Relaties Relaties

Relaties

Wat vind jij het meest irritant aan je partner?

En dan bedoel ik dingen als tandpastadopje, bril omhoog laten etc. 

Dolfje schreef op 02-08-2025 om 10:39:

Mijn man laat altijd kastdeuren en lades open staan als hij er iets uit pakt. Zijn redenatie is dat hij het dicht doet als hij het spul terug legt ( wat dus echt niet altijd zo is)
Je zou denken dat ik er na 35 jaar aan gewend ben maar soms erger ik me er zo aan

Hebben wij dezelfde man 😜

Dat hij als hij iets gaat doen eerst alles opzoekt wat hij nodig zou kunnen hebben en dan pas aan die taak begint. Als hij gaat scheren douchen tanden poetsen staat de aftershave, zijn tandpasta, zijn deodorant, zijn kam, dus op de wastafel als hij onder de douche staat, dan kan ik er niet even bij om snel tanden te poetsen.

Zijn klusspullen worden altijd opgeruimd maar als hij iets doet in mijn domein, de keuken,  dan kan ik altijd de restanten opruimen. Als hij koffie maakt staat de melk al op het aanrecht voordat er water in het apparaat zit. Vervolgens staat de melk daar nog steeds als hij weer in zijn online vergadering zit. Alsof ik de enige ben die weet waar dingen horen te staan/liggen.

Dolfje

Dolfje

02-08-2025 om 12:34 Topicstarter

Nikki1973 schreef op 02-08-2025 om 11:35:

dat ie overal kruimels achterlaat, op het aanrecht , niet normaal chips kan eten zonder dat de bank eronder zit, enz. Zo irritant..

Oh ja dat doet de mijne ook, die mag geen boterham met hagelslag meer eten op de bank.

Dolfje

Dolfje

02-08-2025 om 12:35 Topicstarter

Roos57 schreef op 02-08-2025 om 12:20:

[..]

Hebben wij dezelfde man 😜

Of jij bent mijn schoonzus en met zwager getrouwd 

De vraag waarom ik iets doe of laat, alsof ik me moet verantwoorden wat ik doe. Maar hij is gewoon nieuwsgierig en kan er niet tegen als hij iets niet begrijpt. 
En als hij de afwas doet, de theedoek als een propje op de keukentafel legt, terwijl deze tafel een mooie stang heeft die bedoeld is om de theedoek over uit te hangen. Ook al moet de theedoek de was in, droog in de theedoek-wasmand doen is wel zo fijn.
Gezamenlijke ergernis, we zeggen zo vaak tegen elkaar, Wat zeg je? Soms een hoofdprobleem ( moeten we nodig wens testen), maar meestal een aandachtsprobleem, we zouden meer bij elkaar moeten checken of de ander in de gelegenheid is om te luisteren.

Dolfje

Dolfje

02-08-2025 om 12:37 Topicstarter

JtM schreef op 02-08-2025 om 11:17:

Dat hij ademt
Nee grapje.

Hahaha dat doet mijn man ook, gelukkig, maar wel zo hard dat ik daarom met oordoppen slaap. 

Maar mijn man is precies zijn ouders die blazen ook zo hard en laten ook alle kastdeuren open.

oudmaarnognietkoud schreef op 02-08-2025 om 11:41:

Maar je bent wel gelukkig getrouwd? Dat laatste zou voor mij een flinke ruzie waard zijn maar gelukkig ben ik single.

Nee. Die ruzies heb ik al opgegeven. Nou ja, heel af en toe ontplof ik.

We hebben een douche kabine van glas, en in het weekend doucht hij het eerst en dan zegt hij; ik heb de ramen niet gedaan want dan kan jij zo onder de douche…. Ik wil in ochtendjas nog graag hangen…ik kan me daar echt over opwinden….

