doen maar dat is wat anders. je gaat bij voorbaat al met een bedrieger die het woord jegens zijn vrouw niets waard vindt, waarom zou hij jou dan wel respecteren?
Ik spreek hier dan ook enkel voor mezelf en niet voor alle minnaressen, maar het is natuurlijk ook maar net welk uitgangspunt men heeft bij het aangaan van een (seks)relatie. Wij hebben elkaar leren kennen via de website Second Love, dus het uitgangspunt was beiderzijds erg duidelijk. En ja, ook daarop zitten genoeg singles, personen met open relaties en ja, ook gebonden personen die vreemdgaan en ieders gemene deler is dat men niet op zoek is naar een traditionele en/of monogame relatie.
Er had inderdaad een kans in kunnen zitten voor mij hoteldebotel van hem te raken en dan had ik op de spreekwoordelijke blaren moeten zitten, dat zou dan ook geheel mijn eigen verantwoordelijkheid zijn geweest. Als ik een relatie had gewild had ik sowieso nooit een profiel op deze site aangemaakt natuurlijk. Dus om te stellen dat het in mijn geval niet slim was, daar kan ik me niet in vinden nee, het uitgangspunt kan niet duidelijker zijn lijkt mij. We wilden beide enkel de seks, niets meer en niets minder en respect was er dan ook zeker richting elkaar. Niet in de vorm van een trouwbelofte natuurlijk, maar er zijn meerdere vormen van respect.
Ik begrijp ook zeker dat mijn posts zeer negatieve triggers kunnen opwekken hier, maar nogmaals, ik sta achter de keuzes die ik in mijn leven maak en ben hier dan ook open over, omdat dit topic hierover gaat. Wat ik dan weer wel jammer vind is dat (sommige) personen hun mond vol hebben over respect, maar het enkel op hen van toepassing lijkt te zijn. Iedereen mag mijn keuze/actie respectloos vinden, begrijp ik zelfs ook, maar als je daarnaast persé ook iemand persoonlijk of op karakter denkt te moeten aanvallen, dát vind ik dan weer respectloos en vooral een enorm zwaktebod ook.
Kersje
07-09-2021 om 17:51
HexOpBezemsteel schreef op 07-09-2021 om 17:34:
[..]
Dat valt mij ook op. Maar eigenlijk zie je heel duidelijk de agressie jegens vrouwen. Als ze vreemdgaan zijn ze een sloerie en hoor je niemand over de man waarmee ze dat doen. Als ze minnares zijn, zijn ze een sloerie, want die arme man toch.
Helemaal met je eens Hex! Enne
Rachel.
07-09-2021 om 17:51
HexOpBezemsteel schreef op 07-09-2021 om 17:34:
[..]
Mijn ex was helemaal geen arme man, hij was een schijnheiligerd, een stiekemerd. Natuurlijk vond ik zijn minnares een k#twijf, maar eigenlijk ook helemaal niet. Zij heeft niet alles aan elkaar gelogen. Zij heeft mij niet in onze vriendenkring zonder aanleiding afgeschilderd als zeer onterecht achterdochtig dus vast onzeker en in de overgang (nadat ik hem gevraagd had of hij echt geen ander had).
Zij heeft het bed met hem gedeeld, maar HIJ was degene die schijt had aan mij, aan ons gezin en aan de afspraken die we hadden. Sterker nog: hij belazerde haar ook nog eens.
Ze was geen onschuldig slachtoffer, maar zij zelf heeft mij niets misdaan. Hij is een volwassen man, of wordt geacht dat te zijn. Geen wilsonbekwame kleuter.
En ja, ik heb haar zeker even duidelijk gemaakt dat ik het wist en zo. Gewoon omdat het kon (ik ben ook geen heilige natuurlijk, en ik was gewoon boos), maar zijn gedrag was niet haar schuld en ze was niet verantwoordelijk voor hem.
Als hier een man zou zijn die zou toegeven dat hij vreemdgaat of gaat met iemand die een relatie heeft zou gaan, dan zou hij hetzelfde te horen krijgen van mij hoor.
DizzyGorilla85
07-09-2021 om 18:00
Kersje schreef op 07-09-2021 om 17:51:
[..]
Helemaal met je eens Hex! Enne
![]()
Nog eentje.
Maar goed, het feit dat er voor vrouwen makkelijker woorden als hoer, snol, slet en loeder wordt gebruikt en dat er niks vergelijkbaars is voor mannen, zegt eigenlijk al genoeg. De woorden gebruik ik dan ook genderneutraal😜. Mannen blijven op dit vlak veel meer buiten schot. Worden meer als het slachtoffer gezien dan die o zo berekende vrouwen. Niet door iedereen naar de tendens is er wel degelijk.
Overigens heb ik geen enkele moeite met dit taalgebruik in bed.
Kersje
07-09-2021 om 18:00
Roodkapjeendewolf schreef op 07-09-2021 om 17:33:
[..]
Natuurlijk maar daarom is het ook een moreel dilemma! Het gaat om wie je bent als mens en wil uitdragen, dit veranderd niet omdat je iemand niet kent naar mijn idee.
Iedereen maakt fouten en leert hiervan. Juist door een moreel kompas kun je op koers blijven.
Dat mag je denken en je schrijft gelukkig ook “naar mijn idee”. Jij kent mij verder helemaal niet als mens, beoordeelt mij enkel om dit kleine stukje uit mijn leven en dat geldt ook voor alle anderen die mij hier als persoon veroordelen of beoordelen. Daarom raakt het mij ook niet persoonlijk. Als ik zie hoeveel vrouwen/mannen bij hun vreemdgaande partner(s) blijven, lijkt het mij sterk dat dit allemaal slechte personen met een kutkarakter zijn
Kersje
07-09-2021 om 18:02
Rachel. schreef op 07-09-2021 om 17:51:
[..]
