Seksualiteit
Lollypopje
15-04-2022 om 18:58
BDSM, voor de liefhebbers - deel II (gesloten)
Ons eigen fijne kleine hoekje op Viafora. Het clubje SM-ers en andere kinksters is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.
https://www.viafora.nl/forum/seksualiteit/bdsm-na-omtrekkende-bewegingen
Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:
Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/
Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/
Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/
Submissive Guide
https://submissiveguide.com/
Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/
Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay
En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum
een paar filmpjes
ScatteredStars
09-10-2022 om 11:16
@Lolly: Ook leuk! Ben wel heel benieuwd naar hoe zoiets zal zijn hoor. Maar gelukkig ga ik niet alleen haha.
@Milana: Ah wat jammer zeg, en dat is precies elk jaar zo?
@Kelly: Hoe was het?
@Coco: Hoe was het bij jou?
Hoe doen anderen dit als er bijv. 2 weken tussen een speeldate zit? Is er online een soort van dynamiek/opdrachten of hou je het daar? Ik merk dat ik het nodig heb dat er ook buiten de slaapkamer sprake is van een dynamiek. Anders ga ik hem meer als 'gelijke' zien en dan gaan opdrachten dus lastiger, die online worden gegeven (terwijl ik deze wel zelf wil en er ook om heb gevraagd). Dan kan ik "brutaler" antwoorden terwijl respect wel basisregel is, in de zin van bdsm. Op mijn verzoek is er dus ook ingesteld dat er ook buiten de slaapkamer ook sprake van dynamiek is. Ik vind het voor mezelf een fijne reminder ofzo? Het is niet dat ik me daardoor beperkt voel in wat ik vertel/zeg tegen hem over bijv. vanilla dingen.
Kelly_xxx
10-10-2022 om 09:18
Feestje was leuk ook al voelde ik me. Het helemaal top in de ochtend, dat trok gelukkig ‘s middags bij. Was fijn andere mensen bezig te zien, klein beetje te praten. En samen te spelen terwijl anderen keken. Er was een verschrikkelijk goede burlesque danseres; was heel gaaf om te zien. Top had deze keer ook onze eigen speeltjes meegenomen dus we konden echt spelen. Wel even te veel pijn en te weinig subspace op een gegeven moment dat werd gelukkig heel snel opgelost nadat ik mijn voeten stampte.
Zal hem even een tijdje niet zien. Ga een paar weken op vakantie. En nee wij spelen echt alleen met die dynamiek op de slaapkamer of soms wat onderweg naar een feestje maar verder niet.
Vorige Dom wilde nog wel eens plagen met wat chat maar ook niet meer dan eens een foto vragen of zo.
Voor mij is een collar omkrijgen het moment dat ik zonder te denken switch. Maar ik kan me voorstellen als je elkaar niet vaak ziet dat je dan meer nodig hebt. Ik weet niet hoe ik dat zou invullen.
Martje80
11-10-2022 om 09:03
KWS klinkt leuk, maar is veel te ver weg. Ach ja, we vermaken ons nog met de speeltjes die we hebben.
Ik vind het lastig dat ik op het moment meer behoefte heb om te spelen dan manlief. Ik heb me denk ik ook meer ondergedompeld. Ik spreek soms mensen op Fetlife en dagelijks op Discord.
Marquise
11-10-2022 om 17:32
Ik vind van KWS alleen events uit 2017 en 2018. Is het alleen via fet bekend gemaakt?
Hoi allen trouwens!
Het is hier wat stilletjes op bdsmvlak.
CocoCharlie
11-10-2022 om 18:20
Ik heb een minder leuk weekend gehad dan ik had verwacht. Ik was bij D., maar de lust was opeens mijlenver te zoeken bij mij. Dat kan natuurlijk gebeuren, maar ik zag er zelfs enorm tegenop. Niets gedaan natuurlijk, beetje tegen elkaar aangelegen en film gekeken en blijven slapen. Maar als ik heel eerlijk ben was ik net zo lief naar huis gegaan. Ik ben ook een beetje gek weggegaan de volgende dag, want hoewel onze communicatie altijd heel goed is wist ik niet zo veel te zeggen. Ik wilde namelijk niet tegen hem zeggen dat ik ook wel naar huis had gewild omdat ik dat vervelend voor hem vond. We keken er namelijk allebei erg naar uit. Dus ik ben voor het eerst niet helemaal eerlijk geweest. Ik weet ook niet hoe het komt, en ik weet ook niet of ik dat wel helemaal wil gaan analyseren.
Rooss4
11-10-2022 om 18:25
Wat jammer Charlie, dat klinkt echt als een deceptie. Vind je hem misschien niet zo heel erg leuk meer, is de magie er een beetje vanaf? Dat kan hè? Het kan ook zijn dat het een incidenteel mislukkinkje was, dat het de volgende keer weer helemaal top is.
ScatteredStars
15-10-2022 om 16:43
Wat jammer Charlie dat het weekend tegenviel. Heb je er nog met hem over gepraat of heb je het gelaten voor wat het was?
@marquise: Ik heb het via FL gezien, geen idee of het via een andere weg ook bekend wordt gemaakt.
