Seksualiteit
Julali
07-08-2021 om 19:08
Is vreemdgaan ok?
N. a. v. het minnaressentopic wil ik graag de discussie opengooien. Is het ok om vreemd te gaan (om welke reden dan ook), of niet?
Wie is er verantwoordelijk voor het vreemdgaan, alleen de persoon met een relatie, of ook de ander die het vreemdgaan faciliteert, maar zelf single is?
Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?
Peiling
Is vreemdgaan ok?
CompetentSparrow79
24-08-2021 om 09:19
Lot_ schreef op 24-08-2021 om 09:09:
[..]
Precies! En daarom ben ik tijdens onze dates ook op m'n best.
![]()
Oh en tussen de dates door ben ik heus weleens in een kutbui hoor als we contact hebben. Hij weet echt wel dat ik niet altijd leuk ben. Maar die spaarzame uurtjes die we samen hebben zijn we de beste versie van ons zelf.
Maar dat is dan wel met een doel, ik doe het zelf trouwens ook.
Miraval
24-08-2021 om 09:29
BlueHeart schreef op 24-08-2021 om 09:19:
[..]
Maar dat is dan wel met een doel, ik doe het zelf trouwens ook.
Als je met doel bedoeld alleen voor de seks moet ik nee zeggen. Want het is meer het complete plaatje van dan een gezellige dag/middag/avond hebben.
Buiten dat, ik kon gewoon niet chagrijnig zijn al had ik het gewild. Ik was gewoon iedere keer oprecht blij dat ik hem weer zag. Behalve het afscheidsgesprek. Toen was ik oprecht verdrietig.
Julali
24-08-2021 om 09:30
Poezie schreef op 24-08-2021 om 08:55:
[..]
Wat heb jij een raar beeld van relaties? Denk je echt dat zijn vrouw hem alleen sikkeneurig, stinkend en in zijn huispak mocht meemaken?
Dit dus.... Wat een vreemd beeld van relaties wordt hier geschetst
Dat je zelf een niet zo leuke ervaring hebt, betekent niet dat elke relatie zo in elkaar zit.
Julali
24-08-2021 om 09:33
Miraval schreef op 24-08-2021 om 08:58:
[..]
Hé wat lees je weer selectief...
Je minnaar tref je nooit met een klote humeur. Zijn vrouw thuis zal dit weleens meemaken. Heus niet dagelijks...
Nou.... In het andere topic lees ik toch echt andere dingen.
Het is leuk en gezellig zolang de vrouw gewillig klaarligt en verder niet te moeilijk doet, maar als er ook maar iets gebeurt, dan blijkt zo'n man toch echt een heel andere kant te hebben, daar krijg je dan toch mee te maken.
febag
24-08-2021 om 09:35
Oké, het "uit-verband-rukken" en de "ik-ben-zoveel-beter-dan-de-rest" houding hebben een triest dieptepunt bereikt.
ConsciousWalrus47
24-08-2021 om 09:36
Lot_ schreef op 24-08-2021 om 08:59:
[..]
Selectief lezen is voor sommige mensen een way of life.
Waarom steed zo denigrerend Lot? Het is toch ook mogelijk om zonder die passief agressieve toon jouw perspectief te delen?
Miraval
24-08-2021 om 09:38
Julali schreef op 24-08-2021 om 09:33:
[..]
Nou.... In het andere topic lees ik toch echt andere dingen.
Het is leuk en gezellig zolang de vrouw gewillig klaarligt en verder niet te moeilijk doet, maar als er ook maar iets gebeurt, dan blijkt zo'n man toch echt een heel andere kant te hebben, daar krijg je dan toch mee te maken.
In 1,5 jaar tijd nooit meegemaakt. Ik kon heel goed praten met minnaar. En zoals ik zei waren we beiden altijd blij elkaar weer te zien maar wanneer er dan toch iets speelde (vaak wel vanuit mijn kant moet ik eerlijk bekennen) dan kon ik dat toch echt heel goed bespreken met hen zonder dat een andere kant leek te hebben.
En gewillig klaarliggen? Nogmaals we leven niet in de jaren '50 meer hé? Ik ben geen neukpop geweest en zal dat ook nooit zijn. Als iets me niet zint zal ik dat ook gewoon aangeven. Minnaar of man dat maakt niet uit. Alleen bij mijn man kan ik dus wel gewoon eens flink onterecht uit de bocht vliegen juist omdat je elkaar zo goed kent en dit van elkaar accepteert. Dat is bij een minnaar misschien soms anders. Dan ga je niet van 0 naar bitch in 10 seconden.
CompetentSparrow79
24-08-2021 om 09:39
Miraval schreef op 24-08-2021 om 09:29:
[..]
Als je met doel bedoeld alleen voor de seks moet ik nee zeggen. Want het is meer het complete plaatje van dan een gezellige dag/middag/avond hebben.
