Relaties
Dolfje
02-08-2025 om 10:36
Wat vind jij het meest irritant aan je partner?
En dan bedoel ik dingen als tandpastadopje, bril omhoog laten etc.
Dolfje
03-08-2025 om 12:45
SuzyQFive schreef op 03-08-2025 om 10:53:
[..]
Neuh, ik maak er een grapje van, we weten het van elkaar. Als ik me ergens niet overheen kan zetten hebben we het er wel over.
Bij mijn ex ging ik mij op een gegeven moment overal aan ergeren. Dan is het niet zo gezellig meer.
Nee dan is het einde in zicht. Gelukkig zijn er hier meer leuke dingen samen dan de ergernissen en het grootste ergerpunt is met al die dingen dat ik er meer mezelf mee heb dan wat anders.
Koekie1980
03-08-2025 om 16:52
Wieder schreef op 03-08-2025 om 10:27Verder valt ie best mee. En daarbij, je hecht je er toch aan op een gegeven moment, dus ik hou um toch maar 😅
🤣🤣🤣
Koekie1980
03-08-2025 om 16:53
Tuinfluiter schreef op 03-08-2025 om 10:30:
Sommige wel sommige niet. Man stofzuigt voordat hij doucht en dan heeft hij nog geen lenzen in. Hij ziet dan gewoon niet alles en dan vraag ik wel heel dringend of hij zijn bril wil opzetten.
Ik zie een man voor me die met dichtgeknepen ogen de douchebak stofzuigt... zo is t niet bedoeld toch?
SuzyQFive
03-08-2025 om 17:17
Koekie1980 schreef op 03-08-2025 om 16:53:
[..]
Ik zie een man voor me die met dichtgeknepen ogen de douchebak stofzuigt... zo is t niet bedoeld toch?
Hahaha!
Mijn vriend doet dat ook want hij gaat altijd heel erg zweten van stofzuigen dus kan ie daarna lekker fris douchen. (heeft geen lenzen)
Overigens vraagt ie dan altijd even aan mij om zijn zweet even te voelen. Maw: verkapt complimentje vissen 😜
Herfstappeltaart
03-08-2025 om 19:13
Wieder schreef op 03-08-2025 om 10:27:
Mijn grootste ergernis is dat mijn man niks lust en weigert iets te proeven, maar als hij voor zijn werk in een restaurant eet bijvoorbeeld, hij alles eet wat hem voorgeschoteld wordt. Want dat hoort. Je kan het niet maken om dan iets niet te eten. Thuis wel, want zo zegt hij dan tevreden: daar kan hij lekker zichzelf zijn. Iets minder jezelf zijn is nog genoeg... Woest word ik daarvan, ik sta dubbel te koken omdat hij niet eet wat wij willen eten en wij niet altijd zijn beperkte keuze willen eten. Ik kan niet extra voor hem koken natuurlijk, en dat zou ik ook moeten doen, maar dat kan ik dan weer niet over mijn hart verkrijgen.
Het zit nog hoog want als ik zelf tomatensoep maak, trekt hij er een blik van unox bij open, van die vieze zure met stuiterballen waar je water bij moet gooien. En van de week kwam hij lacherig thuis dat hij venkelsoep met zalm had gegeten bij de lunch. Stik in je venkelsoep met zalm. Volgende keer kun je een droge boterham krijgen als je iets niet lust! Uit de vriezer (want dat blieft meneer ook niet 🤪)!
Verder valt ie best mee. En daarbij, je hecht je er toch aan op een gegeven moment, dus ik hou um toch maar 😅
Ik zou 'm een kookcursus cadeau doen voor zijn verjaardag
lientje69
03-08-2025 om 19:23
Zijn slachtofferrol. Zijn leven is altijd zwaarder dan dat van mij. En hij doet ook veel meer dan mij. Onzin uiteraard want de dingen die ik doe doet hij weer niet en omgekeerd maar hij ziet het nu eenmaal zo zwart ( wit )
Wieder
03-08-2025 om 20:04
Herfstappeltaart schreef op 03-08-2025 om 19:13:
[..]
Ik zou 'm een kookcursus cadeau doen voor zijn verjaardag
![]()
*proest* ik denk dat ik hem daar diepgelukkig mee maak 😂
Tuinfluiter
03-08-2025 om 20:11
Koekie1980 schreef op 03-08-2025 om 16:53:
[..]
Als bij SuzyQFive alleen hoef ik gelukkig geen zweet te voelen
.
Hij zuigt trouwens wel de rest van de badkamer.
felija
03-08-2025 om 20:24
Dat hij het liefst in en om het huis aan het klooien/klussen is en hoewel ik al diverse malen heb aangegeven dat ik het toch leuk zou vinden om er af en toe eens samen op uit te trekken, zal hij daar na twintig jaar nog steeds niet uit zichzelf opkomen.
