Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

Rachel. schreef op 09-08-2021 om 10:02:

[..]

Ik ben het er persoonlijk niet mee eens om samen te blijven voor de kinderen als je niet gelukkig bent, dit voelen de kinderen maken de kinderen mee en geloof het of niet ze zien het aan je, ik kan erover mee praten daarmee bedoel ik, ik ben een van die kinderen waarvan de ouders in het begin bij elkaar bleven voor de kinderen. Puntje bij paaltje wordt niemand daar gelukkig van.

Ik deel die mening ook niet, maar ik lees hem nog zo ontzettend vaak, dat duidelijk veel mensen wel zo denken.

Ik ken een vrouw die in de situatie zat zoals Lollypopje beschrijft. Die man zei dat zijn libido gewoon niet zo hoog was. Die vrouw is dus op een gegeven moment vreemd gegaan en dat kwam uit. Het betekende einde huwelijk en die vrouw werd weg gezet als een gemene overspelige vrouw. Jaren later is die man uit de kast gekomen en nu woont hij samen met een man. 

Julali schreef op 09-08-2021 om 08:12:

[..]

Dit denk ik ook. Je bent ook niet meer volledig aanwezig in je relatie en voor je kinderen (als je die hebt), want je staat nog maar met 1 been in de relatie. Al ben je fysiek aanwezig met je hoofd zit je elders.

Je bent niet meer op dezelfde manier beschikbaar voor de mensen om je heen, want je denkt aan die ander, aan je laatste afspraakje en hoe je het voor elkaar kunt krijgen om die ander weer stiekem te zien.

In plaats van een date met je geliefde te plannen en je energie, tijd, geilheid en liefde te besteden aan je partner, overnacht je met je minnaar een nachtje in een hotel. Het geld dat dit kost gaat niet naar een leuke activiteit met je partner en gaat ook niet naar je kinderen.

Aan alle kanten laat je steken vallen. Je partner vraagt zich af waarom je zo vreemd ruikt, waarom je er veel minder bent, waarom je veel minder zin hebt in seks, waarom je zo vaak met een vage glimlach voor je uit zit te staren en waarom je je telefoon ineens angstvallig bij je houdt zelfs onder de douche, waar die paar honderd euro per maand blijft die jij besteed aan hotelkamers, etentjes en cadeautjes.

En jij maar denken dat je het allemaal goed verborgen weet te houden, want Hahaha ze/hij heeft niks door, want ben ik toch een fantastische leugenaar, ik hou ze allemaal voor het ootje en ik heb lekker mijn zin en wat heb ik toch een fantastische seks, terwijl ik in mijn huis kan blijven wonen en geen gezeik heb met een scheiding en een boze vrouw/man.

Dat je relatie langzaam afbrokkelt heb je niet eens door. En ook niet dat in het restaurant waar je zit te eten, ook die collega van je man /vrouw zit, die je eens op een kerstborrel hebt gezien.

Jij hebt wel een bijzonder beeld van vreemdgangers. Eerlijk, als ik me zou zou voelen/gedragen bij vreemdgaan zou ik er veel te heftig in zitten voor mezelf, niet gezond.

Hoe het bij mij gaat? Ik denk niet constant aan hem (mocht je dit per ongeluk lezen op één of andere manier, sorry!  ). Onze laatste date schiet weleens door m'n hoofd ja. Maar dat concert van 2 jaar terug ook, en dat etentje met vrienden ook. Met m'n geliefde (een woord wat ik echt nooit gebruik maar dat terzijde) plan ik genoeg leuks. Er staat in september een hotelovernachting en volgende week gaan we samen uit eten. Met minnaar heb ik nog nooit een hotelovernachting geboekt en ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren. Onze dates betalen we om en om, dus dat kost me gemiddeld 40 euro per maand (hoog ingezet). Die paar honderd euro waar jij het over hebt is bij mij dus geen realiteit. 

Ik ben er niet minder vaak voor mijn partner, ik ruik niet raar (tenminste, niet raarder dan normaal), ik heb verre van minder zin in seks, ik staar niet met een vage glimlach voor me uit, m'n telefoon slingert gewoon in huis rond en die paar honderd euro herken ik niet. 

