Seksualiteit
Lollypopje
15-04-2022 om 18:58
BDSM, voor de liefhebbers - deel II (gesloten)
Ons eigen fijne kleine hoekje op Viafora. Het clubje SM-ers en andere kinksters is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.
https://www.viafora.nl/forum/seksualiteit/bdsm-na-omtrekkende-bewegingen
Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:
Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/
Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/
Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/
Submissive Guide
https://submissiveguide.com/
Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/
Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay
En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum
een paar filmpjes
EnchantingChamois89
21-07-2022 om 23:23
Martje80 schreef op 19-07-2022 om 20:15:
Oei dat klinkt als hard werken om met elkaar in één huis te wonen zonder nog een stel te zijn. Klinkt als veel communicatie. Kunnen jullie dat goed?
Zou het een klein stapje zijn om een eigen Fetlife profiel aan te maken?
Ik gun je om 'gewoon' nieuwe contacten aan te gaan, maar begrijp ook dat je daar eerst een beetje meer rust voor wilt hebben.
Ik ben zo ontzettend aan het aftellen, nog maar 4 dagen en dan gaan we onofficieel trouwen met een lekker groot feest!
Wat leuk! Gefeliciteerd! 
Nog maar 2 nachtjes slapen!! 
Gaan er ook mensen spreken en gaat iemand jullie "alsof" trouwen?
(Alsof tussen aanhalingstekens, want mij lijkt 't persoonlijk veel leuker om getrouwd te worden door vrienden dan door iemand van de gemeente
)
Onze communicatie is dus 1 van onze struikelpunten
Niet als 't gaat om kink of dynamiek, daar zitten we behoorlijk op 1 lijn
Verder is het altijd weer een uitdaging
Als het gaat om nieuwe contacten aangaan dien ik ook rekening te houden met autisme, dat is altijd een extra (stomme) uitdaging geweest
Het is niet dat ik niet wil, maar ik ben wel eventjes helemaal geblokkeerd
Dus eerst maar wat rust
Nu maak ik alles veel te groot in m'n hoofd
Suuuhuuperrr veel liefde, plezier en blijheid gewenst op jullie mooie, speciale dag!
ScatteredStars schreef op 20-07-2022 om 18:50:
@Beertje: Knap dat je dit deelt Beertje! Moet een heftige periode voor je zijn geweest, en nog steeds wel lijkt me. Maar wel fijn dat jullie nog wel fijn konden spelen met elkaar. Hoe gaat het nu een paar dagen later nu jullie hetzelfde huis wonen?
Het lijkt me trouwens ook heel moeilijk om nu op zoek te gaan naar een nieuw iemand. Volgens mij zit je hoofd nog veel te vol met je 'ex' om nu ruimte te hebben voor een ander iemand. Maar dit vul ik even voor je in hoor, dus misschien zit ik er compleet naast.
Maar vriendschappelijk contact vind je nu dus eigenlijk ook niet zo fijn? Want dat hoeft natuurlijk niet altijd tot meer te leiden toch?
Ach, jullie delen zoveel en ik kom altijd met zoveel vragen
Dan moet je ook iets van jezelf delen, ook al is 't momenteel niet in orde 
Maar al m'n kinks kan ik nog heerlijk op hem dumpen
Er is alleen zoveel meer!
Het gaat vooralsnog best goed!
Al zie ik wat oude patronen er weer insluipen
We spelen dus veel 
Je zit er trouwens niet naast, ex is nog volop aanwezig!
Kan ook niet echt anders
Ik doe 't echt allemaal mezelf aan haha
Vriendschappelijk contact zou ik wel fijn vinden
Ik vind alleen mijn huidige situatie negatief en ik breng het ook negatief
Niemand zit te wachten op negativiteit, zeker niet in 't begin en daarom laat ik veel contacten doodbloeden en dat vind ik best jammer
Het is niet dat ik eenzaam ben (gelukkig niet!) maar het zal wel fijn zijn om aan vrienden aan te kunnen geven waarom ex nog steeds hier rondhuppelt en dan niet meteen oordelen of invullingen te krijgen of dat je moet uitleggen wat conditionering nou precies is om maar een voorbeeld te zeggen
Maar dit klinkt weer allemaal negatief 
Dus, hoe is 't met lieve Stars?
