Relaties Relaties

Relaties

Zoon verbied contact met kleindochters

Je hoeft het contact met zijn ex niet op een lager pitje te zetten voor zijn nieuwe vriendin. Sterker nog ik denk dat het voor je kleindochters heel belangrijk is om te weten dat ze nog altijd bij oma terecht kunnen. 

Ex van man is zo'n type als de huidige vriendin van je zoon. Haar huidige partner ziet zijn 1e kind inmiddels ook amper nu er een baby en nieuw gezin is. Aan de andere kant houdt ze haar eerdere kinderen juist weg bij hun vader en haar ex. 

Voor mij klinkt het alsof de vriendin van je zoon geen 'concurrentie' wil en het belangrijkste in zijn leven zijn. Daar passen kinderen uit een vorige relatie niet bij. Maar dit is mijn beeld hiervan en daar zit natuurlijk stuk projectie bij.

Muurbloem1985 schreef op 14-06-2026 om 16:04:

[..]

Wat moet die dan? Hij zit toch ook met een dilemma? Zijn huidige vriendin in de steek laten?

Als dat de enige oplossing is die mogelijk is bij deze nieuwe vriendin, dan moet hij dat maar doen. Daar laat je je kinderen niet voor vallen.

Schippertje1968 schreef op 14-06-2026 om 11:13:

[..]

Er wordt dan weer gezegd dat ik mij overal mee bemoei. Hij ziet zijn dochters al nauwelijks dus dan wil ik liever dat die meiden qualtiy time hebben met hun vader.Ik zag mijn kleindochters meestal als ik met zijn ex afsprak.

Als het om de belangen van mijn kleindochters gaat dan kom ik voor ze op, maar hou zoveel mogelijk mijn mond.... als ik ze niet meer mag zien, dan ga ik daar wel tegenin.

Dat je liever hebt dat je zoon zijn dochters ziet begrijp ik, maar het een hoeft het ander niet in de weg te staan. Zou je zoon er wel vrede mee hebben, als de kinderen af en toe naar jou komen? Eventueel als hij erbij is, zodat je toch het contact kan houden? 

Moxxie schreef op 14-06-2026 om 16:11:

[..]

Als dat de enige oplossing is die mogelijk is bij deze nieuwe vriendin, dan moet hij dat maar doen. Daar laat je je kinderen niet voor vallen.

Precies, dit issue behoeft toch geen uitleg neem ik aan. Beter had zoon al eerder bedacht beter geen nieuw kind te maken met deze vriendin. Ze had zijn dochters immers al duidelijk eerder geweerd in zijn leven.

Schippertje1968

Schippertje1968

14-06-2026 om 16:47 Topicstarter

Yumi schreef op 14-06-2026 om 16:21:

[..]

Dat je liever hebt dat je zoon zijn dochters ziet begrijp ik, maar het een hoeft het ander niet in de weg te staan. Zou je zoon er wel vrede mee hebben, als de kinderen af en toe naar jou komen? Eventueel als hij erbij is, zodat je toch het contact kan houden?

Zoon wordt ook erg gelimiteerd in zijn contact met hen. Ze mogen haast niet meer bij hem over de vloer komen want dat vindt de vriendin te druk en het is ''slecht'' voor de baby en ik weet zeker dat er een derde wereldoorlog uitbreekt als hij naar zijn ex gaat om zijn dochters te zien. Dan blijft mijn huis als eigen neutrale zone over. De meisjes zijn wel erg jong en ik zou wel contact moeten hebben met zijn ex als het gaat om halen en brengen en dat wil mijn zoon juist niet. Hij wil niet meer dat ik contact met haar heb.

Schippertje1968

Schippertje1968

14-06-2026 om 16:50 Topicstarter

Kersje schreef op 14-06-2026 om 16:44:

[..]

Precies, dit issue behoeft toch geen uitleg neem ik aan. Beter had zoon al eerder bedacht beter geen nieuw kind te maken met deze vriendin. Ze had zijn dochters immers al duidelijk eerder geweerd in zijn leven.

Dat is allemaal heel geleidelijk gegaan. Ik wil haar niet de schuld geven, maar van wat ik heb meegekregen, kreeg ze steeds meer last van stress en hoofdpijn als de meiden er waren en heeft mijn zoon het contact steeds meer afgezwakt voor haar gezondheid. Maar dan denk ik ook als je zo gevoelig bent, waarom neem je dan een baby?

Schippertje1968 schreef op 14-06-2026 om 16:47:

[..]

Zoon wordt ook erg gelimiteerd in zijn contact met hen. Ze mogen haast niet meer bij hem over de vloer komen want dat vindt de vriendin te druk en het is ''slecht'' voor de baby en ik weet zeker dat er een derde wereldoorlog uitbreekt als hij naar zijn ex gaat om zijn dochters te zien. Dan blijft mijn huis als eigen neutrale zone over. De meisjes zijn wel erg jong en ik zou wel contact moeten hebben met zijn ex als het gaat om halen en brengen en dat wil mijn zoon juist niet. Hij wil niet meer dat ik contact met haar heb.

Je zoon heeft niks te willen behalve ruggengraat kweken.