@Kelly: Gelukkig dat je middags weer beter voelde. Wel fijn dat het goed is opgelost toen je aangaf dat het even te veel was op dat moment.
Wat noem jij elkaar niet zo vaak zien? Of nja hoe vaak zie jij je Dom wil je dat niet 'nodig hebben'?
@Lolly: Hoe gaat het met jou? Heb jij al wat betere dagen?
Lollypopje
16-10-2022 om 18:09
@Kelly fijn dat het feestje leuk was
@Coco balen van vorig weekend, maar ik denk dat iedereen weleens zoiets kan hebben 
@Marquise volgens mij staat het alleen op fl, maar als je wil kan ik je wel de info mailen 
Marquise
17-10-2022 om 10:40
@Lollypopje: ah ok! Ik zat wat te googlen maar dat leverde niet veel op. Extra info is altijd welkom, merci 
ScatteredStars
19-10-2022 om 10:42
Volgende week heb ik nog met iemand afgesproken en als die afspraak goed verloopt, waar we beide vanuit gaan, dan maken we er officieel een D/s van. Het zou echt voor het eerst zijn dat ik iemand heb die tijd en aandacht voor me heeft. Voor beide voelt het goed, willen er iets serieus van maken en ook voor het eerst in bijna jaar kan ik een commitment aan gaan. Ik behoud wel mijn vrijheid, maar ik wil op het moment geen nieuwe dingen aangaan. Voor mensen die langer mee lezen, die weten wel dat het een hele stap is, dat ik dat niet meer wil. Ik wil wel gewoon spelen op feesten of evt. met contacten die ik al ken, maar verder niet. Eerst wil ik dit een serieuze kans geven. Voor nu voelt het ook alsof ik daar voldoende aan heb.
Het enige is wel, hij heeft open relatie. Ik heb zijn vriendin gesproken en mag die ook aan blijven spreken als ik dingen wil checken. Dus er is vanuit die kant veel openheid en het gesprek heeft zowel haar als mij goed gedaan. Net als gisteren had ik wel wat onzekerheden erover die ik wilde uitsluiten voordat we beslissen dat we het echt doen, maar daarover valt dan gewoon te praten en ben ik weer gerustgesteld.
Er is gewoon geen onzekerheid of drama bij deze man. Het is gewoon rust, hij geeft rust. Hij weet wel hoe ik in elkaar zit en zijn stijl sluit wel bij hetgeen aan hoe ik het fijn vindt. Er zijn ook een keer geen red flags of Orange flags.
Lollypopje
19-10-2022 om 13:27
Dat klinkt echt heel fijn Stars 
Zeker als je verder geen relatie hoeft, kan dit prima werken.
ScatteredStars
19-10-2022 om 16:20
Ja het is ook echt fijn!
Nja ene kant is het jammer dat die optie compleet is uitgesloten, niet om hem als persoon, maar in het algemeen. Omdat mijn ideale liefdesrelatie wel met iemand is die aan bdsm doet. Maargoed het is denk ik beter dat ik eerst gewoon eens ervaar hoe het is om een band met iemand op te bouwen, hoe een 'echte' Dom is en hoe een D/s kan zijn. Nu zijn er sowieso geen gevoelens of iets en ook niet dat ze aan het groeien zijn, dus dat scheelt. En later kan ik altijd verder zoeken naar iemand. Het is niet dat als ik met deze een D/s krijg, het andere hoef uit te sluiten met iemand. Ik zou alleen ook niet weten hoe ik op zoek zou moeten gaan naar een liefdesrelatie als je eis ook bdsm is. In mijn ogen lukt dat alleen als je ook met diegene speelt en zo een band opbouwt.
En het scheelt wat jij ooit tegen me zei, sindsdien kan ik dingen beter scheiden @lolly. Je hebt verschillende gevoelens, je kan ook verliefd zijn op een rol bij iemand. Dat het niet altijd een persoon hoeft te zijn. Daar is nu geen sprake van, maar ik weet wel dat sinds je dat hebt gezegd, ik die dingen veel beter kan scheiden en er eigenlijk bijna alle keren achter kwam dat dat speelde en geen "echte" gevoelens. Ik durf daarom dit ook veel beter aan, omdat ik weet dat dit bij mij wel kan spelen, maar het niet romantische gevoelens hoeven te zijn. Dat maakt het minder eng.
Lollypopje
19-10-2022 om 16:29
Wat fijn Stars 
Liefde voor de rol
Liefde vanuit de rol
En relatieliefde
Zijn inderdaad allemaal verschillende dingen.
Zelf heb ik wel gemerkt dat het tweede net zo intens kan zijn als het derde, waardoor ik zelf niet meer in staat was om mij open te stellen voor een ander die mij meer zou kunnen bieden. Mijn liefde voor mijn toenmalige Meester was zo diep en intens. Daarom wil ik zelf nooit meer een D/s zonder een relatie, omdat ik weet hoe intens ik kan voelen als iemand dat bij mij los maakt.
Maar hoe dat voor jou werkt zul je vanzelf ervaren. Ik ken ook mensen die dit niet zo intens hebben met hun D.