Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

BDSM - Deel 1 (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

@Beertje: Ja het zou wel beter zijn hoor, dat ben ik met jullie eens. Maar niet echt een optie voor dit moment. Alleen ik probeer nu iig wel alles rustig aan te pakken, te checken is het veilig en een plan in mijn hoofd te houden met hoe ik het wil doen. Alleen dat al is een hele vooruitgang. Het schrik effect is nog ergens goed voor geweest.

Wel een goede bij twijfel niet doen, ik was er met twee in gesprek. 1 moest zelf nadenken over mijn voorwaarden. Wil hij wel, dan sla ik het zelf denk ik af. Ik krijg nog te veel het "enge next level" gevoel bij hem. De ander met wie ik praat is ook ervaren en gaat veel verder dan ik ben gegaan. Speelt ook wel echt met D/s en met opdrachten/straf enzo. Maar hoe hij praat klinkt het minder eng? En nog wat minder ver schat ik in, op basis van wat ik nu weet. Maargoed, als ik over hem ook twijfel of hij wil niet aan mijn voorwaarden voldoen, dan sla ik hem ook af. We zouden van de week nog even bellen, dus dat is wel een plus om extra vertrouwen te krijgen in iemand.

Nee weet eigenlijk niet zo heel veel over aftercare. Alleen dat het ook wel soort van napraten is? Even echt weer veilig samen zijn?

Jazeker! Ik zou een vriendin de gegevens wel geven waar ik heen ga plus even een berichtje sturen. Dat heb ik bij andere dates ook altijd gedaan. Maargoed wie weet komt het niet eens zover, het kan nog alle kanten op

@Roosz: Ja dat eigenlijk en bedankt. Het zal in ieder geval wel interessant, spannend en leuk worden denk ik zo. 

@Stars ik snap het nu ook beter. Misschien kan je eens kijken naar dingen die je ergens wel prikkelen, maar die je nu niet meteen 'next level' zou willen doen? Om te kijken waar je interesses een beetje liggen? En ik ben het eens met Lollypopje, je hoeft niet meteen nu een nieuw speelpartner te vinden, je zou inderdaad eerst zelf eens een beetje op onderzoek kunnen gaan.

Een eng next level gevoel lijkt mij niet zo'n fijn startpunt...misschien is het voor jou juist fijner om eerst te zien wat voor vlees je in de kuip hebt..onderneem bv iets dat niets met bdsm te maken heeft, samen een lange wandeling maken bv, gewoon om te zien hoe die persoon voelt.
Ik weet nog dat ik tijdens één van de eerste ontmoetingen een ijsje ging eten met haar in het park en we samen wat gingen wandelen en dat voelde meteen heel goed, gezellig,warm & vriendschappelijk !
Next level hoeft niet vandaag of morgen want in mijn beleving kom je daar juist door het stapje voor stapje sámen te ontdekken en door eerst de dingen te doen die je al kent.

Als ik voor mezelf spreek dan doe ik de eerste keren juist alles wat ik (of de ander) al ken...een bekend startpunt voelt voor mij het veiligst (zowel als D als s)..tenslotte ken je elkaar niet en eigenlijk begin je bij elke nieuwe (speel) partner vanaf scratch...als het samen spelen goed voelt dan kan er een vervolg op komen.
Een klik hebben is belangrijk voor me...maar een speelklik nog veel belangrijker...je zou het kunnen zien als dat iemand waarmee het klikt 'lekker' voor je kookt en vervolgens overal (subtiel) spruitjes in vermengt: spruitjessoep, spruitjesburger met spruitjespuree en als toetje .... spruitjes ijs 
Voor mij zou dat een nachtmerrie zijn want ik lust echt geen spruitjes !! En nog steeds kan die persoon heel tof zijn, maar qua 'samen eten' kies ik dan liever voor een ander

Bedoel je echt eng of meer spannend? Ik vond de eerste keren afspreken met een dominante man echt heel erg spannend. Ook wel een beetje engspannend maar dat was gelukkig altijd bespreekbaar. Ik herinner me nog heel goed hoe huizenhoog ik Vent op een voetstuk had staan, hoe enorm goed ik mijn best wilde doen en hoe hard ik het gevoel had dat mijn wereld in zou storten als ik hem zou teleurstellen.  Schijnbaar maakte hij dat in mij los. Het was een fijne tijd en leuk om naar terug te kijken maar ik ben wel blij dat het nu stukken relaxter gaat, ik had dit niet volgehouden.

En dwars door al mijn adoratie heen heb ik toentertijd afgesproken dat de eerste dates vanilla zouden zijn, eerst investeren in vertrouwen, dan pas spel. Ook dat was helemaal oké voor hem en de eerste dates waren zó vanilla dat het me eigenlijk een beetje tegenviel...   

