Seksualiteit
Lollypopje
15-04-2022 om 18:58
BDSM, voor de liefhebbers - deel II (gesloten)
Ons eigen fijne kleine hoekje op Viafora. Het clubje SM-ers en andere kinksters is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.
https://www.viafora.nl/forum/seksualiteit/bdsm-na-omtrekkende-bewegingen
Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:
Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/
Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/
Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/
Submissive Guide
https://submissiveguide.com/
Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/
Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay
En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum
een paar filmpjes
Elmervrouw
28-08-2022 om 09:59
Als nieuweling hou ik me buiten deze discussie, want wat weet ik er nou van, maar ik wilde even melden dat ik opnieuw een berichtje kreeg van de man waarvan ik dacht dat hij me negeerde na mijn afscheidsbericht.
Hij wilde het bij beiden wat laten bezinken. Alleen, ik kan dus echt niet tegen genegeerd worden, zo komt dat dan op mij over. Had dan iets gezegd. Nou ja, dat zeg ik nu dus tegen hem. Hij legde ook wat uit: had mij uitgenodigd voor koffie, en mijn bericht kwam daar pal bovenop. Slechte timing van mij dus, die ik niet in de gaten had. De missers van geschreven communicatie.. ![]()
Maar goed, weer on speaking terms dus, zo lijkt het.
En terug bij wat ik nou eigenlijk wil.
Want de klik was er wel, maar ten eerste deed het mij denken aan de ex die ik al zo lang probeer te vergeten, en ten tweede ben ik bang, denk ik. Om weer iets te gaan voelen, of zo.
Lollypopje
28-08-2022 om 10:25
@EV Als hij jou doet denken aan je ex zou ik jezelf de vraag stellen waarom dat zo is. En als hij lijkt op je ex of er dan het risico is dat het hetzelfde gaat lopen.
Voor mijzelf heb ik altijd een aantal stelregels. Twee daarvan zijn de volgende.
- Dat iemand leuk, lief en aardig is, betekent niet dat hij ook de juiste persoon is voor jou. Niet iedereen die aardig is matcht ook op de punten die voor jou belangrijk zijn. Durf kritisch te zijn?
- Goede communicatie is essentieel. Een keer miscommunicatie kan voorkomen, maar als je beiden qua communicatie op een andere golflengte lijkt te zitten, dan is iemand niet de juiste persoon. Ik wijs dus mensen gerust af op hun communicatie, omdat we elkaar niet begrijpen of omdat iemand, hoe goed bedoeld ook, consequent (dus ook na aangeven) communiceert op een manier die ik niet prettig vind.
Elmervrouw
28-08-2022 om 11:11
Hij lijkt op mijn ex qua dirty mind, fantasie etc. Ik bedoel dan de man die ik nog steeds niet kan vergeten, niet mijn huidige (ex)vriend. Dit gaat niet hetzelfde lopen, omdat deze man wél eerlijk is over zijn relatiestatus, terwijl de eerdere relatie juist daarop stukliep (het werd steeds verwarrender voor mij).
Dat is een goeie, die stelregels. Om over na te denken inderdaad. Met stip op 1: dat ik zelf ook eisen mag stellen/iets mag willen of niet willen/kritisch mag zijn.
Lollypopje
28-08-2022 om 11:14
Dat zijn inderdaad geen vervelende overeenkomsten 
En inderdaad durf kritisch te zijn. Durf eissen te stellen en durf dus ook nee te zeggen en af te wijzen. Iemand die niet aan al je eissen voldoet, maar gewoon voor de leuk goed genoeg is kan ook prima zijn, maar kies daar dan bewust voor. Doe dat niet omdat die persoon toevallig voorhanden is.
CocoCharlie
28-08-2022 om 12:44
Hallo allemaal, ik heb me in deel 1 van dit topic al eens voorgesteld maar ben daarna nooit mee gaan schrijven, wel af en toe meegelezen maar qua bdsm verliep het allemaal op rolletjes dus voor mijn gevoel had ik niet zo veel te melden.
Nog even kort: ik heb een jaar of 2 een vaste speelpartner (hij D ik sub), we zien elkaar zo'n 2 tot 3 keer in de maand. Soms wordt er dan ook niet gespeeld want ik vind het ook heerlijk om een hele avond tegen hem aan te liggen en wat te kletsen en drinken.
