Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

Julali

Julali

18-08-2021 om 21:28 Topicstarter

Kersje schreef op 18-08-2021 om 21:23:

[..]

*
Snap ik hoor, mijn vriendin was eigenlijk ook gewoon liever alleen weggerot in haar bed, enkel afhankelijk van thuiszorg die hooguit 30 minuten per dag voor haar kwamen zorgen thuis en met mazzel ‘s avonds ook nog een paar minuten. Stom dat ze eigenlijk niet liever naar een hospice ging om daar liefdevol verzorgd te worden. Oh nee, dat kon niet, want daarvoor moest ze terminaal zijn, stom eigenlijk. Net zoals jaarlijks de begraafplaats belde, of ze wist wanneer ze van haar plekje gebruik kwam maken die ze al 3 jaar had ‘gekocht’. Sorry meneer, mn lijf doet het nog steeds, blijkbaar verzorgd mijn man mij liefdevol. Zal van hem gaan scheiden, want hij haalt de intimiteit, die ik hem tot mijn grote verdriet niet meer zelf kan geven, bij een andere vrouw en ik pak liever zelf de regie terug. Oh nee, mijn lijf werkt niet meer, enkel in mijn hoofd. Maar dan kan ik wel heel snel gebruik maken van mijn plekje op het kerkhof, want zonder deze lieve man wil ik liever meteen sterven.

*sarcasmemodus uit

Jammer dat dit forum er niet was toen zij nog leefde.

Mensen staan daar heel verschillend in. Naast een relatie hebben de meeste mensen ook nog liefdevolle familie en vrienden om zich heen. Bijna niemand is 100% afhankelijk van alleen die ene man, dus je hoeft echt niet samen te blijven als je dat niet wil. 

Ik zou het niet willen onder die voorwaarden en dat mag. Het is niet zo dat omdat je ernstig ziek bent, dat je daarover geen zeggenschap meer hebt, of blij mag zijn met de kruimels die iemand je toewerpt. 

BlueHeart schreef op 18-08-2021 om 21:28:

[..]

Dat inderdaad.

"Ja sorry meneer de politieagent. Ik heb dan wel die volslagem onbekende vermoord, maar het was in elk geval niet mijn eigen vrouw. Dus dan moet dit toch wel kunnen?"

En als jouw enige argument tegen mijn opmerking het verbeteren van mijn spelling is, dan zegt mij dat ontzettend veel over jou.

Lollypopje schreef op 18-08-2021 om 21:24:

[..]

Nee het is minder fout omdat je iemand bedriegd met wie je geen bant hebt of wilt. Dat is minder erg en dan mag dat. Logisch toch?

Aahhh okee bedankt voor de verduidelijking. Dan ga ik morgen de zakken rollen van iemand die ik niet ken. Minder erg dan van een bekende.

Julali schreef op 18-08-2021 om 21:28:

[..]

Mensen staan daar heel verschillend in. Naast een relatie hebben de meeste mensen ook nog liefdevolle familie en vrienden om zich heen. Bijna niemand is 100% afhankelijk van alleen die ene man, dus je hoeft echt niet samen te blijven als je dat niet wil.

Ik zou het niet willen onder die voorwaarden en dat mag. Het is niet zo dat omdat je ernstig ziek bent, dat je daarover geen zeggenschap meer hebt, of blij mag zijn met de kruimels die iemand je toewerpt.

Maar waarom plak jij steeds jouw eigen gevoel  anderen?

Waarom is jouw gevoel het enige rechtvaardige en is het voor jou compleet onmogelijk om te begrijpen dat anderen er anders in staan. Sterker, ben je niet eens in staat day gevoel van anderen te respecteren.

Julali schreef op 18-08-2021 om 21:28:

[..]

Dat jij dat niet wil... helemaal prima dat is jouw keuze. Maar praat nu niet over kruimels toewerpen want dat is ronduit denigrerend naar de betreffende persoon. Kruimels toewerpen... hoe krijg je het uit je toetsenbord. Sorry... 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-08-2021 om 21:33

Lollypopje schreef op 18-08-2021 om 21:32:

[..]

Maar waarom plak jij steeds jouw eigen gevoel anderen?

Waarom is jouw gevoel het enige rechtvaardige en is het voor jou compleet onmogelijk om te begrijpen dat anderen er anders in staan. Sterker, ben je niet eens in staat day gevoel van anderen te respecteren.

Alsof jij iets anders doet. 

Lollypopje schreef op 18-08-2021 om 21:19:

[..]

Dus omdat het één fouter is dan het andere, is dat een vrijbrief om het andere foute wel te doen als je de kans krijgt?

"Ja sorry meneer de politieagent. Ik heb dan wel gestolen, maar ik heb in elk geval niemand vermoord. Dus dan moet dit toch wel kunnen?"

Een pakje sigaretten jatten mag best, als het maar geen hele slof is...

BlueHeart schreef op 18-08-2021 om 21:33:

[..]

Alsof jij iets anders doet.

Nee hoor dat doe ik niet.