Buiten dat, ik kon gewoon niet chagrijnig zijn al had ik het gewild. Ik was gewoon iedere keer oprecht blij dat ik hem weer zag. Behalve het afscheidsgesprek. Toen was ik oprecht verdrietig.
Die leuke gezellige avond/middag samen dient in principe ook een soort doel. Als ik alleen maar langs kom en verwacht dat ze klaarligt voor me is ze daar ook snel klaar mee, leuke dingen doen samen dient ook voor een goede binding.
Maar zag jij je minnaar dan als een soort relatie gezien je droevig was toen het voorbij was? Want dat lijkt mij heel kut dat je verdriet hebt omdat iemand die aan het vreemdgaan is je dumpt en teruggaat naar haar man.
Miraval
24-08-2021 om 09:43
BlueHeart schreef op 24-08-2021 om 09:39:
[..]
Die leuke gezellige avond/middag samen dient in principe ook een soort doel. Als ik alleen maar langs kom en verwacht dat ze klaarligt voor me is ze daar ook snel klaar mee, leuke dingen doen samen dient ook voor een goede binding.
Maar zag jij je minnaar dan als een soort relatie gezien je droevig was toen het voorbij was? Want dat lijkt mij heel kut dat je verdriet hebt omdat iemand die aan het vreemdgaan is je dumpt en teruggaat naar haar man.
Nou het lag wel een klein beetje anders. Maar na 1,5 jaar is wel verdrietig wanneer er een einde aan komt.
Eigenlijk was hij in de tussentijd vrijgezel geworden en had inmiddels iemand anders leren kennen wat hij een echte kans wilde geven. Dus logisch dat het voor ons daar ophield.
CompetentSparrow79
24-08-2021 om 09:48
Miraval schreef op 24-08-2021 om 09:43:
[..]
Nou het lag wel een klein beetje anders. Maar na 1,5 jaar is wel verdrietig wanneer er een einde aan komt.
Eigenlijk was hij in de tussentijd vrijgezel geworden en had inmiddels iemand anders leren kennen wat hij een echte kans wilde geven. Dus logisch dat het voor ons daar ophield.
En als ie belt en vraagt of je af wil spreken met hem? Zou je dan wel terug gaan?
Lot_
24-08-2021 om 09:50
Chupito schreef op 24-08-2021 om 09:36:
[..]
Waarom steed zo denigrerend Lot? Het is toch ook mogelijk om zonder die passief agressieve toon jouw perspectief te delen?
Ik denigrerend? Serieus? Oké dan.
Ik deel mijn perspectief sinds ik hier meeschrijf. De hele tijd. Open en eerlijk. Maar er zijn steeds dezelfde mensen die mijn antwoorden niet lezen of compleet verdraaien. Dan mag jij mijn reacties denigrerend vinden, en dat spijt me. Maar geloof me, als je woorden constant verdraaid worden of je antwoorden gewoon genegeerd worden is subtiel reageren niet altijd meer mogelijk.
Miraval
24-08-2021 om 09:57
BlueHeart schreef op 24-08-2021 om 09:48:
[..]
En als ie belt en vraagt of je af wil spreken met hem? Zou je dan wel terug gaan?
Oei goeie vraag.... hypothetisch natuurlijk want dat gaat nooit meer gebeuren... ik zou het echt echt niet weten. Mijn verstand zou zeggen nee niet doen. Zoals ik eerder schreef was daar teveel gevoel en dat is gewoon niet goed. Dus ik hoop dat ik in dat geval nee zal zeggen.
Rachel.
24-08-2021 om 10:00
Miraval schreef op 24-08-2021 om 09:57:
[..]
Oei goeie vraag.... hypothetisch natuurlijk want dat gaat nooit meer gebeuren... ik zou het echt echt niet weten. Mijn verstand zou zeggen nee niet doen. Zoals ik eerder schreef was daar teveel gevoel en dat is gewoon niet goed. Dus ik hoop dat ik in dat geval nee zal zeggen.
Bij deze zin krijg ik het gevoel dat de kans groot is dat je ja zal zeggen 😅
Miraval
24-08-2021 om 10:03
Rachel. schreef op 24-08-2021 om 10:00:
[..]
Bij deze zin krijg ik het gevoel dat de kans groot is dat je ja zal zeggen 😅
Hahaha ja dat is idd tussen de regels doorgelezen... hangt ook wel van het moment af natuurlijk. En de manier waarop het dan gevraagd zou worden. Ik zal het eerst hier in het minnaartooic voorleggen en kijken wat de reacties zijn omdat ik dan wel die nuchtere kijk erop nodig zou hebben.
En... ook niet onbelangrijk... ik heb geen idee of mijn man daarmee akkoord zou gaan gezien wat er voorgevallen is. Als hij nee zegt dan zal ik het zeker niet doen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.