Jij bent echt lekker op ontdekkingsreis ipv dat je blijft hangen in iets wat 't net niet is 
Heb je al wat na kunnen denken over het inrichten van opdrachten en straf? 
Lollypopje schreef op 19-07-2022 om 17:06:
Paperclips die kende ik nog niet en ik heb al heel wat voorbij zien komen
Elastiekjes om tegen iemand te laten knallen, kunnen ook nog.
En @Beertje super trots op je dat je dit hier deelt
Denk niet dat paperclips veel voor je zouden doen, nee :p
Met satéstokjes en elastiekjes heb ik ook prachtexemplaren als tepelklemmen gezien
Handig! Kunnen de elastiekjes daarna gebruikt worden om te knallen
Voor de doe-het-zelf kledingmakers, die radeerwieltjes was ik met regelmaat kwijt 
(Die zijn dan misschien wel weer leuk voor Pop
)
Dank je, trouwens
Ik had gehoopt dat blokkade daarmee wel weg zal gaan
Volgende week een nieuwe poging
Martje80
22-07-2022 om 08:56
Beertjelief schreef op 21-07-2022 om 23:23:
[..]
Wat leuk! Gefeliciteerd!
Nog maar 2 nachtjes slapen!!
Gaan er ook mensen spreken en gaat iemand jullie "alsof" trouwen?
(Alsof tussen aanhalingstekens, want mij lijkt 't persoonlijk veel leuker om getrouwd te worden door vrienden dan door iemand van de gemeente)
Onze communicatie is dus 1 van onze struikelpunten
Niet als 't gaat om kink of dynamiek, daar zitten we behoorlijk op 1 lijn
Verder is het altijd weer een uitdagingAls het gaat om nieuwe contacten aangaan dien ik ook rekening te houden met autisme, dat is altijd een extra (stomme) uitdaging geweest
Het is niet dat ik niet wil, maar ik ben wel eventjes helemaal geblokkeerd
Dus eerst maar wat rust![]()
Nu maak ik alles veel te groot in m'n hoofd
Suuuhuuperrr veel liefde, plezier en blijheid gewenst op jullie mooie, speciale dag!![]()
[..]
Ach, jullie delen zoveel en ik kom altijd met zoveel vragen
Dan moet je ook iets van jezelf delen, ook al is 't momenteel niet in orde
Maar al m'n kinks kan ik nog heerlijk op hem dumpen![]()
Er is alleen zoveel meer!
Het gaat vooralsnog best goed!
Al zie ik wat oude patronen er weer insluipen
We spelen dus veel
Je zit er trouwens niet naast, ex is nog volop aanwezig!
Kan ook niet echt anders
Ik doe 't echt allemaal mezelf aan haha
Vriendschappelijk contact zou ik wel fijn vinden
Ik vind alleen mijn huidige situatie negatief en ik breng het ook negatief
Niemand zit te wachten op negativiteit, zeker niet in 't begin en daarom laat ik veel contacten doodbloeden en dat vind ik best jammer
Het is niet dat ik eenzaam ben (gelukkig niet!) maar het zal wel fijn zijn om aan vrienden aan te kunnen geven waarom ex nog steeds hier rondhuppelt en dan niet meteen oordelen of invullingen te krijgen of dat je moet uitleggen wat conditionering nou precies is om maar een voorbeeld te zeggen
Dank jullie wel voor alle lieve woorden.
Ja, we hebben een ceremonie, geleid door een familielid. En daarbij worden onze handen geknoopt. Naar het oude gebruik van "tying the knot". Totaal geen kink insteek bedenk ik me nu, hahaha.
