Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

Rooss4 schreef op 24-08-2021 om 08:45:

Ik zie het meer als het voeden van de angst.
Maar dat mag ik natuurlijk niet schrijven.

Je bedoelt de angst dat je eigen partner vreemdgaat? En wanneer je de beweegredenen leest van een minnares dat je ziet dat het vaak veel genuanceerder ligt dan enkel piemel in kut? 

shit... heb ik me toch weer laten verleiden mee te schrijven 

Miraval schreef op 24-08-2021 om 08:51:

shit... heb ik me toch weer laten verleiden mee te schrijven

Ja t kriebelt he als je  dingen leest😅

Rooss4 schreef op 24-08-2021 om 08:27:

[..]

Je hebt heus wel een beetje een punt hoor. Ik prees me ook altijd gelukkig omdat ik mijn minnaar in zijn beste pak mocht treffen terwijl hij zijn na-werkse-klotehumeur elders botvierde. Dat prijzen was niet omdat ik zijn vrouw een man met een rothumeur gunde maar gewoon, omdat ik het lekker vond dat ik daar niet mee hoefde te dealen na 18 jaar vaste relatie met zo'n rothumeur.

In die zin kun je het minnaartopic wel een beetje vergelijken met paardenmeisjes, minnaressen onder mekaar die een feest der herkenning vieren met het bijbehorende getheeleut en gegiechel.

En mocht je je daar vreselijk aan storen dan kun je ook overwegen om het meelezen daar te stoppen natuurlijk. Maar schijnbaar geniet ook jij, met vele anderen, van het griezelkabinet.
Wat zegt dat nou over jou hè?

Wat heb jij een raar beeld van relaties? Denk je echt dat zijn vrouw hem alleen sikkeneurig, stinkend en in zijn huispak mocht meemaken?

Poezie schreef op 24-08-2021 om 08:55:

[..]

Wat heb jij een raar beeld van relaties? Denk je echt dat zijn vrouw hem alleen sikkeneurig, stinkend en in zijn huispak mocht meemaken?

Hé wat lees je weer selectief... 

Je minnaar tref je nooit met een klote humeur. Zijn vrouw thuis zal dit weleens meemaken. Heus niet dagelijks... 

Miraval schreef op 24-08-2021 om 08:58:

[..]

Je minnaar tref je nooit met een klote humeur. Zijn vrouw thuis zal dit weleens meemaken. Heus niet dagelijks...

Selectief lezen is voor sommige mensen een way of life. 

Lot_ schreef op 24-08-2021 om 08:59:

[..]

Selectief lezen is voor sommige mensen een way of life.

En voor sommige mensen is "bitchen" a way of life.

[..]

Hoezo selectief? Ik quote notabene wat jij schrijft en geef daar een reactie op. Dan had je dat beter/anders moeten verwoorden als die quote niet overeenstemde met wat je wilde zeggen.

Poezie schreef op 24-08-2021 om 09:03:

[..]

Hoezo selectief? Ik quote notabene wat jij schrijft en geef daar een reactie op. Dan had je dat beter/anders moeten verwoorden als die quote niet overeenstemde met wat je wilde zeggen.

Je quote mij niet hoor maar dat terzijde.

Ik las het alleen anders dan zoals jij het interpreteerde. En ik denk dat Lot het ook anders las... 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

24-08-2021 om 09:06

[..]

Waarschijnlijk heeft ie geen pesthumeur uit eigenbelang, met een pesthumeur wordt er waarschijnlijk  niet geneukt. 

Poezie schreef op 24-08-2021 om 09:02:

[..]

En voor sommige mensen is "bitchen" a way of life.

Oh wauw. Dankjewel hè! 

BlueHeart schreef op 24-08-2021 om 09:06:

[..]

Waarschijnlijk heeft ie geen pesthumeur uit eigenbelang, met een pesthumeur wordt er waarschijnlijk niet geneukt.

