Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

20-08-2021 om 09:34

Rooss4 schreef op 20-08-2021 om 09:22:

[..]

Ja hè? Dat is niet helemaal wat ik lees in je reacties, ik vind je erg rigide. Je hebt het maar over goedpraten van vreemdgaan, schijnbaar valt dat voor jou samen met "proberen een beetje begrip op te brengen".

Waarom moet je in vredesnaam begrip opbrengen voor iets wat je afkeurt en ook niet begrijpt? Ik gok zomaar dat de vreemdganger in zijn omgeving ook niet op begrip hoeft te rekenen. Ik denk niet dat er veel mensen begrip op kunnen brengen voor vreemdgaan terwijl je thuis een stervende man of vrouw hebt, of als je thuis een zwangere of net bevallen vrouw hebt. 

Poezie schreef op 20-08-2021 om 09:33:

[..]

Ik "ken" jou inderdaad niet, en ga af op wat ik van je lees. Dat stemt geenszins overeen met hoe je over jezelf denkt.

Omdat ik begrip kan opbrengen voor een situatie waarin men vreemd zou kunnen gaan?  Wat een aparte kijk op mensen heb je. 

Het kansloze van dit topic is dat de stelling nergens op slaat, het leven is niet zo zwart-wit maar het opent direct al met een oordeel. En het idee van een discussie is dat men openstaat voor andermans mening. Maar een heel klein percentage zal zeggen dat vreemdgaan ok is, dan is er een aantal wat zegt dat het onder bepaalde omstandigheden ok is en dan zijn er de mensen die vinden dat het nooit ok is. Die meningen kan je eindeloos blijven herhalen want met een onderwerp als dit ga je het nooit eens worden en het enige wat dan overblijft zijn mensen die op elkaar inhakken. 

Ja, Vavoom dat klopt.
Ik schreef nog niet zo heel lang geleden: "is vreemdgaan oké? Nee, dat is het niet maar in sommige gevallen zijn de omstandigheden dusdanig dat het -voor mij-  best te begrijpen is". 

Rooss4 schreef op 20-08-2021 om 09:36:

[..]

Omdat ik begrip kan opbrengen voor een situatie waarin men vreemd zou kunnen gaan? Wat een aparte kijk op mensen heb je.

Nee, omdat je alleen begrip op wil brengen voor de vreemdgangers en niet voor de partner daarvan.

Daarnaast blijf je je maar cynisch uitdrukken tov mensen die op de vraag: "is vreemdgaan ok?" "Nee" hebben geantwoord.

Julali

Julali

20-08-2021 om 09:46 Topicstarter

Rooss4 schreef op 20-08-2021 om 09:32:

[..]

Dat snap ik. Het is ook de eerste keer dat het me gevraagd wordt.

Ik bedoel dat als je elkaar in een relatie stimuleert om je mond te houden over belangrijke dingen, hieruit niet de waarde eerlijkheid spreekt. 

Julali schreef op 20-08-2021 om 09:15:

Het is een misvatting dat mensen voor wie eerlijkheid een belangrijke waarde is, nog niks hebben meegemaakt in hun leven. Ik vind het een vreemde aanname om daarvan uit te gaan.

Ik heb juist door ervaringen die ik heb opgedaan gezien dat integriteit en eerlijkheid uiteindelijk het langste duren. Ik maak heel bewuste keuzes in mijn leven, hoe ik wil leven, hoe ik omga met de mensen om me heen. Dat komt ergens vandaan en dat is niet vanuit naïviteit.

Ik gun jou vooral ook een leuk en spontaan leven wat zich niet constant laat leiden door bewuste keuzes en dat alles waardegedreven is.

Of laat ik het zo zeggen: je komt over (of wil over komen?) alsof je het perfecte leven hebt en precies hoe iedereen(?) dit moet leiden. 

Laat mensen hun eigen leven leiden, zolang het jou niet schaad en stop hem oordelen over hoe anderen het inrichten.

Rooss4 schreef op 20-08-2021 om 09:22:

[..]

Ja hè? Dat is niet helemaal wat ik lees in je reacties, ik vind je erg rigide. Je hebt het maar over goedpraten van vreemdgaan, schijnbaar valt dat voor jou samen met "proberen een beetje begrip op te brengen".

Dus je verwacht dat ik helemaal in ga op het punt dat ik kan begrijpen dat je verstrengeld gaat met de emoties en dat het erg zwaar kan zijn... terwijl ik  gwn mn punt maak dat ondanks dat vreemdgaan niet oke is.