Ja precies , dit is helemaal onze invulling, veel leuker dan een saaie trouwambtenaar.
Ik snap het helemaal. Ik heb een aantal jaren met veel shit te dealen gehad. Ik stond toen ook negatief in het leven en vrienden maken ging toen niet. Eigenlijk pas het laatste jaar, nu ik mijn eigen huis heb, doe ik weer nieuwe contacten op.
Wat naar Beertje, dat de autisme een beperkende factor is. Je bent hier op het forum heel betrokken.
Elmervrouw
22-07-2022 om 09:46
Herkenbaar Beertje, dat psychische factoren (ik hou het maar even vaag, op mijn negativiteit en angsten zit niemand te wachten) zo'n belemmerende factor kunnen zijn. Daar heb ik zelf ook mee te maken, al zal het dan weer net anders zijn dan bij jou (andere diagnose).
Gisteren trouwens ingeschreven bij Fet, en aan het rondkijken.
Nog niets serieus, of plannen. Is al spannend genoeg voor nu, en zet mij ook aan het denken wat ik nou eigenlijk zou willen. Op het moment ben ik iig tot niets anders in staat dan 'pas op de plaats'.
Lollypopje
22-07-2022 om 12:04
@Beertje jij komt er wel. Gewoon rustig stapjes blijven zetten. Je niet terug laten zuigen in wat was, maar vooruit durven blijven kijken naar waar jij heen wilt en dan zul je jezelf verrassen met waar je kunt komen . Gewoon stapje voor stapje 💋
@Martje Dat klinkt als een hele mooie ceremonie.
@EV Mocht je tips zoeken of vragen hebben over fl, stel ze gerust. En als je het nog niet hebt gedaan, gooi je mailbox dicht via de privacy instellingen. Dat geeft heel veel rust als je daar nog aan het rondsnuffelen bent. Anders kun je al snel veel jagers op je af krijgen omdat je nieuw bent.
Elmervrouw
22-07-2022 om 18:06
Zal ik zeker doen, Popje.
Vooralsnog ben ik gewoon aan het rondkijken, heb ik ook nog niks in mijn profiel gezet; laat staan een advertentie (wel al wat gelezen, ik zag een vrouw van 74! wow!).
Ook zag ik dat er in mijn woonplaats vanavond een munch is; elke maand als ik dat goed heb gezien. Misschien wel iets wat ik ooit zou willen bezoeken, maar zeker niet nu (veeeeel te snel).
Ik wil maar zeggen dat er nog niet veel is waar jagers op af zouden kunnen komen 
Lollypopje
22-07-2022 om 18:12
@EV blijkt maar weer dat je nooit te oud bent voor bdsm
Ik ken zelfs mensen die het pas op oudere leeftijd zijn gaam ontdekken.
Voor sommige jagers hoef je ook niks op je profiel te hebben, vrouw en ondedanig is genoeg zeker als je nieuw bent. Maar als je mailbox volstroomr met lompe mails, dan kun je hem altijd dicht gooien.
En voor de ergste van die categorie moet je de groep retour afzender maar eens checken. Echt bizar wat sommigen durven te sturen 🤦
ScatteredStars
24-07-2022 om 18:15
@Martje: Hoe was jullie feest?
@EV: voor berichten als vrouw hoef je echt niks te doen.. gewoon echt niks. Ze komen vanzelf. Ik kreeg volgers op alleen mijn profielfoto en verder niks haha. Ik verbaasde me daar altijd over, waarom zou je een bijna leeg account gaan volgen?
Lollypopje
24-07-2022 om 18:20
@stars dat zijn de jagers, die kijken naar alles dat nieuw en vrouw is in de hoop om kans te maken. Daarvoor hoeft niks op je profiel te staan.
