Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

Ik vind het ook wel pijnlijk confronterend hoeveel voorpret en plezier mensen hebben terwijl er vaak zoveel verdriet bij de partner tegenover staat. Het is logisch maar wel confronterend om het daadwerkelijk te zien. 

Wat ik me dus zat af te vragen... Wanneer is iets voor jullie vreemdgaan? Ik heb in mijn wilde tienerjaren regelmatig met een vriendin gezoend. Was toen al bij huidige partner want al samen sinds we uit de luiers zijn zo ongeveer. Vaak wist hij het maar als het niet ter sprake kwam voelde ik mij nooit verplicht het te benoemen want ik heb het nooit als vreemdgaan gezien. En hij ook niet (heb ik net even nagevraagd haha). Stel man zou intensief app contact hebben met een ander inclusief warme gevoelens maar geen fysuek contact, is dit dan vreemdgaan? Een vluchtige tongzoen van een vreemde met carnaval in de wandelgangen... vreemdgaan of niet? 

Wellicht is dit al benoemd maar dit topic loopt zo hard dat ik het niet helemaal bijgelezen heb. Maar de definitie van vreemdgaan is denk ik voor iedereen anders. Ik zou meer moeite hebben met het mentale gedeelte als het fysieke aspect.

FordPrefect schreef op 20-08-2021 om 10:26:

[..]

Volgens die redenering bestaan er geen slechte mensen, als je het consequent doortrekt.

Dit is zeker mijn stelling! Een mens kan wel slecht gedrag hebben. Ik zie vaak waar het slechte gedrag vandaan komt, de omstandigheden. Dat maakt niet dat ik alles goedkeur maar wel dat ik begripvol ben. Een mens is veel complexer en mooier dan goed of slecht. 

Rooss4 schreef op 19-08-2021 om 22:38:

[..]

Dan moet je dit wel van jezelf weten en erkennen. Overschat de kennis die mensen van zichzelf hebben niet.

Kijk maar naar Roodkapje, zelf ook vreemdgegaan maar intussen heeft ze het licht gezien en is ze exroker geworden. Doordat er gelezen en geleerd is, doordat er inzichten verschaft zijn. Dat kost tijd, het is geen doekje voor het bloeden. Dan is effe vreemdgaan makkelijker. En dat het beschadigend, naar en lullig 

Klopt helemaal. Het is een proces. Grappig die vergelijking met ex-roker😁 Op het forum probeer ik weleens mensen het licht te laten zien maar irl leef ik in liefde tussen de rokers. 

Julali

Julali

20-08-2021 om 18:36 Topicstarter

Roodkapjeendewolf schreef op 20-08-2021 om 18:20:

[..]

Dit is zeker mijn stelling! Een mens kan wel slecht gedrag hebben. Ik zie vaak waar het slechte gedrag vandaan komt, de omstandigheden. Dat maakt niet dat ik alles goedkeur maar wel dat ik begripvol ben. Een mens is veel complexer en mooier dan goed of slecht.

Hoe noem je dan een persoon die consequent en voortdurend slecht gedrag vertoont? Mensen pijn doen en dat dondersgoed weten, maar er toch mee doorgaan? 

Het begint met slecht gedrag, maar als dat zo doorgaat straalt het uiteindelijk wel af op de persoon. 

Julali

Julali

20-08-2021 om 18:39 Topicstarter

3xscheepsrecht schreef op 20-08-2021 om 17:16:

Wat ik me dus zat af te vragen... Wanneer is iets voor jullie vreemdgaan? Ik heb in mijn wilde tienerjaren regelmatig met een vriendin gezoend. Was toen al bij huidige partner want al samen sinds we uit de luiers zijn zo ongeveer. Vaak wist hij het maar als het niet ter sprake kwam voelde ik mij nooit verplicht het te benoemen want ik heb het nooit als vreemdgaan gezien. En hij ook niet (heb ik net even nagevraagd haha). Stel man zou intensief app contact hebben met een ander inclusief warme gevoelens maar geen fysuek contact, is dit dan vreemdgaan? Een vluchtige tongzoen van een vreemde met carnaval in de wandelgangen... vreemdgaan of niet?

Wellicht is dit al benoemd maar dit topic loopt zo hard dat ik het niet helemaal bijgelezen heb. Maar de definitie van vreemdgaan is denk ik voor iedereen anders. Ik zou meer moeite hebben met het mentale gedeelte als het fysieke aspect.

Dat kan per relatie verschillen. Als het goed is praat je over dit soort scenario's met je partner. 

of vreemdgaan ok is kan ook per relatie verschillen. Als het goed is praat je over dat scenario ook met je partner. 

