Seksualiteit
Julali
07-08-2021 om 19:08
Is vreemdgaan ok?
N. a. v. het minnaressentopic wil ik graag de discussie opengooien. Is het ok om vreemd te gaan (om welke reden dan ook), of niet?
Wie is er verantwoordelijk voor het vreemdgaan, alleen de persoon met een relatie, of ook de ander die het vreemdgaan faciliteert, maar zelf single is?
Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?
Peiling
Is vreemdgaan ok?
Roodkapjeendewolf
25-08-2021 om 14:31
mariarosa schreef op 25-08-2021 om 13:49:
[..]
Maar gebeurt het ook niet vaak dat mensen vreemdgaan en daarna zeggen dat het toch al de laatste fase van de relatie was? Beetje kip ei, behalve als je het al besproken hebt, zoals bij jou stardust
Dat ligt er denk ik aan. De meeste mensen handelen niet zo bewust als ze ergens middenin zitten en kunnen vooral met terugwerkende kracht iets zien. Vreemdgaan kan in die zin wel een eyeopener en spiegel zijn ( mits je erin durft te kijken)
Julali
25-08-2021 om 14:33
Als je al op zoek bent naar een eigen woning en de relatie is over, dan vind ik het geen vreemdgaan. De relatie is dan voorbij, dus je gaat allebei weer je eigen weg.
Roodkapjeendewolf
25-08-2021 om 14:34
Ik heb vooral altijd moeite als mensen het bij een ander neerleggen. Het zijn de omstandigheden die me hier toe brengen…
Dat is zelden zo. Het is aan jou hoe je gedraagt en reageert in een bepaalde situatie. Daar ligt de invloed.
Roodkapjeendewolf
25-08-2021 om 14:36
Julali schreef op 25-08-2021 om 14:33:
Als je al op zoek bent naar een eigen woning en de relatie is over, dan vind ik het geen vreemdgaan. De relatie is dan voorbij, dus je gaat allebei weer je eigen weg.
in de praktijk is er vaak een onuitgesproken fase dat één of beide uitgecheckt is voor de relatie verbroken wordt.
mariarosa
25-08-2021 om 14:44
Roodkapjeendewolf schreef op 25-08-2021 om 14:34:
Ik heb vooral altijd moeite als mensen het bij een ander neerleggen. Het zijn de omstandigheden die me hier toe brengen…
Dat is zelden zo. Het is aan jou hoe je gedraagt en reageert in een bepaalde situatie. Daar ligt de invloed.
precies
DizzyGorilla85
25-08-2021 om 14:44
Julali schreef op 25-08-2021 om 14:33:
Ik vond het ook niet echt vreemdgaan en toch voelde ik me schuldig. We woonden nog in hetzelfde huis, de ander had ergens toch hoop. In de maanden waarop ik nog geen ander huis had, deed ik verder ook niks meer. Het is dan geen vreemdgaan maar de ander heeft pijn en die pijn wil je beperken plus dat ik zelf eerst moest resetten.
Pas nadat al het contact was verbroken, voelde ik me vrijer in het seks contact met een ander.
mariarosa
25-08-2021 om 14:46
Roodkapjeendewolf schreef op 25-08-2021 om 14:31:
[..]
Dat ligt er denk ik aan. De meeste mensen handelen niet zo bewust
Ja is dat zo? Is er niet altijd een gutfeeling van 'okay, misschien is dit niet helemaal integer maar....' (en dan komt het hoofd erbij met allerlei verzachtende omstandigheden ten bate van het eigen gedrag)
Zusterclivia
25-08-2021 om 14:53
Stardust schreef op 25-08-2021 om 14:44:
[..]
Ik vond het ook niet echt vreemdgaan en toch voelde ik me schuldig. We woonden nog in hetzelfde huis, de ander had ergens toch hoop. In de maanden waarop ik nog geen ander huis had, deed ik verder ook niks meer. Het is dan geen vreemdgaan maar de ander heeft pijn en die pijn wil je beperken plus dat ik zelf eerst moest resetten.
Pas nadat al het contact was verbroken, voelde ik me vrijer in het seks contact met een ander.
Lijkt mij ook heel ongemakkelijk. Toen mijn laatste relatie uit ging, zaten we nog een tijdje aan elkaar vast ivm het huis. Natuurlijk hadden we allebei al kunnen gaan daten, maar dat vonden we allebei gewoon raar en het idee heel ongemakkelijk. Daarnaast was de verstandhouding op dat moment goed, maar die had prima kunnen verslechteren als een van de twee wel gelijk door was gegaan. Je moet maar zin hebben in drama.
Smaakje
25-08-2021 om 15:05
Zeg Julali, je schrijft nogal veel hier, heb je nog wel tijd en oog voor je man?
Roodkapjeendewolf
25-08-2021 om 15:13
Smaakje schreef op 25-08-2021 om 15:05:
Zeg Julali, je schrijft nogal veel hier, heb je nog wel tijd en oog voor je man?
Dit soort opmerkingen zijn zo op de man en respectloos. Alleen omdat je niet eens bent met haar visie of schrijfstijl?
CuddlyReindeer95
25-08-2021 om 15:24
Roodkapjeendewolf schreef op 25-08-2021 om 15:13:
[..]
Het is een bekende troll die ook op andere forums actief is geweest. Ik weet dat ik niet mag trollhinten maar hier heb ik wel een waarschuwing of ban voor over. Ook omdat dit forum in de grote Julalishow is veranderd; er valt gewoon niet omheen te forummen.
Rachel.
25-08-2021 om 15:30
Roodkapjeendewolf schreef op 25-08-2021 om 14:34:
Juist.
DownrightSpoonbill69
25-08-2021 om 15:35
Wednesday schreef op 25-08-2021 om 15:24:
[..]
Het is een bekende troll die ook op andere forums actief is geweest. Ik weet dat ik niet mag trollhinten maar hier heb ik wel een waarschuwing of ban voor over. Ook omdat dit forum in de grote Julalishow is veranderd; er valt gewoon niet omheen te forummen.
Goed dat je dit aankaart want elk topic loopt continu spaak hierdoor
ImpassionedRaven59
25-08-2021 om 15:42
Kan de discussie weer over het onderwerp gaan in plaats van over de persoon Julali ?
Rooss4
25-08-2021 om 15:46
BeertjeColargol schreef op 25-08-2021 om 15:42:
Kan de discussie weer over het onderwerp gaan in plaats van over de persoon Julali ?
Wilde je er nog meer over kwijt dan?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.