Relaties Relaties

Relaties

Zoon verbied contact met kleindochters

Schippertje1968

Schippertje1968

14-06-2026 om 11:13 Topicstarter

Yumi schreef op 14-06-2026 om 11:06:

Wat verdrietig Schippertje, ik heb me geprobeerd om iets te bedenken wat ik zou doen als dit me zou overkomen.
Vragen of je zoon tijd heeft om bij je langs te komen, hem uitleggen wat dit met je doet is het eerste wat in me opkomt. Afspraken maken, over de manier waarop jij wel in contact kunt blijven met je kleindochters.... want dat zou ik me niet laten verbieden.
Maar wellicht heb je dit al gedaan... sterkte

Er wordt dan weer gezegd dat ik mij overal mee bemoei. Hij ziet zijn dochters al nauwelijks dus dan wil ik liever dat die meiden qualtiy time hebben met hun vader. Ik zag mijn kleindochters meestal als ik met zijn ex afsprak. 

Jij hoeft dat niet op te lossen. De zaak ligt nogal precair: na het ontbinden van een huwelijk ontstaat er een situatie waarin de banden veranderen: de ex speelt geen rol meer in het leven van je zoon. Dit is de usance: hun huwelijk is voorbij. Je kan geen rol als grootmama meer afdwingen en je hebt de welwillendheid van je ex-schoondochter nodig om zijn kinderen te kunnen ontmoeten. Niemand anders kan dat. Volgens mij kan ook een rechter de moeder daartoe niet dwingen. Als je zoon zo lief is om zijn kinderen af en toe aan je te laten zien dan kan je ze ontmoeten. 

Je zoon is van een ander gaan houden en hij richt zich nu helemaal op het nieuwe kind. Ik weet niet wat er speelt. Ik dacht niet dat je zoon ertoe te dwingen was door de rechter om zijn oudsten te ontmoeten, maar zeker weet ik dat niet. Misschien dat hij, als jullie verhouding goed is, met je wil delen waarom hij dat liever niet meer wil. Het is verdrietig, maar zijn beslissing, niet de jouwe.

Ik denk dat als je blijft doorgaan met het bezoeken van de kinderen, je zoon mogelijk alle banden met jou gaat verbreken. Verstandig of niet, die macht heeft hij nu eenmaal. Je ziet dan ook het nieuwe kind niet meer. Dus ik zou maar voorzichtig zijn. Mogelijk ziet het stel het als een verraad als je blijft "heulen" met de moeder van zijn oudsten. Dat is onevenwichtig te noemen. Je weet niet wat er speelt, en kennelijk zijn jullie niet zo close dat hij jou gaat inlichten over zijn beweegredenen. Vermoedelijk ook door jouw reactie die hij voorziet.

Dus ik zou kiezen en dan verlies je vermoedelijk iets. En anders neem je een groot risico. Ik zou het voorlopig zoeken in videobellen en geschenkjes. Misschien dat hij later weer bijdraait.

rionyriony schreef op 14-06-2026 om 11:23:

Jij hoeft dat niet op te lossen. De zaak ligt nogal precair: na het ontbinden van een huwelijk ontstaat er een situatie waarin de banden veranderen: de ex speelt geen rol meer in het leven van je zoon. Dit is de usance: hun huwelijk is voorbij. Je kan geen rol als grootmama meer afdwingen en je hebt de welwillendheid van je ex-schoondochter nodig om het kind te kunnen ontmoeten. Niemand anders kan dat. Volgens mij kan ook een rechter de moeder daartoe niet dwingen. Als je zoon zo lief is om zijn kind af en toe aan je te laten zien dan kan je het ontmoeten.

Je zoon is van een ander gaan houden en hij richt zich nu helemaal op het nieuwe kind. Ik weet niet wat er speelt. Ik dacht niet dat je zoon daartoe te dwingen was door de rechter. Misschien dat hij, als jullie verhouding goed is, met je wil delen waarom hij dat liever niet meer wil. Het is verdrietig, maar zijn beslissing, niet de jouwe.

Ik denk dat als je blijft doorgaan met het bezoeken van het kind, je zoon mogelijk alle banden met jou gaat verbreken. Verstandig of niet, die macht heeft hij nu eenmaal. Je ziet dan ook het nieuwe kind niet meer. Dus ik zou maar voorzichtig zijn. Mogelijk ziet het stel het als een verraad als je blijft "heulen" met de moeder van zijn oudste. Dat is onevenwichtig te noemen. Je weet niet wat er speelt, en kennelijk zijn jullie niet zo close dat hij jou gaat inlichten. Vermoedelijk door jouw reactie die hij voorziet.

