Seksualiteit
Julali
07-08-2021 om 19:08
Is vreemdgaan ok?
N. a. v. het minnaressentopic wil ik graag de discussie opengooien. Is het ok om vreemd te gaan (om welke reden dan ook), of niet?
Wie is er verantwoordelijk voor het vreemdgaan, alleen de persoon met een relatie, of ook de ander die het vreemdgaan faciliteert, maar zelf single is?
Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?
Peiling
Is vreemdgaan ok?
JenBarber
09-08-2021 om 16:10
Dinah schreef op 09-08-2021 om 15:39:
Ik vind een minnares de (gedeeltelijke) verantwoordelijkheid in de schoenen schuiven dat je partner vreemdgaat, hetzelfde als met een kapotte, onbestuurbare fiets de straat op gaan en boos worden omdat mensen niet voor je aan de kant gaan.
Je kan simpelweg niet verwachten dat mensen de afspraken gaan respecteren die jij en je partner onderling hebben gemaakt. Zij waren helemaal geen onderdeel bij het maken van die afspraken. (Net zoals mensen er niet om gevraagd hebben dat je toch besluit om met je kapotte fiets een poging tot fietsen te gaan doen). En je kan het al helemaal niet van een wildvreemde verwachten dat ze afspraken waar ze buiten staan, gaan respecteren als je eigen partner nota bene die afspraken overduidelijk zelf niet eens respecteert. Het is alsof ik de winkeleigenaar zelf achter de kassa krijg, die zegt: "Je krijgt korting." en dat ik dan altijd verplicht zou zijn om te zeggen: "Nee joh, ik ga gewoon de volle prijs betalen, tenzij ik echt zeker weet dat je vrouw hier ook 100% achter staat! Weet je wat, laten we het haar even vragen."
Het probleem is niet de ander. Het probleem is dat je partner openstaat voor (ongepast) contact met anderen. Los het op met je partner, of dump hem. Maar ga niet op de derde persoon, die niks met jullie problemen te maken heeft, afgeven. Want als zij er niet was geweest, of niet op zijn uitnodiging was ingegaan, of hem niet had uitgenodigd, dan had dat echt helemaal niks aan de situatie tussen jullie veranderd. Je zit nog steeds opgescheept met een foute partner die openstaat voor contact met anderen. De situatie is nog net zo rot.
Wat een vreemd voorbeeld. Je mag best best boos zijn op beide personen als je bedrogen word. Ik ga ervan uit dat mensen gewoon fatsoenlijk zijn ondanks dat er geen specifieke afspraken gemaakt zijn.
Dus als ik er achter kom dat er één of andere vrouw willens en wetens meewerkt aan het ruïneren van ons gezinsleven dan zou ik echt wel boos zijn. Uiteraard is de partner in kwestie de allergrootste boosdoener. Maar kom op zo'n vrouw heeft waarschijnlijk keuze uit tientallen mannen, als het niet meer is. Tinder zit er vol mee. Is het dan zo lastig om van bezette mannen af te blijven? Waarom wil je dat enablen? Waarschijnlijk omdat je zelf ook niet helemaal gezond bent en op zoek gaat naar onbereikbare mannen maar goed dat is weer een ander onderwerp.
En nog even voor de duidelijkheid ik vind de vreemdganger in kwestie echt velen malen erger. Dat je je maatje, je levenspartner, je geliefde zo kunt bedriegen vind ik echt verschrikkelijk. Maar de doelbewuste minnares vind ik ook absoluut geen leuk mens.
Julali
09-08-2021 om 16:12
Lot_ schreef op 09-08-2021 om 15:56:
Inderdaad @Stardust. Dat probeerde ik ook uit te leggen in mijn eerdere reactie op het bericht van Julali, dat niet alle minnaressen smachtend bij de telefoon hangen op een teken van leven van hun minnaar...
Nee, maar het gebeurt wel. Dat kun je allemaal in het minnaressentopic lezen.
