Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

FordPrefect schreef op 09-08-2021 om 15:17:

[..]

Hoezo invullen? En bedankt voor je antwoord: je schuift alle verantwoordelijkheid van je af met 'zijn relatie dus zijn verantwoordelijkheid, als ik het niet was had ie wel een ander gekozen'.

Prima, ik zie het totaal anders.

Precies, dit antwoord was zo voorspelbaar. Zijn huwelijk is ook zijn verantwoordelijkheid, ik ben niet met die ander getrouwd hè?!

Julali

Julali

09-08-2021 om 17:32 Topicstarter

Ik ben het er wel mee eens dat de persoon die een relatie heeft verantwoordelijk is. 

Toch vind ik het moreel verwerpelijk om seks te hebben met een bezet persoon. Voor mezelf zou ik dat niet ok vinden, ik heb hogere standaarden dan dat. Ik wens niet mee te werken aan iemand anders zijn gelieg en gedraai en gedoe. Veel te veel drama.

En het is ook nergens voor nodig, aangezien er ladingen vol gewillige single mannen en vrouwen beschikbaar zijn. Dat vind ik stukken aantrekkelijker, niet omdat ik erop uit ben zo iemand aan me te binden, maar omdat ik eerlijke, oprechte, recht-door-zee types een stuk leuker vindt om mee om te gaan. 

Laatst las ik in het minnaressentopic dat ze elke week afspraken bij de man thuis in het bed waar hij normaal elke avond met zijn vrouw ligt. Daar zou ik dus al compleet van opdrogen, lig je daar in iemand anders zijn huwelijk te wroeten, naast zijn en haar onderbroeken en sokken en zo'n uitvergrote canvas van de huwelijksdag. Nee, bedankt. 

Poezie schreef op 09-08-2021 om 15:22:

[..]

Hoezo? Ik hoef ben al langer dan 20 jaar alleenstaand, en dat bevalt me uitstekend!

Nou ja, ik droom nog weleens over het winnen van de loterij, maar dat is een ander onderwerp

Gewoon, ik wens jou hetzelfde als jij mij, ook al dacht ik hoezo? Ik ben ook al bijna 19 jaar single en ook dat bevalt mij meer dan uitstekend. Ik droom zelfs niet over het winnen van een loterij, succesvol genoeg om meer dan voldoende te hebben aan hetgeen ik inmiddels geheel zelfstandig heb vergaard. 

Rachel. schreef op 09-08-2021 om 15:26:

Maar kersje, ik ben nog wel benieuwd hoe jij dat ziet als je de vrouw wel eens gesproken zou hebben? Al is het een kort leuk gesprekje net als in supermarkt, of als je elkaar daadwerkelijk zou kennen. Maar ook als je elkaar dagelijks op straat zou tegenkomen en zou groeten. Zou je er dan hetzelfde na kijken?

Nogmaals, hier kan ik geen eerlijk antwoord op geven, want is niet het geval en zal ook niet gebeuren irl.

Hieris schreef op 09-08-2021 om 15:27:

[..]

Mensen met een sexueel verleden afgelikte boterhammen noemen... Zo veroordelend siert echt niet.

Ik moet hier enorm om lachen eigenlijk, vooral triest om zo’n uitspraak te doen. Heeft iemand voor jullie relatie 30 bedpartners gehad waar je niets van weet en gaat ie 1x vreemd en noem je hem/haar een afgelikte boterham 

Julali

Julali

09-08-2021 om 17:36 Topicstarter

Kersje schreef op 09-08-2021 om 17:36:

[..]

Ik moet hier enorm om lachen eigenlijk, vooral triest om zo’n uitspraak te doen. Heeft iemand voor jullie relatie 30 bedpartners gehad waar je niets van weet en gaat ie 1x vreemd en noem je hem/haar een afgelikte boterham

Maar dit gebeurt niet in het verleden. Ik vind dat wel iets anders. 

Poezie schreef op 09-08-2021 om 15:34:

[..]

Daar wil ik nou juist wel eens tweede keus in zijn

Het zit je nogal hoog hè, die 2e keus. 

Kersje schreef op 09-08-2021 om 17:40:

[..]

Het zit je nogal hoog hè, die 2e keus.

Je laat je wel kennen hoor.

Poezie schreef op 09-08-2021 om 17:41:

[..]

Je laat je wel kennen hoor.

Haha, ik of jij?

Julali

Julali

09-08-2021 om 17:44 Topicstarter

Wat ik ook niet snap is dat je het aantrekkelijk vindt. Ik ben best vaak versierd door een bezette man in mijn leven en kan dan alleen maar denken: wat een stumperd en meestal zeg ik dat ook recht in zo'n vent zijn gezicht, want ik vind het echt van een triestheid en oppervlakkigheid getuigen als je zo in het leven staat. 

