Seksualiteit
Julali
07-08-2021 om 19:08
Is vreemdgaan ok?
N. a. v. het minnaressentopic wil ik graag de discussie opengooien. Is het ok om vreemd te gaan (om welke reden dan ook), of niet?
Wie is er verantwoordelijk voor het vreemdgaan, alleen de persoon met een relatie, of ook de ander die het vreemdgaan faciliteert, maar zelf single is?
Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?
Peiling
Is vreemdgaan ok?
Julali
18-08-2021 om 21:02
Als je met elkaar afspreekt dat als het gebeurt je het niet hoeft te weten, dan zie ik dat als een gedoogbeleid.
Je gaat er dan vanuit dat dat soort dingen nu eenmaal gebeuren en onder de noemer "wat niet weet, wat niet deert" kun je je gang gaan.
Dan heb je dus geen monogame relatie, want je mag met anderen seks hebben als dat zo uitkomt, zolang de ander er maar niet achterkomt is alles geoorloofd.
Miraval
18-08-2021 om 21:03
Julali schreef op 18-08-2021 om 21:02:
Als je met elkaar afspreekt dat als het gebeurt je het niet hoeft te weten, dan zie ik dat als een gedoogbeleid.
Je gaat er dan vanuit dat dat soort dingen nu eenmaal gebeuren en onder de noemer "wat niet weet, wat niet deert" kun je je gang gaan.
Dan heb je dus geen monogame relatie, want je mag met anderen seks hebben als dat zo uitkomt, zolang de ander er maar niet achterkomt is alles geoorloofd.
En dat is dus precies wat ik bedoelde in mijn post. Als dat gesprek er is wordt er maar gelijk vanuit gegaan dat het een gedoogbeleid is en dus een vrijbrief om vreemd te gaan. En dat is het dus duidelijk niet.
Kersje
18-08-2021 om 21:04
BlueHeart schreef op 18-08-2021 om 20:33:
[..]
Ik ben vrijgezel.
Dat was al duidelijk gezien je andere topic. Hoe eerlijk ben jij om enkel een neukertje te scoren? Of zijn er gradaties in besodemieteren, hypocritisch noemen ze dat ook weleens
Rachel.
18-08-2021 om 21:04
Ginevra schreef op 18-08-2021 om 17:19:
[..]
Dat vind ik oprecht rot voor je. En toch doet dat niks af aan dat het loodzwaar kan zijn voor de ander. Zie de berichten hierboven. Je bericht ademt “ik heb het het zwaarst dus de partner mag niet zeuren”, maar echt, 15 jaar een depressieve of zieke partner hebben en dan als enige het gezin draaiend moeten houden verdient meer krediet dan je nu geeft.
Ik geloof ook absoluut dat het loodzwaar is voor de ander. Maar dan vreemdgaan vind ik wel zwak.. je hebt namelijk een keuze en je kiest ervoor je partner voor te liegen. Ik zou het absoluut niet waarderen, dan heb ik liever dat die persoon gewoon eerlijk met me is dat hij het niet meer volhoud..
Julali
18-08-2021 om 21:05
Miraval schreef op 18-08-2021 om 21:03:
[..]
En dat is dus precies wat ik bedoelde in mijn post. Als dat gesprek er is wordt er maar gelijk vanuit gegaan dat het een gedoogbeleid is en dus een vrijbrief om vreemd te gaan. En dat is het dus duidelijk niet.
Zo vatten wel veel mensen het op, dat lees je ook weer in dit topic.
Rachel.
18-08-2021 om 21:05
Biscuitje schreef op 18-08-2021 om 14:48:
[..]
Rachel, ik heb moeite met bovenstaand bericht. Je hebt het over even sterk zijn als partner en even de knop voor jezelf uitzetten. In goede en in slechte tijden.
Ik heb een partner met depressies en angsten die regelmatig terugkeren. Er zijn periodes dat het goed gaat maar ook periodes dat het helemaal mis is en dat al 15 jaar. Er ligt een enorme druk en verantwoordelijkheid op mijn schouders. In de slechte periodes ligt alle zorg voor het huishouden en onze 3 kinderen bij mij en ik heb daarnaast ook een baan van 32 uur in de week. De impact op mijn leven is gigantisch en de knop van mezelf staat behoorlijk vaak uit.
Ik ben 1 keer vreemdgegaan tijdens 1 van de slechte periodes van mijn man en hier ben ik zeker niet trots op maar mij afschrijven als zwak en egoïstisch is niet terecht. Je moest eens weten hoeveel ik in mijn leven opzij zet voor man en kinderen. Het gebeurde op een moment dat ik er ook behoorlijk doorheen zat en dacht mag ik ook eens 1 keer iets voor mezelf doen, iets doen waar ik behoefte aan heb. Ik voelde me in die periode zo eenzaam en alleen en de sex en het contact met diegene gaf me op dat moment de warmte en liefde die ik nodig had. Overigens wat de sex eenmalig en heb ik het contact met deze persoon verbroken omdat ik geen affaire wilde starten. Het gemis was vervolgens groot dus het heeft me niet echt geholpen maar het was fijn en ik heb er niet echt spijt van. Eerlijk hierover ben ik niet geweest dat had in die periode voor nog meer drama gezorgd en nu denk ik inderdaad wat niet weet wat niet deert, om te voorkomen dat manlief door dit nieuws weer in een depressie beland. En ja een scheiding heb ik zeker overwogen maar ik hou van mijn man en tijdens de goede periodes hebben we het fijn. Daarbij is de setting waarin we nu leven voor de kinderen het meest prettig dus blijf ik bij mijn man al is het niet makkelijk.