Vaak is er toch een sprankeltje hoop dat zo'n man jouw stiekem het allerleukste en lekkerste vindt en vaak zeggen dit soort mannen dat soort dingen ook tegen je.
Ze weten precies met wat voor teksten ze je moeten paaien, zodat je de volgende keer opnieuw bereid bent je benen te spreiden.
watertoren
09-08-2021 om 16:14
Julali schreef op 09-08-2021 om 16:12:
[..]
Vaak is er toch een sprankeltje hoop dat zo'n man jouw stiekem het allerleukste en lekkerste vindt en vaak zeggen dit soort mannen dat soort dingen ook tegen je.
Ze weten precies met wat voor teksten ze je moeten paaien, zodat je de volgende keer opnieuw bereid bent je benen te spreiden.
Ik ken een aantal stellen waar de man dus wel voor de minnares heeft gekozen. Dat komt ook vaak voor hoor.
Mok
09-08-2021 om 16:14
[..]
Heb je hier ervaring in? Zo nee, hoe weet je dit zo stellig? De minnaars die ik heb gehad waren bijzonder leuke, realistische mannen die mij helemaal niet hoefden te paaien. We wisten precies wat we aan elkaar hadden.
Ik blijf het bijzonder vinden dat er zoveel oordelen geuit worden. Je mag gerust ergens een mening over hebben, maar er wordt zo denigrerend gedaan. Nergens voor nodig. Zoals ik al zei: live and let live.
Rooss4
09-08-2021 om 16:18
[..]
Ja, precies zo!
Die gebonden mannen doen dat inderdaad, allemaal!
Ik ga het idee krijgen dat jij hier jouw grootste angst hebt neergezet, jij bent gewoon zelf hartstikke bang dat jouw partner zichzelf een keer terugvindt in het verkeerde bed. Ik ga m snappen.
Julali
09-08-2021 om 16:20
JenBarber schreef op 09-08-2021 om 16:10:
[..]
Wat een vreemd voorbeeld. Je mag best best boos zijn op beide personen als je bedrogen word. Ik ga ervan uit dat mensen gewoon fatsoenlijk zijn ondanks dat er geen specifieke afspraken gemaakt zijn.
Dus als ik er achter kom dat er één of andere vrouw willens en wetens meewerkt aan het ruïneren van ons gezinsleven dan zou ik echt wel boos zijn. Uiteraard is de partner in kwestie de allergrootste boosdoener. Maar kom op zo'n vrouw heeft waarschijnlijk keuze uit tientallen mannen, als het niet meer is. Tinder zit er vol mee. Is het dan zo lastig om van bezette mannen af te blijven? Waarom wil je dat enablen? Waarschijnlijk omdat je zelf ook niet helemaal gezond bent en op zoek gaat naar onbereikbare mannen maar goed dat is weer een ander onderwerp.
En nog even voor de duidelijkheid ik vind de vreemdganger in kwestie echt velen malen erger. Dat je je maatje, je levenspartner, je geliefde zo kunt bedriegen vind ik echt verschrikkelijk. Maar de doelbewuste minnares vind ik ook absoluut geen leuk mens.
Vind ik ook. De jaren dat ik single was voelde het echt niet ok om in een relatie te gaan lopen wroeten. Al wist ik best bij welke mannen ik een goede kans zou maken, maar dat idee sprak me niet aan.
Ik had best eens een scharrel of een one night stand, maar om dat te krijgen hoef je geen bezette man te neuken. Leuke, sexy single mannen zijn er in overvloed, dus waarom moeilijk doen?
Poezie
09-08-2021 om 16:20
Rooss4 schreef op 09-08-2021 om 16:18:
[..]
Ja, precies zo!
Ik ga het idee krijgen dat jij hier jouw grootste angst hebt neergezet, jij bent gewoon zelf hartstikke bang dat jouw partner zichzelf een keer terugvindt in het verkeerde bed. Ik ga m snappen.
Dat schrijft ze helemaal niet, ze schrijft: "Ze weten precies met wat voor teksten ze je moeten paaien"\
Dat gaat over vreemdgaande mannen, niet over alle mannen.