Het zijn geen leuke mannen die dit soort gedrag vertonen. Dik ego, niet snel tevreden en niet in staat om kritisch te reflecteren op hun eigen gedrag en tekortkomingen. Alles is de schuld van de ander, maar ze nemen geen verantwoordelijkheid, zijn te laf om een knoop door te hakken. Veel poeha van buiten, angstig en onzeker van binnen en daardoor hebben ze veel behoefte aan bevestiging omdat hun eigenwaarde zo laag is. 

Nee, die gifbeker laat ik graag aan me voorbijgaan 

Ik las ergens een post over het gekneukel op het minnaressen-topic en dat we ons hier stil houden.

Drie jaar geleden had ik volmondig “nee” geantwoord op deze poll. Het zou mij niet overkomen en ik was behoorlijk stellig over de consequenties van een langdurige affaire voor mijn relatie. 
Maar ik heb me op glad ijs begeven en ben voor hele korte duur een minnares geweest. Daar ben ik niet trots op, ik heb me ook niet verkneukeld over de onwetendheid van mijn man en heb emotioneel behoorlijk in de kreukels gelegen. Bij mij was er geen sprake van oppervlakkige geilheid, maar van een achtbaan aan gevoelens. Er zat iets fundamenteels niet goed in mijn relatie destijds, maar we hadden het toch fijn en goed samen? 
Ik heb mijn gevoelens en acties vrij snel opgebiecht omdat ik niet met de leugens kon leven en vond dat mijn partner de waarheid verdiende. Natuurlijk was dat een verdrietige mededeling en heb ik gezien wat het met een ander deed. Ook onze omgeving heb ik op hoofdlijnen ingelicht en bij sommigen op de spreekwoordelijke blaren gezeten. 
Nogmaals, ik ben er verre van trots op en had het anders kunnen doen. Ik dénk zeker te weten dat het me nooit meer gaat gebeuren. Ik ben de mensen in mijn omgeving dankbaar voor het besluit om me niet rigoureus uit hun leven te kieperen zoals Julali dat heeft gedaan. 

En ik vind het jammer dat bij sommigen blijkbaar de perceptie bestaat dat we in het minnaressen-topic elkaar allemaal aanmoedigen om vreemd te gaan. Ja er zijn “happy vreemdgangers”, maar er zijn ook ervaringsdeskundigen die eerlijk en rauw vertellen wat je te wachten staat. Over het algemeen is de tendens bij twijfelaars om te adviseren het vooral niet te doen, want er komt 9 van de 10 keer gezeik van. 

Ik deel dit hier omdat het beeld van harteloze, gewetenloze vrouwen recht wil zetten. Niet om vreemdgaan te verdedigen, goed te praten of mijn straatje schoon te vegen. Maar wel om aan te geven dat het genuanceerder ligt dan het stereotype “van twee walletjes eten” en geen moreel besef hebben. 

JenBarber schreef op 09-08-2021 om 16:10:

[..]

Wat een vreemd voorbeeld. Je mag best best boos zijn op beide personen als je bedrogen word. Ik ga ervan uit dat mensen gewoon fatsoenlijk zijn ondanks dat er geen specifieke afspraken gemaakt zijn.

Dus als ik er achter kom dat er één of andere vrouw willens en wetens meewerkt aan het ruïneren van ons gezinsleven dan zou ik echt wel boos zijn. Uiteraard is de partner in kwestie de allergrootste boosdoener. Maar kom op zo'n vrouw heeft waarschijnlijk keuze uit tientallen mannen, als het niet meer is. Tinder zit er vol mee. Is het dan zo lastig om van bezette mannen af te blijven? Waarom wil je dat enablen? Waarschijnlijk omdat je zelf ook niet helemaal gezond bent en op zoek gaat naar onbereikbare mannen maar goed dat is weer een ander onderwerp.

En nog even voor de duidelijkheid ik vind de vreemdganger in kwestie echt velen malen erger. Dat je je maatje, je levenspartner, je geliefde zo kunt bedriegen vind ik echt verschrikkelijk. Maar de doelbewuste minnares vind ik ook absoluut geen leuk mens.

Ik vind oprecht niet dat de minnares van mijn ex mijn huwelijk om zeep geholpen heeft.  Dat deed hij toch echt zelf.  Overigens behandelde hij haar net zo respectloos als hij mij behandelde. Nadat we gescheiden waren stak hij meteen zijn piemel in weer een andere dame.  Daarvoor ook al trouwens.  En zij dacht dat ze de enige was. Zo'n man verandert echt niet. 

