Seksualiteit
Julali
07-08-2021 om 19:08
Is vreemdgaan ok?
N. a. v. het minnaressentopic wil ik graag de discussie opengooien. Is het ok om vreemd te gaan (om welke reden dan ook), of niet?
Wie is er verantwoordelijk voor het vreemdgaan, alleen de persoon met een relatie, of ook de ander die het vreemdgaan faciliteert, maar zelf single is?
Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?
Peiling
Is vreemdgaan ok?
Rooss4
22-08-2021 om 19:59
Daar komt bij dat de meeste vreemdgangers het zomaar ineens helemaal geen probleem meer vinden als hun partner ook buiten de deur neukt.
Dat geeft hen een vrijbrief (pun) immers....
Julali
22-08-2021 om 20:07
Rooss4 schreef op 22-08-2021 om 19:59:
Daar komt bij dat de meeste vreemdgangers het zomaar ineens helemaal geen probleem meer vinden als hun partner ook buiten de deur neukt.
Dat geeft hen een vrijbrief (pun) immers....
Maar waarom gooi je het dan niet gewoon open? Als je het zelf wil en je vindt het prima dat je partner ook met anderen seks heeft, dan ligt een open relatie voor de hand (waarbij je samen kunt afspreken hoeveel je elkaar over de seksafspraakjes vertelt).
Rooss4
22-08-2021 om 20:12
Julali schreef op 22-08-2021 om 20:07:
[..]
Maar waarom gooi je het dan niet gewoon open? Als je het zelf wil en je vindt het prima dat je partner ook met anderen seks heeft, dan ligt een open relatie voor de hand (waarbij je samen kunt afspreken hoeveel je elkaar over de seksafspraakjes vertelt).
Tja, wat wil je van me horen? Denk je dat ik voor de hele vreemdgangersgoegemeente kan spreken?
Meestal komt die coulance pas als er al is vreemdgegaan dus er is een dilemma. Moet je een soort toneelstuk opvoeren om je partner richting een open relatie te bewegen in de hoop dat zij/hij ja zegt zodat je zelf door kunt gaan met dat waar je mee bezig was? Of hou je het stil zoals je dat altijd al deed en hoop je stiekem dat je partner hetzelfde doet zodat je je niet schuldig hoeft te voelen.
Ik haalde alleen even je stelling "een vreemdganger gunt de partner geen andere sekspartner" onderuit. Die raakte namelijk kant noch wal.
Julali
22-08-2021 om 20:13
Rooss4 schreef op 22-08-2021 om 20:12:
[..]
Tja, wat wil je van me horen? Denk je dat ik voor de hele vreemdgangersgoegemeente kan spreken?
Meestal komt die coulance pas als er al is vreemdgegaan dus er is een dilemma. Moet je een soort toneelstuk opvoeren om je partner richting een open relatie te bewegen in de hoop dat zij/hij ja zegt zodat je zelf door kunt gaan met dat waar je mee bezig was? Of hou je het stil zoals je dat altijd al deed en hoop je stiekem dat je partner hetzelfde doet zodat je je niet schuldig hoeft te voelen.
Ik haalde alleen even je stelling "een vreemdganger gunt de partner geen andere sekspartner" onderuit. Die raakte namelijk kant noch wal.
Ik zeg ook niet dat het voor iedereen geldt, maar toch zeker wel voor een deel van de vreemdgangers. Zelf seks hebben met iemand anders, is iets anders dan het idee dat de ander seks heeft met iemand anders.
Lot_
22-08-2021 om 20:18
Julali schreef op 22-08-2021 om 14:00:
Ja en dat de ander dan ook seks mag hebben met anderen.
Dat is een van de dingen die vreemdgangers tegenstaat aan het openlijk delen van hun seksescapades. Ze willen zelf wel van twee walletjes eten, maar zouden het afschuwelijk vinden als de ander dat ook gaat doen.
Je schrijft hier toch echt dat het 'voor de vreemdgangers' geldt. Nu is het opeens voor een deel van de vreemdgangers. Echt, het woord 'nuance' ontbreekt in jouw woordenboek. Bi-zar.
Miraval
22-08-2021 om 20:23
Rooss4 schreef op 22-08-2021 om 20:12:
[..]
Ik ben het met je eens dat die coulance vaak komt wanneer er al is vreemdgegaan. Tenminste als ik voor mezelf mag spreken dan want dat was bij ons het geval.
Beiden vreemdgegaan... uitgekomen... veel gesprekken gehad erover en nu een open relatie die eigenlijk een beetje stil ligt. Beiden zien we op dit moment niemand "ernaast" maar de optie is er nog altijd wel. Mits vantevoren besproken, dus niet een nieuwe minnaar zonder "toestemming" van beide kanten.
3xscheepsrecht
22-08-2021 om 20:52
Miraval schreef op 22-08-2021 om 20:23:
[..]
Ik ben het met je eens dat die coulance vaak komt wanneer er al is vreemdgegaan. Tenminste als ik voor mezelf mag spreken dan want dat was bij ons het geval.
Beiden vreemdgegaan... uitgekomen... veel gesprekken gehad erover en nu een open relatie die eigenlijk een beetje stil ligt. Beiden zien we op dit moment niemand "ernaast" maar de optie is er nog altijd wel. Mits vantevoren besproken, dus niet een nieuwe minnaar zonder "toestemming" van beide kanten.
