Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

09-08-2021 om 20:14

Julali schreef op 09-08-2021 om 19:42:

[..]

Het is mens - eigen om gevoelens te hebben, om iemand anders dan de eigen partner leuk te vinden en kriebels in je buik te hebben.

Ervoor zwichten is een hele stap verder. Een stap die heel veel mensen nooit in hun leven maken, omdat ze daar vanuit een bewuste overtuiging voor kiezen.

Dat jij het neerzet, alsof het menselijk is om vreemd te gaan en dus heel normaal en iedereen het doet, is waarschijnlijk een manier om de cognitieve dissonantie die je ervaart over je eigen gedrag enigszins op te heffen. Je weet namelijk echt wel dat niet iedereen vreemdgaat, omdat er een heleboel mensen bestaan die er andere morele waarden op nahouden.

Dat je er zo over inzit dat ik het afkeur en dat je dan allerlei verhaaltjes gaat bedenken over waarom ik het afkeur, dat zegt mij alleen maar dat je het heel moeilijk vindt om met deze afkeuring om te gaan. Dat lijkt me dan weer heel menselijk, want diep van binnen keur je waarschijnlijk je eigen gedrag (en indirect jezelf) ook af. Als dat niet zo was, dan zou het niet zo hard aankomen namelijk en schreef je niet zo'n reactie.

Jij had actrice moeten worden

Nose schreef op 09-08-2021 om 20:14:

[..]

Jij had actrice moeten worden

Alwetend orakel past beter. Is ook heel veel vraag naar. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

09-08-2021 om 20:24

Rooss4 schreef op 09-08-2021 om 20:22:

[..]

Hahaha die doen we

Rooss4 schreef op 09-08-2021 om 20:22:

[..]

Ja! Uit lala-land 

Het beeld hangt ook wel van persoonlijke ervaring af. In mijn jongere jaren ben ik vaak genoeg benaderd door mannen met jonge kinderen. Vaak klaagden ze over hun partner en dat het thuis niet meer leuk was. Tsja, de tropenjaren zijn zwaar. Ik heb hierdoor geen positief beeld van vreemdgaande mannen. Het leek mij toen al nuttiger om te investeren in de relatie dan het bed in proberen te duiken met een twintigjarige.

Julali schreef op 09-08-2021 om 19:09:

Veel mensen vinden het niet ok, 88% en ja, daar zitten allerlei redenen achter. Waarom mag de waarheid niet worden gezegd?

Nou, de waarheid, de waarheid… Imiddels ben ik er wel uit. Je opent dit topic met een ogenschijnlijk onschuldige stelling, gaat hier vervolgens vreemdgangers en minnaars lopen bashen en nu de vermoorde onschuld uithangen: “Ja maar 88% vindt vreemdgaan niet ok.” Je voert hier een totaal andere discussie dan je in je openingspost suggereert en de toon van de discussie is ook veel onaangenamer en geslotener dan je openingspost suggereert. 

Ik vind vreemdgaan niet oké, maar schaar mij daarmee niet onder de mensen die vreemdgangers ook veroordelen en vinden dat een vreemdganger ook een rot karakter heeft. Ik vereenzelvig de dader niet met de daad. Jij doet dat wel. Ik heb ‘nee’ op je stelling ingevuld, maar ik ben het met een aantal dingen die je hier hebt neergezet fundamenteel niet eens en de manier waarop jij de discussie aangaat staat mij ook niet aan. Dus gebruik mijn ‘nee’ niet als een stukje statistiek in jouw voordeel alsjeblieft. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

09-08-2021 om 20:35

Dinah schreef op 09-08-2021 om 20:33:

[..]

Nou, de waarheid, de waarheid… Imiddels ben ik er wel uit. Je opent dit topic met een ogenschijnlijk onschuldige stelling, gaat hier vervolgens vreemdgangers en minnaars lopen bashen en nu de vermoorde onschuld uithangen: “Ja maar 88% vindt vreemdgaan niet ok.” Je voert hier een totaal andere discussie dan je in je openingspost suggereert en de toon van de discussie is ook veel onaangenamer en geslotener dan je openingspost suggereert.