Dus ik zou kiezen en dan verlies je vermoedelijk iets. En anders neem je een groot risico. Ik zou het voorlopig zoeken in videobellen en geschenkjes. Misschien dat hij later weer bijdraait.

Dus, zoon en baby zijn belangrijker dan twee kleindochters waarmee TO zo te lezen best een goede band heeft? Zo simpel kun je dat toch niet stellen?

TO hoe oud zijn je kleindochters? 

Schippertje1968

Schippertje1968

14-06-2026 om 11:50 Topicstarter

Joszy schreef op 14-06-2026 om 11:25:

[..]

Dus, zoon en baby zijn belangrijker dan twee kleindochters waarmee TO zo te lezen best een goede band heeft? Zo simpel kun je dat toch niet stellen?

TO hoe oud zijn je kleindochters?

De kleindochters zijn 9 en 6 en de baby die mijn zoon met zijn vriendin heeft is 6 maanden. De 9 jarige kan over een paar jaar zelf haar eigen beslissingen maken en hopelijk komt ze dan langs. De ex woont maar 20 minuten met de fiets bij mij vandaan. Dus daarom is contact met haar onderhouden ook erg makkelijk. Zoon woont 40 minuten met de auto hier vandaan. 

Muurbloem1985 schreef op 14-06-2026 om 11:05:

[..]

Maar die vriendin is de kwade genius die loopt te stoken, die verzint blijkbaar dingen om de zoon alleen voor haar te krijgen als ik het zo lees, heel kwalijk.

Nee hoor . De vader laat het toe 

Schippertje1968 schreef op 14-06-2026 om 11:50:

[..]

De kleindochters zijn 9 en 6 en de baby die mijn zoon met zijn vriendin heeft is 6 maanden. De 9 jarige kan over een paar jaar zelf haar eigen beslissingen maken en hopelijk komt ze dan langs. De ex woont maar 20 minuten met de fiets bij mij vandaan. Dus daarom is contact met haar onderhouden ook erg makkelijk. Zoon woont 40 minuten met de auto hier vandaan.

Hou contact. Nu .

Zo belangrijk.

Roos57 schreef op 14-06-2026 om 12:14:

[..]

Hou contact. Nu .

Zo belangrijk.

Eens hiermee. Het is zo belangrijk voor die meisjes dat jij ze niet ook laat vallen.  

Je bent volwassen en niemand bepaalt met wie je contact hebt ook je zoon niet . Nodig hem uit en zeg dat alle drie de kleinkind voor jou belangrijk zijn en dat je geen keuze gaat maken . Dat de nieuwe vrouw problemen heeft met drukte is niet jou of je zoon problemen. Kun je niet anders om het weekend bij jou thuis afspreken en dat zoon dan ook komt . Dan zien de kinderen hun vader en heeft zij geen kar van de drukte

Ik zou contact met de kleinkinderen houden en als dat niet op regelmatige basis via zoon lukt dan maar via de moeder van de meisjes.
Al erg genoeg dat de vader het zo laat afweten als oma zou ik er wel voor ze zijn.

Zou het mij niet laten verbieden door een zoon die momenteel het ouderschap van zijn dochters niet serieus neemt, dan maar bonje met hem.

Jij hoeft dat niet op te lossen. De zaak ligt nogal precair: na het ontbinden van een huwelijk ontstaat er een situatie waarin de banden veranderen: de ex speelt geen rol meer in het leven van je zoon. Dit is de usance: hun huwelijk is voorbij. Je kan geen rol als grootmama meer afdwingen en je hebt de welwillendheid van je ex-schoondochter nodig om zijn kinderen te kunnen ontmoeten. Niemand anders kan dat. Volgens mij kan ook een rechter de moeder daartoe niet dwingen. Als je zoon zo lief is om zijn kinderen af en toe aan je te laten zien dan kan je ze ontmoeten.

Je zoon is van een ander gaan houden en hij richt zich nu helemaal op het nieuwe kind. Ik weet niet wat er speelt. Ik dacht niet dat je zoon ertoe te dwingen was door de rechter om zijn oudsten te ontmoeten, maar zeker weet ik dat niet. Misschien dat hij, als jullie verhouding goed is, met je wil delen waarom hij dat liever niet meer wil. Het is verdrietig, maar zijn beslissing, niet de jouwe.

Ik denk dat als je blijft doorgaan met het bezoeken van de kinderen, je zoon mogelijk alle banden met jou gaat verbreken. Verstandig of niet, die macht heeft hij nu eenmaal. Je ziet dan ook het nieuwe kind niet meer. Dus ik zou maar voorzichtig zijn. Mogelijk ziet het stel het als een verraad als je blijft "heulen" met de moeder van zijn oudsten. Dat is onevenwichtig te noemen. Je weet niet wat er speelt, en kennelijk zijn jullie niet zo close dat hij jou gaat inlichten over zijn beweegredenen. Vermoedelijk ook door jouw reactie die hij voorziet.

