Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

BDSM, voor de liefhebbers - deel II (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

20-09-2022 om 20:07

Wat een lieverds zijn jullie toch
Ik had echt enkel ja of nee verwacht als antwoord op de vraag 
FIJN! Jullie reacties, suhuuuper lief!  

Lollypopje schreef op 19-09-2022 om 17:51:

@Stars Ik ben ook heel benieuwd hoe je hebt gehad.

@Beertje Ik merkte inderdaad op een gegeven moment dat ik er klaar voor was.

Aangezien je al een nieuwe speelpartner hebt, vermoed ik dat er klaar voor zijn niet jouw probleem is, maar dat je vertrouwen door iets een flinke knauw heeft gehad. De vraag is dan eerder, ben je er aan toe om aan uit je comfortzone te stappen?

Ja joh, jij mag niet meer meedoen  
(wel hoor, altijd  ) Dit is toch veel te diep?
Het zijn een beetje tegenstellingen geworden
Met hem kan ik uit bepaalde comfortzones stappen / dan doe ik 't alsnog niet zelf
Ik zou zomaar heel erg verliefd kunnen worden / dan wordt hij een rebound 
Met een vingerknip kan ik een geweldige man naar binnentrekken / dan ga ik weer stilzitten
Deze vreemde meneer zegt precies de dingen die ik zoek! / Deze meneer gaat precies hetzelfde reageren als z'n voorgangers als ik hem binnenlaat 

Nee dus

@ Stars wat heerlijk dat je het zo leuk hebt gehad op het feestje en dat je de smaak te pakken hebt! Over je vraag over het stopwoord tijdens een opdracht: mijn D stopte uiteraard meteen en belde me meteen op. Hij wilde natuurlijk graag weten wat het was wat me op een verkeerde manier trieerde. We hebben het er over gehad maar ik wist en weet het eigenlijk nog steeds niet echt. Het is gewoon niets voor mij. 

@ Beertje lastig hoor..... Ik zou natuurlijk graag willen zeggen go with the flow en zie maar hoe het allemaal loopt. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. 

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

20-09-2022 om 20:54

@Feniks  JAAAA!! dat zijn de betere updates!
Smoorverliefd nog wel! Gefeliciteerd!! 
Zo leuk dat jullie contact hebben gehouden en zo snel kan 't dus gaan
Na de datingfase wordt deze relatie dan vanille met een D/s? 
Je hebt het hele totaalplaatje gevonden terwijl je op een date was met een ander? 😂

Dank je wel voor 't delen van je verhaal
Je slaat een beetje de spijker op z'n kop

"Dat wantrouwen herken ik. Ik heb ook een flinke dreun gehad. Maar dat buig ik om naar zoiets als dat hetgeen wat gebeurt is, los staat van een nieuw persoon/date. Anders komt die persoon al met 2 - 0 achrerstand in je leven, en dat vind ik niet eerlijk. Ik ga graag van het positieve van een persoon uit.
Maar mijn onzekerheden of wantrouwen spreek ik wel uit. En daar staat en valt veel mee: communicatie. Je kwetsbaar openstellen voor iemand.... heel lastig. Dat doe je niet zomaar bij de eerste de beste denk ik. Of dat kan ik niet." 

Hoe doe je dat dan? Is daar een simpele verklaring of uitleg voor? 
Want speelpartner staat inderdaad op 2-0 achterstand en dat is gebaseerd op niks
Sterker nog, ik vertel hem dat hij over een poosje een totaal ander persoon is dat me enkel zal objectiveren en aankleden naar zijn believen, zonder liefde
Maakt die arme man best in de war als ik weer m'n voorkeuren uitspreek
Er is dus een heilig geloof dat ook deze weer zal kwetsen en ik die 't niet zal zien aankomen, maar wel met de prettige gevolgen zit
Dus als je een tip of trucje hebt hoe iemand niet op 0-2 achterstand te zetten, dan hou ik mij sterk aanbevolen

Want 

" Wat ik wil zeggen is dat je bij de juiste persoon, bij het juiste gevoel, je juist wel kwetsbaar wil openstellen. Dat het je sparring partner wordt, iemand die je (kinky) weirdness leuk vindt, die je steunt, die zijn best doen om je te begrijpen. Want bij hem wil ik dat. Bij hem kan ik mijzelf zijn."