Het is misschien lastig om je als buitenstaander te verplaatsen in de omstandigheden waarin iemand kan zitten en oordelen is erg makkelijk. Maar zo hard oordelen over mensen die je niet kent en waarvan je de omstandigheden niet kent lijkt me niet nodig. En het is makkelijk denken dat jij dat nooit zou doen ook niet als je in mijn situatie zou zitten maar ik denk dat je dat niet kan weten. Ik dacht er namelijk vroeger net zo over als jij en toch is het mij overkomen.
Ik vind het vreemdgaan zwak, de rest absoluut niet het wil ook niet zeggen dat je over alles zwak bent. maar zoals je zelf niet trots bent op het vreemdgaan.. zo bedoel ik dat ik vreemdgaan zwak vind, niet jou als volledig persoon.
Rooss4
18-08-2021 om 21:08
Julali schreef op 18-08-2021 om 21:05:
[..]
Zo vatten wel veel mensen het op, dat lees je ook weer in dit topic.
Nee, juist niet. Jij bent de enige die het zo opvat. Alle anderen snappen gewoon het verschil tussen een open relatie, een gedoogbeleid en vreemdgaan terwijl je afspreekt je mond te houden.
Rooss4
18-08-2021 om 21:09
Rachel. schreef op 18-08-2021 om 21:05:
[..]
Ik vind het vreemdgaan zwak, de rest absoluut niet het wil ook niet zeggen dat je over alles zwak bent. maar zoals je zelf niet trots bent op het vreemdgaan.. zo bedoel ik dat ik vreemdgaan zwak vind, niet jou als volledig persoon.
Hè, wat een opluchting.
CompetentSparrow79
Kersje schreef op 18-08-2021 om 21:04:
[..]
Dat was al duidelijk gezien je andere topic. Hoe eerlijk ben jij om enkel een neukertje te scoren? Of zijn er gradaties in besodemieteren, hypocritisch noemen ze dat ook weleens
![]()
Ik ga ervan uit dat vrouwen seks hebben omdat ze dat zelf willen en niet omdat een man mogelijk wel een relatie wil zodra ze seks met hem hebben. Seks is geen ruilmiddel lijkt mij.
En bovendien bedonder ik niemand want er is niemand om te bedonderen.
SportySpice
Rooss, doe geen moeite. Sommige willen het niet snappen en kunnen niet goed begrijpend lezen. Die lezen wat ze WILLEN lezen om vervolgens weer hun eigen betoog af te steken, soort van op repeat.
Julali
18-08-2021 om 21:11
Rachel. schreef op 18-08-2021 om 21:04:
[..]
Ik geloof ook absoluut dat het loodzwaar is voor de ander. Maar dan vreemdgaan vind ik wel zwak.. je hebt namelijk een keuze en je kiest ervoor je partner voor te liegen. Ik zou het absoluut niet waarderen, dan heb ik liever dat die persoon gewoon eerlijk met me is dat hij het niet meer volhoud..
Zo sta ik er ook in. Het lijkt me alleen maar moelijker als je doodziek bent en je daar bovenop nog bedonderd en voorgelogen wordt. Ik zou dan liever willen dat de ander me met rust laat, ipv van alles voor mij in te vullen alsof ik al dood ben.
Maar goed, ik vind het niet het einde van de wereld om alleen te zijn. Ik ben veel liever alleen, dan samen met iemand die er allerlei vreemde geheimen op nahoudt.
Prima dat je liever iets anders doet, dat kan ik goed begrijpen, maar doe het dan in alle openheid, dat doet even pijn, maar dan kan ik daarna mijn eigen keuzes maken en de regie pakken over mijn eigen leven.
Kersje
18-08-2021 om 21:12
BlueHeart schreef op 18-08-2021 om 21:09:
[..]
Ik ga ervan uit dat vrouwen seks hebben omdat ze dat zelf willen en niet omdat een man mogelijk wel een relatie wil zodra ze seks met hem hebben. Seks is geen ruilmiddel lijkt mij.
Ook een manier om je daden goed te praten, moet ik even onthouden.
Lollypopje
18-08-2021 om 21:12
BlueHeart schreef op 18-08-2021 om 21:09:
[..]
Maar als ze wisten dat jij geen relatie wilde, zouden ze niet met je daten en omdat jij je daar donderders goed van bewust bent, was je van plan daarover te liegen.
Dat is wel degelijk bedonderen. Dat het plan geen succes werd, maakt het niet minder fout.
mariarosa
18-08-2021 om 21:14
NinjeTurtle schreef op 18-08-2021 om 20:56:
[..]
Moest even bijlezen.
Maar van zulke situaties zijn er nu al veel voorbijgekomen in dit topic
![]()
Scheelt mij typen
ja en daar heb ik ook al weer op gereageerd
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.
.