Relaties
Dolfje
02-08-2025 om 10:36
Wat vind jij het meest irritant aan je partner?
En dan bedoel ik dingen als tandpastadopje, bril omhoog laten etc.
Nikki1973
02-08-2025 om 21:29
Nikki1973 schreef op 02-08-2025 om 20:29:
ook iriirtant: niet checken wat we wel of niet in huis hebben als ie boodschappen gaat doen.
En dan dus met dingen thuis komen die we allemaal nog hebben 😕
afrodite05
02-08-2025 om 21:32
Nikki1973 schreef op 02-08-2025 om 21:29:
[..]
En dan dus met dingen thuis komen die we allemaal nog hebben 😕
Dus 6 pakken pasta en 4 potten pindakaas?
MMcGonagall
02-08-2025 om 21:36
Van die dingen die jullie noemen, slordigheid, niet schoonmaken en dingen niet doen die je belooft, heb ik echt nooit last. Mijn partner is de meest gedisciplineerde ordelijke man die ik ken. En dat is juist soms heel ergerlijk. Naast dat het lastig is voor mij, zeker als hij weer eens vergeet dat andere mensen echt niet expres slordig of vergeetachtig zijn, zou het ook voor hem goed zijn om eens wat minder zo te zijn. Hij kan ook niet iets een beetje doen. Bij een nieuwe hobby of sport, is hij binnen no time zo ongeveer een deskundige.
Nou ja, het middelt lekker uit, wij als twee uitersten.
amarna
03-08-2025 om 08:42
Hij is een rommelige eter. Altijd overal kruimels. En vlekken op zn kleding. Vingers op de leren bank en glazen tafel.
Malm
03-08-2025 om 09:30
Dat hij de tafel niet schoonmaakt als hij heeft afgeruimd en dat hij de stoel nooit aanschuift als hij aan tafel heeft gezeten. En dat hij zegt: ‘ik kom eraan’ en dat dat dan nog een uur duurt want: even naar de wc/drankje opmaken/omkleden etc
Dolfje
03-08-2025 om 09:44
Benoemen jullie trouwens de ergernissen aan de partner? Ik wel tot uitentreuren toe maar sommige dingen zullen wel nooit veranderen dus vaak zeg ik er ook niks van maar als ik dan een bui heb dan kan het er wel eens knallend uit komen. En ja ik weet dat hij het niet expres doet ( of laat in veel gevallen).
Wieder
03-08-2025 om 10:27
Mijn grootste ergernis is dat mijn man niks lust en weigert iets te proeven, maar als hij voor zijn werk in een restaurant eet bijvoorbeeld, hij alles eet wat hem voorgeschoteld wordt. Want dat hoort. Je kan het niet maken om dan iets niet te eten. Thuis wel, want zo zegt hij dan tevreden: daar kan hij lekker zichzelf zijn. Iets minder jezelf zijn is nog genoeg... Woest word ik daarvan, ik sta dubbel te koken omdat hij niet eet wat wij willen eten en wij niet altijd zijn beperkte keuze willen eten. Ik kan niet extra voor hem koken natuurlijk, en dat zou ik ook moeten doen, maar dat kan ik dan weer niet over mijn hart verkrijgen.
Het zit nog hoog want als ik zelf tomatensoep maak, trekt hij er een blik van unox bij open, van die vieze zure met stuiterballen waar je water bij moet gooien. En van de week kwam hij lacherig thuis dat hij venkelsoep met zalm had gegeten bij de lunch. Stik in je venkelsoep met zalm. Volgende keer kun je een droge boterham krijgen als je iets niet lust! Uit de vriezer (want dat blieft meneer ook niet 🤪)!
Verder valt ie best mee. En daarbij, je hecht je er toch aan op een gegeven moment, dus ik hou um toch maar 😅
Tuinfluiter
03-08-2025 om 10:30
Sommige wel sommige niet. Man stofzuigt voordat hij doucht en dan heeft hij nog geen lenzen in. Hij ziet dan gewoon niet alles en dan vraag ik wel heel dringend of hij zijn bril wil opzetten.