Dit is best wel aan de orde dat dat kan! 

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

20-09-2022 om 22:15

Martje80 schreef op 20-09-2022 om 18:16:

Wat bijzonder, dan kom je 'gewoon' iemand tegen en dan klikt het ook op kink gebied. Super.

Beertje, je hebt pb!

Dat heb jij ook gehad  

Suuuhuuuuper bedankt voor je pb 
Ziet er echt super leuk uit! 
En ik krijg meteen kriebels om te proberen of een ontwerpje van ooit hierin zal passen
Zal 't gelijk lijken alsof ik super goed ben in rope bunny zijn 
Uiteraard zijn er nog een paar vraagjes, die PM ik je morgen eventjes als je dat goed vindt? 
(Met de kleine aantekening dat ik mega slecht ben in opvolgen van mail kan dus ook overmorgen worden  )

Brene heb ik gegoogled, dank je voor de tip! 
Is er een specifiek boek waar je baat bij gehad hebt? 
En hebben jij en je man dit samen gelezen voor jou? 

@stars My oh my, van een leeg profiel naar bdsm feesten en een netwerk opzettend
Wat zul jij trots zijn op jezelf zeg!  
Ben ik wel in elk geval  

Heeeeerlijk hoe je meteen 't uiterste diepe ingesprongen bent en 't voor de volle 100% ervaren hebt
Hoe is het nu, een paar daagjes later, met je? 
Heb je hier ook last van subdrop of juist alleen extra energie? 

Jij ook dank je wel voor je ervaringen
Je was er eerder al mee begonnen en toen verdween ik eventjes 
Mega lief dat je opnieuw antwoord wilde geven ik ben een beetje in rondjes aan het rijden
Misschien is " het gewoon doen" inderdaad het beste antwoord 
Zie op wat voor mooie avonturen het jou allemaal brengt

Of het serieus is tussen speelpartner en ik vind ik nog een lastige vraag
We hebben namelijk niks, echt niks
Ik noem hem hier voor de vorm speelpartner omdat er iemand met regelmaat over de vloer komt en het niet enkel vanille blijft, maar we hebben niks hij is zo vrijgezel als maar kan en ik dus ook
Wel is hij echt mijn vertrouwensmaatje geworden, ik kan zo ontzettend op hem rekenen en bouwen! 
Zodra ik even in het verleden verkeer hoef ik maar een appje te sturen en hij laat alles uit handen vallen  
Maar we hebben niks 

@Coco Haha ja! Makkelijker gezegd dan gedaan inderdaad
Echter zoals ik al schreef aan Stars, misschien toch de beste en enige optie 
Jij bent net zoals ik liever binnen met een D dan ronddartelend in de scene
En ik meen me te herinneren dat je schreef dat je geluk had gehad bij het vinden van deze D en hoe soepel alles verliep 
Dan ben je denk ik ergens toch gaan zoeken denk ik? 
Als dat zo is, mag ik vragen waar? Je klinkt zo super heppie met je D 

@EV heel herkenbaar, die verwardheid 
Zo vaak heb ik de afgelopen tijd gedacht "je zegt de juiste dingen, maar je bent te vroeg" 
En zo klinkt het voor jou ook een beetje, je verwardheid is best merkbaar door het scherm heen 

Je schrijft dit: 
Of dat weet ik misschien wel (alles in 1 relatie)

En vervolgens dit: 
Met de man die ik net noem is een echte relatie trouwens ook niet mogelijk. Hij woont samen, mist ook vanalles, maar wil zijn relatie houden.

De laatste man is dus niet wat je zoekt op lang termijn

Dan zijn daar de kriebels
Moeten die gestild worden in een relatie? 
Zou je misschien, zolang je bezig bent met therapie, lekker op koffiedate kunnen gaan en een keertje spelen om het weer te ervaren?

