Relaties Relaties

Relaties

Wat vind jij het meest irritant aan je partner?

En dan bedoel ik dingen als tandpastadopje, bril omhoog laten etc. 

Mijn vriend is ook een verschrikkelijke sloddervos. Hij vindt mijn opruimwoede dan weer irritant (denk ik). Ik heb wel geleerd uit de keuken te blijven als hij bezig is haha.

Verder is hij niet goed in praten. Dat mag, maar soms kan hij dan ineens ergens om ontploffen, wat volgens mij voorkomen had kunnen worden als hij wat eerder wat had gezegd. Dit is trouwens wel een pot/ketelverwijt. We leren al doende.

Schiet me nog één te binnen, ik ben niet geweldig goed in het wegdoen van oude boeken, maar m'n man is nog een graadje erger. Ons huis puilt uit. Niet elk boek is het waard om bewaard te worden.

Wow als ik dat zo lees, is het heel fijn samenwonen met mijn vriendlief, anders had ik het ook niet gedaan natuurlijk . Hij laat geen vieze sporen na en ruimt zelfs mijn verdwaalde theeglas op aan het einde van de dag en zet de vaatwasser aan. Hij gaat altijd later naar bed dan ik, dus hij doet de ‘avond opruimronde’.
Zwaar minpunt: hij wordt wakker vanaf 15:00 uur en wil dan samen iets doen, terwijl ik liever actief ben in de ochtend. En om 22:00 uur begint hij op zijn praatstoel te komen terwijl mijn brein niet alles meer opneemt. Hij gaat wel met mij mee in de ochtend maar dan is hij duidelijk in zombiemodus. Heul irritant. 

"Dat ging ik doen."

Ja kerel, je loopt al 2 weken te zeggen dat jij het gaat doen. Maar ik zie al 2 weken geen beweging dus zal ik het dik tegen mijn zin toch echt maar weer zelf doen.

Ik hoor ook heel vaak het woord "morgen". Wat eigenlijk betekent "morgen, overmorgen, volgende week of ooit".

Ik wil meestal best nog wel wat meebewegen omdat het vaak om taken gaat die ik haat. Maar soms is het geduld toch echt op.

Ik ben alweer 3 weken aan 't wachten op een trap die "morgen" gestofzuigd ging worden. Tja, dan maar niet. Ik ga zelf niet beginnen klooien met een te zware stofzuiger op een trap.

Hahah heb je even? Ik lees al een aantal herkenbare dingen, zoals keukenspullen al willen opruimen terwijl ik nog aan het koken ben, of überhaupt in de weg lopen. Sommige dingen gaan bij mij gewoon sneller (en efficiënter), hij is traag en denkt niet altijd goed na. Schijnt overigens in de mannelijke tak van de familie te zitten, ik hoop dat we het niet hebben doorgegeven aan zoon. Hij gaat bijvoorbeeld tegelijk alle kookdingen regelen: erwtjes koken, airfryer voorverwarmen voor de aardappeltjes en het vlees bakken. Die erwtjes zijn dus al klaar en inmiddels weer afgekoeld tegen de tijd dat het vlees klaar is. Op de aardappeltjes moeten we dan nog wachten...

Of inderdaad kastdeuren alvast dichtdoen terwijl ik bezig ben de vaatwasser uit te ruimen en die kast dus bewust open had gelaten.

Überhaupt niet of maar half luisteren als ik iets zeg, waardoor ik mezelf een aantal keer moet herhalen. Net alsof ik op een verkeerde frequentie praat ofzo. Hij ontvangt mij niet   

Of als hij de tafel afruimt alleen de borden en het bestek in de vaatwasser zetten, de pannen horen blijkbaar op het aanrecht. Een doekje over het fornuis heeft hij nog nooit gedaan. 

Of laatst, zouden we pasta eten met spekjes en spinazie. Een heel zakje spekjes is te veel. Had hij in de ochtend de spinazie in een zeef gelegd om te ontdooien (prima) maar ook een heel zakje spekjes op het aanrecht gelegd. Geen idee waarom, dat zakje kwam uit de koelkast en hoefde niet te ontdooien. Maar ja, alles was op kamertemperatuur dus toen moesten we wel een heel zakje gebruiken. En op de een of andere manier is dat dan mijn fout? 

