Seksualiteit
Lollypopje
15-04-2022 om 18:58
BDSM, voor de liefhebbers - deel II (gesloten)
Ons eigen fijne kleine hoekje op Viafora. Het clubje SM-ers en andere kinksters is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.
https://www.viafora.nl/forum/seksualiteit/bdsm-na-omtrekkende-bewegingen
Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:
Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/
Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/
Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/
Submissive Guide
https://submissiveguide.com/
Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/
Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay
En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum
een paar filmpjes
Feniks
09-09-2022 om 16:31
@Lolly: ik merk steeds dat er bij mij geen overgave of onderdanigheid komt, als ik het (verliefdheids- of houden van) gevoel mis.
Een beetje experimenteren en wat dingen uitproberen is allemaal leuk en gaat ook goed, maar ik blijf mijzelf blokkeren om de diepte in te gaan, om o.a. 'extremere' kinks uit te proberen.
Dus ik denk nu vooral na over hoe reëel (of passend voor mij) het is, om wellicht het 'alles in één' persoon te gaan zoeken.
Martje80
09-09-2022 om 17:45
Wat goed dat je dat bij jezelf bemerkt hebt, Feniks. Hoe sta je tegenover monogame relaties?
Lollypopje
09-09-2022 om 17:49
Feniks schreef op 09-09-2022 om 16:31:
@Lolly: ik merk steeds dat er bij mij geen overgave of onderdanigheid komt, als ik het (verliefdheids- of houden van) gevoel mis.
Een beetje experimenteren en wat dingen uitproberen is allemaal leuk en gaat ook goed, maar ik blijf mijzelf blokkeren om de diepte in te gaan, om o.a. 'extremere' kinks uit te proberen.
Dus ik denk nu vooral na over hoe reëel (of passend voor mij) het is, om wellicht het 'alles in één' persoon te gaan zoeken.
Mooie zoektocht.
Ik merk bij mijzelf ook dat ik veel dieper kan gaan met gevoelens. Zo voel ik heel erg veel liefde voor mijn speelmeneer, al is dat niet op de manier dat ik een toekomst met hem wil, en daardoor kan ik me veel meer geven. Is wat wij hebben als we samen zijn zoveel meer, dan dat ik met iemand kan ervaren bij wie ik dat niet voel.
Dus ik begrijp wel een beetje wat je bedoeld. En als het gaat om alles in één persoon zoeken, er zijn mensen die dat hebben. Dus als zij het kunnen, dan is dat voor jou net zo reëel.
ScatteredStars
09-09-2022 om 18:03
@Lolly: Sorry ik dacht dat ik allang had gereageerd op je uitleg, maar dat heb ik dus niet gedaan. Bedankt iig voor je snelle reactie want ik had hem wel gelezen. En je reactie daar haha. Hij zit er nog steeds en het wordt niet heel veel lichter, wat ik niet compleet snap na 5 dagen. Maargoed ik heb er geen last meer van of een zwelling oid. Hij heeft me gewoon nogal goed geraakt denk ik. En ik maar denken dat cane plekken veel langer bleven zitten...
Wel goed dat je er ook zelf bent achter gekomen en daar ook naar heb gehandeld. Om daarna alleen nog maar te spelen met personen met wie je wel een connectie hebt en waarvoor je iets wil doen/lijden.
@Roos: omg haha ik zie het nu ook, sorry. Dat was je oude naam toch? Of verzin ik die Z er nu compleet zelf achter?
Ja voor 2 personen heb ik dat wel dat ik ze niet teleur wil stellen en waarbij ik gehoorzaam probeer te zijn. Ik wil van hun eigenlijk ook die bevestiging dat ik het goed heb gedaan. Maar om hetgeen wat jij zegt echt tot uiting te brengen, zal ik meer met ze moeten spelen.
Net als afgelopen date, ik wil dat hij een leuke avond heeft en ik zelf ook. Maar daar speelt het gevoel van teleurstellen minder.
Wat leuk dat het ook nog na 6 jaar gebeurt om nieuwe dingen te ontdekken! Dus hij slaat je bijv. niet met een zweep/cane?