Als hier een man zou zijn die zou toegeven dat hij vreemdgaat of gaat met iemand die een relatie heeft zou gaan, dan zou hij hetzelfde te horen krijgen van mij hoor.
Denk dat je haar punt deels mist.
Kersje
07-09-2021 om 18:03
Stardust schreef op 07-09-2021 om 18:00:
[..]
Overigens heb ik geen enkele moeite met dit taalgebruik in bed.
DizzyGorilla85
07-09-2021 om 18:22
Kersje schreef op 07-09-2021 om 18:03:
[..]
![]()
Cheers 🥂
Ik ben niet voor vreemdgaan maar zit er niet meer zo zwart/wit in als voorheen. Iets met ervaringsleer.
De gevoelens die Hex omschrijft, vind ik niet meer dan logisch. Als het mij zou overkomen, zou ik die derde wel spreekwoordelijk kunnen schieten maar daar blijft het verder bij. Het is simpelweg niet de verantwoordelijkheid van die derde. De grootste appel heb je te schillen met diegene die je bedriegt. Het hoe en waarom met bijbehorende conclusies.
ImpassionedRaven59
07-09-2021 om 19:32
Lexus schreef op 07-09-2021 om 14:35:
[..]
Het blijft allemaal zo in een oude narrative hangen voor mijn gevoel: mannen zijn nu eenmaal zwak waar het seks betreft, dus vrouwen moeten het geweten zijn. Als een man vreemd gaat, wordt het de minnares meer verweten dan de vreemdgaande getrouwde man, als een vrouw vreemdgaat wordt het de vrouw meer verweten dan de minnaar.Dit lijkt de teneur. En dan gaan mensen snel zeggen dat vrouwen ook vreemdgaan, ja dat zal best, ik beweer ook niet van niet. Ik merk alleen dat vrouwen meer de schuld krijgen, juist ook van de getrouwde vrouw.
Ik denk dat er ook een reden is waarom de vrouw er meer o aan wordt gekeken dan de man. Voor de meeste vrouwen is het vrij gemakkelijk om sex te krijgen, ze hoeven zich alleen maar aan te bieden en vrouwen kunnen daarbij kiezen uit veel mannen. Dit geldt niet voor de meeste mannen, die moeten maar tevreden zijn met welke vrouw met ze het bed wil delen. Dan krijg je al gauw dat mannen een mentaliteit ontwikkelen dat ze op het gebied van sex geen enkele kans moeten laten lopen. Je weet immers maar nooit hoeveel sex je nog krijgt in je leven.
Lexus
07-09-2021 om 19:39
BeertjeColargol schreef op 07-09-2021 om 19:32:
[..]
Ik denk dat er ook een reden is waarom de vrouw er meer o aan wordt gekeken dan de man. Voor de meeste vrouwen is het vrij gemakkelijk om sex te krijgen, ze hoeven zich alleen maar aan te bieden en vrouwen kunnen daarbij kiezen uit veel mannen. Dit geldt niet voor de meeste mannen, die moeten maar tevreden zijn met welke vrouw met ze het bed wil delen. Dan krijg je al gauw dat mannen een mentaliteit ontwikkelen dat ze op het gebied van sex geen enkele kans moeten laten lopen. Je weet immers maar nooit hoeveel sex je nog krijgt in je leven.
Ik begrijp totaal niet waarom vreemdgaan dan vrouwen meer aangerekend zou moeten worden. En ook niet waarom mannen dan de mentaliteit zouden krijgen dat ze geen enkele kans moeten laten lopen, de vreemdgaande man is immers getrouwd.
Rooss4
07-09-2021 om 19:40
BeertjeColargol schreef op 07-09-2021 om 19:32:
[..]
Ik denk dat er ook een reden is waarom de vrouw er meer o aan wordt gekeken dan de man. Voor de meeste vrouwen is het vrij gemakkelijk om sex te krijgen
Nee, dat heeft er niks mee te maken, het is angst. Het heeft een religieuze oorsprong dat al begon bij het verhaal van Adam en Eva. Het is ook de reden dat moslima's hun haar moeten verbergen, daarmee verleiden ze mannen. Mannen worden in de oorsprong gezien als hormonaal zwakke wezens die slachtoffer zijn van het feit dat ze nu eenmaal hun zaad dienen te verspreiden. Vrouwen kunnen maar zwanger zijn van één man dus is het niet de bedoeling dat ze met Jan en allemaal naar bed gaan, dat is sowieso een teken van verspilling en verdorvenheid.
Dit alles is zeer stevig in de cultuur verankert al dénken we dat we hier tegenwoordig boven staan. In Afrika bv besnijdt men vrouwen puur omdat ze geen seksueel genot mag ervaren. Het seksueel wezen "vrouw" is een zeer krachtig wezen en daar is men eenvoudigweg bang voor. Heel bang.
ImpassionedRaven59
07-09-2021 om 19:43
Lexus schreef op 07-09-2021 om 19:39:
[..]
Ik begrijp totaal niet waarom vreemdgaan dan vrouwen meer aangerekend zou moeten worden. En ook niet waarom mannen dan de mentaliteit zouden krijgen dat ze geen enkele kans moeten laten lopen, de vreemdgaande man is immers getrouwd.
Het huwelijk geeft geen garantie op sex.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.