Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

25-08-2021 om 15:47

Rooss4 schreef op 25-08-2021 om 15:46:

[..]

Wilde je er nog meer over kwijt dan?

Weet ik niet. Ik lig zelf ook een klein beetje achter met lezen en reageren.

Nose schreef op 25-08-2021 om 15:35:

[..]

Goed dat je dit aankaart want elk topic loopt continu spaak hierdoor

ik lees maar in beperkt aantal topics, dat beeld heb ik dus niet. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

25-08-2021 om 17:54

Roodkapjeendewolf schreef op 25-08-2021 om 17:31:

[..]

ik lees maar in beperkt aantal topics, dat beeld heb ik dus niet.

Ik had het ook niet tegen jou 😬

Ik stop met schrijven in dit topic want alles is wel zo'n beetje gezegd en de kortzichtige herhaling van sommige schrijvers die zich ver boven de rest verheven voelen gaat mij tegenstaan. 

Maar ik wil de forummers die een kijkje in hun leven hebben gegeven bedanken voor hun openheid. Ondanks dat ik mij niet kan voorstellen dat ik ooit zelf zou kiezen voor een niet-monogame relatie vind ik het mooi om te lezen hoe jullie invulling gegeven hebben aan jullie relatie en wens ik jullie hier alle goeds in toe. 

Wie weet tot in een ander topic! 

Het valt mij wel op dat de twijfels die in het draadje 'minnaars' te lezen zijn, hier wat meer omgezet lijken in 'verzachtende omstandigheden' of excuses. Met andere woorden: men twijfelt zelf ook, maar als een ander het zegt, is het niet zo of moet je het anders zien. 
Dat is mijn algemene indruk. Het zal ongetwijfeld per individu verschillen. 

Lexus schreef op 29-08-2021 om 12:06:

Met andere woorden: men twijfelt zelf ook, maar als een ander het zegt, is het niet zo of moet je het anders zien.

Ik heb geen idee wat je bedoelt.  Over welke twijfels heb je het precies?

Ik houd het algemeen want ik wil niet persoonlijk quoten. Ik bedoel twijfels als
 'ik wil een vent die echt 100% voor me gaat',
 "ik wou dat hij eerlijk was tegen zijn vrouw', 
"dit heeft natuurlijk geen toekomst', 
'het is lekker en ik kan het niet loslaten maar ik voel me schuldig'
' als ik dit met deze gebonden man aanhoud, zal ik  misschien niet voldoende openstaan voor een meer complete relatie die ik wellicht liever heb'

Ik weet nog steeds niet wat je hier precies mee wilt zeggen. Men twijfelt maar dat mag hier niet gezegd worden ofzo?

Rooss4 schreef op 29-08-2021 om 16:28:

Ik weet nog steeds niet wat je hier precies mee wilt zeggen. Men twijfelt maar dat mag hier niet gezegd worden ofzo?

Is niet zo moeilijk toch? 

Als iemand hier zegt: 'goh een vreemdganger is een oneerlijk iemand en misschien daarom geen leuke partner ' wordt dat aan alle kanten verzacht en  met redenen omkleed. (waarbij ik terminale, depressieve partners wel kan begrijpen maar de meesten die het schrijven hebben niet zo'n partner blijkt meer dan eens) En in het andere draadje staat "ik wou dat hij eerlijk was tegen zijn vrouw'. Dan is het toch duidelijk dat men zelf twijfels heeft maar een ander lijkt het niet te mogen zeggen...  nogmaals het zal  per individu verschillen. 

Hetzelfde geldt voor deze uitspraken:

"dit heeft natuurlijk geen toekomst',
'het is lekker en ik kan het niet loslaten maar ik voel me schuldig'
' als ik dit met deze gebonden man aanhoud, zal ik misschien niet voldoende openstaan voor een meer complete relatie die ik wellicht liever heb'

Ik begrijp niet wat daar niet aan te begrijpen valt. Het is hier vaak goedpraten en verdedigen waar men in het andere draadje onder elkaar aan twijfelt. En dat maakt de verdediging hier wat wankeler imho

Maakt verder niet uit, het is jullie leven (en dat van de bedrogen partners natuurlijk) maar het is iets wat me opvalt.

Waarschijnlijk vraagt deze draad een andere toon dan " minnaressen onder elkaar". Net als paardenmeisjes onder elkaar een andere taal spreken. Niks geks.

En het zal idd voor iedereen anders zijn.

Rooss4 schreef op 29-08-2021 om 17:26:

Waarschijnlijk vraagt deze draad een andere toon dan " minnaressen onder elkaar". Net als paardenmeisjes onder elkaar een andere taal spreken. Niks geks.

maar het maakt de 'verdediging' hier wel ongeloofwaardiger voor mij en misschien anderen ook. Tegen die specifieke personen wordt op grond daarvan dan gezegd "maar ben je jezelf niet voor de gek aan het houden, dan' . En die vraag kan ik begrijpen

Het grote verschil: in het Minnaar topic is de basisregel niet te veroordelen. Hier lijkt dat anders. Als je wordt veroordeeld ben je eerder geneigd in de verdediging te schieten; als men je open tegemoet treedt zul je makkelijker je twijfels delen.

in het algemeen dan.

Lexus schreef op 29-08-2021 om 17:30:

[..]

maar het maakt de 'verdediging' hier wel ongeloofwaardiger voor mij en misschien anderen ook. 

Zou kunnen. Aan de andere kant maakt het natuurlijk niet uit wat men hier aanvoert. Als men het niet wil snappen wordt het niet gesnapt. 

blauwevrouw schreef op 29-08-2021 om 17:31:

Het grote verschil: in het Minnaar topic is de basisregel niet te veroordelen. Hier lijkt dat anders. Als je wordt veroordeeld ben je eerder geneigd in de verdediging te schieten; als men je open tegemoet treedt zul je makkelijker je twijfels delen.

in het algemeen dan.

ja zo werkt het natuurlijk

Rooss4 schreef op 29-08-2021 om 17:35:

[..]

Zou kunnen. Aan de andere kant maakt het natuurlijk niet uit wat men hier aanvoert. Als men het niet wil snappen wordt het niet gesnapt.

ja natuurlijk, maar misschien snappen mensen het juist wel heel goed weet je. Blijft de vraag voor de twijfelaars die dan weer gaan verdedigen: ben je jezelf niet voor de gek aan het houden dan?

Met het andere draadje erbij is het verhaal transparanter dan men hier met hele betogen wil voorwenden.\

Ik heb mijn visie duidelijk gemaakt. Aan een ieder: doe vooral wat voor jou echt goed voelt en waarvan je zonder bijsmaak kan genieten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.