Aftercare is niet alleen napraten. Ik vind napraten wel heel goed, wat was er leuk, wat was er minder, wat deed dit en dat met je (en met hem!) maar het is vooral bonden, vastgehouden worden, het gevoel hebben dat hij er helemaal voor je is, trots op je is en je in alle veiligheid en met zijn volledige aandacht weer in het hier en nu brengt. (als je eruit geweest bent dan). 
Maar het is ook in de dagen erna er voor je zijn want sommige dingen zullen totaal nieuw voor je zijn en wellicht heb je daar vragen over of moet je er zomaar ineens om huilen of heb je gewoon even een virtuele zoen van hem nodig. De subdrop zeg maar. En dan is het heel belangrijk dat hij er voor je is en zaken in juist perspectief voor je kan zetten als je het zelf even kwijt bent. 

Ik kwam een stuk op fl tegen van een D, die er ook net nieuw was.

Hij vond de site ook heel overweldigend en ging ook aanzichzelf twijfelen. Net als Stars viel hem in eerste instantie ook vooral de heftigheid op. Niet omdat alles daar heftig is, maar dat soort verhalen en plaatjes springen meer in het oog. Hij werd daar onzeker van en vroeg zich af of wat hij doet dan wel bdsm is. En vervolgens weer of een D wel onzeker hoort te zijn.

Uiteraard kwamen daar alleen mooie en positieve reacties op. Want natuurlijk is het bdsm en natuurlijk mag een D onzeker zijn. Voor mensen die daar al lang rondlopen en al die nuances zijn tegengekomen is dat niet meer dan logisch. Maar tegelijkertijd is het niet vreemd dat je jezelf vragen gaat stellen. Omdat hij net als Stars opeens in aanraking kwam met een wereld die zoveel verder kan gaan dan hij ooit had bedacht.

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

11-12-2021 om 16:28

(gaat spieken! 😁) 

Beertjelief schreef op 11-12-2021 om 16:28:

(gaat spieken! 😁)

Ik stuur je de link

Hopelijk heb beantwoord ik zo alle vragen.

Op dit moment ben ik een week in gesprek met iemand en hij doet meer dan wat ik heb gedaan, alleen bij hem heb ik niet het ‘next level’ idee. Hij wil elkaar rustig leren kennen, vertrouwen opbouwen en dan het spelen opbouwen. Wat we leuk vinden komt wel overeen en we kunnen als het klikt altijd uitbouwen, wat wel het plan is bij een klik. Al kunnen we niet in de toekomst kijken. Het zal sowieso een andere ervaring worden voor me, dus ik kan ook kijken of ik het echt leuk vind op deze manier. Al vermoed ik van wel.

Over aftercare, goed dat je het zegt. Ik denk dat het daarna vasthouden etc wel goed moet komen. Hij is heel serieus met me en wil ook mij als persoon leren kennen. Dus ik ben niet bang dat hij zulke dingen niet zal doen. Hij heeft heel veel gelezen over bdsm, dus ik vermoed dat hij hiervan het belang ook weet. Al zal ik het voor de zekerheid navragen, aangezien je nooit zomaar van iets uit kan gaan bij bdsm.. haha.

Nu vind ik het niet meer eng eigenlijk. Wel spannend omdat hij nieuw is, maar dat is elke date. Ik denk dat het komt omdat hij heel erg over vertrouwen heeft, alles langzaam opbouwen en niet voor 100% inzetten. Dat het de eerste keren ook aftasten is hoe de ander is. Dus ik denk dat dit een veel betere start is dan die ik eerst overwoog. Iets eng vinden is denk ik toch niet de beste manier om iets te starten.

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

11-12-2021 om 22:31

Dat klinkt goed Stars! 
Zo fijn dat ‘t enge gevoel weg is
Je leest ook heel zeker 😊
Het leest echt heel leuk

Oeh, ik lees ‘t woord “date” (yep, altijd spannend )
Hebben jullie iets gepland? (Of gaat dit nieuwsgierig Aafje wat te snel nu

@Rooss dank je voor je geweldige beschrijving van After-care 
Scheelde mij heel veel typen 😁

@Lolly Dank je voor de link
Dat was een lief stukje 😊

Dat ik nu echt zeker van mijn zaak ben is ook echt wel het verschil dat hij open staat voor een relatie. Echt moeite voor me doet en mij ook als persoon wil leren kennen en een band opbouwen belangrijk vindt. Natuurlijk hebben we ook genoeg gesprekken over bdsm, maar het is niet alleen onderwerp van gesprek. Ik weet ook dat we gewoon heel rustig beginnen en het uiteindelijk heftiger maken als we elkaar beter kennen met een klik. Dat begint wel fijner dan dat je gelijk in het diepe wordt gegooid, of iig dat idee hebt gekregen. 

Exacte datum moeten we nog prikken, maar er komt sowieso een date! 

@Stars Klinkt goed hoe je nu bezig bent. Het de tijd nemen, maar ook geen aannames doen en doorvragen bij hem. Nog even over aftercare, ook dat is heel persoonlijk. Niet iedereen heeft dezelfde behoeftes en jullie moeten dus ontdekken wat jij nodig hebt. Maar vergeet ook niet dat ook een D aftercare nodig kan hebben. Het wordt vaak vooral besproken als het gaat om de s, maar ook voor een D kan een spel intens zijn. Veel D's hebben daarna bijvoorbeeld ook behoefte aan even ontladen en op een ander level contact maken met elkaar.

