Seksualiteit
Lollypopje
15-04-2022 om 18:58
BDSM, voor de liefhebbers - deel II (gesloten)
Ons eigen fijne kleine hoekje op Viafora. Het clubje SM-ers en andere kinksters is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.
https://www.viafora.nl/forum/seksualiteit/bdsm-na-omtrekkende-bewegingen
Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:
Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/
Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/
Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/
Submissive Guide
https://submissiveguide.com/
Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/
Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay
En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum
een paar filmpjes
Lollypopje
14-07-2022 om 11:06
@Stars ik ga nu heel even hard en cru zijn, maar als jij niet in staat bent een relatie te beeindigen dan moet je niet aan relaties beginnen.
Het is niet alsof er gevoelens spelen. Dus de enige reden dat je hem aan wilt houden, iemand die al behoorlijk wat fouten op zijn conto kan schrijven, is dat je met hem kan spelen. En dat is echt een hele slechte reden.
Dus gebruik hem om te leren een relatie te kunnen beeindigen. Leer het nu, bij iemand waar je niks voor voelt. Voordat je in een foute situatie met iemand wordt gezogen, waar dat nog moeilijker gaat zijn.
En ik hoop dat jij en potentiele D een oplossing kunnen vinden, maar ook voor hem geld. Als hij jou niet kan bieden wat jij zoekt, ga dan niet wachten tot hij het stopt, maar hak zelf die knoop door. Anders zit je straks aan allemaal mensen vast die net niks zijn en maak je het jezelf alleen maar moeiliiker.
Ja, niet kunnen spelen is kut (weet ik ook wat van
), maar je kunt echt beter geduld hebben voor de juiste. En dat hoeft echt geen jaren te duren. Gooi je ad er weer in. Ga naar munches om je netwerk uit te breiden. Ga lekket kletsen op discord (munches en discord zou ik sowieso doen. Mensen leren kennen zonder bijbedoelingen is voor jou echt heel nuttig). En wie weet wat het je brengt.
ScatteredStars
14-07-2022 om 12:50
Nouja voor de 1e D waren er wel gevoelens, maar die waren denk ik ook deels gebaseerd op het feit dat hij me de dingen gaf die ik wilde. Dat we een klik hebben in de slaapkamer. Maarja hem moet ik idd beeindigen, vooral omdat de gevoelens nu niet echt meer aanwezig zijn. Nu rest alleen "het vertrouwde" nog..
En de 2e ja daar zijn wel gevoelens voor en ligt het wat lastiger. Vooral omdat hij de eerste is met wie ik echt meer zou willen. En dingen wil opgeven. Dus nouja voor hem wil ik die moeite/gok/risico wel wagen. Maargoed ook dan moet ik eerlijk blijven uiteindelijk naar mezelf toe of het gaat werken als hij akkoord gaat. En moet ik zeker weten dat hij echt moeite doet. Doet hij dat niet, dan zal ik daar toch naar moeten handelen idd.. Mja ik moet vanmiddag ook gewoon heel duidelijk aan tel zijn. Ik heb gezegd wat ik wil, maar ik moet OOK zeggen wat ik van hem verwacht. En of hij denkt dat hij dit kan geven. Want ik kan mooi plan bedenken, maar met halve inzet gaat het ook niet werken. Dus misschien beslist hij vanmiddag dat hij dit niet kan of moet ik alsnog beslissen dat het niet werkt als hij al die dingen niet kan geven. Daar ben ik me na gesprekken wel bewust van geworden.
Die munch die zaterdag zou zijn, skip ik voor nu even omdat 1 van de organisatoren dus date wilde. Misschien dat ik er later nog keer naar toe ga, als het wat verder weg ligt. Maar er waren ook echt beginners munches, die waren wel wat verder, maar wel een fijn concept dat je echt werd ingedeeld.
Ik zit wel op 2 Discord servers iig en op 1 heb ik ook wel gepraat en das wel echt fijn en nuttig.
Lollypopje
14-07-2022 om 15:04
Nouja voor de 1e D waren er wel gevoelens, maar die waren denk ik ook deels gebaseerd op het feit dat hij me de dingen gaf die ik wilde.