Het gaat allemaal goed, in die 2 jaar hebben we veel geëxperimenteerd, grenzen verlegd (vooral ik want hij heeft veel meer ervaring) en is alles bespreekbaar en praten we ons helemaal suf over wensen, verlangens, wat wel goed beviel en wat minder en waarom. Ik voel me meer dan 100% veilig en op mijn gemak bij hem en dat is wederzijds.
Nu had ik laatst iets waarvan ik me af vroeg of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben. We zaten middenin spel met zwepen en het ging geweldig, ik zat er helemaal in en kon me er helemaal aan over geven. Ik merkte ook dat we verder konden gaan dan ooit tevoren, ik weet ook niet hoe dat kwam maar alles klopte gewoon (minset, sfeer, opbouw niet alleen van het zwepen maar de hele avond etc.). Hij merkte dit natuurlijk ook en sloeg daarom ook harder en intenser. Het was wel heftig, en hij checkte ook regelmatig of het nog ging, maar ik wilde doorgaan. Op een gegeven moment ging het eigenlijk niet meer maar iets in mij weigerde het stopwoord te zeggen. Toen merkte D dat ik op het punt stond van flauwvallen en heeft hij me meteen losgemaakt en naar bed gedragen en me iets zoets te drinken gegeven. Er zijn een paar dingen die ik me nu afvraag: waarom die weigering van mij om het stopwoord te gebruiken, en is het zo dat je tijdens spel soms geestelijk meer aankan dan fysiek?
We hebben het hier samen ook nog overgehad maar ik kom er voor me zelf niet helemaal uit. Ik vroeg me af of er iemand hier is die hier ervaring mee heeft of iets over kan zeggen.
Verder eens met Lollypopje over dat je kritisch moet/mag zijn in de zoektocht naar een D, ik heb zelf zo'n fijne en lekkere D en dat gun ik echt iedere sub, zeker de beginnende.
Lollypopje
28-08-2022 om 13:07
@CocoCharlie Ook als alles op rolletjes loopt ben je welkom om mee te schrijven hoor
Dat kan juist ook voor goede reacties en toevoegingen zorgen 
Over je spel. Er is zeer zeker een verschil tussen wat je geestelijk en fysiek aan kan. Meestal bepaald het geestelijk de grens, omdat je lichaam fysiek vaak veel meer aan kan dan je denkt. Bij jou was dat nu andersom. Goed dat je D dat door had
Wat vond je er zelf van dat hij het spel stopte? Opgelucht, omdat jou dat niet lukte, teleurgesteld om dat je hoofd meer wilde, of iets anders?
Als het gaat om stopwoorden ben ik een slechte, ik zeg ze nooit 😂 Tenzij de ander mij er aan herinnert en die wil dat ik het uitspreek en geen genoegen neemt met andere bewordingen.
Maar hier zit wel een uitzondering op, als ik mij niet heel erg onderdanig voel naar iemand kan ik wel vrij makkelijk een spel beëindigen of een handeling stoppen. Hoe dieper ik onderdanig ben en hoe intenser het psychische element, hoe moeilijker ik dat vind. Het komt niet eens in mij op. Maar ik wil het spel ook niet stoppen. Ik wil dan dat hij bepaald niet ik. Ik wil ondergaan zolang hij wil dat ik onderga.
Misschien herken je daar iets in?
CocoCharlie
28-08-2022 om 13:26
@Lollypopje dank voor je reactie! Ik vond het op dat moment niet erg dat het stopte, ik stamelde net tegen hem: "volgens mij ga ik flauwvallen", maar hij was toen al bezig om me los te maken. En hoewel ik helemaal niet zo onderdanig ben zou het wel kunnen dat die gevoelens er deze keer wel bij veel meer dan ooit te voren bijzaten, dat ik wilde dat hij pas zou stoppen zodra hij het genoeg vond.
Interessante en nieuwe invalshoek, bedankt, ik ga het met hem bespreken. Hij heeft wel gezegd dat ik meer aan moet geven als het te veel wordt, maar in dit geval is dat een lastige want ik vond het niet te veel, hoewel mijn lichaam daar dus anders over dacht.
Lollypopje
28-08-2022 om 13:31
@CocoCharlie Wat ik me net bedenk en ook mee kan spelen is dat als je begint te spacen op de pijn, het moeilijker kan worden om in te schatten wat je nog aan kan. Je bent dan namelijk gewoon high van de pijn en dat doet wat met je perceptie.