Dat ik haar toch even heb laten zweten was mijn eigen hufterigheid. Ik zou echt nooit aan haar nieuwe vriend vertellen dat ze hem twee jaar lang belazerd heeft met mijn ex. Ik hoop voor haar dat ze gelukkig is met hem en dat ze mijn ex losgelaten heeft. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

09-08-2021 om 17:51

Bonietob schreef op 09-08-2021 om 17:49:

Ik las ergens een post over het gekneukel op het minnaressen-topic en dat we ons hier stil houden.

Drie jaar geleden had ik volmondig “nee” geantwoord op deze poll. Het zou mij niet overkomen en ik was behoorlijk stellig over de consequenties van een langdurige affaire voor mijn relatie.
Maar ik heb me op glad ijs begeven en ben voor hele korte duur een minnares geweest. Daar ben ik niet trots op, ik heb me ook niet verkneukeld over de onwetendheid van mijn man en heb emotioneel behoorlijk in de kreukels gelegen. Bij mij was er geen sprake van oppervlakkige geilheid, maar van een achtbaan aan gevoelens. Er zat iets fundamenteels niet goed in mijn relatie destijds, maar we hadden het toch fijn en goed samen?
Ik heb mijn gevoelens en acties vrij snel opgebiecht omdat ik niet met de leugens kon leven en vond dat mijn partner de waarheid verdiende. Natuurlijk was dat een verdrietige mededeling en heb ik gezien wat het met een ander deed. Ook onze omgeving heb ik op hoofdlijnen ingelicht en bij sommigen op de spreekwoordelijke blaren gezeten.
Nogmaals, ik ben er verre van trots op en had het anders kunnen doen. Ik dénk zeker te weten dat het me nooit meer gaat gebeuren. Ik ben de mensen in mijn omgeving dankbaar voor het besluit om me niet rigoureus uit hun leven te kieperen zoals Julali dat heeft gedaan.

En ik vind het jammer dat bij sommigen blijkbaar de perceptie bestaat dat we in het minnaressen-topic elkaar allemaal aanmoedigen om vreemd te gaan. Ja er zijn “happy vreemdgangers”, maar er zijn ook ervaringsdeskundigen die eerlijk en rauw vertellen wat je te wachten staat. Over het algemeen is de tendens bij twijfelaars om te adviseren het vooral niet te doen, want er komt 9 van de 10 keer gezeik van.

Ik deel dit hier omdat het beeld van harteloze, gewetenloze vrouwen recht wil zetten. Niet om vreemdgaan te verdedigen, goed te praten of mijn straatje schoon te vegen. Maar wel om aan te geven dat het genuanceerder ligt dan het stereotype “van twee walletjes eten” en geen moreel besef hebben.

Maar verwacht je dan begrip ofzo? 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

09-08-2021 om 17:52

HexOpBezemsteel schreef op 09-08-2021 om 17:51:

[..]

Ik vind oprecht niet dat de minnares van mijn ex mijn huwelijk om zeep geholpen heeft. Dat deed hij toch echt zelf. Overigens behandelde hij haar net zo respectloos als hij mij behandelde. Nadat we gescheiden waren stak hij meteen zijn piemel in weer een andere dame. Daarvoor ook al trouwens. En zij dacht dat ze de enige was. Zo'n man verandert echt niet.

Dat ik haar toch even heb laten zweten was mijn eigen hufterigheid. Ik zou echt nooit aan haar nieuwe vriend vertellen dat ze hem twee jaar lang belazerd heeft met mijn ex. Ik hoop voor haar dat ze gelukkig is met hem en dat ze mijn ex losgelaten heeft.

Oh dat had ik wel gedaan. Maar ik ben dan ook vrij wraakzuchtig van aard.

Julali schreef op 09-08-2021 om 17:44:

Het zijn geen leuke mannen die dit soort gedrag vertonen. Dik ego, niet snel tevreden en niet in staat om kritisch te reflecteren op hun eigen gedrag en tekortkomingen. Alles is de schuld van de ander, maar ze nemen geen verantwoordelijkheid, zijn te laf om een knoop door te hakken. Veel poeha van buiten, angstig en onzeker van binnen en daardoor hebben ze veel behoefte aan bevestiging omdat hun eigenwaarde zo laag is.

Zoals er verschillende “soorten en smaken” minnaressen zijn, zo zijn er ook verschillende soorten vreemdgangers. Niet elke man voldoet aan het hierbovenstaande stereotype, net als je eerdere opvatting “ze” weten precies wat “ze” moeten zeggen om jou benen volgende keer weer te laten spreiden. 

Nogmaals, ik praat het niet goed, maar ik heb het niet zo zwart/wit ervaren als jij het stelt, Julali

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.