Ik denk inderdaad dat ik het goed verborgen houd, ik denk namelijk dat ik hem meer kwets als hij het wél zou weten. Ik denk helemaal niet hahahahahaha wat een sukkel. Ik heb inderdaad fantastische seks met minnaar en ik doe dingen met hem die ik thuis niet met partner doe. Dat is andersom overigens ook zo, met partner doe ik dingen die ik met minnaar (nog?) niet doe. Inderdaad, ik heb nu ons gezin bij elkaar in ons huis. Dát is de reden dat ik geen scheiding wil, omdat ik ons gezin fijn en waardevol vind. Hoe krom dat ook in (de meesten van) jullie ogen klinkt, maar juist omdat ik ons gezin fijn vind houd ik mijn minnaar geheim. 

Ben benieuwd of je nu wél leest wat er staat of dat je leest wat je wil lezen. En anders zijn er vast meelezers die er iets aan hebben.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

09-08-2021 om 10:07

watertoren schreef op 09-08-2021 om 09:53:

[..]

Masturberen is toch niet hetzelfde als seks met een partner.

Nee maar als die niet wil is het de makkelijkste weg.

Lollypopje schreef op 09-08-2021 om 09:56:

[..]

Maar kun je je voorstellen dat iemand in zo'n situatie vreemd gaat?

Is de vreemdganger dan echt zoveel fouter dan de partner die de seksualiteit van diens geliefde gijzeld?

Voor mij betekent monogamie dat je afspreekt dat je alleen met elkaar seks hebt. Die afspraak verbreek je eenzijdig door vreemd te gaan, maar ook door nooit meer seks te willen. Daarmee bedoel ik niet dat je verplicht bent om seks te hebben in een relatie, maar wel dat geen seks meer willen consequenties kan hebben voor je partner en de relatie. Als je geen seks meer wil en weigert om daarover te praten, dan vind ik vreemdgaan en daar niet over praten niet zo’n vreemde reactie van de partner. Eenzijdig een afspraak verbreken vind ik erg onhandig (op z’n minst), maar dat de ander dat dan ook doet wel weer logisch.

Lollypopje schreef op 09-08-2021 om 10:03:

[..]

Tja, maar als je zielsveel van je partner houdt is weggaan niet altijd makkelijk.

Het is zeker niet makkelijk ik kan me dat oprecht voorstellen, maar juist omdat ik zoveel van die persoon houdt, zou ik die persoon liever vrijheid gunnen al doet het pijn, dan het op mn geweten te hebben dat ik mijn geliefde voorlieg.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

09-08-2021 om 10:10

Lot_ schreef op 09-08-2021 om 10:04:

[..]

Jij hebt wel een bijzonder beeld van vreemdgangers. Eerlijk, als ik me zou zou voelen/gedragen bij vreemdgaan zou ik er veel te heftig in zitten voor mezelf, niet gezond.

Hoe het bij mij gaat? Ik denk niet constant aan hem (mocht je dit per ongeluk lezen op één of andere manier, sorry! ). Onze laatste date schiet weleens door m'n hoofd ja. Maar dat concert van 2 jaar terug ook, en dat etentje met vrienden ook. Met m'n geliefde (een woord wat ik echt nooit gebruik maar dat terzijde) plan ik genoeg leuks. Er staat in september een hotelovernachting en volgende week gaan we samen uit eten. Met minnaar heb ik nog nooit een hotelovernachting geboekt en ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren. Onze dates betalen we om en om, dus dat kost me gemiddeld 40 euro per maand (hoog ingezet). Die paar honderd euro waar jij het over hebt is bij mij dus geen realiteit.

Ik ben er niet minder vaak voor mijn partner, ik ruik niet raar (tenminste, niet raarder dan normaal), ik heb verre van minder zin in seks, ik staar niet met een vage glimlach voor me uit, m'n telefoon slingert gewoon in huis rond en die paar honderd euro herken ik niet.

Ik denk inderdaad dat ik het goed verborgen houd, ik denk namelijk dat ik hem meer kwets als hij het wél zou weten. Ik denk helemaal niet hahahahahaha wat een sukkel. Ik heb inderdaad fantastische seks met minnaar en ik doe dingen met hem die ik thuis niet met partner doe. Dat is andersom overigens ook zo, met partner doe ik dingen die ik met minnaar (nog?) niet doe. Inderdaad, ik heb nu ons gezin bij elkaar in ons huis. Dát is de reden dat ik geen scheiding wil, omdat ik ons gezin fijn en waardevol vind. Hoe krom dat ook in (de meesten van) jullie ogen klinkt, maar juist omdat ik ons gezin fijn vind houd ik mijn minnaar geheim.

