Relaties Relaties

Relaties

Zoon verbied contact met kleindochters

Schippertje1968

Schippertje1968

14-06-2026 om 13:50 Topicstarter

Bedankt allemaal voor het advies. Zijn ex is echt een schat van een vrouw. Ze is heel flexibel en ze vindt de band die ik met mijn kleindochters heb ook heel belangrijk. En ik kan mij goed voorstellen dat het ongemakkelijk is voor de nieuwe vriendin dat ik nog zo close ben met de ex van zoon. Ik zou daarom ook graag het contact met de ex op een lager pitje zetten, maar dat is nu gewoon niet mogelijk omdat mijn zoon te druk is met zijn nieuwe gezin. Hij gooit de pet naar zijn andere kinderen. En dat is ontzettend pijnlijk om te zien. Ik schaam mij ook diep voor zijn gedrag. Ik dacht altijd dat je van niemand meer kon houden dan je eigen kinderen. Maar ik voel nu dat mijn liefde voor mijn zoon ook langzaam weg begint te ebben als ik zie hoe hij met zijn dochters omgaat.

Schippertje1968 schreef op 14-06-2026 om 13:50:

Bedankt allemaal voor het advies. Zijn ex is echt een schat van een vrouw. Ze is heel flexibel en ze vindt de band die ik met mijn kleindochters heb ook heel belangrijk. En ik kan mij goed voorstellen dat het ongemakkelijk is voor de nieuwe vriendin dat ik nog zo close ben met de ex van zoon. Ik zou daarom ook graag het contact met de ex op een lager pitje zetten, maar dat is nu gewoon niet mogelijk omdat mijn zoon te druk is met zijn nieuwe gezin. Hij gooit de pet naar zijn andere kinderen. En dat is ontzettend pijnlijk om te zien. Ik schaam mij ook diep voor zijn gedrag. Ik dacht altijd dat je van niemand meer kon houden dan je eigen kinderen. Maar ik voel nu dat mijn liefde voor mijn zoon ook langzaam weg begint te ebben als ik zie hoe hij met zijn dochters omgaat.

Moxxie schreef op 14-06-2026 om 10:59:

Dit kan je niet oplossen Schippertje, dat kan alleen jouw zoon.

Ik zou voor de kleindochters kiezen en het contact met ex niet verbreken. Die kinderen moeten hun vader ook al missen, als oma zou ik ze niet óók nog willen laten vallen.

Daar zou ik open en duidelijk over zijn tegen zoon, zijn vriendin en zijn ex.

Dit.

Aangezien de nieuwe vriendin het met baby en kleindochters te druk vindt; kan je niet aanbieden om de kleindochters juist vaker op te vangen? Op de dagen dat ze eerst bij hun vader waren? Zo zie jij je kleinkinderen, de nieuwe vriendin wordt ontlast, en zoon kan dan langs jou om zijn kids te zien.

Schippertje1968

Schippertje1968

14-06-2026 om 15:12 Topicstarter

Sterling schreef op 14-06-2026 om 14:43:

Aangezien de nieuwe vriendin het met baby en kleindochters te druk vindt; kan je niet aanbieden om de kleindochters juist vaker op te vangen? Op de dagen dat ze eerst bij hun vader waren? Zo zie jij je kleinkinderen, de nieuwe vriendin wordt ontlast, en zoon kan dan langs jou om zijn kids te zien.

Dat zou kunnen, maar dat zou dan maar een paar uurtjes zijn 1 of 2 dagen om de week. Ze slapen bijvoorbeeld ook niet bij zoon omdat zijn vriendin denkt dat de baby dan wakker wordt. Op dit moment zien zij hem hooguit een paar uur om de zaterdag. En dan alleen maar als zijn vriendin niks voor hun gepland heeft. Via zijn ex zie ik mijn kleindochters elke week wel. Maar als zoon dat contact gaat verbieden zie ik ze nauwelijks.

Moxxie schreef op 14-06-2026 om 10:59:

Dit kan je niet oplossen Schippertje, dat kan alleen jouw zoon.

Ik zou voor de kleindochters kiezen en het contact met ex niet verbreken. Die kinderen moeten hun vader ook al missen, als oma zou ik ze niet óók nog willen laten vallen.

Daar zou ik open en duidelijk over zijn tegen zoon, zijn vriendin en zijn ex.

100% eens met bovenstaand! 

Probeer het contact met die meisjes te behouden, zo’n liefhebbende oma is erg belangrijk op die leeftijd. 

Wat een ontzettende tekortkoming dat jouw zoon zo meegaat in de kuren van zijn huidige vriendin, laat haar jaloezie dan ook vooral haar probleem blijven. En ja, heel verdrietig als je hiermee ook het contact met je zoon ‘op het spel’ zet, maar dat is vooral ZIJN keuze, die meisjes hebben GEEN keuze. 

Schippertje1968 schreef op 14-06-2026 om 15:12:

[..]