Julali
09-08-2021 om 16:21
Rooss4 schreef op 09-08-2021 om 16:18:
[..]
Ja, precies zo!
Nou nee. Ik ben daar niet zo mee bezig eigenlijk. Dat heet vertrouwen, wel eens van gehoord?
Mok
09-08-2021 om 16:22
Julali schreef op 09-08-2021 om 16:21:
[..]
Nou nee. Ik ben daar niet zo mee bezig eigenlijk. Dat heet vertrouwen, wel eens van gehoord?
Dit bedoel ik dus, dat oordelende. Waar is dat voor nodig? Welke last heb jij ervan dat anderen hun relatie anders invullen dan jij dat zou doen?
Poezie
09-08-2021 om 16:24
Het valt me op dat hier een aantal minnaressen flink in de verdediging schieten. Wat kan jullie dat nou wat schelen, wat een ander van jullie vindt als minnaressen zijnde?
De vraag is of vreemdgaan ok is. Ik vind van niet. Jullie vinden denk ik van wel.
Dinah
09-08-2021 om 16:25
JenBarber schreef op 09-08-2021 om 16:10:
[..]
Je gezinsleven is al geruïneerd voordat zo'n vrouw überhaupt in beeld komt. Het feit dat je partner hem er niet bij een ander inhangt, maakt niet dat jullie basis veilig is. Hij is al heel fout bezig, in zijn hoofd. En hij is al uitgecheckt bij jou. Het is vanaf dat punt echt slechts een kwestie van tijd. Ja, of je moet hem in huis opsluiten om hem te willen beschermen tegen alle andere vrouwen in de wereld.
Wat er in het hoofd van een minnares omgaat doet er niet zoveel toe voor mij. Misschien is ze inderdaad niet goed in haar hoofd, misschien heeft je man wel keihard tegen haar zitten liegen over zijn gehuwde status, misschien hoopt ze vurig dat zij en jouw man zo'n bijzondere klik hebben dat hij jou voor haar verlaat (it has happened before after all...) of misschien is het ook maar gewoon een persoon die haar haar eigen leven leidt en kwam je man op het juiste moment, op de juiste plaats voorbij. Voor een verzetje, voor een kortstondige fling. No strings attached, weet ik veel.
Let wel: het is de man die de misstap begaat. Ik vind het persoonlijk al ver gaan om de man te vereenzelvigen met zijn daad, maar door de vrouw geen leuk mens te noemen vereenzelvig je haar ook met de verkeerde daad van je man. Je mag natuurlijk vinden van haar wat je wil (staat altijd vrij
), maar wat mij betreft ligt de focus dan helemaal verkeerd. Je man en je zieke huwelijk is het probleem. Het enige probleem. Niet zij.
Julali
09-08-2021 om 16:28
Mok schreef op 09-08-2021 om 16:22:
[..]
Dit bedoel ik dus, dat oordelende. Waar is dat voor nodig? Welke last heb jij ervan dat anderen hun relatie anders invullen dan jij dat zou doen?
Zij schuift mij iets de schoenen wat niet waar is, daar reageer ik op. Ik vind het niet zo netjes om mij een gevoel toe te dichten, terwijl je mij niet eens kent en geen idee hebt van hoe mijn relatie in elkaar zit.
Dinah
09-08-2021 om 16:28
Poezie schreef op 09-08-2021 om 16:24:
Het valt me op dat hier een aantal minnaressen flink in de verdediging schieten. Wat kan jullie dat nou wat schelen, wat een ander van jullie vindt als minnaressen zijnde?
De vraag is of vreemdgaan ok is. Ik vind van niet. Jullie vinden denk ik van wel.
Nee hoor
De stelling is een non-vraag. Het is hetzelfde als vragen of gras groen is.
Nee duh Einstein, natuurlijk is vreemdgaan niet ok.
Ik voer dus zelf maar een andere discussie, vind ik veel interessanter
Renmuis
09-08-2021 om 16:30
Lollypopje schreef op 09-08-2021 om 15:19:
[..]