@Coco: Wat leuk, veel plezier! En in zo'n context klinkt het wel leuk, je weet iig dat je een leuk weekend krijgt!
Ik vind als ze me bijv. met sletje aanspreken leuk. Het raakt iets ofzo? Ik weet ook dat ze het niet perse als belediging bedoel zoals de betekenis in de vanilla wereld. Het lachwekkende is dan wel weer dat ik juist bang ben dat mensen me echt zo zien door mijn gedrag 🥲
@Feniks: Wat jammer dat je niet helemaal op je plek voelt bij bepaalde relaties. Ik hoop voor je dat je er snel uitkomt. Twijfelen en zoekende zijn is zo vervelend. Veel plezier met je date! Is hij voor iets serieus of dat niet?
Ik denk dat het best mogelijk is om in 1 persoon alles te vinden. Het is misschien alleen een moeilijkere zoektocht, maar er zijn mensen die het gelukt is. Waarom zou jou het dan niet lukken?
@martje Jammer dat jullie deze maand te druk zijn om te spelen, maar extra leuk als jullie het weer kunnen.
____
Ik ben weer bezig met een zoektocht naar een Dom, maar ik wissel zelf gewoon zo snel van gedachten wat ik nu exact wil. Sommige mensen voldoen aan mn hele checklist, sturen super lange berichten en zeggen wat ik wil horen, maar ik voel er gewoon werkelijk niks bij. Ik wacht met reageren omdat ik geen zin heb. Ik raakte overprikkelt van alle reacties en had geen zin meer.. Eigenlijk is er maar 1 iemand die mijn interesse heeft en die is wel wederzijds. Hij heeft alleen zelf ook al aangegeven dat hij niet compleet aan mijn wensen kan voldoen. Alleen ik heb het zelf wel in de hand op dit moment. Ik maak geen impulsieve beslissingen meer en met degene wie ik wil afspreken weet dat het nog geen 'ja' is op dit moment. Ik wil wel hoor, maar dat is niet verstandig. De dingen die ik doe sta ik 100% achter en daar heb ik ook goed over nagedacht.
Eigenlijk was ik weer op zoek gegaan omdat ik vond dat ik niet eenmalige speeldates kon blijven hebben. En niet in dit tempo want nouja dat vind ik niet oke. Vooral om het feit hoe andere mensen daar tegenaan kijken. Zelf heb ik daar minder moeite mee, ik ben eerlijk tegen over ze, heb het naar mijn zin en ik ben nu niet gebonden. Maarja dan nog..
Wat is jullie bdsm definitie van een slet eigenlijk?
Lollypopje
09-09-2022 om 18:14
@Stars Ik ken echt meer dan genoeg mensen die een D/s hebben en daarnaast ook nog met anderen spelen, samen of los van elkaar. Dus als jij dat wilt, dan kan dat. En als de ander jou dat niet kan of wil geven, dan ben je geen match.
Ik ben zelf ook niet monogaam. Daar zijn diverse redenen voor, maar twee daarvan zijn dat ik ontzettend geniet van de connectie die ik heb met diverse mensen en hoe die met iedereen anders is. De andere is dat iedereen anders is in een spel. Andere kwaliteiten en/of interesses heeft. Ik zou het super jammer vinden als ik bijvoorbeeld nooit meer uitgebreid geknoopt zou worden, omdat ik een D zou treffen die daar niks mee heeft. Ik wil het gewoon allemaal 
Voor mij is en slet iemand die bewust geniet van diens seksualiteit, ongeacht wat de buitenwereld daarvan vind.
ScatteredStars
09-09-2022 om 18:18
Dat is wel zo hoe jij zegt, het is leuk om te ervaren hoe iedereen anders is. Je doet andere ervaringen op en niet iedereen vindt hetzelfde leuk idd. Hoe leg jij dit aan anderen uit dan? Of was heel jouw omgeving veel met kinksters?