Vakanties uitzoeken of andere grote beslissingen (huis kopen, auto kopen, bankstel kopen) doet hij weken over terwijl ik er dan allang uit ben. Momenteel is dat een ramp met dingen uitzoeken voor ons nieuwbouwhuis, hij heeft 3 weken gedaan over de locaties van een paar stopcontacten en de utp-aansluiting voor internet. Maar dat kan ik na 15 jaar relatie inmiddels bij hem laten.

Maarrr hij is de liefste vader voor zoon, verzorgt mij heel goed nu ik ziek ben en hij bedoelt het allemaal goed. Hij verschoont ons bed (en meestal uit zichzelf), vind ik vaak te lomp groot/onhandig, dus heel blij mee.

En hij snapt dan weer niet van mij dat ik niet zodra ik thuiskom mijn schoenen uittrek en niet een joggingbroek aantrek. Blijkbaar zitten zijn broeken niet lekker waardoor hij ze meteen omwisselt, die van mij zijn niet hinderlijk voor een avondje bankhangen. Maar hij gunt mij ook comfort

Bij het uitruimen van de vaatwasser de helft op het aanrecht zetten “omdat hij niet weet waar het moet”. Ga weg joh! Mijn antwoord van tegenwoordig is dat ik dat ook niet weet. Echt, we wonen hier al bijna 9 jaar en alles staat al die tijd al op dezelfde plek. En hoezo weet ik alles wel te vinden en jij niet?

Dat hij vaak lawaai maakt. 

Dolfje

Dolfje

02-08-2025 om 17:19 Topicstarter

BlairW schreef op 02-08-2025 om 16:25:

Bij het uitruimen van de vaatwasser de helft op het aanrecht zetten “omdat hij niet weet waar het moet”. Ga weg joh! Mijn antwoord van tegenwoordig is dat ik dat ook niet weet. Echt, we wonen hier al bijna 9 jaar en alles staat al die tijd al op dezelfde plek. En hoezo weet ik alles wel te vinden en jij niet?

Oh ja dat is een goeie dat zie ik hier ook vaak.

Over bepaalde dingen idd weken nadenken maar dan wel in een split second de nieuwste iphone/samsung kopen of een auto… 

kastdeurtjes open laten staan

Slaapkamerdeur open laten staan: 1. De katten gaan dan op bed liggen en 2: muggen in de slaapkamer en ik ben erg allergisch

Loop ik van boven naar beneden te dweilen. En ik haat het dat er dan jemand overheen loopt vanwege de voet afdruk. En iedereen houd zich eraan…. Behalve meneer Ted: hij moet dan opeens naar het Toilette.

zo te lezen valt die van mij best mee....,

vriend is nogal lui... het kan soms weken duren voor hij iets doet en opeens op een dag is het gedaan.. 

hij neemt altijd een nieuw glas als hij drinken pakt ook als er al een een op de tafel staat .

eet alles wat los en vast zit wanneer hij honger heeft. 
laat zijn kleren slingeren

en hij heeft een last van een heilige complex ... is altijd bereid om alles en iedereen te helpen, zelfs als hij er geen zin in heeft (wat bijna altijd is

Hij is een piekeraar, luistert het liefst podcast op volume 100. En twijfel over zn kinderwens.

Rogue schreef op 02-08-2025 om 18:27:

zo te lezen valt die van mij best mee....,

vriend is nogal lui... het kan soms weken duren voor hij iets doet en opeens op een dag is het gedaan..

hij neemt altijd een nieuw glas als hij drinken pakt ook als er al een een op de tafel staat .

eet alles wat los en vast zit wanneer hij honger heeft.
laat zijn kleren slingeren

en hij heeft een last van een heilige complex ... is altijd bereid om alles en iedereen te helpen, zelfs als hij er geen zin in heeft (wat bijna altijd is )

Oh ja, mijn vriend pakt ook 8/10 keer een nieuw glas want: in de oude zit altijd nog twee vingers drinken. Hij drinkt het ook zelden helemaal op. 

Maar ik erger mij er niet aan trouwens.

Ik erger me zeker weleens aan mijn partner, maar dit topic relativeert wel  

Partner is makkelijk, opruimen doet hij zelden, hij ziet het ook gewoon niet. 
Niet even achterom kijken als hij doorgetrokken heeft, maar gewoon weglopen. 
En een die ook wel schattig is, als ik bezig ben komt hij graag even helpen. Samen de was ophangen enzo, ik doe het net zo lief alleen.

ook iriirtant: niet checken wat we wel of niet in huis hebben als ie boodschappen gaat doen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.