Wat valt voor jou onder beetje begrip opleggen? Jou gelijk geven? Of maar te zeggen van in die gevallen kan ik begrijpen dat er is vreemdgegaan?  

Klopt dan toch niet als ik daarnaast zeg dat ik vreemdgaan niet oke vind?

Ik kan zeker begrip hebben als dat de scenario's zijn dat het zwaar is, dat je in de knoop ligt met emoties.. maar de keuze om vreemd te gaan daar hoef ik dan geen begrip voor te hebben toch? Want de keuze om vreemd te gaan, daar kan ik helaas geen begrip voor hebben sorry. Maar dat zeg ik gewoon eerlijk omdat ik dat zo voel.

Rooss4 schreef op 20-08-2021 om 09:31:

[..]

Cynisme? Jij "kent" mij slecht.

Ik bezit het talent om zaken van heel veel kanten te bekijken en ik probeer áltijd zo oordeelloos mogelijk iets in kaart te brengen en te belichten. Dat is de reden waarom mensen in mijn omgeving mij benaderen als ze een kwestie hebben waar ze een neutraal licht op willen laten schijnen.

Noem mij gerust cynisch, ik ken mezelf goed en ik weet waar ik voor sta en ben daar trots op.

En het talent om die 'oordeelloosheid' héél goed te verbergen, gezien de giftige manier waarop je geregeld reageert op mensen die gewoon een andere mening hebben.

Dat zal zo’n 50 pagina’s geleden zijn geweest Roos. 
Wat ik wel geleerd heb van dit topic is dat mensen die heel stellig zeggen dat het nooit ok is meer rigide lijken te zijn en sneller veroordelend reageren. De mensen die het kunnen begrijpen staan meer open en zijn minder geneigd harde woorden te gebruiken. 
Dit schrijf ik niet om een vuurtje op stoken, het viel mij gewoon op. 

Poezie schreef op 20-08-2021 om 09:41:

[..]

Nee, omdat je alleen begrip op wil brengen voor de vreemdgangers en niet voor de partner daarvan.

Daarnaast blijf je je maar cynisch uitdrukken tov mensen die op de vraag: "is vreemdgaan ok?" "Nee" hebben geantwoord.

Waar heb ik geschreven dat ik geen begrip heb voor de partner? Echt, hoe kom je erbij. Ik schrijf al vanaf het begin dat ik het niet wil weten als mijn partner me bedriegt. Denk je dat dat een loze kreet is?  Ik weet uit ervaring dat het godvergeten veel pijn doet dus houdt mijn partner zijn mond mocht hij zich vergissen.

Nérgens heb ik geschreven dat dat begrip in mijn systeem mist. Echt, hoe kom je erbij.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

20-08-2021 om 09:52

Rooss4 schreef op 20-08-2021 om 09:49:

[..]

Waar heb ik geschreven dat ik geen begrip heb voor de partner? Echt, hoe kom je erbij. Ik schrijf al vanaf het begin dat ik het niet wil weten als mijn partner me bedriegt. Denk je dat dat een loze kreet is? Ik weet uit ervaring dat het godvergeten veel pijn doet dus houdt mijn partner zijn mond mocht hij zich vergissen.

Nérgens heb ik geschreven dat dat begrip in mijn systeem mist. Echt, hoe kom je erbij.

En als iemand anders je vertelt dat je partner vreemdgegaan is? 

BlueHeart schreef op 20-08-2021 om 09:52:

[..]

En als iemand anders je vertelt dat je partner vreemdgegaan is?

Dan hebben we een groot probleem.

Vavoom schreef op 20-08-2021 om 09:49:

Dat zal zo’n 50 pagina’s geleden zijn geweest Roos.
Wat ik wel geleerd heb van dit topic is dat mensen die heel stellig zeggen dat het nooit ok is meer rigide lijken te zijn en sneller veroordelend reageren. De mensen die het kunnen begrijpen staan meer open en zijn minder geneigd harde woorden te gebruiken.
Dit schrijf ik niet om een vuurtje op stoken, het viel mij gewoon op.

Dit zie je dus he-le-maal verkeerd Vavoom. Ik ben namelijk de giftige hier! 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

20-08-2021 om 09:55

Rooss4 schreef op 20-08-2021 om 09:53:

[..]

Dan hebben we een groot probleem.

Dus begrip voor vreemdgangers maar niet als het je eigen man betreft?  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.