Waarom altijd die CHatgpt gebruiken?

Roos57 schreef op 14-06-2026 om 12:14:

[..]

Hou contact. Nu .

Zo belangrijk.

Ja maar Roos, het gaat er niet om wie er gelijk heeft of wat er rechtvaardig zou zijn. Het gaat ook om de toekomst. Zoon, in zijn eigen gedachtenbubbel vast, denkt misschien dat zijn moeder hem afvalt ten opzichte van zijn gezin ten gunste van ex. En als het gevolg is dat zoon dan zegt: zo'n moeder die ons afvalt en dus pijn doet, die willen we niet meer zien, dan is het gevolg minstens even erg. 

Ik denk dat de band met je zoon hoe dan ook erg ingewikkeld is geworden door je nieuwe schoondochter.  We hebben een baby, dus je kinderen kunnen niet meer komen." wat een bizar iets om te zeggen! En nog veel bizarder dat je zoon dat blijkbaar accepteert van zijn vrouw. Je zoon laat zijn oudste 2 kinderen vallen voor zijn nieuwe gezin.

De kleindochters zijn oud genoeg - vooral de oudste! - dat ze echt wel door hebben wat er aan de hand is en echt wel voele ndat hun vader hen in de steek laat. 
Het lijkt mij enorm in het belang van je kleindochters dat je hen niet in de steek laat. Ik zou het contact dat je met hen (en dus ook met ex-schoondochter) hebt gewoon op de oude voet voortzetten.

Hopelijk komt je zoon tot inkeer, maar in het ergste geval verbreekt hij het contact. Dat is dan een keuze die hij als volwassene zelf maakt. Het zou heel sneu zijn als jij geen band opbouwt met de nieuwe baby, maar de baby loopt er geen trauma van op als jij niet in beeld bent.

Als jij nu kiest voor je zoon en dus je kleindochters nooit meer ziet, is dat voor kleindochters mogelijk wél traumatisch. Zij hebben hier ook geen keuze in.

Er staat nergens in de OP dat de ex-schoondochter niet wil dat TO haar kleinkinderen ziet. Hoe kom je daarbij? 

Ik zou ook het contact met de kleindochters behouden, zo belangrijk dat ze zich geliefd voelen.
Als het met de vader ( tijdelijk?) wat minder is kan jij de schakel zijn.
Ook het contact met de zoon nieuwe vriendin en  baby proberen te behouden ( dus open zijn, je kan het 1x benoemen je hoeft er niet steeds  op terug te komen)maar lukt dat niet helaas, wees duidelijk jouw deur staat altijd open voor allemaal! 

Promethium schreef op 14-06-2026 om 12:57:

Ik denk dat de band met je zoon hoe dan ook erg ingewikkeld is geworden door je nieuwe schoondochter. We hebben een baby, dus je kinderen kunnen niet meer komen." wat een bizar iets om te zeggen! En nog veel bizarder dat je zoon dat blijkbaar accepteert van zijn vrouw. Je zoon laat zijn oudste 2 kinderen vallen voor zijn nieuwe gezin.

De kleindochters zijn oud genoeg - vooral de oudste! - dat ze echt wel door hebben wat er aan de hand is en echt wel voele ndat hun vader hen in de steek laat.
Het lijkt mij enorm in het belang van je kleindochters dat je hen niet in de steek laat. Ik zou het contact dat je met hen (en dus ook met ex-schoondochter) hebt gewoon op de oude voet voortzetten.

Hopelijk komt je zoon tot inkeer, maar in het ergste geval verbreekt hij het contact. Dat is dan een keuze die hij als volwassene zelf maakt. Het zou heel sneu zijn als jij geen band opbouwt met de nieuwe baby, maar de baby loopt er geen trauma van op als jij niet in beeld bent.

Als jij nu kiest voor je zoon en dus je kleindochters nooit meer ziet, is dat voor kleindochters mogelijk wél traumatisch. Zij hebben hier ook geen keuze in.

Nou precies dit! Ik vind het verschrikkelijk! En wat een lamzak van een zoon zeg! Ik zou hem driedubbel en dwars vertellen wat ik van deze actie vind, en dat het meer dan schandalig is dat hij zijn 2 oudste meisjes laat stikken. Wat een kerel, niet te geloven!

Wordt hier plaatsvervangend kwaad van!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.