Dat waren dus geen gevoelens voor hem, maar voor de bevrediging van je verlangens.
Wat ik me afvraag, is dat bij die potentiële D ook zo? Want je kent hem nog amper. Juist omdat je eerder schreef ver weg te willen blijven van gevoelens, klinkt dit wel al heel snel om gevoelens (wat toch vaak gaat over minimaal een vorm van liefde) voor hem te voelen. Maar dat kan ik mis hebben hoor. Maar voordat je ook aan hem heel veel gaat hangen, lijkt het me goed bij jezelf te raden te gaan wat de basis is van je gevoelens.
Begrijpelijk dat je die munch skipt, maar goed dat je verder kijkt naar andere munches. Goed ook dat je bij die discord servers bent aangemeld. Ik hoop voor je dat je daar ook fijne contacten op doet.
ScatteredStars
14-07-2022 om 19:55
@lolly: ja wss was dat bij 1e D wel het geval omsat het toch heel kwetsbaar is. Je geeft iemand veel vertrouwen.
Bij deze is het nog totaal niet op seks gebaseerd en vind ik hem leuk als persoon. We hebben nog niks gedaan, dusja het kan daar uiteindelijk ook op stuk gaan. Alleen hoe ik hem nu ken vind ik het leuk genoeg om te proberen om er relatie van te maken. Ik ben nog niet verliefd oid. Gewoon iemand leuk genoeg vinden voor meer. Maar ik had bij advertentie al besloten dat ik iemand wilde met optie voor meer. Ik kan spelen en gevoelens denk ik minder goed los zien dan ik had gehoopt.
Maargoed hij vindt m’n voorstel oké dus we gaan kijken of het kan uitgroeien tot relatie. Alles gaat iig in goed overleg en we weten beide waar we aan toe zijn, dus dat is wel fijn. Ik weet dat de optie aanwezig is dat ik word gekwetst en dat het drama word. Sowieso zal ik heus tussendoor ook niet altijd gelukkig ermee zijn en dat weet ik. Maar ik wil het een kans geven.
@febag: ondanks dat m’n 1e D zich niet zo gedraagt vertrouwde ik hem voor 100% in slaapkamer. Kwam daar altijd na wat hij zei. Wist precies wanneer hij moest stoppen. Ook de keer dat ik zei dat hij grenzen van pijn mocht verleggen. En daar was hij niet egoïstisch.
Lollypopje
14-07-2022 om 20:01
@Stars duidelijk, dan bedoelde je met gevoelens gewoon dat hij leuk en aardig is. Dat is natuurlijk altijd goed en belangrijk
Fijn dat hij akkoord is gegaan met je wensen. Ik hoop voor je dat jullie er een weg in vinden, maar wees niet bang voor jezelf te kiezen en dingen te beëindigen als ze niet werken en je vooral stress geven.
ScatteredStars
14-07-2022 om 20:45
Ja klopt! En op die basis zie ik iets serieus wel zitten of nja dat te gaan onderzoeken. Maargoed zoals ook elke vanilla relatie kan stuk gaan als je elkaar beter leert kennen, kan dit ook. Plus wij hebben nog wat extra risico's. Maar hij is open en altijd redelijk, dus ik durf ook al mn gevoelens te bespreken. Hij geeft ook altijd aan dat het juist goed is dat ik doe en dat geeft vertrouwen. Hij is gewoon totaal anders qua karakter dan mn normale type man haha. Deze heeft communicatie wel hoog in het vaandel staan.
Rooss4
14-07-2022 om 21:52
ScatteredStars schreef op 14-07-2022 om 19:55:
Ik weet dat de optie aanwezig is dat ik word gekwetst en dat het drama word. Sowieso zal ik heus tussendoor ook niet altijd gelukkig ermee zijn en dat weet ik. Maar ik wil het een kans geven.
Dat hoeft toch niet jôh, drama? Daar ben je zelf bij! Je gaat er al in met reserves en in het meest lastige geval blijken je reserves waarheid te worden.
De constructie klinkt mij wat ingewikkeld, een beginnende Ds waarbij hij eigenlijk geen tijd voor je heeft en jij de tijd op gaat vullen met spel met anderen. Voor mij persoonlijk een disasterrecept maar ik hoop dat jullie er een slinger aan weten te geven!