Precies! En daarom ben ik tijdens onze dates ook op m'n best. 

Oh en tussen de dates door ben ik heus weleens in een kutbui hoor als we contact hebben. Hij weet echt wel dat ik niet altijd leuk ben. Maar die spaarzame uurtjes die we samen hebben zijn we de beste versie van ons zelf. 

Lot_ schreef op 24-08-2021 om 09:09:

[..]

Precies! En daarom ben ik tijdens onze dates ook op m'n best.

Oh en tussen de dates door ben ik heus weleens in een kutbui hoor als we contact hebben. Hij weet echt wel dat ik niet altijd leuk ben. Maar die spaarzame uurtjes die we samen hebben zijn we de beste versie van ons zelf.

Juist... dat was hier ook het geval. Ik ga toch niet zitten bitchen wanneer je elkaar 1x per week of 1x per 2 weken ziet? En dat geldt voor minnaar precies zo. 

En ja ik had ook weleens een posthumeur via de app wanneer er weer iets te bot gezegd werd ofzo... dat was bij hem soms tot een kunst verheven 

Miraval schreef op 24-08-2021 om 09:13:

[..]

Juist... dat was hier ook het geval. Ik ga toch niet zitten bitchen wanneer je elkaar 1x per week of 1x per 2 weken ziet? En dat geldt voor minnaar precies zo.

En ja ik had ook weleens een posthumeur via de app wanneer er weer iets te bot gezegd werd ofzo... dat was bij hem soms tot een kunst verheven

Whahhaha precies dat. En wij zien elkaar zo gemiddeld 1x per 6/8 weken, dan vind ik bitchen écht zo zonde! 

Daar noem je wat. Angst. Voeden van de angst. Waar komt die angst vandaan? Vanuit ieders eigen referentiekader. En dat krijg je weer door de manier waarop je opgroeit. Ik schreef het al eerder, zoveel mensen, zoveel wensen. Het is niet voor iedereen hetzelfde. De één is ruimdenkend, de ander wat meer behoudend. Waar het op neer komt, is dat het niet de bedoeling is om een ander bewust pijn te willen doen, maar dat het toch vaak genoeg feitelijk wél zo gebeurt. Wat niet weet, wat niet deert is vaak wat daarbij de boventoon voert. Want zolang de ander er niets van weet, zo lang het geheim blijft, hoeft diegene er geen pijn en verdriet van te hebben en kunnen de minnares en minnaressen  hun gang gaan met hun escapades. En dat ze er hun vaste relatie/huwelijk en gezin voor op het spel zetten? "Tsja dat is toch echt hun eigen verantwoordelijkheid. Mij vooral niet bellen als het problemen thuis oplevert. De sores die zijn toch echt mooi voor hun zelf. Ze willen dit toch ook zelf?" (maar als minnaar/minnares faciliteer je er wel in, maak je het mogelijk dat het kan gebeuren en dat iemand zich op een glijdende schaal begeeft. En hoe lang- of kort-  zal de glijbaan zijn?)

Maar het is inderdaad allemaal niet zo zwart of wit. Er zijn zoveel nuances. Voortkomend uit ieders referentiekader. Voor de één is vreemdgaan onvergeeflijk, maar voor de ander hoeft het niet meteen einde relatie te betekenen. Er kan zoveel achter zitten, achter het waarom van het hele gebeuren. En sommigen komen erdoor op een moment waarop alles dan open en bloot ineens met elkaar besproken kan worden, de relatie kan herstellen en voortgezet wordt, voor anderen is het einde oefening en gaat ieder de eigen weg, met of zonder nieuwe partner op den duur. Zo lang je maar voor jezelf het gevoel hebt, dat je keuzes maakt waar je ook helemaal achter staat en je jezelf ten alle tijden in de spiegel aan kunt kijken. En dan wel liefst zonder dat egoïstische duiveltje wat dan zo half achter je staat te grinniken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.