Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

Kersje schreef op 09-08-2021 om 15:12:

[..]

Als het jou een fijner gevoel geeft dit zo te vinden en te zeggen, prima toch? Uiteindelijk gaat het om mijn gevoel.

Prima hoor, droom maar lekker door zou ik zeggen.

Kersje schreef op 09-08-2021 om 15:09:

[..]

Iedereen mag mij de schuld geven, maar ik voel me absoluut niet schuldig, ik ben enkel verantwoordelijk voor mijn eigen gedrag en heb enkel verantwoording aan mezelf af te leggen. Als het een ander helpt mij de schuld te geven, vooral doen, want ik zal dat zelf dus nooit zo voelen.

Laat ik vooropstellen dat ik vreemdgaan absoluut niet oke vind.

Maar ik snap je hier wel in, ik vind dat de gene die een relatie heeft verantwoordelijk is voor wat voor gevolg het in zijn of haar relatie heeft. Die persoon heeft verantwoording af te leggen, jij niet je bent single. Al zou die vrouw als ze me voorbij loopt me niet hoeven aan te kijken voor haar eigen bestwil (als ze weet en wist dat ik zijn vrouw was)

Maar nu heb ik wel een vraagje, zou je daar hetzelfde over denken als je de vrouw zou kennen? Of als je de vrouw wel eens gesproken hebt... je weet wel wat ik bedoel?

Kersje schreef op 09-08-2021 om 14:59:

[..]

Misschien niet zoveel zelf invullen

Ik schrijf nergens dat ik geen gezeik wil, dat waren de woorden van de persoon waarop ik reageerde. Ik calculeer dat wel degelijk in, maar is mijn keus en verantwoordelijkheid en heb geschreven hoe ik daarover denk en op zal handelen.

In het geval van minnaar zijn er bij hun geen kinderen, dus niet relevant. En v.w.b. zijn vrouw is hij toch écht zelf verantwoordelijk voor dat gedeelte of had je de illusie dat hij niet zou zijn vreemdgegaan als ik er niet was geweest? En dit laatste mag je dan meestal weer niet hardop uitspreken, want……..vul maar in, maar ik antwoord eerlijk.

Of ze iets vermoedt of niet, geen idee, ik ken haar niet.

Hoezo invullen? En bedankt voor je antwoord: je schuift alle verantwoordelijkheid van je af met 'zijn relatie dus zijn verantwoordelijkheid, als ik het niet was had ie wel een ander gekozen'.

Prima, ik zie het totaal anders.  

Herfstappeltaart schreef op 09-08-2021 om 15:05:

Ik kan me slecht verplaatsen in die nonchalante houding richting gezin van de sexgever.

ik verwacht ook niet dat iedereen zich kan verplaatsen in mijn gedachtegang/keuzes en anderen overtuigen is ook helemaal niet mijn bedoeling. Ik geef enkel antwoord op de vragen. Zo kan ik me weer heel slecht verplaatsten in sommige zwart/wit meningen, maar ieder zijn mening en dat is prima voor mij.

Poezie schreef op 09-08-2021 om 15:13:

[..]

Prima hoor, droom maar lekker door zou ik zeggen.

Dank je, jij ook!

Renmuis schreef op 09-08-2021 om 15:10:

[..]

Ja, dat klopt wel. Als de één seks wil, en de ander niet, dan geeft de stem van de persoon die geen seks wil de doorslag. Dat zou in elke situatie zo moeten zijn, binnen een relatie en buiten een relatie.

Ik vind dat niemand seks moet heb tegen diens zin, maar dat maakt diens wens niet belangrijker dan de behoefte van de partner. Als jij absoluut nooit meer van je leven seks wilt, maar je wilt je partner ook niet kwijt, vind ik dat je mee moet denken/werken aan een oplossing. Anders ben je net zo fout bezig. 

En hoewel deze situatie echt niet opgaat voor alle vreemdgangers heb ik te vaak topics van deze strekking gelezen, om deze casus er als relevant bij te halen.

Je kunt niet enkel je partner verantwoordelijk maken voor het oplossen van een probleem van jullie samen, doe je dat wel zou het heel goed kunnen dat die voor een oplossing kiest die niet hoort maar waarvan die hoopt dat het de minste is van alle kwade.

Je kunt namelijk en niet geen seks willen, en geen openrelatie willen en willen dat je partner bij je blijft. Als je dat alle drie wel wilt, vind ik het niet vreemd als de partner uiteindelijk toch kiest voor vreemdgaan als de liefde te groot is om weg te gaan.

Rachel. schreef op 09-08-2021 om 15:00:

"ik kreeg het fijnste stukje"
En uiteindelijk ligt hij snachts bij zn vrouw in bed, fijn hoor 😅

Uiteindelijk ben je maar een moment.. geen houvast.