Lollypopje
15-07-2022 om 08:11
Mijn keuze zou het ook niet zijn. Te ingewikkeld gedoe en geen zin om een jaar te moeten afwachten of hij daarna wel tijd heeft. Genoeg leuke mannen, dus ik was verder gaan zoeken. Maargoed dat is nu eenmaal niet wat Stars wil.
Wat ik me wel afvraag Stars. Je ad heb je niet heel lang geledem geplaatst. Dan kan het voor hem toch geen verrassing zijn dat hij totaal niet kon voldoen aan jouw wens om elkaar vaak te kunnen zien? Of kreeg hij het daarna pas opeens druk?
Ik vind het zelf namelijk ook altijd afknappend, als blijkt dat iemand niey voldoet aan wat ik zoek en hij dat vooraf prima had kunnen weten.
Ik denk overigens dat het wel heel positief is, dat je dit keer niet voor je standaard type man bent gegaan en dat je nu leert dat je met dat soort flippo's als in het verleden echt geen genoegen hoeft te nemen 
ScatteredStars
15-07-2022 om 11:12
@roosz: nee het hoeft geen drama te worden. Maar de kans is vrij groot omdat het gewoon een vage constructie is en waarbij ik meer wil dan hij me kan geven. Dus dan is het maar net of we goede balans gaan vinden. En het kan werken, maar dat is echt afwachten. Het is denk ik ook wel goed om je er van bewust te zijn dat het niet alleen maar vrolijkheid wordt dit.
@lolly: Nee hij kreeg het niet plotseling heel druk. Er was wel 1 ding veranderd, maar die invloed had hij wel kunnen weten. Ik heb er wel naar gevraagd maar daarop kreeg ik niet heel duidelijk antwoord. Als ik dit van te voren had geweten had ik het ook niet gedaan.. Maarja daar is het nu beetje te laat voor.
Haha ja het is wel positief dat ik ervaar hoe belangrijk communicatie is en hoe het ook kan gaan. Ik zie ook wel in dat mijn types niet echt iets voor de lange termijn zijn omdat ze dat gewoon niet kunnen. Iets met egoïsme enzo 😂
Ja weetje het is niet waarvoor ik direct zou kiezen, ik had het anders voor me gezien. Maargoed als ik met hem iets wil opbouwen was er geen andere optie. Dus nouja kan iig nooit zeggen 'wat als..' we hebben het dan wel geprobeerd.
Lollypopje
15-07-2022 om 11:45
Als ik dit van te voren had geweten had ik het ook niet gedaan.. Maarja daar is het nu beetje te laat voor.
Maargoed als ik met hem iets wil opbouwen was er geen andere optie. Dus nouja kan iig nooit zeggen 'wat als..' we hebben het dan wel geprobeerd.
Voor mij persoonlijk zou dit de datefase zijn en dat reden genoeg om er niet mee verder te gaan. Als ik met elke leuke vent die niet blijkt te voldoen zoveel tijd en energie in had moeten steken, dan zou ik bezig blijven. Nog los van dat ik gewoon afknap op mensen die zeggen te voldoen aan wat ik zoek, maar prima kunnen weten dat dat niet zo is.
Ik zelf zou dus geen last hebben van 'Wat als" gedachten, want er is nog niks. Dus ook geen "wat als". Genoeg andere vissen in de zee. Mij zou het dit gedoe niet waard zijn.
Wat mij bij jou opvalt is dat je je steeds vastklampt aan de eerste de beste die aardig is en je in elk geval een deel kan geven van wat je zoekt. Eerst die ene D en nu hij. Alsof je bang bent dat als je dit geen kans geeft, je nooit meer iemand vind. En die instelling is super zonde, want juist dat zorgt er voor dat je de mooie en leuke ervaringen mist met mensen die wel zijn wat je zoekt.
Ik zeg niet dat je met hem moet stoppen, want dat doe je toch niet jou kennende
Maar misschien wel iets om eens over na te denken.
Rooss4
15-07-2022 om 11:55
Hoe lang ken je "D2" nu, Stars? Dat hij al zo diep lijkt te zitten bij je?
