Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

Ik begrijp Rooss en andere uitstekend.
Geen vrijbrief maar een gesprek van de categorie "we zijn trouw, zijn tegen vreemdgaan, maar wat doen we als één van ons toch de fout in gaat". Niey omdat je er vanuit gaat, niet omdat je het wilt, maar omdat het soms gebeurd.

Dat is toch niet zo heel ingewikkeld om te begrijpen?

Julali

Julali

18-08-2021 om 21:15 Topicstarter

Rooss4 schreef op 18-08-2021 om 21:08:

[..]

Nee, juist niet. Jij bent de enige die het zo opvat. Alle anderen snappen gewoon het verschil tussen een open relatie, een gedoogbeleid en vreemdgaan terwijl je afspreekt je mond te houden.

Laat ik het dan zo zeggen. Als ik in een beginnende relatie zit en de ander zegt dat bij vreemdgaan je gewoon niets moet zeggen, omdat dat minder pijnlijk is en of we dat zullen afspreken, dan zou ik daarmee niet akkoord gaan. 

Julali schreef op 18-08-2021 om 21:15:

[..]

Laat ik het dan zo zeggen. Als ik in een beginnende relatie zit en de ander zegt dat bij vreemdgaan je gewoon niets moet zeggen, omdat dat minder pijnlijk is en of we dat zullen afspreken, dan zou ik daarmee niet akkoord gaan.

En dan is dat jullie afspraak. Dat maakt die van Rooss niet minder waard. In beide gevallen is de eerste afspraak nog steeds 'niet vreemdgaan'

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-08-2021 om 21:18

Lollypopje schreef op 18-08-2021 om 21:12:

[..]

Maar als ze wisten dat jij geen relatie wilde, zouden ze niet met je daten en omdat jij je daar donderders goed van bewust bent, was je van plan daarover te liegen.

Dat is wel degelijk bedonderen. Dat het plan geen succes werd, maakt het niet minder fout.

Maar niet zo fout als vreemdgaan, daarmee bedonder je iemand van wie je zegt te houden. Daarvoor moet je ook liegen en verzwijgen tegen iemand van wie je houdt. Dat soort drama is aan mij niet besteed. 

Kersje schreef op 18-08-2021 om 21:12:

[..]

Ook een manier om je daden goed te praten, moet ik even onthouden.

Nou zeg.

BlueHeart schreef op 18-08-2021 om 21:18:

[..]

Maar niet zo fout als vreemdgaan, daarmee bedonder je iemand van wie je zegt te houden. Daarvoor moet je ook liegen en verzwijgen tegen iemand van wie je houdt. Dat soort drama is aan mij niet besteed.

Dus omdat het één fouter is dan het andere, is dat een vrijbrief om het andere foute wel te doen als je de kans krijgt?

"Ja sorry meneer de politieagent. Ik heb dan wel gestolen, maar ik heb in elk geval niemand vermoord. Dus dan moet dit toch wel kunnen?"

BlueHeart schreef op 18-08-2021 om 21:18:

[..]

Huh? omdat je van iemand houdt is het bedonderen maar iemand onder valse voorwendselen je bed in praten valt daar niet onder? Volgens mij mis ik iets...

Julali

Julali

18-08-2021 om 21:21 Topicstarter

Lollypopje schreef op 18-08-2021 om 21:16:

[..]

En dan is dat jullie afspraak. Dat maakt die van Rooss niet minder waard. In beide gevallen is de eerste afspraak nog steeds 'niet vreemdgaan'

Ik zou dat anders opvatten. Wat je hiermee zegt is dat jullie proberen om niet vreemd te gaan, maar dat jullie weten dat het toch wel eens gebeurt en dat je dan je mond houdt en dat dat ok is (want dat is de afgesproken strategie).

Ik denk dat de kans veel groter is onder die voorwaarden dat het een keer gebeurt, want je gaat er al vanuit dat de mogelijkheid er is en je weet dat de ander er ok mee is, zolang het niet openlijk gebeurt. 

Lollypopje schreef op 18-08-2021 om 21:14:

Ik begrijp Rooss en andere uitstekend.
Geen vrijbrief maar een gesprek van de categorie "we zijn trouw, zijn tegen vreemdgaan, maar wat doen we als één van ons toch de fout in gaat". Niey omdat je er vanuit gaat, niet omdat je het wilt, maar omdat het soms gebeurd.

Dat is toch niet zo heel ingewikkeld om te begrijpen?

Exact dit! Dank je! ♥️

Julali schreef op 18-08-2021 om 21:21:

[..]