Bakblik
03-08-2025 om 10:46
Dolfje schreef op 03-08-2025 om 09:44:
Benoemen jullie trouwens de ergernissen aan de partner? Ik wel tot uitentreuren toe maar sommige dingen zullen wel nooit veranderen dus vaak zeg ik er ook niks van maar als ik dan een bui heb dan kan het er wel eens knallend uit komen. En ja ik weet dat hij het niet expres doet ( of laat in veel gevallen).
Ik heb vanaf de start van onze relatie 1 ergernis 25 jaar lang benoemd, aanschouwend onderwijs gegeven en nu controleer en corrigeer ik al 5 jaar stiekem.
De eerste keer dat ik bij hem bleef slapen werden we om 05.00 wakker van een strijkplank die omviel doordat er een vrachtwagen langs de flat reed. Sindsdien vert ik dat de "plank" tegen de muur moet dan kan hij nooit met donderend geraas uitklappen door trillingen. Mijn washok nu heeft aan de zijkant kasten met het gereedschap van man. Hij moet de strijkplank dus weleens verzetten als hij de boor of de cirkelzaag wil pakken. En ook hier ben ik weleens wakker geworden van een strijkplank die door trillingen in beweging kwam. Steeds laten zien hoe dat ding moet staan en het komt niet aan. Verder is hij hartstikke technisch maar dit ziet hij echt niet. Sinds 5 jaar loop ik na een dagje geklus even door het washok en zet indien nodig de strijkplank stevig neer.
SuzyQFive
03-08-2025 om 10:53
Neuh, ik maak er een grapje van, we weten het van elkaar. Als ik me ergens niet overheen kan zetten hebben we het er wel over.
Bij mijn ex ging ik mij op een gegeven moment overal aan ergeren. Dan is het niet zo gezellig meer.
Herfstappeltaart
03-08-2025 om 11:08
Bakblik schreef op 03-08-2025 om 10:46:
[..]
Ik heb vanaf de start van onze relatie 1 ergernis 25 jaar lang benoemd, aanschouwend onderwijs gegeven en nu controleer en corrigeer ik al 5 jaar stiekem.
De eerste keer dat ik bij hem bleef slapen werden we om 05.00 wakker van een strijkplank die omviel doordat er een vrachtwagen langs de flat reed. Sindsdien vert ik dat de "plank" tegen de muur moet dan kan hij nooit met donderend geraas uitklappen door trillingen. Mijn washok nu heeft aan de zijkant kasten met het gereedschap van man. Hij moet de strijkplank dus weleens verzetten als hij de boor of de cirkelzaag wil pakken. En ook hier ben ik weleens wakker geworden van een strijkplank die door trillingen in beweging kwam. Steeds laten zien hoe dat ding moet staan en het komt niet aan. Verder is hij hartstikke technisch maar dit ziet hij echt niet. Sinds 5 jaar loop ik na een dagje geklus even door het washok en zet indien nodig de strijkplank stevig neer.
Tip: mijn strijkplank staat aan de muur vastgegespt met een oude riem.
Herfstappeltaart
03-08-2025 om 11:10
Ja ik benoem ze zeker. Soms vriendelijk, soms iets minder vriendelijk. Bij sommige dingen heeft het geholpen, maar die computerkamer heb ik dus opgegeven. Mag hij ook zelf afstoffen.
Koettie
03-08-2025 om 11:11
Zit meer ergernissen te bedenken maar ik heb nog nooit een partner gehad waar ik zo weinig irritant aan vind eigenlijk!
Bij mn ex daarintegen heb ik een hele lijst. Maar goed, is ook een ex met een reden. De meeste dingen vond ik aan het begin van de relatie toen acceptabel of kon er prima mee omgaan maar toen de vlam wat doofde toch errug irritant.
Nikki1973
03-08-2025 om 12:06
afrodite05 schreef op 02-08-2025 om 21:32:
[..]
Dus 6 pakken pasta en 4 potten pindakaas?
![]()
Dat soort dingen, en dan niet zien dat de uien op zijn ofzo.
ach, hij is een topvent verder en heeft het met mij ook niet makkelijk met mijn ass, slaapproblemen en overgang.
amarna
03-08-2025 om 12:26
Ja hoor! Ik zeg het als ik me ergens aan erger. Die eeuwige kruimels op de bank en kringen op de tafels.
En vice versa. Hij heeft bijv. een bloedhekel aan wat hij mijn "opruimwoede" noemt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.