Dan is er ook nog stoppen met huidige vriend, want wanneer is iets genoeg?
Eerlijk? ik lees je nu al een poosje over stoppen  
Toch is het aan jou wanneer het echt genoeg is en tot dusver is hij er nog
Kan het zijn dat er wat verlatingsangst meespeelt? 
Misschien is een boek van Brene Brown ook iets voor jou? 

Mijn advies (die ik eigenlijk op 't moment helemaal niet mag geven zou zijn dat je eerst even rustig therapie afmaakt 
Het kan zo heftig zijn en je hoofd veel te vol stoppen 
Ben je monogaam met je huidige vriend? Anders zal ik dat gedeelte even laten rusten als het samenzijn je verder ook niet tegenwerkt (of klink ik nu super onaardig richting hem?) 
En potentiele koffiedate weet je al dat het niets is voor de lange termijn
Maar misschien wel heel leuk voor een keertje en wie weet helpt dat weer bij de beslissing van je huidige vriend? 

Ik wens je liefde wijsheid en een schaar toe, om al die warrigheid door te knippen  

Die denkbeeldige schaar heeft me wel geholpen om nu e.e.a. voor mezelf beslist te hebben (ik hou van metaforen!).

Ik denk dat ik niet iets zo intens 'erbij' kan hebben. Dus het is ofwel stoppen met mijn relatie als ik méér wil, ofwel genoegen nemen met hoe het is. Wat dit laatste betreft: ik hoor net vanmiddag dat de aangevraagde partnergesprekken zijn goedgekeurd, d.w.z. dat partner en ik samen gesprekken gaan hebben bij daar waar ik in therapie ben. Ik hoop dat dit dan eindelijk de ultieme duidelijkheid gaat geven hoe en of ik met hem verder wil.

Wat koffiedate betreft heb ik besloten dat ik dit niet ga doen. Om de reden die ik hierboven noemde, bij het begin van de tweede alinea. En ook speelt nog mee dat ik een tijdje geleden wel teleurgesteld in hem was toen hij niet communiceerde, maar mij negeerde (zo kwam het althans op mij over). Iets waar ik echt niet tegen kan.

Bedankt nog voor je uitgebreide reactie, Beertje! Ik denk ook dat er verlatings-/bindingsangst meespeelt, en zeker weten onveilige/gedesoriënteerde hechting. Wat vervolgens invloed heeft op AL mijn relaties. Mij focussen op de therapie is een zinvol advies, want ik merk ook dat daar veel energie naartoe gaat. Maarre... wat leuke of lekkere afleiding is ook welkom

@Beertje: wij willen inderdaad de vanille + D/s kant op. Het alles in één eigenlijk, dat wat EV ook noemde.
Nou. Als je het zo schrijft 🙈.

Ik heb geen simpel antwoord voor je, helaas. Maar ik merk wel dat het bij jezelf begint. Dus eerst aan de slag met je eigen denkwijze. Zo cliché, maar zo waar: het begint bij jezelf. 
Ik buig ook vaak dingen om/verplaats mij in de ander: welke indruk maak ik, wat zeg ik nu eigenlijk, welke boodschap probeer ik over te brengen? En komt dat ook daadwerkelijk zo over, of creëer ik zelf ruis op de lijn? Ik hou mijzelf wat meer een spiegel voor. En dat kan heel confronterend zijn (zeker in het begin), maar ik ben hierdoor wel een fijner persoon (voor mijzelf en een eventuele partner) geworden.

Als je je openstelt kan je gekwetst worden. Eens. Maar wat als je je niet openstelt? Word je daar gelukkig van? Voor de rest van je leven? 
Of kan je beginnen met dat loslaten, en te genieten van het hier en nu?

@EV: ik vind dat je een goede beslissing hebt genomen op deze manier. 
Weet je al wanneer de partnergesprekken gaan beginnen? En hoe staat je partner erin om deel te nemen aan deze gesprekken? 