Ik vind namelijk dat jouw en Julali's keuzes en gevoel er net zo goed mag zijn op dit gebied. Dat hoe jullie persoonlijk in relaties en vreemdgaan staan, helemaal top is. Ik verwacht en vind namelijk helemaal niet dat jullie er voor jullie zelf hetzelfde mee om zouden moeten gaan als anderen.

Dat ik jou ontzttend hypocriet vind op het gebied van vrouwen willen bedriegn staat daar geheel los van.

En om jou te voorzien van tegenargumenten, laat ik mjn tikfouten gewoon staan

BlueHeart schreef op 18-08-2021 om 21:28:

[..]

Dat inderdaad.

Sorry... maar waar is dan precies jouw morele besef? Echt... als ik erachter zou komen dat je me alleen gebruikt hebt voor 1 keer seks terwijl je iets anders voorgehouden hebt juist om mij in je bed te krijgen dan was ik toch zacht gezegd not amused. Het blijft bedonderen kun je er zelf een leuke draai aan geven maar dat maakt het niet mooier dan het is. Dan ben jij gewoon een fuckboy.

Julali schreef op 18-08-2021 om 21:21:

[..]
Ik denk dat de kans veel groter is onder die voorwaarden dat het een keer gebeurt, want je gaat er al vanuit dat de mogelijkheid er is 

Dat is de manier van denken die ook maakt dat conservatieve ouders in Amerika hun kinderen niet willen voorlichten over seks, anticonceptie en abortus. Want als je erover praat gaan ze het doen, en dan haal je de drempel weg, en dan geef je de boodschap af dat het helemaal prima is om Jan en alleman te neuken en zwanger te worden. Dus gewoon verbieden, dat is veel duidelijker. 
En omdat je sarcasme niet goed begrijpt zeg ik er maar bij dat dat een heel ineffectieve tactiek is die talloze tienerzwangerschappen heeft veroorzaakt. 

Julali schreef op 18-08-2021 om 21:21:

[..]

Ik zou dat anders opvatten. Wat je hiermee zegt is dat jullie proberen om niet vreemd te gaan, maar dat jullie weten dat het toch wel eens gebeurt en dat je dan je mond houdt en dat dat ok is (want dat is de afgesproken strategie).

Ik denk dat de kans veel groter is onder die voorwaarden dat het een keer gebeurt, want je gaat er al vanuit dat de mogelijkheid er is en je weet dat de ander er ok mee is, zolang het niet openlijk gebeurt.

De ander is er niet ok mee. Zucht...

Julali

Julali

18-08-2021 om 21:41 Topicstarter

Miraval schreef op 18-08-2021 om 21:33:

[..]

Dat jij dat niet wil... helemaal prima dat is jouw keuze. Maar praat nu niet over kruimels toewerpen want dat is ronduit denigrerend naar de betreffende persoon. Kruimels toewerpen... hoe krijg je het uit je toetsenbord. Sorry...

Zo zou dat voor mij voelen als de ander al een volwaardige relatie met iemand anders aan het opbouwen is, terwijl ik nog leef. Dan word ik liever door iemand anders verzorgd, maar dat ben ik. Ik kan niet tegen dat huichelachtige. 

NinjeTurtle schreef op 18-08-2021 om 21:34:

[..]

Een pakje sigaretten jatten mag best, als het maar geen hele slof is...

En als het bij de super is dan mag het, maar niet van je oude bejaarde buurvrouw.

Julali

Julali

18-08-2021 om 21:42 Topicstarter

Ginevra schreef op 18-08-2021 om 21:37:

[..]

Dat is de manier van denken die ook maakt dat conservatieve ouders in Amerika hun kinderen niet willen voorlichten over seks, anticonceptie en abortus. Want als je erover praat gaan ze het doen, en dan haal je de drempel weg, en dan geef je de boodschap af dat het helemaal prima is om Jan en alleman te neuken en zwanger te worden. Dus gewoon verbieden, dat is veel duidelijker.
En omdat je sarcasme niet goed begrijpt zeg ik er maar bij dat dat een heel ineffectieve tactiek is die talloze tienerzwangerschappen heeft veroorzaakt.

Maar wij praten er juist gewoon over in alle eerlijkheid. Dus dit is geen goede vergelijking. Juist dat geheimzinnige gedoe vind ik niks. 

Verbieden daar doen wij niet aan. We mogen seks hebben met wie we maar willen, zoveel als we maar willen. Alleen dan wel in alle openheid en als een van ons er niet achter staat, dan maak je eerst netjes de relatie uit. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-08-2021 om 21:42

Lollypopje schreef op 18-08-2021 om 21:36:

[..]

Nee hoor dat doe ik niet.

Ik vind namelijk dat jouw en Julali's keuzes en gevoel er net zo goed mag zijn op dit gebied. Dat hoe jullie persoonlijk in relaties en vreemdgaan staan, helemaal top is. Ik verwacht en vind namelijk helemaal niet dat jullie er voor jullie zelf hetzelfde mee om zouden moeten gaan als anderen.

Dat ik jou ontzttend hypocriet vind op het gebied van vrouwen willen bedriegn staat daar geheel los van.

En om jou te voorzien van tegenargumenten, laat ik mjn tikfouten gewoon staan

Ik vind het allemaal best hoor, ik vind vreemdgaan dan weer hypocriet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.