Maar hoe zit dat in de praktijk. Stel jij gaat nu stappen en ontmoet een leuke vent voor 1 avond. Is het voor jou/jullie dan vreemdgaan of oke omdat er een afspraak is over een open relatie? Of is het dan alleen oke om op een ander in te gaan wanneer je partner vooraf op de hoogte is? (Oprechte interesse. Geen oordeel verder erover)
Julali
22-08-2021 om 20:57
Lot_ schreef op 22-08-2021 om 20:18:
[..]
Je schrijft hier toch echt dat het 'voor de vreemdgangers' geldt. Nu is het opeens voor een deel van de vreemdgangers. Echt, het woord 'nuance' ontbreekt in jouw woordenboek. Bi-zar.
Ik gebruikte het meervoud, maar zei niet dat het voor alle vreemdgangers gold. Wel voor veel denk ik, want als je zelf met anderen seks wil en je vindt het prima als de ander dat ook doet, dan ligt een open relatie een stuk meer voor de hand dan dat geheimzinnige gedoe.
Miraval
22-08-2021 om 20:59
3xscheepsrecht schreef op 22-08-2021 om 20:52:
[..]
Maar hoe zit dat in de praktijk. Stel jij gaat nu stappen en ontmoet een leuke vent voor 1 avond. Is het voor jou/jullie dan vreemdgaan of oke omdat er een afspraak is over een open relatie? Of is het dan alleen oke om op een ander in te gaan wanneer je partner vooraf op de hoogte is? (Oprechte interesse. Geen oordeel verder erover)
Nou als het zo zou gebeuren zoals je omschrijft zouden we daar niet okee mee zijn. De afspraak is wel dat partner vooraf op de hoogte is. En hij (en ik) mag ook uitspreken wanneer het niet okee is of er geen goed gevoel bij heeft. Dat is nog niet echt gebeurd moet ik eerlijk zeggen maar uiteraard staat partner op nummer 1. En dus ook de mogelijkheid om de minnaarrelatie stop te zetten wanneer het voor partner niet goed voelt. En dat laatste is dus waar je eerlijk over moet zijn en dat heb ik de laatste keer verzuimd. Dat heb ik hem pas na het eindigen van minnaarrelatie verteld. Ook hier weer goeie gesprekken over gehad dus uiteindelijk heeft het ons dichter naar elkaar toegebracht.
Rooss4
22-08-2021 om 21:00
Julali schreef op 22-08-2021 om 20:13:
[..]Zelf seks hebben met iemand anders, is iets anders dan het idee dat de ander seks heeft met iemand anders.
Dat klopt. En er zijn ongetwijfeld mensen die het idee van een vreemdgaande partner onverdraaglijk vonden totdat ze zelf vreemdgingen.
Het is alleen lastig om de zaak open te gooien als je al een poosje een stiekeme affaire hebt.
Rooss4
22-08-2021 om 21:01
3xscheepsrecht schreef op 22-08-2021 om 20:52:
[..]
In mijn ooit open relatie had zo'n spontane buiten de deur actie prima gekund.
febag
22-08-2021 om 21:01
Julali schreef op 22-08-2021 om 20:57:
[..]
Ik gebruikte het meervoud, maar zei niet dat het voor alle vreemdgangers gold. Wel voor veel denk ik, want als je zelf met anderen seks wil en je vindt het prima als de ander dat ook doet, dan ligt een open relatie een stuk meer voor de hand dan dat geheimzinnige gedoe.
Maar heb je een bron voor die stelling, anders dan je eigen fantasie? Heb je al rekening gehouden met de nuance dat de vreemdganger een open relatie wel een optie zou vinden maar dat het niet haalbaar is bij het thuisfront (los van je waardeoordeel over de keuze van dat zij of hij dan kiest voor vreemdgaan)?
Miraval
22-08-2021 om 21:04
Rooss4 schreef op 22-08-2021 om 21:01:
[..]
In mijn ooit open relatie had zo'n spontane buiten de deur actie prima gekund.
Het is bij ons ook weleens voorgekomen maar we vonden dat beiden eigenlijk niet zo prettig dus vandaar dat we hebben afgesproken het vooraf te willen weten. Maar goed daar zijn afspraken ook voor. En het werkt voor iedereen anders denk ik.
Lot_
22-08-2021 om 21:05
febag schreef op 22-08-2021 om 21:01:
[..]
Maar heb je een bron voor die stelling, anders dan je eigen fantasie? Heb je al rekening gehouden met de nuance dat de vreemdganger een open relatie wel een optie zou vinden maar dat het niet haalbaar is bij het thuisfront (los van je waardeoordeel over de keuze van dat zij of hij dan kiest voor vreemdgaan)?
Dit dus.
Rooss4
22-08-2021 om 21:08
Miraval schreef op 22-08-2021 om 21:04:
[..]
vandaar dat we hebben afgesproken het vooraf te willen weten. Maar goed daar zijn afspraken ook voor. En het werkt voor iedereen anders denk ik.
![]()
Zo hebben wij elkaar toestemming gegeven om met mensen van ons eigen geslacht te daten, los van elkaar. Ik wil het alleen wel heel graag van tevoren weten! Het lijkt me bijzonder om een appje van Vent te ontvangen met de strekking: " er is nú een leuke meneer op weg naar mij".
En zo heb ik, zoals je weet, af en toe mijn ladiesnights, dat vindt Vent ook heel prikkelend. Zo jammer om elkaar niet op de hoogte te brengen als je er zelf ook lol van hebt!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.