Ik zou dat anders opvatten. Wat je hiermee zegt is dat jullie proberen om niet vreemd te gaan, maar dat jullie weten dat het toch wel eens gebeurt en dat je dan je mond houdt en dat dat ok is (want dat is de afgesproken strategie).

Ik denk dat de kans veel groter is onder die voorwaarden dat het een keer gebeurt, want je gaat er al vanuit dat de mogelijkheid er is en je weet dat de ander er ok mee is, zolang het niet openlijk gebeurt.

En dat jij het anders opvat, maakt jouw opvatting niet de juiste.

Als ik afspreek niet vreemd te gaan, dan ga ik er toch echt vanuit dat die dat niet doet. Ongeacht welke afspraken we er verder nog over maken. De man die dat ziet als een vrijbrief zou echt een hele verkeerde aan mij hebben. 

Julali schreef op 18-08-2021 om 21:11:

[..]

Zo sta ik er ook in. Het lijkt me alleen maar moelijker als je doodziek bent en je daar bovenop nog bedonderd en voorgelogen wordt. Ik zou dan liever willen dat de ander me met rust laat, ipv van alles voor mij in te vullen alsof ik al dood ben.

Maar goed, ik vind het niet het einde van de wereld om alleen te zijn. Ik ben veel liever alleen, dan samen met iemand die er allerlei vreemde geheimen op nahoudt.

Prima dat je liever iets anders doet, dat kan ik goed begrijpen, maar doe het dan in alle openheid, dat doet even pijn, maar dan kan ik daarna mijn eigen keuzes maken en de regie pakken over mijn eigen leven.

*
Snap ik hoor, mijn vriendin was eigenlijk ook gewoon liever alleen weggerot in haar bed, enkel afhankelijk van thuiszorg die hooguit 30 minuten per dag voor haar kwamen zorgen thuis en met mazzel ‘s avonds ook nog een paar minuten. Stom dat ze eigenlijk niet liever naar een hospice ging om daar liefdevol verzorgd te worden. Oh nee, dat kon niet, want daarvoor moest ze terminaal zijn, stom eigenlijk. Net zoals jaarlijks de begraafplaats belde, of ze wist wanneer ze van haar plekje gebruik kwam maken die ze al 3 jaar had ‘gekocht’. Sorry meneer, mn lijf doet het nog steeds, blijkbaar verzorgd mijn man mij liefdevol. Zal van hem gaan scheiden, want hij haalt de intimiteit, die ik hem tot mijn grote verdriet niet meer zelf kan geven, bij een andere vrouw en ik pak liever zelf de regie terug. Oh nee, mijn lijf werkt niet meer, enkel in mijn hoofd. Maar dan kan ik wel heel snel gebruik maken van mijn plekje op het kerkhof, want zonder deze lieve man wil ik liever meteen sterven. 

*sarcasmemodus uit

Jammer dat dit forum er niet was toen zij nog leefde.

Miraval schreef op 18-08-2021 om 21:20:

[..]

Huh? omdat je van iemand houdt is het bedonderen maar iemand onder valse voorwendselen je bed in praten valt daar niet onder? Volgens mij mis ik iets...

Nee het is minder fout omdat je iemand bedriegd met wie je geen bant hebt of wilt. Dat is minder erg en dan mag dat. Logisch toch? 

[..]

Nee. We weten niet dat het toch wel eens gebeurt, er is geen sprake van voorbedachte rade, Vent en ik hebben streepjes zát op de bedrand staan.  Maar mocht één van ons zich toch vergissen dan vallen we de ander daar niet mee lastig maar dragen we die last zelf. Ik hoef zijn stinkende goedje niet op mijn bord en andersom krijgt hij de mijne ook niet. 

[..]

Ja maar nee... je vat het verkeerd op. De kans is helemaal niet groter wanneer er een gesprek is geweest met die uitkomst. Er zijn gewoon afspraken gemaakt. ALS het een keer gebeurd wil ik het niet weten... niet DAT het een keer gebeurd. 

Proberen om niet vreemd te gaan? Hoe kom je tot die conclusie? Weten dat het toch weleens gebeurd? Ook weer zoiets... hoezo weet je dat? Omdat er gezegd is ik wil het niet weten maar als ik het weet is het wel/niet einde relatie. Jouw brein werkt toch anders dan het mijne hoor... 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-08-2021 om 21:28

Lollypopje schreef op 18-08-2021 om 21:24:

[..]

Nee het is minder fout omdat je iemand bedriegd met wie je geen bant banhebt of wilt. Dat is minder erg en dan mag dat. Logisch toch?

Dat inderdaad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.