Dat zou kunnen, maar dat zou dan maar een paar uurtjes zijn 1 of 2 dagen om de week. Ze slapen bijvoorbeeld ook niet bij zoon omdat zijn vriendin denkt dat de baby dan wakker wordt. Op dit moment zien zij hem hooguit een paar uur om de zaterdag. En dan alleen maar als zijn vriendin niks voor hun gepland heeft. Via zijn ex zie ik mijn kleindochters elke week wel. Maar als zoon dat contact gaat verbieden zie ik ze nauwelijks.

Hoop dat je zo sterk kunt zijn jezelf niet te laten meeslepen in zoons manipulatie. Laat je niets verbieden hoor, het gaat jouw zoon helemaal niets aan als jij jouw eigen kleindochters wil zien!

Schippertje1968

Schippertje1968

14-06-2026 om 15:21 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 14-06-2026 om 13:47:

[..]

Nou precies dit! Ik vind het verschrikkelijk! En wat een lamzak van een zoon zeg! Ik zou hem driedubbel en dwars vertellen wat ik van deze actie vind, en dat het meer dan schandalig is dat hij zijn 2 oudste meisjes laat stikken. Wat een kerel, niet te geloven!

Wordt hier plaatsvervangend kwaad van!

Ik heb hem al in het begin aangesproken op zijn gedrag. Maar volgens hem heb ik dan juist kritiek op zijn nieuwe vriendin en kies ik de kant van zijn ex en niet zijn kant. Sinds hij een relatie heeft is hij opeens heel vijandig naar zijn ex vrouw terwijl zelfs tijdens de scheiding ze nog best goed met elkaar op konden schieten. Hij zegt ook vaak dat ik zijn ex leuker vind dan zijn nieuwe vriendin. Dat is ook niet waar. Het enige wat mij niet aan haar bevalt is dat ze zo kritisch is op mijn kleindochters. 

Roos57 schreef op 14-06-2026 om 12:13:

[..]

Nee hoor . De vader laat het toe

Dat maakt het niet minder pijnlijk en stoken is stoken

Muurbloem1985 schreef op 14-06-2026 om 15:22:

[..]

Dat maakt het niet minder pijnlijk en stoken is stoken

En is vader toch een slappe zak daarin mee te gaan? Beter zou hij opkomen voor zijn kinderen, net als oma!

Kersje schreef op 14-06-2026 om 15:24:

[..]

En is vader toch een slappe zak daarin mee te gaan? Beter zou hij opkomen voor zijn kinderen, net als oma!

Ja makkelijker gezegd dan gedaan, sommige mensen zijn heel goed in andere mensen hersenspoelen probeer dat maar eens tegen te gaan.

Muurbloem1985 schreef op 14-06-2026 om 15:35:

[..]

Ja makkelijker gezegd dan gedaan, sommige mensen zijn heel goed in andere mensen hersenspoelen probeer dat maar eens tegen te gaan.

Hou toch op zeg, het gaat hier over je 2 bloedeigen kindjes! Slappe zak dus, hij is geen slachtoffer hoor.

Schippertje1968 schreef op 14-06-2026 om 15:21:

[..]

Ik heb hem al in het begin aangesproken op zijn gedrag. Maar volgens hem heb ik dan juist kritiek op zijn nieuwe vriendin en kies ik de kant van zijn ex en niet zijn kant. Sinds hij een relatie heeft is hij opeens heel vijandig naar zijn ex vrouw terwijl zelfs tijdens de scheiding ze nog best goed met elkaar op konden schieten. Hij zegt ook vaak dat ik zijn ex leuker vind dan zijn nieuwe vriendin. Dat is ook niet waar. Het enige wat mij niet aan haar bevalt is dat ze zo kritisch is op mijn kleindochters.

Ik vind het echt enorm sneu voor die meiden. Ook heb ik het met jou te doen TO, de teleurstelling in je zoon is zo duidelijk tussen de regels door te lezen; pijnlijk hoor.

Kersje schreef op 14-06-2026 om 15:40:

[..]

Hou toch op zeg, het gaat hier over je 2 bloedeigen kindjes! Slappe zak dus, hij is geen slachtoffer hoor.

Wat moet die dan? Hij zit toch ook met een dilemma? Zijn huidige vriendin in de steek laten?

Houd contact met je kleindochters!!

Zoon (jongvolwassen) is inmiddels erg lastig en bijna onbereikbaar voor ons. 
Zijn opa is de enige waar hij contact mee lijkt te willen. 

Grootouders zijn heel belangrijk voor kinderen. Als die band goed is, moet die gekoesterd worden.

Hopelijk geeft je nieuwe schoondochter je wel de kans om een band met je jongste kleinkind op te bouwen.

Het is misselijk dat je zoon zijn oudste dochters laat stikken. Misschien dat hij dat gaat inzien, maar houd je daar gewoon buiten. Hij is waarschijnlijk boos omdat hij donders goed weet dat hij verkeerd bezig is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.