ScatteredStars
15-07-2022 om 12:05
@lolly: Er zijn veel meer mannen met wie ik contact heb gehad hoor. Ik wijs er ook heel vaak af omdat ik er niks in zie. Dus ik selecteer wel met wie ik wel en niet zou willen spelen. Of meer contact wil hebben. Heel veel mannen lijkt het leuk om met me te spelen, volgens mij alleen al om het feit dat ik mijn grenzen wil verkennen en is dat een magisch antwoord ofzo. Maar ik denk dat het wel een typisch trekje voor mij is. Dat ik het of niet doe of dat ik er wel helemaal voor ga. Omdat zoals je weet ik uitersten heb, er is vrij weinig grijs gebied. En dat is niet alleen op dit gebied trouwens.
Ik vind het ene kant wel positief dat ik iemand kies op basis van vanilla eigenschappen en niet alleen op basis van bdsm zoals ik nu mn dates koos. Ja tuurlijk hebben we het erover gehad en in theorie kan hij me ook geven wat ik wil denk ik. Maar dat moet de praktijk nog uitwijzen.
Haha nee ik ga er voor nu idd niet mee stoppen, maar ik heb me wel voorgenomen om eerlijk tegenover mezelf te blijven en dat als het me meer rotgevoelens kost dan dat het me blije dingen oplevert, ik wel moet stoppen. Maargoed een voornemen en het ook doen is wel een verschil.
@roosz: ehm maand met elke dag contact. Maar hij zit niet heel diep of nouja in de zin dat ik helemaal hotel de botel van hem ben. Ik vind hem wel leuk in de zin dat ik benieuwd ben of er meer kan inzitten. Dat gevoel heb ik niet heel snel bij iemand en daarnaast stond ik daar ook nooit voor open. En wel leuk genoeg dat ik jammer zou vinden dat het eindigt omdat hij een leuke persoonlijkheid heeft en een goed en betrouwbaar iemand is tot nu toe.
Lollypopje
15-07-2022 om 12:31
@Stars klopt, jij bent echt alles of niets 😁
Maar hij is duidelijk niet alles, wel meer dan die anderen, maar nog steeds niet wat je zoekt. Anders had je die constructie niet nodig.
Dus ik hoop heel erg dat je ondersyaande ook gaat kunnen.
ScatteredStars schreef op 15-07-2022 om 12:05:
Haha nee ik ga er voor nu idd niet mee stoppen, maar ik heb me wel voorgenomen om eerlijk tegenover mezelf te blijven en dat als het me meer rotgevoelens kost dan dat het me blije dingen oplevert, ik wel moet stoppen. Maargoed een voornemen en het ook doen is wel een verschil.
Je gaat nu namelijk veel tijd en energie in iemand steken met een reëele kans dat het niet gaat werken. Terwijl jij hem ondertussen misschien wel steeds leuker gaat vinden. Juist omdat jij ook heel moeilijk vind om relaties die niet werken te beëindigen is dit wel echt iets waar je bedacht op moet zijn. Want hoe meer gevoelens hoe moeilijker beëindigen zal zijn als het niet werkt.
ScatteredStars
15-07-2022 om 14:24
Hij zou "alles" kunnen zijn als hij tijd voor me had, dan had ik geen constructie nodig. Het is niet dat ik dan perse seks met een ander moet hebben. Ja tuurlijk vind ik het leuk om het met onbekende te hebben. Maar het zou ook alleen in overleg af en toe eens kunnen bijv. Of als we er niet uitkomen, gewoon niet. Maar hij heeft te weinig tijd en daardoor kan ik ook niet verder experimenteren terwijl ik dat zo graag wil. Plus als ik mijn focus verdeel, maak ik het ons beide makkelijker.
Met je laatste stukje heb je helemaal gelijk. Daar ben ik ook wel bang voor, dat ik meer ga voelen voor hem. Er veel tijd en energie in steek en dan moet stoppen. Alleen stel iemand heeft wel veel tijd voor je en je denkt dat hij geschikt voor je is, ook dan kan je er achterkomen dat iemand het toch net niet is voor je. Dan zal je het ook moeten beeindigen. Loop je dat risico niet altijd een beetje?