Seksualiteit
Yvaine
24-03-2026 om 17:38
Dingen waar je spontaan van opdroogt
Van het weekend was ik in de speeltuin. Daar was ook een man met zijn zoon van een jaar of 5. Hij praatte continue in verkleinwoordjes. Laten we zeggen dat zijn zoon Peter heette, dan noemde hij hem Peetje. De zinnen gingen ongeveer zo “Nee, Peetje, papaatje kan niet op de trampo want papaatje is te groot”. Mijn nekhaar ging er van overeind staan. Dat je een koosnaampje voor je kind hebt snap ik nog maar waarom “trampo” en “papaatje”
Hoe dan ook, ik bedacht me dat ik die man gelijk helemaal niet aantrekkelijk vond door zijn taalgebruik, terwijl hij er verder prima uit zag. Waar droog jij spontaan van op?
yette
24-03-2026 om 20:11
Arrogantie, bouwvakkersdecolleté's, joggingbroeken met slippers eronder, ernstig overgewicht (sorry), vieze brillen, en dom gedrag zoals roekeloos rijden, teveel drinken en flauwe grappen maken.
Roos57
24-03-2026 om 20:25
yette schreef op 24-03-2026 om 20:11:
Arrogantie, bouwvakkersdecolleté's, joggingbroeken met slippers eronder, ernstig overgewicht (sorry), vieze brillen, en dom gedrag zoals roekeloos rijden, teveel drinken en flauwe grappen maken.
Scheelt mij typen 😅
En vies gebitje
Grindelwald
24-03-2026 om 20:36
Kampeerder schreef op 24-03-2026 om 20:29:
mensen die continue schrijven waar ze continu bedoelen
Maar hoe vaak schrijf je het woord continu?
Kampeerder
24-03-2026 om 20:37
Grindelwald schreef op 24-03-2026 om 20:36:
[..]
Maar hoe vaak schrijf je het woord continu?
![]()
Dat schrijft ik continu!
Poezenmeisje
24-03-2026 om 20:44
https://onzetaal.nl/taalloket/continu-continue
Ik heb het even opgezocht. 😄
MMcGonagall
24-03-2026 om 21:54
Hmmm zoveel eigenlijk. Soms vind ik die mensen best aardig, maar ik zou nooit kunnen vallen voor een onintelligente man. Of ik vind ze op zich niet lelijk maar dan is het een arrogante braller (gaat ook vaak samen met zelfoverschatting). Verder kale hoofden, dikke buiken, pinkringen, zweetoksels.
VerdrietigHoor
24-03-2026 om 22:15
Ik zeg ook trampo
Nooit beseft dat iemand dat raar vind, in mijn beleving is het gewoon een afkorting. We gebruiken het woord ook veel, trampoline buurt met ditto kids, zeg maar. Ik zal er eens op gaan letten
Ik droog op van mensen die "helemaal niet racistisch willen zijn hoor, maar..." gevolgd door de meest racistische uitspraken. En ik droog op van moeders (en soms vaders) die van alles verzinnen om een kind bij jou te laten spelen, vraag gewoon of het kan, ook al is het de vierde keer achter elkaar - who cares.