Maar aangezien er hier een topic over loopt praat ik er nu hier over 😉

AcidicShark11

AcidicShark11

20-08-2021 om 20:07

blauwevrouw schreef op 18-08-2021 om 12:37:

[..]

Denigrerend en niet realistisch. Je weet niet of je partner beter wordt, en al helemaal niet of die ‘de oude’ wordt. En ‘even’ kan jaren duren.

wat mij betreft is het beter om het te bespreken maar de partner kan ook vrezen dat die de depressie dáármee erger maakt.

Ik ben aan het bij lezen en pikt dit er even uit. 

Dit is echt zó waar. Ik ben na mijn eerste depressie (15) nooit meer de oude geworden. Ik heb een dysthyme stoornis met soms een dubbele depressie er bovenop. Dat laatste kwam aan het licht toen ik al met partner was, en sinds vorig jaar weet ik dat ik óók ADD heb. Mooie combo, ook qua bijwerkingen van de medicatie (Slik al jaren AD+pil en nu ook methylfenidaat). Mijn hele libido ligt plat, al jaren, of depressie of medicatie of allebei. Echt wel dat man en ik hier al heel lang gesprekken over hebben. 

Man komt te kort vind ik, maar het is een enorme goedzak. Voel ik me héél schuldig over. Ik kan er echter ernstig weinig aan doen, de intimiteit die hij nodig heeft kan ik hem niet vaak bieden. (Nu ben ik sowieso niet zo van het fysieke met wie dan ook.)

Ik ken mijn beperkingen en heb hem verteld dat als er tussen hem en een andere vrouw/man iets gebeurd ik dat niet raar of erg zou vinden. Zodra er gevoelens bij komen kijken is het meer een probleem, en vooral als dat verzwegen wordt dan heeft hij een probleem. Man was in shock eigenlijk maar begreep wel waarom ik het zei.

Niet quoten aub, meest persoonlijke post ooit, haal het misschien weg.

knuffel voor jou, Aeon! Klotesituatie maar helder inzicht! ♥️

Aeon dikke knuffel. Lijkt mij inderdaad heftig. Daarom snap ik dat geoordeel van mensen die er nooit mee te maken hebben gehad niet. Het is zo persoonlijk. Wel fijn dat je er met man over kan praten.

AeonofWinter, ja echt rot voor jou én ook voor je man. Ik geloof dat de  meesten hier een eventuele buitenechtelijke affaire van jouw man na jouw mooie openheid echt niet onder vreemdgaan zouden scharen. De mensen die vreemdgaan afwijzen )waar onder ik' doen dat om de leugens en het bedrog, niet omdat iemand vrijt buiten zijn vaste relatie. 
sterkte voor jullie beiden

Julali

Julali

20-08-2021 om 20:49 Topicstarter

3xscheepsrecht schreef op 20-08-2021 om 20:45:

Aeon dikke knuffel. Lijkt mij inderdaad heftig. Daarom snap ik dat geoordeel van mensen die er nooit mee te maken hebben gehad niet. Het is zo persoonlijk. Wel fijn dat je er met man over kan praten.

Nogmaals, dit is een totaal andere situatie, waarin normaal wordt gecommuniceerd over de verschillen in behoeften binnen een relatie en waarin samen eerlijk en open wordt besproken hoe hiermee om te gaan. 

Dit is geen vreemdgaan en volgens mij oordeelt niemand hierover. 

Julali schreef op 20-08-2021 om 18:36:

[..]

Hoe noem je dan een persoon die consequent en voortdurend slecht gedrag vertoont? Mensen pijn doen en dat dondersgoed weten, maar er toch mee doorgaan?

Het begint met slecht gedrag, maar als dat zo doorgaat straalt het uiteindelijk wel af op de persoon.

Ja natuurlijk maar niemand is 100% slecht óf goed 

Waarschijnlijk zou het voor mij ook een gespreksonderwerp worden in zo'n situatie. Ik heb persoonlijk een probleem met bedrog, niet met een open relatie. 

Julali schreef op 20-08-2021 om 20:49:

[..]

Nogmaals, dit is een totaal andere situatie, waarin normaal wordt gecommuniceerd over de verschillen in behoeften binnen een relatie en waarin samen eerlijk en open wordt besproken hoe hiermee om te gaan.

Dit is geen vreemdgaan en volgens mij oordeelt niemand hierover.

Dat ligt eraan. Ik zou bijvoorbeeld niet willen weten als man daadwerkelijk intiem is met een ander. Wat volgens talloze berichten in dit topic dus valt onder vreemdgaan omdat het verzwegen wordt. Terwijl het dus gewoon zo kan zijn dat een relatie goed is - ondanks seks buiten de deur - en er gevallen zijn waarbij 'wat niet weet wat niet deert' voor beide partijen gewoon de beste oplossing blijkt te zijn om samen oud te worden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.