Ben benieuwd of je nu wél leest wat er staat of dat je leest wat je wil lezen. En anders zijn er vast meelezers die er iets aan hebben.

Maar waarom dan toch? Dat is wat ik aan jouw verhaal niet echt snap. Je klinkt niet boos over je man, ik lees niet dat je ergens iets mist, seks is er blijkbaar ook nog. Leuke dingen doen ook. Wat voegt dat vreemdgaan dan toe?

Lollypopje schreef op 09-08-2021 om 10:04:

[..]

Ik deel die mening ook niet, maar ik lees hem nog zo ontzettend vaak, dat duidelijk veel mensen wel zo denken.

Klopt ik lees het idd ook nog vaak dat mensen bij elkaar blijven voor de kids.

BlueHeart schreef op 09-08-2021 om 10:10:

[..]

Maar waarom dan toch? Dat is wat ik aan jouw verhaal niet echt snap. Je klinkt niet boos over je man, ik lees niet dat je ergens iets mist, seks is er blijkbaar ook nog. Leuke dingen doen ook. Wat voegt dat vreemdgaan dan toe?

Er is seks ja, hele saaie, elke 2 weken een kwartier. Soms is de seks wat spannender maar dat komt zelden voor. En ja natuurlijk ben ik eerst gaan praten, geprobeerd dingen te veranderen, de hele mikmak. Maar als dat na een jaar geen resultaat oplevert doet dat wat met je kan ik je vertellen. 

Ik heb andere seks nodig dan die hij me kan geven. En dat gedeelte vind ik bij minnaar. 

BlueHeart schreef op 09-08-2021 om 10:10:

[..]

Interessant ook, het contrast met de hypothetische situatie 'ze houden zielsveel van elkaar maar 1 partner heeft geen behoefte meer aan seks'.

De meeste verhalen zijn gewoon niet zo extreem. Het zijn mensen die redelijk tot erg tevreden zijn met hun leven + relatie, maar die 'gewoon' dat 'extraatje' erbij willen. Omdat het kan, omdat ze iemand tegen het lijf liepen, omdat ze denken dat ze het prima gescheiden kunnen houden, omdat ze vanwege verliefdheid / aandacht / lust een afweging maken die de meeste mensen totaal niet kunnen begrijpen.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

09-08-2021 om 10:19

Lot_ schreef op 09-08-2021 om 10:14:

[..]

Er is seks ja, hele saaie, elke 2 weken een kwartier. Soms is de seks wat spannender maar dat komt zelden voor. En ja natuurlijk ben ik eerst gaan praten, geprobeerd dingen te veranderen, de hele mikmak. Maar als dat na een jaar geen resultaat oplevert doet dat wat met je kan ik je vertellen.

Ik heb andere seks nodig dan die hij me kan geven. En dat gedeelte vind ik bij minnaar.

Maar dan kun je toch beter uit elkaar gaan?  Als het op dat punt niet matcht zou ik voluit gaan voor iemand die het me wil en kan geven. Ipv stiekem dus.

BlueHeart schreef op 09-08-2021 om 10:19:

[..]

Maar dan kun je toch beter uit elkaar gaan? Als het op dat punt niet matcht zou ik voluit gaan voor iemand die het me wil en kan geven. Ipv stiekem dus.

Dat vind ik ook hoor. Ik kan daar echt niet bij.

Lot_ schreef op 09-08-2021 om 10:14:

[..]

Het is niet aan ons om jou te vertellen wat je wel of niet moet doen. 

Je zou jezelf af kunnen vragen of jij recht hebt op alles wat jij vindt dat je nodig hebt.  En hoe ver je vindt dat je daarin mag gaan. En hoe nodig je dat nu werkelijk hebt. Niet zo nodig dat je bereid bent je relatie ervoor op te geven in ieder geval. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

09-08-2021 om 10:26

Herfstappeltaart schreef op 09-08-2021 om 10:21:

[..]

Dat vind ik ook hoor. Ik kan daar echt niet bij.

Ik probeer het te snappen.

Duidelijk dat jullie allemaal een andere mening hebben, en dat is hartstikke prima. Ik probeerde jullie mee te nemen in mijn gedachtegang, een inkijkje in mijn hoofd zeg maar. That's it. Ik hoef niet gered te worden, en jullie mogen het allemaal niet met me eens zijn. Dat had ik ook niet anders verwacht. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.