Na twintig jaar ben ik wel zo verstandig om in plaats van te gaan zitten mokken, duidelijk aan te geven wat ik daarin van hem verwacht. Als we dan zijn weg geweest is het na afloop negen van de tien keer: 'Dat was leuk zeg!"
Het is een schat en hij heeft alles voor me over, maar dat is en blijft toch wel een irritatiefactortje.
Picunia
03-08-2025 om 22:11
Mijn man legt dingen die naar boven moeten op de trap. En vervolgens neemt hij ze nooit mee naar boven. Dat doe ik, zodra ik naar boven ga.
Want anders komen ze nooit boven.
Hij kookt bijna altijd en hij gooit dan het kookafval in de gootsteen. Tot mijn ergernis gooit hij daar ook bestek in en sponsjes en doekjes.
Wij hebben de afspraak dat degene die niet kookt, opruimt. En dan sta ik weer met één hand in de vieze gootsteen (met vies water, want door de troep loopt het niet meer leeg) om eerst het bestek en doekjes e.d. eruit te vissen, waarna ik het kookafval in de afvalbak kan gooien en het putje kan leegmaken. Verder is het een schat van een gozer en hij kan heerlijk koken. Hij heeft met mij ook wel wat te stellen. Inmiddels zijn we 43 jaar samen en zijn we gewend aan de ‘ergernissen’.
Romir
03-08-2025 om 22:44
Leuk om alles te lezen! Ik herken wel wat eerder beschreven ergernissen. Aanrecht vies achterlaten na smeren van brood. Ik zou het al zoveel fijner vinden als hij de broodkruimels even in de gootsteen veegt...
Stoel niet aanschuiven na opstaan van de eettafel. Overigens doen zijn ouders dat ook niet is me opgevallen. Zit in de familie😉
Verder kan hij niet stilzitten als we tv kijken. Of er wiebelt ergens een voet, of hij zit te pulken aan zijn hoofdhuid of gezicht. Als ik erop ga letten, word ik er zelf zo onrustig van.
Oh ja, en als hij bijna slaapt puft hij heel erg met zijn mond/lippen. Heel irritant geluid en helemaal als ik dan zijn adem in mijn gezicht voel😂
oudmaarnognietkoud
04-08-2025 om 12:05
felija schreef op 03-08-2025 om 20:24:
Het is een schat en hij heeft alles voor me over, maar dat is en blijft toch wel een irritatiefactortje.
Doet mij denken aan Jochem Myer
SuzyQFive
04-08-2025 om 12:11
Picunia schreef op 03-08-2025 om 22:11:
Mijn man legt dingen die naar boven moeten op de trap. En vervolgens neemt hij ze nooit mee naar boven. Dat doe ik, zodra ik naar boven ga.
Want anders komen ze nooit boven.
Hij kookt bijna altijd en hij gooit dan het kookafval in de gootsteen. Tot mijn ergernis gooit hij daar ook bestek in en sponsjes en doekjes.
Wij hebben de afspraak dat degene die niet kookt, opruimt. En dan sta ik weer met één hand in de vieze gootsteen (met vies water, want door de troep loopt het niet meer leeg) om eerst het bestek en doekjes e.d. eruit te vissen, waarna ik het kookafval in de afvalbak kan gooien en het putje kan leegmaken. Verder is het een schat van een gozer en hij kan heerlijk koken. Hij heeft met mij ook wel wat te stellen. Inmiddels zijn we 43 jaar samen en zijn we gewend aan de ‘ergernissen’.
Ik lees hier dingen en denk dan: oh ja! Dat doet die van mij ook 🤣.
Ik maak de gootsteen dus niet meer schoon als ie dat doet, mag ie zelf doen 😜. Sindsdien let ie er wel goed op als ie bij mij is. Ik heb een dubbele wasbak, een kleintje met daarin een bakje en een normale maat. Dus nu gooit ie het in het bakje en dan in de vuilniszak.
Neweve
04-08-2025 om 12:52
afrodite05 schreef op 02-08-2025 om 21:32:
[..]
Dus 6 pakken pasta en 4 potten pindakaas?
![]()
Bij ons is het de mosterd (en dat doen en beiden).
"Hebben we nog mosterd?"
Geen idee
Neemt potje mee
Thuis: 4 potten op de plank...
Nikki1973
04-08-2025 om 12:53
Neweve schreef op 04-08-2025 om 12:52:
[..]
Bij ons is het de mosterd (en dat doen en beiden).
"Hebben we nog mosterd?"
Geen idee
Neemt potje mee
Thuis: 4 potten op de plank...
🤣🤣
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.