Schippertje1968

Schippertje1968

14-06-2026 om 16:54 Topicstarter

Sterling schreef op 14-06-2026 om 14:43:

Aangezien de nieuwe vriendin het met baby en kleindochters te druk vindt; kan je niet aanbieden om de kleindochters juist vaker op te vangen? Op de dagen dat ze eerst bij hun vader waren? Zo zie jij je kleinkinderen, de nieuwe vriendin wordt ontlast, en zoon kan dan langs jou om zijn kids te zien.

Het punt is dat ze nog te jong zijn om zelf naar mij toe te komen. Dan moet ik dingen afspreken met zijn ex en dat wil zoon juist niet. Daarnaast probeer ik het allemaal zo makkelijk mogelijk te maken voor zijn ex. Ik wil haar niet met zoiets belasten. 

Schippertje1968 schreef op 14-06-2026 om 16:50:

[..]

Dat is allemaal heel geleidelijk gegaan. Ik wil haar niet de schuld geven, maar van wat ik heb meegekregen, kreeg ze steeds meer last van stress en hoofdpijn als de meiden er waren en heeft mijn zoon het contact steeds meer afgezwakt voor haar gezondheid. Maar dan denk ik ook als je zo gevoelig bent, waarom neem je dan een baby?

Dat zijn keuzes van je zoon . Hij had haar ook naar boven kunnen sturen. Of naar haar ouders. Of haar niet zwanger kunnen maken. 

Heb je hem wel eens gevraagd: 'Ik zie nu jouw dochters, mijn kleindochters ongeveer elke week. Hoe moet dat volgens jou als ik geen contact meer met hun moeder heb? Is het de bedoeling dat dat contact dan alleen via jou loopt? Hoe zou dat er dan uit zien?' Dus niet direct een welles nietes discussie over de wenselijkheid of zeggen 'maar dan zie ik mijn kleinkinderen te weinig' of zeggen hoe het dan wel moet maar gewoon aan hem voorleggen wat het plaatje in zijn hoofd is?

Ik ben wel benieuwd wat hij dan zegt. Of hij dan zegt dat de bedoeling is dat jouw contact met zijn dochters inderdaad van wekelijks naar een paar keer per jaar moet. En hoe hij denkt dat dat voor zijn dochters is. 

Schippertje1968 schreef op 14-06-2026 om 16:54:

[..]

Het punt is dat ze nog te jong zijn om zelf naar mij toe te komen. Dan moet ik dingen afspreken met zijn ex en dat wil zoon juist niet. Daarnaast probeer ik het allemaal zo makkelijk mogelijk te maken voor zijn ex. Ik wil haar niet met zoiets belasten.

Zoon heeft niks te willen. Waarom kun jij niet naar hun ?

Schippertje1968

Schippertje1968

14-06-2026 om 16:57 Topicstarter

Roos57 schreef op 14-06-2026 om 16:52:

[..]

Je zoon heeft niks te willen behalve ruggengraat kweken.

Ik denk ook dat mijn zoon nu te bang is. Als hij zijn vriendin nu in het harnas jaagt dan is hij misschien haar en zijn zoontje ook kwijt. Waarschijnlijk ben ik te empathisch naar mijn zoon toe. Ik probeer echt zijn keuzes te begrijpen. Maar als ik het allemaal op een rijtje zet, ben ik wel diep teleurgesteld in hem en de persoon die hij is. Ik vraag mij ook af wat er fout is gegaan dat hij zo geworden is.

Roos57 schreef op 14-06-2026 om 16:54:

[..]

Dat zijn keuzes van je zoon . Hij had haar ook naar boven kunnen sturen. Of naar haar ouders. Of haar niet zwanger kunnen maken.

Met je eens hoor, hiervoor is gewoonweg geen begripvolle onderbouwing die zijn gedrag goedkeurt. 

Schippertje1968

Schippertje1968

14-06-2026 om 17:02 Topicstarter

Roos57 schreef op 14-06-2026 om 16:55:

[..]

Zoon heeft niks te willen. Waarom kun jij niet naar hun ?

Ik ga ook af en toe naar de ex, maar zoon vindt dat ook weer niet kunnen. Hij denkt dan dat zijn ex hem en zijn nieuwe vriendin aan het zwart maken is en mij naar haar kant lokt. Hij begrijpt niet dat ik daar ben om zijn dochters te zien en niet om gezellig koffie met zijn ex (iets wat ik wel doe natuurlijk, maar dat is niet de reden dat ik daar zit). Hij zit heel erg in de gedachtegang dat als ik voor zijn ex ben, ik dan tegen zijn vriendin ben. 

Schippertje1968 schreef op 14-06-2026 om 16:47:

[..]

Oké dan op een andere manier, laat hem maar zorgen voor iemand die hij geschikt vind om zijn kinderen op te halen bij zijn ex. Dan kunnen jullie ze bij jou in de neutrale zone ontmoeten zodat jullie beide contact kunnen houden met de kinderen. 

En moeilijk om iemand te vinden is geen reden, het is verdikkeme in het belang van zijn kinderen om contact te hebben met hun vader en oma. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.