Lollypopje

Lollypopje

21-09-2022 om 19:28 Topicstarter

Hier momenteel erg moe, dus zelf weinig toe te voegen, maar ik geniet van jullie mooie posts en wijze woorden die worden gezegd.

En Stars fijn dat je zo hebt genoten van het feest.

voor iedereen

@Feniks: Volgende week heeft hij eerst een gesprek alleen (ikzelf heb met haar al een gesprek alleen gehad). De vier weken daarna hebben we samen een gesprek; daarna gaat zij ergens anders werken. Hopelijk is het voor mij dan duidelijker hoe/of/of niet (...) ik verder wil met hem. Of wat ik echt wil. Nu is het: het ene deel wil dit, het andere deel wil heel iets anders... verwarrend.

Beertjelief schreef op 20-09-2022 om 22:15:

[..]

Dat heb jij ook gehad

Suuuhuuuuper bedankt voor je pb
Ziet er echt super leuk uit!
En ik krijg meteen kriebels om te proberen of een ontwerpje van ooit hierin zal passen
Zal 't gelijk lijken alsof ik super goed ben in rope bunny zijn
Uiteraard zijn er nog een paar vraagjes, die PM ik je morgen eventjes als je dat goed vindt?
(Met de kleine aantekening dat ik mega slecht ben in opvolgen van mail kan dus ook overmorgen worden )

Brene heb ik gegoogled, dank je voor de tip!
Is er een specifiek boek waar je baat bij gehad hebt?
En hebben jij en je man dit samen gelezen voor jou?

Graag gedaan Beertje 

Leuk dat je er kriebels van krijgt om wat te maken. Als het af is, wil jij dan showen?

Ik vind Daring Greatly haar beste boek. Daarin staat ook het hoofdstuk over Gremlins. 

En ja, hij heeft het boek voor mij gelezen toen we net een relatie kregen. Ik was er toen ook in bezig. En ook nog het boek Liefdesbang. Dat vonden we allebei heel verhelderend en heeft ons veel gespreksstof opgeleverd.

@Lollypopje:  , hopelijk voel je je snel minder vermoeid. 
Ev: ik hoop dat de gesprekken een houvast zijn voor jullie beiden, om het één en ander helder te krijgen. Sterkte.

Lollypopje

Lollypopje

22-09-2022 om 19:44 Topicstarter

@Feniks Komt door de medicatie die ik nu slik, maar die er uiteindelijk voor moet zorgen dat ik meer energie ga krijgen. Dus ik hou me er aan vast dat het tijdelijk is 😊

Hoi allen. Ik heb me gisteren door beide BDSM topics geworsteld om bij te lezen maar vandaag ben ik weer al alles kwijt.  Behalve de legendarisch vermoeiende pogingen om een zekere koning te begrijpen met wat hij nu in godsnaam bedoelde. 

Enfin, ik ben dus Marquise, een relsub met een uiterst burgerlijk bdsmleven en vooral in de slaapkamer. Mijn vriend, die ik maar Lodewijk noem want waarom ook niet, is mijn D. en wij zijn strikt monogaam. Bij ons ligt (lag?) de nadruk vooral op bondage/shibari/touwtjes, beetje impact play, wat discipline, veel uitdagen en vooral aanrommelen. Momenteel ligt het ook allemaal op zijn kont want burn-out aan mijn kant en een overvolle agenda bij hem. Ik vind kattenoortjes en vlemen en niet luisteren heel grappig, maar ik denk dat het allemaal geen petplay is. Of ik vermijd de term omdat de ideeën die velen hebben erover vooral niet aansluiten bij wat we deden. 

Het is nu heel langzaam allemaal aan het opkrabbelen en ik ben heel benieuwd waar het ons brengt. 

Welkom Marquise. Wat stel jij je leuk voor, en respect voor het lezen van beide topics! 😁

Fijn dat het weer wat begint op te krabbelen voor jullie!

Lollypopje

Lollypopje

25-09-2022 om 12:41 Topicstarter

Welkom terug Marquise

Ik was die koning helemaal vergeten, maar echt wat een figuur was dat 😂

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.