Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

Roodkapjeendewolf schreef op 24-08-2021 om 19:05:

Ik vertrouw mijn partner volledig. Niet dat hij geen misstap kan maken want daar heb ik geen controle over maar ik vertrouw op de veilige plek die we samen hebben gecreëerd waar dit besproken en hopelijk weer geheeld kan worden.

Mooi!

Gelukkig herkenbaar ook. 

Julali schreef op 24-08-2021 om 18:56:

Hoe je eraan komt, kom je er ook weer vanaf.

Dit is echt zo’n tegeltjeswijsheid die nergens op berust.

Helpt het je om je veilig te voelen in je monogame relatie, dat jullie niet ‘zo’ aan elkaar gekomen zijn? Allebei mijn relaties begonnen tussen twee singles. Mijn eerste eindigde nadat ik vreemd was gegaan. Mijn tweede overleefde zijn en mijn vreemdgaan maar eindigde toen de dood ons scheidde.

Ik ken ook eigenlijk geen enkel stel voor wie het wel op gaat. 

Julali

Julali

24-08-2021 om 21:22 Topicstarter

Miraval schreef op 24-08-2021 om 19:03:

[..]

Ook weer zo'n gekke uitspraak. Ik ben op deze manier aan mijn man gekomen en hij aan mij... inmiddels 25 jaar verder. Dus klopt ook niet...

Maar je weet niet of hij er nu weer iemand naast heeft. Vaak staat dit gedrag niet op zich, het blijft zich herhalen. 

Julali schreef op 24-08-2021 om 21:22:

[..]

Maar je weet niet of hij er nu weer iemand naast heeft. Vaak staat dit gedrag niet op zich, het blijft zich herhalen.

Natuurlijk. Immers, alleen jij hebt de zekerheid dat je partner niet vreemd gaat, de rest van de wereld niet.

[..]

Jij weet ook niet zeker of je man niet buiten de deur wipt 😉 Garanties heb je nooit in het leven. Ook niet als je leven zo perfect is als dat van jou. 

Julali

Julali

24-08-2021 om 21:27 Topicstarter

blauwevrouw schreef op 24-08-2021 om 19:33:

[..]

Dit is echt zo’n tegeltjeswijsheid die nergens op berust.

Helpt het je om je veilig te voelen in je monogame relatie, dat jullie niet ‘zo’ aan elkaar gekomen zijn? Allebei mijn relaties begonnen tussen twee singles. Mijn eerste eindigde nadat ik vreemd was gegaan. Mijn tweede overleefde zijn en mijn vreemdgaan maar eindigde toen de dood ons scheidde.

Ik ken ook eigenlijk geen enkel stel voor wie het wel op gaat.

Met die uitspraak zeg je niet dat wanneer je beide zuiver een relatie instapt, dit een garantie is dat er geen vreemdgaan voorkomt in de relatie. Dus nee, het geeft mij geen veilig gevoel. 

Ik voel me om heel andere redenen veilig in mijn relatie. 

Julali

Julali

24-08-2021 om 21:29 Topicstarter

3xscheepsrecht schreef op 24-08-2021 om 21:26:

[..]

Jij weet ook niet zeker of je man niet buiten de deur wipt 😉 Garanties heb je nooit in het leven. Ook niet als je leven zo perfect is als dat van jou.

Dat is waar, maar de kans op herhaling bij een man waarvan je weet dat hij tot een langdurig liegen en bedriegen in staat is, is een stuk groter. 

Je weet al welk vlees je in de kuip hebt. 

[..]

Weet jij het 100% zeker dat jouw partner niemand naast je ziet? Echt 100% zeker... zou je het zweren op je kinderen of ouders? Niemand kan die garantie geven maar ik kies ervoor hem te vertrouwen dat hij daar eerlijk over is net zoals jij ervoor kiest dat te geloven van jouw partner. En het feit dat we op deze manier bij elkaar gekomen zijn, dat we nu een open relatie hebben, doet niets af aan dat vertrouwen. Sterker nog, ik denk dat wij juist om deze reden veel eerlijker naar elkaar toe zijn dan menig ander stel in een (monogame) relatie. 