Mja niet monogaam zijn klinkt zo slecht? Bedoel als je daarmee aankomt in de vanilla wereld, daar hebben mensen een oordeel over. En schijnbaar vind ik dat belangrijk, maar dan weer niet zo belangrijk dat ik me er naar gedraag, ik pieker er alleen over 😂.
Lollypopje
09-09-2022 om 18:26
@Stars Behalve met mijn eerste D heb ik eigenlijk altijd met meerdere mensen gespeeld. Alleen met mijn exD had ik daar minder behoefte aan, echter werden wel regelmatig derden erbij betrokken, waardoor die behoefte waarschijnlijk ook wel vervuld werd.
Ik ken best veel monogame kinksters, maar ik ken ook heel veel kinksters die dat niet zijn. Mede daardoor ben ik uiteindelijk ook zelf tot de conclusie gekomen dat ik helemaal niet monogaam ben of wil zijn. En omdat in mijn omgeving van kennisen en vrienden mensen het vooral belangrijk vinden dat jij gelukkig bent met hoe je je relatie invult, kijkt iedereen daar heel normaal naar. Veel bdsm'ers vinden elke relatievorm normaal, zolang er maar consent is en jij gelukkig bent.
Je hoeft dus niet te kiezen. Je moet geen of/of, maar kunt ook en/en hebben als jij dat wilt.
Feniks
09-09-2022 om 19:22
@Martje: ik ben in principe niet voor of tegen monogame relaties. Ik vind dit iets wat je samen afspreekt, en altijd gaandeweg nog kan finetunen.
Wat nou als hij mij niet kan bevredigen in voor mij belangrijke kinks? Of ik kan hem niet bevredigen in zijn kinks. Spel met derden, eenmalig spel om die ene fantasie uit te voeren etc. Er zijn zoveel varianten. Alles valt of staat met communicatie en het al dan niet op dezelfde golflengte zitten.
Ik bespreek dit soort dingen en wil dan uitzoeken wat een oplossing kan zijn. Voor beiden. Want ik geloof wel in het 'samen'. En soms kom je er gaandeweg achter, dat het toch niet matched.
@Stars: ik weet nog niet of hij voor serieus is of niet. Zover ben ik nog niet 🙂.
En qua het uitleggen aan anderen: ik trek mij bar weinig aan van anderen en een mogelijk oordeel. Mensen oordelen toch wel, het is onvermijdelijk. Kies voor jezelf.
Martje80
10-09-2022 om 16:30
Definitie van een slet: iemand die diens seksualiteit uit en zich daarbij niet conformeert aan andermens mening.
Feniks , ow ik bedoelde het ook niet als voor of tegen monogamie. Maar fijn dat je voor jezelf al uitgezocht hebt dat dat per relatie kan verschillen.
Ik merk dat ik er zelf wel traditioneel insta, in een relatie ben je monogaam. Maar dat is meer zo omdat iedereen in mijn sociale kring zo leeft.
Ik geloof wel dat ik van meerdere mensen tegelijk zou kunnen houden, dat dan wel. Maar ik weet niet of ik het emotionele werk wat daar bij komt kijken, zou kunnen handelen.
Lollypopje
10-09-2022 om 16:36
Martje80 schreef op 10-09-2022 om 16:30:
Ik merk dat ik er zelf wel traditioneel insta, in een relatie ben je monogaam. Maar dat is meer zo omdat iedereen in mijn sociale kring zo leeft.
Maar stel je zou zijn opgegroeid in een omgeving waar alle relatievormen openkijk voorkomen. Van poly tot open tot monogaam en alles er tussenin. Wat zou dan bij je passen?
Toevallig schreeg ik onderstaande laatst op Viva in een topic over openrelaties.