Ik vind vreemdgaan niet oké, maar schaar mij daarmee niet onder de mensen die vreemdgangers ook veroordelen en vinden dat een vreemdganger ook een rot karakter heeft. Ik vereenzelvig de dader niet met de daad. Jij doet dat wel. Ik heb ‘nee’ op je stelling ingevuld, maar ik ben het met een aantal dingen die je hier hebt neergezet fundamenteel niet eens en de manier waarop jij de discussie aangaat staat mij ook niet aan. Dus gebruik mijn ‘nee’ niet als een stukje statistiek in jouw voordeel alsjeblieft.

Amen! 

Dinah schreef op 09-08-2021 om 20:33:

[..]

Beter leest ze/hij de statistieken op het www 

Ik schreef het al een paar pagina’s terug, haar opzet was niet een open discussie maar gewoon lekker anderen affakkelen.

Goede mensen doen wel eens iets slechts, slechte mensen doen wel eens iets goeds. Zoals hier wordt ingehakt op mensen vind ik van hetzelfde niveau als vreemdgaan. Daar zit je dan met je “goede” moraal. 

Julali

Julali

09-08-2021 om 21:24 Topicstarter

Vinden jullie 'wel eens iets slechts doen' hetzelfde als jarenlang je partner met opzet voorliegen en bedriegen? 

En wat doen jullie allemaal voor slechte dingen in dezelfde orde der grootheid? Ik kan zo niks bedenken en daarmee wil ik mezelf echt niet heilig verklaren, maar ik vind het nogal wat   

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

09-08-2021 om 21:27

Julali schreef op 09-08-2021 om 21:24:

Vinden jullie 'wel eens iets slechts doen' hetzelfde als jarenlang je partner met opzet voorliegen en bedriegen?

En wat doen jullie allemaal voor slechte dingen in dezelfde orde der grootheid? Ik kan zo niks bedenken en daarmee wil ik mezelf echt niet heilig verklaren, maar ik vind het nogal wat

Ik zeg altijd: wat je vind mag je houden! 

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen en ik vind het bijzonder dat je durft te zeggen dat  jij niks slechts doet, dit topic is toch echt wel een voorbeeld dat dat niet klopt. 

Je mag vinden wat je wil, maar beken dan meteen vanaf de start kleur en zeg gewoon: ik vind alle vreemdgangers klootzakken, jullie ook? Laten we hierover discussiëren. 

Nu gedraag je je als een wolf in schaapskleren. Je pretendeert oordeelvrij te zijn, een open mind te houden, maar daar blijft bar weinig van over zodra je je zelf in de discussie gaat mengen. Ik kan me voorstellen dat een topic over vreemdgaan spanningen ontlokt, steken onder water (niet eens steken onder water), het ligt heel gevoelig en iedereen projecteert er toch zijn/haar eigen ervaringen overheen. Maar jij bent de Topicstarter! Uitgerekend jij zou de discussie niet moeten bevuilen met sneren en lelijke opmerkingen! En mensen die echt daadwerkelijk pijn hebben van bedrogen zijn lokken en gebruiken om het vuile werk in de discussies voor je op te knappen. En minnaressen uitnodigen om ‘hun’ kant van het verhaal te belichten en ze helemaal affakkelen als ze dat komen doen. Dat vind ik misselijk van je. 

Je doet de deur open, biedt koekjes aan, zegt: “Kom binnen, dit is een veilige plek voor wie dan ook die hierover iets wil zeggen.” en dan komen er mensen binnen en dan gooi je hete thee over ze heen… lekker dan! 

Ik kan heel veel dingen bedenken die ik veel erger vind dan vreemdgaan. Maar het is neem ik aan geen wedstrijd.

Man, ik vind VVD stemmen erger dan vreemdgaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.