Julali schreef op 24-08-2021 om 21:29:

[..]

Dat is waar, maar de kans op herhaling bij een man waarvan je weet dat hij tot een langdurig liegen en bedriegen in staat is, is een stuk groter.

Je weet al welk vlees je in de kuip hebt.

Aahhh dit komt bij mij meer over zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.... 

Julali

Julali

24-08-2021 om 21:34 Topicstarter

Miraval schreef op 24-08-2021 om 21:31:

[..]

Aahhh dit komt bij mij meer over zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten....

Ik had het over het verleden van je man, waarin hij in staat is geweest langdurig zijn geliefde voor te liegen. Denk je echt dat hij nu ineens radicaal is veranderd? Meestal zijn het alleen de posities die veranderen. 

Julali schreef op 24-08-2021 om 21:34:

[..]

Ik had het over het verleden van je man, waarin hij in staat is geweest langdurig zijn geliefde voor te liegen. Denk je echt dat hij nu ineens radicaal is veranderd? Meestal zijn het alleen de posities die veranderen.

En weer zo stellig over wat er ‘meestal’ gebeurt. Nog nooit onderbouwing gezien, anders dan wat jij je voor kunt stellen.

[..]

For the record ik heb hetzelfde verleden als mijn man. Zo zijn we aan elkaar gekomen. Ik ken alle trucjes en smoesjes been there done that en heb ze zelf ook ooit allemaal gebruikt. Dat is dan een voordeel wij herkennen beiden dit gedrag bij elkaar. En ja hij is in staat dit te doen bij iemand, maar nogmaals ik vertrouw hem en ik vertrouw erop dat hij dat niet doet en eerlijk is tegen mij. Net zoals jij erop vertrouwt bij jouw partner. 

Heb jij in een relatie gezeten ooit waarin je bent voorgelogen? Of ben jij degene ooit geweest die iemand anders heeft voorgelogen? Want ik vraag me oprecht af hoe jij zo zeker bent van je zaak dat je deze uitspraken waagt te doen alsof dat de enige waarheid is? Hoe zou jij het herkennen dat je partner ergens over gelogen heeft? 

[..]

En waarom benoem je alleen zijn verleden en niet het hare?

Julali

Julali

24-08-2021 om 21:45 Topicstarter

Miraval schreef op 24-08-2021 om 21:40:

[..]

For the record ik heb hetzelfde verleden als mijn man. Zo zijn we aan elkaar gekomen. Ik ken alle trucjes en smoesjes been there done that en heb ze zelf ook ooit allemaal gebruikt. Dat is dan een voordeel wij herkennen beiden dit gedrag bij elkaar. En ja hij is in staat dit te doen bij iemand, maar nogmaals ik vertrouw hem en ik vertrouw erop dat hij dat niet doet en eerlijk is tegen mij. Net zoals jij erop vertrouwt bij jouw partner.

Heb jij in een relatie gezeten ooit waarin je bent voorgelogen? Of ben jij degene ooit geweest die iemand anders heeft voorgelogen? Want ik vraag me oprecht af hoe jij zo zeker bent van je zaak dat je deze uitspraken waagt te doen alsof dat de enige waarheid is? Hoe zou jij het herkennen dat je partner ergens over gelogen heeft?

Nee, gelukkig nooit mee te maken gehad. Wel met andere mensen die liegen bijvoorbeeld op mijn werk. Ik heb een feiloze intuïtie over mensen, dus dat heb ik snel door. 

Over mijn man hoef ik niet te twijfelen. Ik wil niet in detail treden, dat is te persoonlijk, maar er zijn een aantal duidelijke redenen waarom dat zo is. 

Julali

Julali

24-08-2021 om 21:47 Topicstarter

febag schreef op 24-08-2021 om 21:43:

[..]

En waarom benoem je alleen zijn verleden en niet het hare?

Omdat ik dat niet wist. Maar ze hebben een open relatie begrijp ik nu, dus dan maakt het sowieso niet zoveel uit. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.