Ik nam altijd aan dat ik monogaam was, vond het ook wel heel romantisch, tot ik in de kink-scene kwam en steeds meer in aanraking kwam met mensen die dat niet zijn (Ik ken overigens ook genoeg monogame kinksters). Ik ging daardoor steeds meer nadenken over hoe ik relaties eigenlijk zie en wat daarbij echt bij mij past. Uiteindelijk leerde ik dat ik heel graag iemands nummer 1 wil zijn en dat ik die positie niet wil delen. Sterker ik wil de enige zijn, althans op relatiegebied. Ik ben dus niet poly, maar mijn zelfonderzoek leerde mij ook dat ik ook zeker niet monogaam ben, zoals ik altijd had gedacht. Dat past gewoon helemaal niet bij me.
Overigens geef ik bewust vooraf geen invulling aan dat niet monogaam zijn, behalve geen poly, omdat het daarbinnen voor mij ook zal afhangen wat dan voor mij en mijn partner werkt. Oh wel nog één ding dat ik vooraf al afwijs, een one penis policy. Of te wel 'non-mono is okee, zolang het enkel met vrouwen is' dat gaat voor mij niet werken 
ScatteredStars
10-09-2022 om 22:48
Ik kan me wel vinden in wat je schrijft @lolly. In een relatie wil ik iemand zijn nummer 1 zijn. Maar op dit moment zou ik ook niet compleet monogaam kunnen zijn. Of in mijn geval misschien ook dat ik het rondsletten te leuk vind.. En is het een fase, geen idee. Het staat ene kant zover van me af, niet monogaam zijn, want iedereen in mijn omgeving is vanilla en monogaam.
Mijn definitie van een slet wijkt wel iets af van die van jullie. Ik dacht altijd iemand die makkelijk seks met verschillende mannen heeft, maar zich ook snel met consent laat gebruiken op seksueel gebied. Deze heb ik ook wel aantal keren terug gehoord.
Lollypopje
11-09-2022 om 10:05
ScatteredStars schreef op 10-09-2022 om 22:48:
Ik kan me wel vinden in wat je schrijft @lolly. In een relatie wil ik iemand zijn nummer 1 zijn. Maar op dit moment zou ik ook niet compleet monogaam kunnen zijn. Of in mijn geval misschien ook dat ik het rondsletten te leuk vind.. En is het een fase, geen idee. Het staat ene kant zover van me af, niet monogaam zijn, want iedereen in mijn omgeving is vanilla en monogaam.
Ik zou loslaten te kijken naar het beeld waar je mee bent opgegroeid en wat voor relaties in je omgeving normaal zijn* Als je je daar aan vasthoudt, dan doe je jezelf namelijk te kort. Ga je voor een monogame D/s, dan is er en reeele kans dat verlangen naar contact met anderen blijft kriebelen en in de weg zitten. Ga je voor lekker rond avonturen, dan blijf je de behoefte aan die vaste D missen. Je kunt natuurlijk ook voor een vaste speelpartner gaan, met daarnaast meer lossere, maar ik vermoed dat dat voor jou niet voldoende is.
*Overigens dat jij hen enkel vanilla en monogaam ziet, hoeft niet betekenen dat ze het ook zijn. Er gebeurd vaak meer achter voordeuren dan menigeen vermoed 
ScatteredStars schreef op 10-09-2022 om 22:48:
Mijn definitie van een slet wijkt wel iets af van die van jullie. Ik dacht altijd iemand die makkelijk seks met verschillende mannen heeft, maar zich ook snel met consent laat gebruiken op seksueel gebied. Deze heb ik ook wel aantal keren terug gehoord.
Ik snap de invulling en die ligt heel dicht bij het algemene beeld van seks. Wat mijn probleem met die definitie is, is dat het indirect impliseert dat je niet kritisch bent. Terwijl veel mensen die vrijelijk genieten van seksualiteit, toch ook best kritisch zijn. Die doen het niet met iedereen, enkel omdat het kan.