Ik las toevallig vandaag nog een paar interessante stukken van iemand die workshops geeft over 'negotiation'. Ik vind onderhandeling in het Nederlands altjjd zo zwaar klinken, maar in het Engels is dat vaak de term die gebruikt wordt bij de bespreking vooraf. 
Hij schrijft onder andere over grenzen vs wensen (opt in of opt out). Zijn voorkeur gaat uit naar de wensen als leidraad nemen en van daaruit uit te bouwen. Ik persoonlijk vind beidrn even belangrijk, maar zeker als je net begint is er wat te zeggen voor zjn filosofie.
Hij heeft het op dat gebied ook over de nadelen van een sublijst.
Verder o.a. het belang van geen aannames doen en hoe zorg je dat je geen belangrijke dingen vergeet die je hebt afgesproken (schrijf ze op) en hoe ga je er mee om als er iets mis gaat, want er kan altijd iets misgaan in een spel.
Uiteraard moet je altijd kijken wat voor jou werkt  maar hij geeft wel een goed onderbouwde uitleg waarom hij bepaalde keuzes maakt en adviseert.

Ik heb je de link naar zijn writings gestuurd, mocht iemand anders interesse hebben, geef even een seintje. Dan mail ik ze

Nog even over wat als er iets mis gaat. Na bijna 10 jaar is het namelijk onmogelijk dat er nooit iets mis is gegaan in mijn bdsm leven. 

Zo ben ik weleens terwijl ik gebondeerd op de grond zat omgevallen met mijn hoofd op de vloer. De vloer was hard, gelukkig mijn hoofd harder
Was dit te voorkomen? Waarschijnlijk wel. Even een momentje van onoplettendheid. Even een verkeerde manier van verschuiven en boem. 

Ook is er weleens in een spel onverwacht iets bij mij getriggert dat zorgde voor een negatieve kortsluiting in mijn hoofd. Iets waarvan ik niet eens wist dat het een trigger was.

En dan was er die keer dat een D na een jaar spelen opeens een harde grens raakte, wat ook voor negatieve kortsluiting zorgde. Simpelweg omdat we het na het begin ruim een jaar daarvoor nooit meer over grenzen hadden gehad. 
Kut was het wel, maar ik nam het hem niet kwalijk. Het kan gebeuren en bovenal was het een eenmalig iets. Daarvoor was het nooit misgegaan en daarna ook nooit meer.

Ik kijk niet negatief terug op die keren en zie ik ze simpelweg als ongelukjes die kunnen gebeuren.
Maar dat ik er zo op terug kan kijken, komt vooral door hoe er daarna mee is omgegaan.
Toen ik niet goed reageerde werd dat gezien. Ik ben opgevangen en geknuffeld en heb nazorg gehad in het moment. Er werd geluisterd naar mijn verhaal en wat het met mij deed. Ook als dat kwartje pas een paar dagen later viel. Want als je zelf niet wist dat het een trigger was, dan kost het soms tijd om te begrijpen waarom het een trigger was.
En hoewel het niet nodig was voor mij, kreeg ik excuses, en ook dat heb ik gewaardeerd.
En natuurlijk dat er volledig vertrouwen was, waardoor ik wist dat het niet expres gebeurde en dat het ook niet weer zal gebeuren.

Iets dat mis gaat hoeft dus niet perse schade aan te richten. Maar dat hangt voor mij heel erg af van hoe er daarna mee wordt omgegaan. 

Omdat er ook een Meesteres in zit wilde ik jullie deze even tippen

https://www.powned.tv/artikel/nieuwe-docuserie-seksengelen-geeft-rauwe-inki

Op fl vind je deze tips ook in de groep Bdsm in de media

Aangezien jullie vaak goed advies geven: zouden jullie spelen (vooral bondage) met een Dom met paniekaanvallen? Ik heb al heel lang alleen vanille-afspraken met hem gehad, omdat ik weet dat dit heel erg speelt in zijn leven nu. Het is een leuke, betrouwbare speelpartner als hij goed in zijn vel zit, maar heeft regelmatig veel mentale klachten. Ivm zijn privacy zeg ik er even niets meer over.... ik mis het spelen zo, maar ik vind het echt onverstandig! Hij doet dan opties als: dan zorg ik dat je jezelf altijd los kunt maken. Nou, dan is voor mij dus de hele lol er vanaf. 

Nee - dat zou ik zelf niet doen citroentje omdat ik erg makkelijk en vrij diep subspace en dat fijn vind. Ik ga op mijn werk dagelijks met paniekaanvallen om en zou denk ik óf niet kunnen relaxen met het idee dat ik in prof modus zou moeten schieten óf raar uit mijn subspace komen als het zou gebeuren (geen ramp maar toch).

Overigens hoef ik voor spelen niet vast te liggen, zou een mogelijkheid zijn om meer met commando’s en mindfucks te spelen dus dat zou voor mij niet spelen (lig eigenlijk bijna nooit zo vast dat ik zonder hem niet los zou kunnen komen).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.