Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

BDSM - Deel 1 (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

@Hieris Handig. Ik kende dat alleen voor munches met MunchesNL.

Ik stuiter hier een beetje dit weekend. Kan niet wachten tot ik een weekend vrij heb. Ben trouwens benieuwd hoe het met ErinLynn gaat.

die had net op Viev gepost.

Jij wel plannen in het vooruitzicht?

SilverQuelea47

SilverQuelea47

27-08-2021 om 16:57

Nu even geen plannen maar komt wel weer. 

Hoi, mag ik meekletsen? Ik ben Vanilalala, vrouw, eind 30.
Ik ben er sinds een paar maanden achter aan het komen dat ik helemaal niet zo vanilla ben. Maar eigenlijk best onderdanig, en ook een aardig tikje masochistisch. Heerlijk, en leuk, en alles. Maar ik ben getrouwd met een brave burgerman. Leuk in bed hoor, en niet te beroerd om wat nieuws te proberen, maar plat gezegd: domineren en meppen kan 'ie niet. Daar heb ik in het geniep een ander voor. Het zijn ingewikkelde tijden.

Verder geen idee of ik wat bij te dragen heb hier, maar ik lees graag mee dus het leek me netjes om me even aan te melden. Vragen en advies zijn altijd welkom! Oordelen niet echt, die negeer ik.

@Vanilala welkom

Mag ik vragen hoe je dit hebt ontdekt van jezelf en hoe los je het in jouw situatie bijvoorbeeld op met marks? Dat lijkt me namelijk wel heel ingewikkeld.

En vraag gerust als je iets wilt weten. Hier zit, zoals je hebt gemerkt, een grote diversiteit aan schrijvers dus er is bijna altijd wel iemand die het weet

Dank je!
Het begon als een ordinaire affaire (en dat is het misschien ook gewoon wel). Hij is behoorlijk dominant met sadistische inslag. Dat ik van wat ruwere seks hou, wist ik wel. Maar hij weet wel precies op welke knoppen hij moet drukken zeg. Dus zo is 't gekomen..
Ja, we zijn creatief qua marks. Het helpt wel dat ik ietwat klunzig ben in het dagelijks leven en snel teken. Met een beetje fantasie is veel te verantwoorden.

dankjewel voor je antwoorden

Hieris schreef op 27-08-2021 om 11:18:

Iemand vroeg hier een tijdje terug hoe je weet of/welke rope events er zijn. Je kunt het account RopeEventsNL op fet volgen, deze (probeert) meldt zich voor alle NL rope events aan, dus als je naar "events" gaat krijg je een lijst met alle bekende events. Ik vind het handig en lijkt altijd zeer compleet.

Dankjewel

Nog over die banlijst. Ik vind het slecht om mensen zonder hoor en wederhoor op zo’n lijst te zetten. Aan de andere kant vraag ik me ook af wat het alternatief is. Als je uit verschillende hoeken hoort dat iemand zich misdraagt kan je dat moeilijk negeren. En helaas is het vaak zo dat aangifte doen ook lastig is.

Ik weet dat de meningen hier over verdeeld zijn maar ik denk wel dat in de bdsm scene misbruik of mishandeling vaker voorkomt. Niet door de mensen die serieus bdsm bedrijven. Maar wel door een grote groep randfiguren die alleen maar aangetrokken worden door bepaalde termen en uitingen en zich zullen richten op de nieuwe of makkelijk te beïnvloeden mensen. Net zoals bij bepaalde beroepen en verenigingen vaker pedofielen werken (of een baan proberen te krijgen) werkt de bdsm wereld op sommige foute figuren ook als een magneet.

@Yvaine Ik weet niet of ze vooral actief zijn in de scene, al zitten ze daar natuurlijk ook, want veel die bdsm als excuus gebruiken om over grenzen te gaan blijven er bewust buiten. 
De meeste verhalen die ik ken op dat gebied is van types die het liefst beginners zoeken op gewone datingsites, die vertellen hoe het allemaal hoort en die beginner vervolgens vooral ver weg houden van andere bdsm'ers. Zij hebben namelijk de waarheid in pacht.

Een zekere beruchte van het ander bdsm-topic paste die tactiek niet voor niks toe.
Valt me ook mee dat ik hem hier nog niet gezien heb, want daar heeft hij een ban.

@lollypopje maar wat bedoel jij dan precies met “de scène”? 

De scene is voor niet perse iedereen die aan bdsm doet. Over het algemeen wordt daarmee de groep bedoeld die ook buitenshuis actief is en andere bdsm'ers ontmoet. Niet perse om mee te spelen, maar bijvoorbeeld naar munches gaan.
Sommigen zullen de online scene en mensen die op die manier contact hebben met meerdere andere bdsm'ers doormiddel van bijvoorbeeld chatboxen ook toerekenen.

SilverQuelea47

SilverQuelea47

27-08-2021 om 20:37

Ik ben niet per sé tegen een banlijst al moet je wel opletten hoe en wat die wordt opgesteld. Geheel vriendjespolitiek uitsluiten, aan beiden kanten trouwens, zal nooit lukken.

Sowieso is het gemakkelijker als figuur A op een feest van B continu de fout ingaat en B besluit dat A dus niet meer welkom is. Ik noem maar wat, er zijn meerdere klachten dat figuur A mensen lastigvalt op feessie van B. Dat gebeurt in de reguliere uitgaanswereld ook. Maar voor de rest: moeilijk. Ik ben blij dat ik geen organisator ben.

Lollypopje schreef op 27-08-2021 om 20:31:

De scene is voor niet perse iedereen die aan bdsm doet. Over het algemeen wordt daarmee de groep bedoeld die ook buitenshuis actief is en andere bdsm'ers ontmoet. Niet perse om mee te spelen, maar bijvoorbeeld naar munches gaan.
Sommigen zullen de online scene en mensen die op die manier contact hebben met meerdere andere bdsm'ers doormiddel van bijvoorbeeld chatboxen ook toerekenen.

Oké dan snap ik meer wat je bedoelt. Ik denk inderdaad ook dat dit soort personen vaak dezelfde tactiek gebruiken en het niet snel aan zullen moedigen om contact met andere bdsm-ers te zoeken. Ik vraag me dan ook af of die banlijst echt helpt omdat dit soort personen wellicht toch niet vaak op events afkomen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.