Ik kan mijzelf best en slet vinden. Ik kan ontzettend genieten van seks en ook zeker als ik daar veel van heb
Ik hou van intieme seksfeestjes waarbij ik wel zie hoe de avond loopt, soms heb ik en hoop en soms lig ik vooral te knuffelen. Ik vind het heerlijk om door mijn D seksueel gebruikt en uitgeleend te worden. Een soort van minigangbang met een man of 5 die mij in opdracht van mogen gebruiken, staat hoog op mijn verlanglijstje
Maar ik heb niet zomaar seks met iedereen (als ik de keuze heb) of voor iedereen. Ik heb wel voorwaarden waaronder ik van seks kan genieten en dat is voor mij een connectie met de mensen met wie ik seks heb of de persoon die mij uitleent. Ik heb het wel zonder geprobeerd, maar dat geeft geen voldoening.
ScatteredStars
11-09-2022 om 11:42
Je kunt natuurlijk ook voor een vaste speelpartner gaan, met daarnaast meer lossere, maar ik vermoed dat dat voor jou niet voldoende is.
Dus je denkt eerder dat ik een vaste Dom nodig heb, met daarnaast ook de vrijheid voor lossere contacten? Het is zo irritant dat mijn beeld elke keer wisselt van wat ik nu wil, ik ben er zelf ook gewoon niet compleet uit. Enerzijds wil ik iets vasts hebben, maar ik wil ook mijn "vrijheid" niet opgeven. Ik wil beide en dat eigenlijk zonder verantwoording af te leggen.. Of nouja dat een mededeling genoeg is van "ohja ik ga naar X. toe morgen".
Nee dat is zo, je weet niet wat er achter de voordeur afspeelt. Al kan ik het bij mensen uit mijn omgeving die weten wat ik doe, het wel raden dat het niet zo is. Anders had ik wel andere reacties verwacht.
Ik snap de invulling en die ligt heel dicht bij het algemene beeld van seks. Wat mijn probleem met die definitie is, is dat het indirect impliseert dat je niet kritisch bent. Terwijl veel mensen die vrijelijk genieten van seksualiteit, toch ook best kritisch zijn. Die doen het niet met iedereen, enkel omdat het kan.
Maar "makkelijk" bedoel ik ook wel mee, seks op 1e date is geen probleem, er hoeven niet 3 dates te volgen waarna er pas seks kan volgen. Er niet een heel groot iets van maken, maar er gewoon chill in staan, niet heel veel waarde aan hechten. Gewoon doen omdat je er zin in hebt en het leuk vindt. Niet perse makkelijk in de zin van je hebt met iedereen seks zonder eisen te stellen. Maar zo kan het idd wel opgevat worden.
Kelly_xxx
11-09-2022 om 12:12
@ScatteredStars - denk je dat je het vantevoren moet beslissen?
Ik vond poly single fijn. Dus echt vrijgezel maar wisselende contacten met mensen waarvan de partners wisten dat er ook met mij gespeeld werd (en soms ook samen spelen met partners van). Nu contact met Top steeds vaster wordt en hij waarschijnlijk gaat scheiden merk ik een behoefte om op nummer één te staan maar ben wel door Top zelf aangemoedigd om volgende week mijn eerste niet monogame partner weer op te zoeken voor een nachtje niet BDSM. Voor strikt monogame mensen moeilijk te begrijpen en ik vind het zelf ook soms nog verwarrend maar ik doe rustig waar ik behoefte aan heb aangemoedigd door een nieuwe kring van partners en vrienden en ondertussen probeer ik me niet zo druk te maken over wat er precies in de toekomst ligt.
ScatteredStars
11-09-2022 om 16:23
Het lijkt me wel handig dat ik weet wat ik wil toch. Als iemand nu strikt monogaam wil zijn, dan valt het bij voorbaat af. Maar misschien hoeft de invulling hoe het verder moet niet vast te liggen en kan ik dat ook met die persoon bekijken. En misschien wijst het zich ook wel vanzelf en maak ik me van te voren veel te druk, die kans is ook heel goed aanwezig.
Hoezo heeft hij je aangemoedigd om met je niet bdsm partner te gaan spelen eigenlijk? Had jij als poly single dan ook geen 'vaste' speelpartner? Of dat wel en waren dat er alleen meerdere? Wel goed dat je gewoon doet wat voor jou goed voelt en niet zoveel van andere aan te trekken!