En het is schijnbaar lastig voor te stellen dat dat precies is wat ik wilde! Niks geen grote schoenen in de gang of een kerel aan de kerstdis. 

Kersje schreef op 09-08-2021 om 15:19:

[..]

Dank je, jij ook!

Hoezo? Ik hoef ben al langer dan 20 jaar alleenstaand, en dat bevalt me uitstekend!

Nou ja, ik droom nog weleens over het winnen van de loterij, maar dat is een ander onderwerp

Rooss4 schreef op 09-08-2021 om 15:19:

[..]

En het is schijnbaar lastig voor te stellen dat dat precies is wat ik wilde! Niks geen grote schoenen in de gang of een kerel aan de kerstdis.

Als dat is wat je idd wilde, dan kan ik me voorstellen dat het voor jou als fijn ervaren wordt.

Maar kersje, ik ben nog wel benieuwd hoe jij dat ziet als je de vrouw wel eens gesproken zou hebben? Al is het een kort leuk gesprekje net als in supermarkt, of als je elkaar daadwerkelijk zou kennen. Maar ook als je elkaar dagelijks op straat zou tegenkomen en zou groeten. Zou je er dan hetzelfde na kijken?

Julali

Julali

09-08-2021 om 15:26 Topicstarter

Lollypopje schreef op 09-08-2021 om 15:19:

[..]

Ik vind dat niemand seks moet heb tegen diens zin, maar dat maakt diens wens niet belangrijker dan de behoefte van de partner. Als jij absoluut nooit meer van je leven seks wilt, maar je wilt je partner ook niet kwijt, vind ik dat je mee moet denken/werken aan een oplossing. Anders ben je net zo fout bezig.

En hoewel deze situatie echt niet opgaat voor alle vreemdgangers heb ik te vaak topics van deze strekking gelezen, om deze casus er als relevant bij te halen.

Je kunt niet enkel je partner verantwoordelijk maken voor het oplossen van een probleem van jullie samen, doe je dat wel zou het heel goed kunnen dat die voor een oplossing kiest die niet hoort maar waarvan die hoopt dat het de minste is van alle kwade.

Je kunt namelijk en niet geen seks willen, en geen openrelatie willen en willen dat je partner bij je blijft. Als je dat alle drie wel wilt, vind ik het niet vreemd als de partner uiteindelijk toch kiest voor vreemdgaan als de liefde te groot is om weg te gaan.

Helemaal eens, behalve die laatste zin. Als de ander geen open relatie wil, dan zit er niks anders op dan uit elkaar gaan. Vreemdgaan zou voor mij geen optie zijn. 

Rachel. schreef op 09-08-2021 om 14:56:

[..]

Ik snap in jou geval wel wat je beschreef met medelijden.. sommige vrouwen denken dat hij haar gaat kiezen ipv partner.

Ik zou dan alleen eerder geen medelijden hebben maar meer denken: leeghoofd, en dan denk je dat ie bij jou loyaal blijft? I wish you good Luck, je mag hem houden khoef geen afgelikte boterham 😚

Mensen met een sexueel verleden afgelikte boterhammen noemen... Zo veroordelend siert echt niet. 

Poezie schreef op 09-08-2021 om 15:22:

[..]

Hoezo? Ik hoef ben al langer dan 20 jaar alleenstaand, en dat bevalt me uitstekend!

Nou ja, ik droom nog weleens over het winnen van de loterij, maar dat is een ander onderwerp

Ja op dat gebied blijf ik ook maar dromen, komt niks van potverdorie

Rachel. schreef op 09-08-2021 om 15:24:

[..]

Als dat is wat je idd wilde, dan kan ik me voorstellen dat het voor jou als fijn ervaren wordt.

Ik niet. Ik zou echt niet met mezelf  kunnen leven als ik zou weten dat ik iemands bedrog faciliteer.

Julali schreef op 09-08-2021 om 15:26:

[..]

Helemaal eens, behalve die laatste zin. Als de ander geen open relatie wil, dan zit er niks anders op dan uit elkaar gaan. Vreemdgaan zou voor mij geen optie zijn.

Maar dan heeft partner1 ook niet wat die wilt. Die wil dat partner2 blijft.

Hoewel uit elkaar gaan de meest nette oplossing lijkt, kan ik mij dus voorstellen dat partner2 voor op de optie vreemdgaan gaat in die situatie. Dan denkt partner1 in elk geval dat die heeft wat die wil en kan de relatie die verder fijn is blijven zoals het is. Ik kan mij dus voorstellen dat het als de minst kwade oplossing kan voelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.