Ik vind dat niemand seks moet heb tegen diens zin, maar dat maakt diens wens niet belangrijker dan de behoefte van de partner. Als jij absoluut nooit meer van je leven seks wilt, maar je wilt je partner ook niet kwijt, vind ik dat je mee moet denken/werken aan een oplossing. Anders ben je net zo fout bezig.
De wens van partner 1 om geen seks te hebben is niet belangrijker, maar wel doorslaggevend.
Wat zou voor jou dan een acceptabele oplossing zijn? Een vrijbrief voor partner 2? Therapie voor partner 1 zodat ze misschien toch nog ooit...? Een moetje voor partner 1 elke maand? Waarmee partner 1 zichzelf, haar seksuele identiteit en haar wensen dus geweld aan doet?
Natuurlijk mag je seks verwachten binnen een relatie, en als er aan jouw seksuele behoeftes niet voldaan wordt, is dat een hele goede reden om een relatie te verbreken. Maar je hebt nooit recht op seks met een bepaald persoon, zelfs niet als je een relatie hebt.
Ik vind het niet raar als partner 2 voor vreemdgaan kiest, maar ik vind het ook niet oké. Het is ook niet mijn plek om het oké te vinden. Partner 1 moet het oké vinden.
Ik ken dit soort situaties, en ze zijn vaak pijnlijk, en moeilijk, en verdrietig, net zoals alle situaties waarin mensen van elkaar houden maar om een of andere reden het toch niet redden samen. Maar de bal ligt toch echt bij partner 2. Partner 1 heeft alles wat ze kan geven op tafel gegooid. Voor partner 2 is het genoeg, of niet.
Julali
09-08-2021 om 16:34
Dinah schreef op 09-08-2021 om 16:25:
[..]
Je gezinsleven is al geruïneerd voordat zo'n vrouw überhaupt in beeld komt. Het feit dat je partner hem er niet bij een ander inhangt, maakt niet dat jullie basis veilig is. Hij is al heel fout bezig, in zijn hoofd. En hij is al uitgecheckt bij jou. Het is vanaf dat punt echt slechts een kwestie van tijd. Ja, of je moet hem in huis opsluiten om hem te willen beschermen tegen alle andere vrouwen in de wereld.
Wat er in het hoofd van een minnares omgaat doet er niet zoveel toe voor mij. Misschien is ze inderdaad niet goed in haar hoofd, misschien heeft je man wel keihard tegen haar zitten liegen over zijn gehuwde status, misschien hoopt ze vurig dat zij en jouw man zo'n bijzondere klik hebben dat hij jou voor haar verlaat (it has happened before after all...) of misschien is het ook maar gewoon een persoon die haar haar eigen leven leidt en kwam je man op het juiste moment, op de juiste plaats voorbij. Voor een verzetje, voor een kortstondige fling. No strings attached, weet ik veel.
Let wel: het is de man die de misstap begaat. Ik vind het persoonlijk al ver gaan om de man te vereenzelvigen met zijn daad, maar door de vrouw geen leuk mens te noemen vereenzelvig je haar ook met de verkeerde daad van je man. Je mag natuurlijk vinden van haar wat je wil (staat altijd vrij), maar wat mij betreft ligt de focus dan helemaal verkeerd. Je man en je zieke huwelijk is het probleem. Het enige probleem. Niet zij.
Seks hebben met een bezette man vind ik ook een daad. Dat is niet alleen de daad van die bezette man er is nog een partij bij betrokken.
Ik vind dat zeker iets over iemands karakter zeggen. Ik kijk altijd naar iemands acties ipv naar wat mensen zeggen daar kun je veel meer uithalen.
Iedereen kan mooie praatjes ophangen, maar uiteindelijk leer je iemand echt kennen door het gedrag. Vreemdgaan, manipuleren, stelen, liegen, moorden, mishandelen, verkrachten, oplichten, dat zijn handelingen die iets zeggen over hoe iemand in feite is.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.