Zelf op mijn volledig lege en niet actieve Lollypopje account kreeg ik mail en volgers en dat waren geen mensen van Viva of Via 😂
ScatteredStars
24-07-2022 om 18:39
Ja best treurig? Lege profielen volgen in de hoop dat je kans maakt...
Maar ook paar dagen geleden begon er iemand te praten, gewoon heel normaal gesprek. Direct aangegeven dat ik niet op zoek was naar een D en wel gewoon normaal wilde praten, maar hij moest niet op meer rekenen. Vrij duidelijk toch? Vraagt hij gisteren TOCH of ik hem beter wil leren kennen want we hebben wel een leuk contact....
Maar zo is elk mannelijk contact dus. Ondanks dat ik aangeef dat ik niks wil. Kan om zoveel redenen zijn en daar echt heel duidelijk in ben. Dan nog blijven ze hopen op meer. Dus we kunnen echt tijdje leuk contact hebben, totdat we hier tegenaan lopen. Wel beetje jammer weer.
Lollypopje
24-07-2022 om 18:42
@Stars daarom begin ik daar gewoon liever niet meer aan en leer ik mensen liever op een andere manier kennen. Te vaak dat meegemaakt, bijna altijd willen ze meer.
Tenzij ze je mailen om inhoudelijk verder te kletsen naar aanleiding van een gesprek dat we hadden onder een discussie of writing.
Maar maikers zonder aanleiding hebben 90% van de tijd bijbedoelingen. En dat zijn vaak ook de mannen die alles mailen dat vrouw is.
ScatteredStars
24-07-2022 om 18:51
Ja dat is het stomme dus, hij begon ook over een persoonlijk stukje van me. Het was in begin gewoon echt een gesprek over dat. Dus het leek alsof hij het snapte dat ik niet op zoek was. Vraagt hij daarna ook gewoon nog reden van afwijzing. Hij accepteerde en ging daarna gewoon normaal verder. Maar toch.
Dus die Discord voor subs is wel heel handig. Daar zit je tenminste met mensen die geen bijbedoelingen hebben als ze dingen vertellen tegen je. Ik zou hem iedereen aanraden als je meer contact wil met anderen.
Lollypopje
24-07-2022 om 18:57
@Stars dat is inderdaad het fijne van een samenkomst van mensen die echt als doel hebben te kletsen. Of dat nu in het echt is of via een chat. Vaak wordt ook duidelijk gemaakt dat je daar niet heen moet om te jagen en in veel chats wordt je ook geband als je daarvoor daar blijkt te zitten.
Maar de meesten komen met een ander doel dan de meeste mailers, namelijk mensen leren kennen. En het scheelt ook ontzettend omdat je niet enkel Dominante mannen spreekt, maar een hele diversiteit aan mensen, waardoor je ook weet dat de meesten niet eens interesse in je zullen hebben omdat je geen match bent.
ScatteredStars
24-07-2022 om 19:06
Ja is ook zo hoor. Vooral in deze voor alleen subs is het heel prettig. Je hebt ook 1 van samarium en die doen ook online meetings, maar die server is wel erg groot. Voelt ook minder persoonlijk aan. Alleen ook daar zie je geen rare dingen ofzo. Goede stap wel om mensen te leren kennen.
Al raden ze op discord ook munches aan om mensen te leren kennen. Er is ook zo'n beginnersmunch waar Beertje me keer op wees dacht ik. Baby sushi munch? Die lijkt me dus ook wel wat om mee te beginnen. Je komt niet in groep binnen, maar je wordt ingedeeld aan een tafel en dan wissel je ook steeds. Klinkt als een heel leuk concept en organisator schijnt ook heel goed te zijn. Zou ik wel ver voor moeten rijden, maar die overweeg ik als er datum bekend is.
Lollypopje
24-07-2022 om 19:09
@Stars stoer dat je daar heen wilt gaan. Ik zou het zeker doen, gaat vast heel leuk zijn en anders eet je in elk geval lekker