Auwereel schreef op 02-08-2025 om 12:36:

De vraag waarom ik iets doe of laat, alsof ik me moet verantwoorden wat ik doe. Maar hij is gewoon nieuwsgierig en kan er niet tegen als hij iets niet begrijpt.
En als hij de afwas doet, de theedoek als een propje op de keukentafel legt, terwijl deze tafel een mooie stang heeft die bedoeld is om de theedoek over uit te hangen. Ook al moet de theedoek de was in, droog in de theedoek-wasmand doen is wel zo fijn.
Gezamenlijke ergernis, we zeggen zo vaak tegen elkaar, Wat zeg je? Soms een hoofdprobleem ( moeten we nodig wens testen), maar meestal een aandachtsprobleem, we zouden meer bij elkaar moeten checken of de ander in de gelegenheid is om te luisteren.

Dat is inderdaad de irritantste vraag die hij kan stellen. Dan vooral over hele pietluttige details. Waarom ik wortel, selderij,  ui en knoflook toevoeg aan de saus voor de pizza is en hele recente.  4,5 kg tomaten en dan maximaal 500 gram van die andere groenten. 8 tenen knoflook 3 stengels selderij,  3 uien en 100 gram wortel.  Pizzasaus hoort tomatensaus te zijn.  Gisteren hebben man en zoon samen saus gemaakt van de tomaten uit de tuin. Heel puur tomaat en volgens mij minder lekker maar weer gaan het zien vanavond. 

Dat zijn kleding hem niet interesseert.  
Regelmatig heeft hij dingen aan die niet bij elkaar passen.  Of iets wat kapot is of een vlek heeft die er niet meer uit gaat.
Ik moet bekennen dat ik wel eens een kledingstuk heb laten verdwijnen.       🤫
En dat merkt hij dan niet....

Peaches schreef op 02-08-2025 om 11:26:

[..]

Team vriend hier

Ik vind het ergerlijk als zo'n fles er dan staat. Waarom niet direct even opruimen, denk ik dan. Want het is niet 1 fles, maar het stapelt zich op zodat je (ik, meestal) dan als je eigenlijk naar bed wilt nog van alles moet gaan opruimen. Dat licht snap ik ook niet. Waarom zou je dat laten branden als je er niet bent? Het is toch 0 moeite om dat uit te doen?

Max 20 minuten dat licht, en de fles is ook in de avond want overdag drink ik uit de kraan. Dat vindt hij ook irritant want er komt dan wel eens een druppel water op het aanrecht, die ik dan niet wegveeg.

Het zijn overigens geen grote ergernissen. Hij veegt die druppel op en ik denk bij mezelf ‘ach ja.’

Als ik aan het koken ben pollepels en spatels in de gootsteen gooien 'want die moeten afgewassen'......als ik klaar ben ja!! Laat liggen, ik ben nog bezig  . En ga überhaupt uit de keuken als ik kook!

En dat zijn werkkamer/de computerkamer zo'n enorme zooi is in mijn ogen. Hij maakt er een halve schuur van met laatjes met schroefjes, schroevendraaiers en andere troep die niet op een werkkamer hoort. 
Maar.....ik laat het los....zijn kamer, zijn troep....zennnnnn

Beterlaat2021! schreef op 02-08-2025 om 13:01:

Dat zijn kleding hem niet interesseert.
Regelmatig heeft hij dingen aan die niet bij elkaar passen. Of iets wat kapot is of een vlek heeft die er niet meer uit gaat.
Ik moet bekennen dat ik wel eens een kledingstuk heb laten verdwijnen. 🤫
En dat merkt hij dan niet....

Dat is hier ook standaard. Of zomerschoenen aantrekken in de winter. Voor hem zijn schoenen schoenen.

Edit: en aan de andere kant: van die modebewuste, ijdele mannen vind ik ook alles behalve aantrekkelijk. Dus...als we op visite gaan leg ik alles wel klaar wat ie aan moet 

Herfstappeltaart schreef op 02-08-2025 om 14:28:

[..]

Dat is hier ook standaard. Of zomerschoenen aantrekken in de winter. Voor hem zijn schoenen schoenen.

Edit: en aan de andere kant: van die modebewuste, ijdele mannen vind ik ook alles behalve aantrekkelijk.

Dat zijn twee uitersten.... de sloddervos en de ijdele!  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.