Martje80
28-08-2022 om 17:35
Cococharlie, ook ik zou het leuk vinden als je meeschrijft, ook als alles op rolletjes loopt.
Ik zag laatst een interessante discussie op Fetlife over iemand die vaak flauw viel tijdens spel. Daar werd heel vaak genoemd: eet je wel vantevoren? De pijn vraagt veel van je lichaam, dus je moet een 'bodem leggen' met genoeg energie in je lijf. Misschien heeft dat ook meegespeeld?
Martje80
28-08-2022 om 17:39
En ik kom hier lekker jubel juichen

Manlief en ik zijn gisteravond voor het eerst naar een speelfeest geweest. Het was erg leuk, goeie sfeer en héél bijzonder om op die manier met kink bezig te zijn. Iedereen doet het, het mag allemaal! Alle mensen hadden zich mooi uitgedost. Er werd volop gespeeld met touwen en zwepen.
En heel leuk, je kon tweedehands kink spullen kopen, nu heb ik pols- en enkelboeien waar ik verliefd op ben 
Lollypopje
28-08-2022 om 17:44
@Martje Wat heerlijk. Wat fijn dat je zo genoten hebt.
Hebben jullie zelf ook gespeeld of was dat nog te spannend?
Lollypopje
28-08-2022 om 18:07
Jammer dat shibari zo negatief in het nieuws komt, maar wel heel goed dat dit bericht er is. Hopelijk worden mensen zo gewaarschuwd voor hem
Actiegroep waarschuwt voor omstreden 'healer': 'Meer slachtoffers voorkomen' - https://nos.nl/l/2442342
Sowieso is shibari geen eeuwenoude geneeswijze. Iemand die dat beweert heeft er te weinig kennis van en/of doet dit met gevaarlijke bijbedoelingen, zoals deze man
CocoCharlie
28-08-2022 om 21:52
@Lollypopje over dat spacen zou ook heel goed kunnen, en @Martje, ik denk inderdaad dat ik die keer weinig gegeten had. Zoals ik er nu over nadenk zou het een samenloop van verschillende omstandigheden zijn. Geeft me weer wat om over na te denken.
Ik weet dat FL een goede bron van info is maar ik heb daar al jaren geen account meer en ben sowieso nooit erg actief geweest daar. Ik moet zeggen dat ik bdsm ook heel erg binnenskamers hou, ga ook nooit naar feestjes of manches (mijn speelpartner wel) omdat ik die behoefte niet voel. Merk wel dat ik het leuk vind om hier te kletsen.
Lollypopje
29-08-2022 om 07:28
@CocoCharlie Fijn dat je iets kon met onze antwooorden.
Wel kan ik je fl aanraden. Niet om daar verder actief te zijn, gewoon leeg profiel en mailbox dicht, maar het is zoals je zelf ook schrijft een goede bron van info. Er zitten daar mensen die gewoon veel meer weten over bepaalde onderwerpen dan wij hier bij elkaar. Ik kan bijvoorbeeld over bondage slechts globale info geven, wil je meer weten dan weet ik daar writings en groepen waar je dat zou kunnen vinden, maar vraag me niet die kennis te reproduceren. Ik diep op fl dan ook regelmatig iets op als ik weet waar ik een antwoord kan vinden of als ik iets heb gelezen dat nuttig voor iemand kan zijn. Dan stuur ik de links naar die persoon.
Lid van fetlife zijn betekent niet dat je je beleving niet binnenskamers kunt houden
het geeft je vooral toegang tot een hoop informatie en kennis. Dus zie het gewoon als een soort bibliotheek, een hele chaotische bibliotheek. Dat wel 
Als je hier mee blijft schrijven zou ik dat sowieso heel leuk vinden. Hoe meer mensen, hoe meer visies op dingen, hoe interessanter, leerzamer en leuker het is 
Martje80
29-08-2022 om 13:17
Lollypopje schreef op 28-08-2022 om 17:44:
@Martje Wat heerlijk. Wat fijn dat je zo genoten hebt.
Hebben jullie zelf ook gespeeld of was dat nog te spannend?
Nee, we hebben zelf niet gespeeld. Daar zijn, alles wat er te zien is, met mensen praten en elkaar mogen strelen was al spannend genoeg.